handdator

Visa fullständig version : Ett bra hopprep?

DSBM
2009-05-04, 15:53
Min käre broder som är något av en konditionsnörd undrar om någon känner till vart man kan köpa ett riktigt bra hopprep för en rimlig peng (i Stockholmstrakten).

Tack på förhand för svar! :)

DSBM
2009-05-04, 18:30
Kom igen nu förfan, klart nån är expert på hopprep! :D

Karvig
2009-05-04, 18:45
På vilket sätt kan hopprep vara "bättre" än typ de från Casall som finns på Stadium etc? Jag är ingen expert men det känns inte som om det finns särskilt stort utrymme för innovationer.

Aldrig hört någon prata om "bra" hopprep förut. :D

schabo-labo
2009-05-04, 19:05
Jag använder hopprep av märket Gunni, tycker de är bra. Kolla så repet ej är för lätt så att det är lätt att svinga runt. Annars är längden avgörande + ev hantagets vikt. Hade jag köpt nya i dagsläget hade jag valt märket Gunni.

tntballe
2009-05-04, 19:20
Hittar inte affär i stockhom, men valfritt hopprep med vajer tycker jag är bäst.
http://www.abilica-online.dk/images/varer/89_stor.jpg

DSBM
2009-05-05, 09:05
Tack för tipsen! Ska kolla upp! ;)

DSBM
2009-05-05, 09:07
På vilket sätt kan hopprep vara "bättre" än typ de från Casall som finns på Stadium etc? Jag är ingen expert men det känns inte som om det finns särskilt stort utrymme för innovationer.

Aldrig hört någon prata om "bra" hopprep förut. :D
Knappt jag har det heller :D Men finns massa aspekter; tunga eller lätta handtag, tungt eller lätt rep, längd på repet, kullager i handtagen osv...

Rahf
2009-05-05, 09:09
Så länge repet kan rotera med kullager och det är relativt tungt (vajer omsluten av plast) så borde hopprepet rimligtvis vara bra. Själv köpte jag ett på Intersport för 80:- och det funkar ypperligt, justerbart är det också.

Alone_in_the_dark
2009-05-05, 09:12
Jag kör med Casall, funkar bra så länge du kör inomhus... Den slits (snöret, är i läder) fort om du kör utomhus á la Rocky stil

Karvig
2009-05-05, 12:45
Knappt jag har det heller :D Men finns massa aspekter; tunga eller lätta handtag, tungt eller lätt rep, längd på repet, kullager i handtagen osv...

Nu när du säger det så. Jag kollade lite nu på förmiddagen men de hade inget som motsvarar de kriterier som skrivits i tråden. Tar en sväng på lunchen också.

Visst är det så att om man står på hopprepet så ska det gå upp till armhålan ungefär? Tänkte införskaffa ett själv men de är så satans korta. Jag är 196cm och 280cm känns inte riktigt tillräckligt.

Frost
2009-05-05, 13:35
Tänkte införskaffa ett själv men de är så satans korta. Jag är 196cm och 280cm känns inte riktigt tillräckligt.

Vajerrep av typen som postats ovan brukar vara ganska långa med möjlighet att korta dem. Jag hoppade en del för ngr år sedan och körde på den typen då. Jag är 192cm och använde mig inte av den fulla längden, så de borde räcka även för 4cm långskånk till. :D

Karvig
2009-05-05, 14:58
Vajerrep av typen som postats ovan brukar vara ganska långa med möjlighet att korta dem. Jag hoppade en del för ngr år sedan och körde på den typen då. Jag är 192cm och använde mig inte av den fulla längden, så de borde räcka även för 4cm långskånk till. :D

Haha. :D Tack för tipset. Köpte ett på Intersport nu. Kostade 80 kr. Långt och väldigt lätt att korta ner. Inplastad vajer med sköna kullagershandtag. Perfekt med andra ord så rekommendera det till brorsan! :thumbup:

schabo-labo
2009-05-05, 16:39
Haha. :D Tack för tipset. Köpte ett på Intersport nu. Kostade 80 kr. Långt och väldigt lätt att korta ner. Inplastad vajer med sköna kullagershandtag. Perfekt med andra ord så rekommendera det till brorsan! :thumbup:Gött. Återkom hur det gick på träningen. Måste köpa ett snart.