Logga in

Visa fullständig version : Vad ska man helst äta ute`?

Seaturtle
2009-05-04, 13:31
Min fråga är precis som topic lyder.
Hänt ett par gånger att jag har varit tvungen att äta ute och oftast blir det pizza.

Är pizza verkligen så dålig? kalorierna så vitt jag vet gäller fortfarande för pizza och fettet är inte så onyttigt? Att det är snabba kolhydrater ser jag inte heller som världens problem=?

Ska man köra på tacos, hamburgare eller pasta istället?

King Grub
2009-05-04, 13:33
Är det inget du gör regelbundet, kan du äta precis vad du vill på restaurang utan att det påverkar dina resultat, om du inte befinner dig i slutveckan inför en kroppsbyggartävling.

Pizza är inte heller speciellt dåligt; det är för den stillasittande normalpersonen som regelbundet pizzaätande kan vara negativt, och då främst genom att det är lätt att få i sig mer kalorier än denna stillasittande person behöver.

944RS
2009-05-04, 13:40
Man ska äta det som finns!

Det är inte vad du äter som spelar så stor roll utan hur mycket du äter.
Själv så tycker jag det spänner lite obekvämt i byxorna efter att ha tryckt i mig två stora pizzor med tillhörande sallad och dryck.
Men vill man få mycket kalorier på en gång så är ju pizza ett utmärkt alternativ.

tsp
2009-05-04, 13:59
Man ska äta det som finns!

Det är inte vad du äter som spelar så stor roll utan hur mycket du äter.
Själv så tycker jag det spänner lite obekvämt i byxorna efter att ha tryckt i mig två stora pizzor med tillhörande sallad och dryck.
Men vill man få mycket kalorier på en gång så är ju pizza ett utmärkt alternativ.

Två stycken? :D Visserligen skulle jag lätt käka två capericciosa på raken och säkert även två kebabpizzor på raken, men ja skulle fan inte kunna med att beställa så mycket mat. :P

944RS
2009-05-04, 15:10
Två stycken? :D Visserligen skulle jag lätt käka två capericciosa på raken och säkert även två kebabpizzor på raken, men ja skulle fan inte kunna med att beställa så mycket mat. :P

Just kebabvarianterna med mycket sås brukar bli lite trögt att få ner pga att det inte är gott i stora mängder. Men hawaii eller liknade är bara att rulla ihop svälja nästan hela. Tar bara någon minut. Då är det värre med salladen, den måsta man ju äta med gaffel =)

Föredrar att äta på buffé ställen för då slipper man känna sig så märkvärdig när man beställer så mycket på en gång.
(äter naturligtvis inte dessa mängder dagligen, och speciellt inte under en diet)

mikaelj
2009-05-04, 15:16
Kebabsallad, extra kött, extra sås, eller en mozzarellaost från mataffärn om man är på språng.

Det beror ju förstås på vad du vill med ditt ätande & träning.