Visa fullständig version : pizza
Mycket protein i en pizza från en pizzeria?
Beror väl på ingredienserna...
Borde vara ganska rejält med protein. Det är ju i regel mycket ost och skinka på pizzor, och båda dom ingredienserna innehåller ju relativt mycket protein. Vetemjöl innehåller ju också en del protein.
en capriciossa säger vi... kebabpizza kan jag tänka mig inte är speciellt mycket i.
frågan är ju om man bryr sig så mycket om näringsinnehåll när man käkar pizza, då är det bara hur jävla gott det är som spelar roll.. fast det är klart, funderar gör man ju alltid..
gasoliner
2003-08-06, 07:30
De pass där jag haft absolut bäst tryck och ofta satt PB och liknande har jag ofta laddat en timme innan med en halv pizza typ.. :em:
Vad är det egentligen som gör att jag får sånt jäkla tryck av sån "skitmat"?
Kalorierna enbart eller?:love:
forsar ju in kolhydrater i musklerna samt att blodet är väldigt näringsrikt efter sån mat, tyvärr är det ju lite upp som en sol ner som en pankaka.
~50g prot (enligt dietist)
King Grub
2003-08-06, 09:46
Pizza är dessutom det enskilda "livsmedel" som höjer insulinnivåerna absolut mest och längst.
Originally posted by Wilson
en capriciossa säger vi... kebabpizza kan jag tänka mig inte är speciellt mycket i.
Det lär väl vara mer protein i en kebabpizza än i någon annan typ av pizza ? Köttmängden är ju mycket större på kebebvarianten och mängden ost lär ju inte skilja så mycket.
Jag vet att det finns stora lokala variationer på pizzor men i alla fall.
gasoliner
2003-08-06, 10:07
Originally posted by King Grub
Pizza är dessutom det enskilda "livsmedel" som höjer insulinnivåerna absolut mest och längst.
perfekt inför ett maxpass alltså!:angel:
11g protein/100g enligt Hälsovakten. Men nu vet man ju inte alls vad det är dom utgår från för någon pizza på deras "pizza capricciosa"...
okej tack killar...
Var mer att jag ville ha reda på ifall pizza låg nånstans på över 30 gram protein åtminstone. I så fall är det ju hellungt å äta pizza :eating:
Fettet å allt sånt skiter jag väl i.... pizza är så gott att det ändå inte går att motstå :thumbup:
Pizza är gott :eating:
Så förbannat onyttigt är det väl ändå inte?
King Grub
2003-08-06, 13:38
Originally posted by Spec^
Egentligen inte. En del mättat fett i osten, vetemjöl är väl inte världens främsta kolhydratkälla, och insulinnivåerna toppas som sagt maximalt, om man nu är rädd för det.
Men det är väl ingen som baserar sin kost på pizza, eller? :booty: En pizza lite då och då gör ju ingen skada.
Originally posted by Spec^
Läs Grubbens post igen;) Men de e klart de beror ju lite vad man har för mål med träningen. Under en deff är ju inte pizza rekommenderat att käka som bas om man säger så:D
Men det är väl ingen som baserar sin kost på pizza, eller? :booty:
Nä bara 98% av dagens ungdomar:D :rolleyes:
King Grub
2003-08-06, 13:43
Originally posted by Everest
Nä bara 98% av dagens ungdomar:D :rolleyes:
Nu menade jag ju givetvis alla unga och raska, friskt satsande pojkar och flickor på forumet, dvs de kvarvarande 2 %-en. :D
Gött nu kom min pizza :D
Romana med skinka, räker å champinjoner! :eating:
NHL-lagen har ju en tradition av att trycka i sig massa pizza efter matcher och träningar. Men för de är det ju bara en fördel om de går upp i vikt.
Oki det har kan vara en vandringssägen men ni får den endå!
Om du käkat pizza kan du inte lämna blod för när de skall "slunga" den (eller vad de nu gör när det fixar å tirxar) så blir det bara knas pga den höga fetthalten i blodet...
Kanske inte så nyttigt iaf...
Men gör egen pizza och kör med keso/kesella istället för ost så är det lugnt... eller?
Originally posted by loboman
Oki det har kan vara en vandringssägen men ni får den endå!
Om du käkat pizza kan du inte lämna blod för när de skall "slunga" den (eller vad de nu gör när det fixar å tirxar) så blir det bara knas pga den höga fetthalten i blodet...
Kanske inte så nyttigt iaf...
Men gör egen pizza och kör med keso/kesella istället för ost så är det lugnt... eller?
Skeptisk....alltså till det där med blodgivningen
GhostFace
2003-08-07, 20:42
Så kan jag kontra Gassy´s inlägg och säga att de sämsta träningsdagarna jag haft har varit efter att ha käkat en pizza kvällen före. Kanske har det även berott på att man inte fått i sig ett ytterligare mål mat för man varit sprängmätt av pizzadeg, strax före sängdax...men det är en sak för sig.
Men, mkt protein? I en köpt pizza? Neeej.
Däremot om du lägger på tonfisk el kalkon el fläskfilé som du höjer proteinmängden. Självfallet.
En pizza på de flesta ställena, en capriciosa tex innehåller väll 3500 kcal cirka?
ugly_kid
2003-08-07, 21:59
tror inte det är så mycket,
3500 blir det om den väger ett halvt kilo och består av bara fett
Originally posted by ugly_kid
tror inte det är så mycket,
3500 blir det om den väger ett halvt kilo och består av bara fett
Ja, somsagt... Innehåller inte en pizza 3500 kcal? :D
King Grub
2003-08-08, 09:51
Cirka 250 kcal per 100 gram. Ta med en matvåg och miniräknare till pizzerian och räkna. :booty:
Cirka 250 kcal per 100 gram. Ta med en matvåg och miniräknare till pizzerian och räkna. :booty:
:hbang: :laugh:
Pizza är inte nyttigt, det kan man ju direkt konstatera... chockhöjning av insulinnivåerna och massa fett, dålig kombo! Men om man nu inte kan vara utan den så är ett hett tips Romana (skinka, räkor o champinjoner) o så ber du om mindre ost och mer skinka o räkor så blir det iaf en aning bättre!!
Det finns en människa som lever enbart på pizza, kebab och hamburgare. Han är det smalaste människan jag nånsin mött. Har varit elitsimmare men slutade för 3 år sedan. Jag fattar inte att man kan vara 193 lång och väga 73kg.. läskigt o skumt :cool:
Förbränning och mängd som avgör. :)
GhostFace
2003-08-12, 15:08
Levde på pizza- åt en gång i månaden?
;)
Äsch.. orkar inte äns svara på det där
:smokin:
Originally posted by LindaLo
Äsch.. orkar inte äns svara på det där
:smokin:
Pizza slukare? ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.