handdator

Visa fullständig version : Bluetooth överföring - krångel.

Emil_Larsson
2009-05-01, 08:20
Fick en ny telefon (Samsung SGH-U700) för ett litet tag sedan. Det jag inte begriper mig på är en sak med bluetooth funktionen.

Jag vill skicka över låtar från en annan telefon till min nya. När jag accepterar överföringen så står det: telefonens-minnet fullt, radera några poster, trots att jag satt i ett 2 gigabytes minne i telefonen.
Det jag misstänker, eller vet, är att när jag skickar över låtar så tror mobilen att de skall lagras i telefonens minne men jag vill att de skall lagras i själva minnet. Jag hittar ingen inställning alls i telefonen som gör så att man ändrar detta. Det finns en kategori som heter "minnesinställningar" --> inställningar för minneskort --> Bluetooth-synlighet - Av/på och där har jag tryckt i på.

Jag har även aktiverat gjort detta:

Anslutningar --> Bluetooth --> Aktivering PÅ - Telefonens synlighet PÅ.

Samma meddelande dyker upp. Har även provat att "inaktivera" det senaste jag skrev precis ovanför, samt aktivera bluetooth på minnesinställningar men icke. Blir tokig snart. Försökt ringa support men det går ej att komma fram, så vet ni inte hur jag går tillväga får jag helt enkelt vänta tills support öppnar imorgon.

Tack på förhand.

/Fred.

Alone_in_the_dark
2009-05-01, 12:40
Förmodar att du har provat det som står på sidan 17 resp. 18 i manualen?

Emil_Larsson
2009-05-01, 18:14
Förmodar att du har provat det som står på sidan 17 resp. 18 i manualen?

Japp. Nu löste jag det på mitt egna lilla vis dock. Förde över låtar till "telefonens minne" tills det tog stopp. Därefter flyttade jag filer till minnet så att det blev tomt i telefonens minne. Voila. Tar sin lilla tid men fungerar.

/Fred.