handdator

Visa fullständig version : funderar till efter deffen!

heroxz
2009-04-27, 22:06
Tjena, jag håller nu på med min deff och har hållt på i 4 veckor, har planerat 4 veckor till..

det jag är mest rädd för är att efter deffen gå upp i vikt igen, hur ska jag göra för att behålla min vikt så mycket som möjligt?

jag tränar väldigt mycket
bandygymnasiet (5ggr vecka)
bandylaget (2-3 ggr vecka)
friidrott (3 ggr vecka)
gym (4 ggr vecka)

samt att jag äter nästan enbart protein.

har gått ner från 89.3 till 81.4 under de första 4 veckorna.

sen har jag ett dilemma till. I spegelbilden ser jag samma kropp som när jag började deffa. Och efter varje måltid tycker jag att min mage står ut så himla mycket och jag ser fortfarande lika stor ut. Och därmed under den senaste veckan har jag gått till toan och kräks efter middagen/kvällsmaten... under de senaste 5 dagarna har det blivit att jag kräkts 2ggr varje dag. och det känns inte bra.. snälla hjälp mig. :cryout:

Tabbe
2009-04-27, 22:09
http://www.abkontakt.se/?s=vard

Vård för bulimi, du behöver prata med någon innan det spårar ut.
Kurator eller systern på skolan kanske?
Ring dom iaf.

Tabbe
2009-04-27, 22:26
Var är tolkia eller bumbi? :(

mattilainen
2009-04-27, 22:30
Du borde verkligen sluta med deffningen och tänk på att livet är så mycket mer värt än att förstöra sin kropp på det viset du håller på med. Du blir inte snyggare för att du spyr. Du förstör kroppen mer än du blir snygg.

Detta beteende kan göra så du får det ännu värre i framtiden och jag tycker verkligen du ska prata med kurator eller någon som förstår dig och kan hjälpa dig. Bäst vore föräldrarna men jag förstår om det kan vara svårt.

Tänk på att om du tränar så extremt mycket så behöver du all mat du kan få i dig. Lär dig räkna kalorier och du kommer garanterat gå ner i vilket fall som helst. Den vägen du går nu kommer bara förstöra din kropp. Försök träffa någon och prata med