Visa fullständig version : glass och bb
MangeByggarn
2009-05-01, 16:23
vad är det alla BB's som gillar glass? :O Varför de
Herr Oberst
2009-05-01, 16:26
Vad är vad?
Fattar inte vad du menar? Roider?
Vad är vad?
Tror han menar om jag läst rätt mellan raderna "Varför alla bb´s tycker om glass?" kan ha jävligt fel dock. Får se om han förklarar *whatever*
En efterätt med protein, vad mer kan en bb:are begära :D
nej men glass är ju lätt det bästa som finns.
Bakfyllan gör sig till rätta.
MangeByggarn
2009-05-01, 16:39
Tror han menar om jag läst rätt mellan raderna "Varför alla bb´s tycker om glass?" kan ha jävligt fel dock. Får se om han förklarar *whatever*
precis.. jag är trrött.
precis.. jag är trrött.
Hahah vafan?*screwy*
Commando1980
2009-05-01, 16:47
vi får väl hoppas att grub lägger upp en studie
Tror inte alla BBs är anhängare av stora glassguden. Johnnie Jackson t.ex. är helsåld på McDonald's. Alla har de väl sina laster som de vräker i sig när det inte är säsong.
King Grub
2009-05-01, 17:12
Finns väl ingen som inte tycker om glass. http://bestsmileys.com/icecream/1.gif
+1 på den studien...:cool:
Glass är en basvara i min kost.
sparriskillerman
2009-05-01, 20:14
Glass är gott. Bästa är nog Häagen Dazs Créme Brulée YEEEAAAAAAAH!!!!!!!
http://farm1.static.flickr.com/247/526128634_deee244160.jpg?v=0
Haha asså jag blir fett darrig av glassen. Den är helt galet god. Smarrigaste jag ätit i hela mitt liv, så jävla god. Ni måste testa asså seriöst. Jag saknar ord. Nu kan jag dö lycklig he-he.
Cerberus
2009-05-01, 20:33
glass är antagligen knark, samma påverkan i kroppen! :D
gaaah
Till och med jag åt glass igår! :thumbup:
(en liten skål och massa jordnötter på. mums.)
Nigger Mint var jäkligt fin. Testade den för första gången idag.
edit: Nogger menar jag såklart. Jävla rasist jag är.
Psychological
2009-05-01, 21:25
Jag gillar glass sådär faktiskt. Man blir så jävla törstig av det och det är en nackdel när den egentligen ska vara läskande ?? Eller ska den det ??
shut teh face
2009-05-01, 21:44
Jag gillar glass sådär faktiskt. Man blir så jävla törstig av det och det är en nackdel när den egentligen ska vara läskande ?? Eller ska den det ??
Tvärtom för mig. :)
jag tycker inte om glass (slå mig inte) eller jo, senast jag var i gbg käkade jag glass från lejonet och björnen, pistageglass..förbannat god!
jag tycker inte om glass (slå mig inte) eller jo, senast jag var i gbg käkade jag glass från lejonet och björnen, pistageglass..förbannat god!
Synd att Lejonet & Björnen konkade.
hahavaffan
2009-05-01, 22:42
Hahah vafan?*screwy*Mm?
Synd att Lejonet & Björnen konkade.
som fan, men det går ju fortfarande att få tag på glassen, tillverkar dem inte än, dock i mindre skala eller nåt i den stilen? för jag var ner och käkade den glassen för ca 4 veckor sedan.
Skrollovicz
2009-08-04, 12:02
Försöker luska ut hur mycket kalcium de olika glassorterna innehåller men det står ju för sjutton inte på förpackningarna! I alla fall när det gäller Ben & Jerrys.
Vågar någon sig på en gissning vad 100 g glass innehåller i kalciummängd!?
Försöker luska ut hur mycket kalcium de olika glassorterna innehåller men det står ju för sjutton inte på förpackningarna! I alla fall när det gäller Ben & Jerrys.
Vad innehåller Ben & Jerrys? Lättare att uppskatta om du anger innehållsförteckningen.
Nitrometan
2009-08-04, 12:09
Det gamla grundreceptet på glass är ju grädde, ägg och socker. Sen tillsätter man nåt som ger smak.
Hur kan det inte vara bra?
Ja, dagens moderna glass ser annorlunda ut. Men iaf.
Hur kan det inte vara bra?
Ett recept som jag snodde från Glassrecept-punkt-se:
Ingredienser
50-60 g Turkisk peppar
5 dl mellangrädde
1 dl mjölk (gärna röd)
3 st äggulor
110 g strösocker
½ vaniljstång
Gör så här
* Vispa äggulorna till ett skum och tillsätt sedan sockret lite i taget under omrörning. När allt är i ska du ha en fast smet.
* Häll grädden och mjölken i en kastrull, dela vaniljstången och skrappa ut kärnorna, lägg allt i grädden och värm upp det tills det börjar sjuda.
* Mixa eller krossa turkiska pepparn och rör ner i den varma grädden tills allt smält. Gör det försiktigt och lite i taget så det inte klumpar sig igen.
* Tag grädden och vispa ner ca 1/3 av den i äggröran och vispa hela tiden så äggen inte får en chans att stelna.
* Tag sedan äggsmeten och vispa ner den i kastrullen med resten av grädden.
* Värm under svag omrörning tills den är ca 82-85 grader (Strax före den sjuder eller gör ett ros/slev-prov).
* Låt det svalna snabbt i kallt vattenbad.
* Plasta sedan in och låt stå över natten (eller minst 8 timmar) i kylskåpet. Detta för att smakerna ska utvecklas ordentligt.
* Kör sedan smeten i din glassmaskin, det tar ca 20-40 minuter.
* In i frysen några timmar så lakritsglassen får hårdna.
Receptet kräver glassmaskin. Tyvärr.
Kanske nåt att skriva på önskelistan?
Nitrometan
2009-08-04, 12:14
Nigger Mint var jäkligt fin. Testade den för första gången idag.
edit: Nogger menar jag såklart. Jävla rasist jag är.
http://i25.tinypic.com/xe26nd.jpg
Jahadu.
Mikaelj: Om man byter ut sockret i glassreceptet så borde det väl vara tillräckligt lo-carb för dig?
OnT är glass gott om det äts rätt:)
hahavaffan
2009-08-04, 16:07
Hahah vafan?*screwy*:naughty:
conundrum
2009-08-04, 16:13
En efterätt med protein, vad mer kan en bb:are begära :D
nej men glass är ju lätt det bästa som finns.
Menar du någon särskild glass nu?
Fel läsning (inlägg raderat)
isterbuk
2009-08-04, 17:04
Glass är underbart, brukar oftast köpa någon god vaniljglass sen smaksätta själv med bär/krossad choklad/smält choklad/daimkulor/yoghurtgodis/vispad grädde/jordnötter/jordnötssmör eller något annat riktigt gott :) Senaste hitten var vaniljglass och ahlgrens lakritshjul i glassen :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.