Visa fullständig version : AciDBL00D's tips!
AciDBL00D
2003-08-06, 22:26
Denna röra är kanon god på en rostad macka. funkar även på grovt bröd med rostad macka är muuums!
1 burk makrill
1 gaffel majonäs (lätt/"fettfri"/orginal bestämm själv)
Röd/Gul lök lagom mycket hackad
Rör ihop lägg på en macka njut! Funkar som mellanmål innehåller en hel del fet av båda sorter. Reglera hur mycket mättat med val av majonäsen.
Alternativt byta ut makrillen mot tonfisk + chillisås
shirunai
2003-08-06, 22:57
:eating: :bpump:
hmm består inte majonäs till största delen av omättat/fleromättat fett??
shirunai
2003-08-08, 21:07
jo ?
AciDBL00D
2003-08-08, 23:08
Originally posted by 200sx
hmm består inte majonäs till största delen av omättat/fleromättat fett??
Det där hade jag ingen anning om faktiskt. Trodde det var mättat som sagt...
shirunai
2003-08-09, 05:50
kinggrub har svarat på detta i en annan post.
BTW vafan händer med din journal acid
AciDBL00D
2003-08-09, 07:51
Originally posted by shirunai
kinggrub har svarat på detta i en annan post.
BTW vafan händer med din journal acid
Inte orkat skriva nu på sommaren. Tar väl tag i det när skolan börjar och man börjat träna/äta ordentligt igen. Allt har varit lite konstigt nu...
Pain Barrier
2003-08-24, 00:59
Köpte en burk Eldorado majonäs (standard) härom månaden. Den innehöll till min stora glädje mestadels enkelomättat och fleromättat fett.
:D
Men man bör nog se upp från fabrikat till fabrikat. Innehåller inte riktig majonäs äggulor också? Deras fett är ju desvärre inte lika omättat...
Låter som en god macka iaf.!
:thumbup:
En variation värd att pröva kan vara att köra hela mackan i micron i någon minut, så får man även röran varm. Brukar göra susen för de flesta sorters mackor.
FUn-tex SSwinger
2003-08-24, 08:49
Glöm inte persilje kvisten längst upp!
King Grub
2003-08-24, 08:56
Men man bör nog se upp från fabrikat till fabrikat. Innehåller inte riktig majonäs äggulor också? Deras fett är ju desvärre inte lika omättat...
Nu är man rädd för äggulor också... :rolleyes:
Pain Barrier
2003-08-25, 14:35
Originally posted by King Grub
Nu är man rädd för äggulor också... :rolleyes:
Det trodde jag alla byggare redan var. :D
Nu kanske jag flamsar till tråden, men man måste väl ändå få nåder vid så pass här grov flamsprovokation från moderator... ;)
Det enda problemet med att äta fettfrikt är just att det är så energirikt döööö! Bra sagt:D och eftersom jag älskar att äta mig äkligt mätt så ar det bättre med lite mindre fett för min del. men men mättat fett skall man inte vara rädd för:nono:
stefannn
2003-08-26, 17:03
Originally posted by Pain Barrier
Köpte en burk Eldorado majonäs (standard) härom månaden. Den innehöll till min stora glädje mestadels enkelomättat och fleromättat fett.
:D
riktig majonäs innehåller 1 del äggula typ 1 del olja .(o det är väl beroende på olje sort omättat/fleromättat)
you do the math...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.