Visa fullständig version : deffning
sebastian1
2009-05-05, 11:59
Hello.
Har lite frågor angående deffningen.
Vad jag har hört så ska man styrketräna samtidigt som man deffar, så jag undrar om det spelar nån roll om man promenerar/joggar innan styrketräningen, eller tvärtom. Hade nämligen tänkt börja snart.
Nån som kanske har nåt bra schema att dela med sig med?
F.ö är jag 187 och väger 90kg.
tackhej*drool*
Pontus H
2009-05-05, 12:09
läs deffguiden som king grub har skrivit, finns överst i Deff forumet, grymt bra!
lägg gärna joggingturerna tidigare eller senare, dock ej i samband med styrketräningen. (har läst någon guru här på forumet skriva det)
Flexipop
2009-05-05, 12:12
Det där med att det inte är bra att jogga lite lätt efter ett styrketräningspass tar jag med en nypa salt. Jag tror den rekommendationen riktar sig mer till seriösa byggare och inte en vanlig lekman som vill gå ner i vikt. Mina fem cent iaf.
Det funkar bra att löpa lite även nära inpå styrkepasset. MEN! Det är inte optimalt för muskelvolym. Tycker man om att löpa så gör man det, om inte annat så är det ett effektivt sätt att hålla en hög energiförbrukning.
sebastian1
2009-05-05, 15:20
Tack för svaren.
var och hur ska man lägga in styrketräningen om man springer 4-5 gånger i veckan då t.ex?
Spring 2-3 och styrketräna 2-3 ggr per vecka istället då? Varannan dag eller nåt.
Betsson1
2009-05-05, 15:26
Tack för svaren.
var och hur ska man lägga in styrketräningen om man springer 4-5 gånger i veckan då t.ex?
Jag springer/promenerar på morgonen och styrketränar senare på dagen/kvällen.
Tack för svaren.
Jag springer/promenerar på morgonen och styrketränar senare på dagen/kvällen.
Japp, det brukar funka rätt bra. Har man några timmars mellanrum så hinner man återhämta sig lite också. Lägg upp det så att det inte kommer i vägen för dagliga sysslorna.
Jag springer varannan dag, tränar varannan dag, har nån vilodag sådär.. Det fungerar alldeles utmärkt!
Man brukar väl för övrigt ändå inte orka springa så himla långt när man gymmat och vice versa.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.