handdator

Visa fullständig version : Hett Mp3 spelar tips - Ucan ubanana

aelgen
2009-05-05, 15:30
Tjo!

Har nu flitigt använt min Ubanana Mp3 spelare i 2 månader och kände att det var dags att rekommendera denna fantastiska produkt. Först och främst vill jag säga att jag inte har något som helst att göra med företaget som producerar eller säljer den, jag tycker bara det är en ypperlig produkt som kanske inte många känner till.

Ubanana är en 2gb stor Mp3 spelare som är vattentät, stöttålig, och som består av en enda del som du sätter runt huvudet, se bild.

Med min har jag sprungit, gymmat, simmat, åkt wakeboard (den flyter, men kan vara svår att hitta då den är svart), åkt snowboard samt cyklat en hel del och den har aldrig ramlat av, låst sig eller ställt till med minsta problem.

Ljudkvalitén är helt ok, och att lyssna på musik under vatten är en riktigt ball känsla. Hörlurarna sitter som en smäck och man får med sig olika storlekar när man köper den.

Så här ser den ut:
http://www.trendygadget.com/wp-content/uploads/2008/05/ubanana-ucan2.jpg

Den kostar runt 1000 lappen, men är värd varenda spänn. Jag länkar inte till deras hemsida ifall det skulle vara ett regelbrott men det är bara att googla Ubanana.:thumbup:

Jag har som sagt inget med dem att göra!

Dexterity
2009-05-05, 15:43
Verkar helt fantastisk.... Ska beställas så fort jag får lite mer pengar i fickan.

Tack för tipset:thumbup:

Patrick Bateman
2009-05-05, 15:46
http://img201.imageshack.us/img201/2443/72071961.gif

Spanx mate.

Axwell
2009-05-05, 15:46
Fan vad nice, ska nog beställas!

coxie
2009-05-05, 15:59
Fan vad cool, blir nog till att beställa och testa.

Wilt the Stilt
2009-05-05, 16:50
Den här verkar jävligt fresh. Säkert bra mot tristessen när jag simmar bröstsim.

aelgen
2009-05-05, 16:52
Kul att ni gillar den! Misstänkte att den inte var så välkänd. Jag snubblade på den på engadget för typ 1 år sen innan de ens hade en prototyp. Tog 10 månader innan jag äntligen fick tag på en :D

Wilt: ganska exakt därför jag köpte den från första början !

Snobbe
2009-05-05, 17:23
wow sån måste jag testa. Är det något speciellt djup den inte funkar på osv? tänkte om man kunde dyka med dom:D

Snobbe
2009-05-05, 17:29
Såg nu att de va 3 meter. Väldigt ballt iaf.

elys
2009-05-05, 17:30
Jag hade problem med min förra mp3 att den klarade temperaturer runt -25. Har iofs en ipod nano nu som jag inte testat i såna klimat ännu, men hur kallt var det där du åkte bräda?

Jajje
2009-05-05, 17:39
Jag hade problem med min förra mp3 att den klarade temperaturer runt -25. Har iofs en ipod nano nu som jag inte testat i såna klimat ännu, men hur kallt var det där du åkte bräda?

Kan meddela att min ipod-nano (gen 3) fungerade klockrent under en skidresa i Österrike i januari. Temperaturer ner till närmare -20 och inga problem alls :).

aelgen
2009-05-05, 19:14
Hmm, bra fråga men det var väl mellan minus 10-15 sådär. Inte svin kallt, men ingen sommarvärme direkt. Tappade den när jag var ute i tjottahejti och grejade i pudret, tog 20 minuter innan jag hittade den, men den mådde alldelles utmärkt ändå :D

Henchman
2009-05-05, 19:27
Hur för man över filer? USB port?, hur tätas den mot vatten isåfall?
Kan den kännas tung, obekväm på något vis?

aelgen
2009-05-05, 20:03
Sjävla spelare är kanske 3-4 cm lång och 1.5-2cm hög och den sätts fast på baksidan (den tjocka delen på bilden) genom att du böjer 'upp' hörlurs armarna och sätter in den (svårt att förklara). Själva USB kontakten ser ut som en vanlig USB fast metal höljet runt kontakten är borttaget. Detta gör så att du sticker in kontatken i en gummi skyddad ficka och sen böjer tillbaka hörlursarmarna tills de klickar och skapar en vattentät försegling. Sjukt svårt att förklara, men jaja. Desutom gör det inget om kontakten får vatten på sig, bara att låta torka. Jag tappade bara själva mp3 delen i vattnet och den funkade prima efter ändå.

Den väger i princip ingenting så den är inte tung att ha på huvudet. Däremot om man har ett litet huvud så kan passformen vara lite svår, enligt tillverkaren ska man kunna böja hörlursarmarna så att passformen blir mindre men detta har jag inte testat.
Är du mycket svettig och har mycket hår så kan den glida lite ibland så du måste trycka upp den mot huvudet igen (tänk dig att du slår dig själv på bakhuvudet, den rörelsen).

Allt förs över via USB och den laddas även via det. Batteri tiden verkar helt grym. Jag har använt den i över 16 timmar då enda laddningen som skett är 2-3 minuter när jag fört över nya låtar.

Dock kan man inte skapa några spel listor, utan det är bara drag and drop som gäller. Finns shuffle funktion, inte så mycket mer tyvärr.

Tomten
2009-05-05, 20:15
ser inte ut att fungera så där superbra om man använder glasögon.

aelgen
2009-05-05, 20:34
Ser inget problem med det? 'bågarna' går inte runt öronen på något sätt, de lägger sig precis ovanför öronen. Jag har haft solglasögon och sprungit iallafall :D

Fan jag börjar låta som en tv reklam...