handdator

Visa fullständig version : Telia som mobilabonnemang, samtal bryts

Granatgiraffen
2009-05-01, 17:43
Är det någon som har haft sådana problem? Jag har bara haft telia någon månad men samtal bryts lite då och då, alldeles för ofta, täckningen är bra då det händer. Tänkte höra om några har liknande problem?

Baan
2009-05-01, 17:47
Menar du att samtalet avbryts helt eller bara i någon sekund för att återupptas igen? Det sistnämnda tror jag att jag har upplevt med tele2 i alla fall.

Granatgiraffen
2009-05-01, 18:01
Menar du att samtalet avbryts helt eller bara i någon sekund för att återupptas igen? Det sistnämnda tror jag att jag har upplevt med tele2 i alla fall.

Nej att det bryts som i att det bryts helt. Klick och hejdå.

Kimball
2009-05-01, 19:25
testa för skojs skull att stänga av 3g? beroende på telefon kan det ju bli lite knas med handovern mellan 2g - > 3g osv. Löser inte problemet men.

Granatgiraffen
2009-05-01, 19:44
testa för skojs skull att stänga av 3g? beroende på telefon kan det ju bli lite knas med handovern mellan 2g - > 3g osv. Löser inte problemet men.

Mjo har testat.. men detta är på ett några olika telefoner så det är inte isolerat till en, tänkte om det var Telias nät som var skumt. Och Telia ska väl ha överlämnande från 3G till GSM utan att det ska brytas... men som sagt så är det när jag har mycket god täckning på 3Gnätet.

saab900
2009-05-01, 23:22
Jag har samma problem med 3. Det händer bara i min lägenhet, och samtalet kan brytas efter 5 s eller 45 minuter, spelar ingen roll. Jag var nere med telefonen till Phone House med den fungerade som den skulle. #:s kundtjänst menar på att jag kanske bor för nära masten (300 m). Om den förklaringen är rimlig vet jag inte, men något här i grannskapet måste det ju vara eftersom det bara är här det bryts. Det blir ett plötsligt täckningsfall från 5 till 0 varpå det bryts, för att sedan vara full täckning igen.