handdator

Visa fullständig version : Hur i h-vete ska jag bli att se ut som denna kille?

Flexaren
2009-04-25, 21:05
Hej!
Jag är rätt ny och lite av en nybörjare på gymmet.
Har enbart tränat några månader men har inte riktigt färstått det här med att man skulle få tydligare och mer uthålliga muskler om man kör lättare vikter och fler reps än om man skulle köra tyngre vikter med färre reps.
Hittade en bild på internet och det är ungefär så jag vill se ut. Tyvärr har jag ingen bild på mig själv för tillfället men jag kan däremot bifoga en bild på personen vars kropp jag blev väldigt avundsjuk på.

http://images1.fanpop.com/images/photos/1900000/Never-Back-Down-Production-Shoot-cam-gigandet-1940158-266-400.jpg

Jag är inte så intresserad av volym då jag enbart mäter 168cm över marken.
Just nu väger jag 64 +-½kg.
Jag ligger även på 65kg i bänk nu när jag tränar(7*3) (om det nu skulle vara något som man behöver veta)

Nu ska jag dock komma till saken.
Hur ska jag uppnå detta mål?
Är det bara lättare vikter som gäller? Försöka pressa fler reps eller hur funkar det?
Skulle vara väldigt tacksam om ni kunde hjälpa mig!
Mvh F

Anders The Peak
2009-04-25, 21:09
egentligen handlar det rätt mycket om genetik och lite kroppsfett och mindre på muskelmassa.
Jag tror att man kan nå den där formen med hjälp av bara kroppsvikten. Menar med hjälp av armhävningar, Chins och en del bålträning som situps osv.

ceejay
2009-04-25, 21:09
Han har väldigt låg fett%

Black Star Abyss
2009-04-25, 21:10
Det går inflation på den där killen.

Flexaren
2009-04-25, 21:15
Jo genetik hör ju till, men det bör ju även vara så att man kan uppnå det där genom att gymma. Utan de förutsättningar han har haft. Nu är det ju inte så att jag vill se precis ut som honom, men i alla fall i närheten.

rockafellah
2009-04-25, 21:16
Alla vill vara som honom hahaha:D:D

Flexaren
2009-04-25, 21:19
Haha, inte vara men se ut som i alla fall;)

rockafellah
2009-04-25, 21:28
Haha, inte vara men se ut som i alla fall;)

Förstår er dock, han har grym fysik:D

kalajset
2009-04-25, 21:30
1. Alla personer ser olika ut som redan påpekats. I praktiken innebär detta att en person med en viss mängd muskler inte kommer att se likadan ut som nästa person med samma mängd muskler, även om de har lika mycket kroppsfett.

2. I praktiken går det inte att "träna på ett visst sätt", och få några större förändingar muskelmässigt jämfört med att ha tränat på ett annat sätt så länge man pratar om just tung styrketräning. Muskler kan krasst sett bara bli större/mindre, att förändra utséendet på dessa, (lång, slank, bullig, etc etc), genom att t ex träna 12:or istället för 6:or är inget att lägga ner någon vikt vid i praktiken, det är inte därför man "periodiserar" och/eller kör med olika repsantal i övningarna.

3. Vill du bli "hyffsat likadan" gäller det alltså att du tränar på ett sådant sätt som tillåter kroppen att växa, om det sedan är med hjälp av tre tunga helkroppspass i veckan med låga reps, eller ett fyrsplittschema med högra reps, (eller för den delen en kombination av allt), är inte det väsentliga här, utan det är att man strävar efter just ökad muskelmassa. Vägen dit är individuell sett till vilket schema som passar vem, detta är egentligen en separat fråga som kan utvecklas hur mycket som helst i teorin.

3. Man växer i muskelmassa, (alltså oberoende på hur man vill se ut i slutändan gällande massa/kroppsvikt), genom att äta mer energi än man förbrukar. Om man sedan vill göra detta fort eller långsamt är upp till var och en, båda två har sina fördelar.

4. När man har nått rimlig mängd muskelmassa försöker man istället gå ner i vikt, (eftersom ett muskelökning alltid även innebär en ofrånkomlig fettökning), genom att förbruka mer energi än man stoppar i sig. Beroende på slutmålet kan det vara vettigt att ta det föregående steget, och detta steg, "i etapper", just gällande ditt mål har han dock inte såpass mycket muskler att det bör bli några större svårigheter att uppnå ungefär samma mängd "hyffsat fort". (-Vad sedan detta innebär i praktiken är individuellt, finns även de som ser ut sådär, under ett visst lager fett, helt utan träning).

5. M ao, träna på det sätt som passar dig, samtidigt som du äter lite mer energi än du gör av med för att bygga muskler. Onödigt att köra någon "grisbulk" om man nöjer sig med denna mängd kroppsmassa dock, då det som sagt är hans låga kroppsfett som gör det största intrycket. När det känns rätt, (skulle iaf tippa på iallafall minst ett halvår i gymmet, gärna mer), är det bara att gå ner några, (just i detta fallet kommer det iofs troligen bli ganska många, då han som sagt har grymt låg kroppsfett), kilon istället, (och samtidigt träna för att behålla massan), och i slutändan finns där förhoppnigsvis en kropp som är hyffsat lik i det mesta.

Flexaren
2009-04-25, 21:37
Tack Kalajset för ditt tydliga och intressanta svar.
Läste att han hade tränat 6 gånger i veckan, 8 h om dagen och då muay thai, boxning, brottning m.m samt gym under 3 månader.

kalajset
2009-04-25, 21:47
:)

Värt att tänka på är att han mycket väl kan tänkas ha tränat allt det där, men kampsporterna var garanterat till 90% mest till för hans roll i filmen fotot är taget ifrån, (och till viss del fettförbränning såklart). Ang. gymdelen så skulle jag bli uppriktigt förvånad om det enda han någonsin gjort i gymvärlden är tre månaders träning för att se ut sådär. Men fullt möjligt, det är det. (Troligtvis har han dock redan haft grund att stå på från början som varit helt OK).

rockafellah
2009-04-25, 21:48
Tack Kalajset för ditt tydliga och intressanta svar.
Läste att han hade tränat 6 gånger i veckan, 8 h om dagen och då muay thai, boxning, brottning m.m samt gym under 3 månader.

8h om dan. omgomgomg:D

kungconny
2009-04-25, 22:09
På något underligt sätt så visste jag att det var han du menade utan att ha sett bilden

rockafellah
2009-04-25, 22:15
På något underligt sätt så visste jag att det var han du menade utan att ha sett bilden

Jag med hahaha:D +1!!

tumme
2009-04-25, 22:16
Det är alltid han, eller brad pit i fight club. *gah!* Fast man förstår ju varför.

Morty
2009-04-25, 22:22
Haha alla vill vara som Cam :P Han är ju tanig!

saab900
2009-04-25, 22:27
Det är det brudarna vill ha ;)
Som tur är ett helt realistiskt mål, för de flesta räcker det ju med att deffa rejält.

Andy.da.wohoo
2009-04-25, 22:58
Jag tycker inte han har så jättespeciell fysik :Virro

Mourten
2009-04-25, 23:01
Vem fan vill se ut som en anorektisk sticka ?

Flexaren
2009-04-25, 23:02
Haha;)
Nja men vissa(som jag) tycker inte att volym är prio1. Dock tycker jag att det är roligt och inspirerande med personer som strävar efter att bli större och starkare. Det får mig at bli mer motiverad:P
Men eftersom jag enbart fått ett vettigt svar på min fråga så tror jag att jag ska försöka se hur man blir att se ut efter lite mer seriös/hårt tränande.
Återkommer under sommaren med resultat;)

Fogue
2009-04-25, 23:12
Vem fan vill se ut som en anorektisk sticka ?

Ingen? Sen har du en annan definition på vad en anorektisk sticka är jämfört med många, inklusive mig.

rockafellah
2009-04-25, 23:22
Ingen? Sen har du en annan definition på vad en anorektisk sticka är jämfört med många, inklusive mig.

Bli inte arg nu:( :D

Flexaren
2009-04-25, 23:25
...:p

Andy.da.wohoo
2009-04-25, 23:57
Jag tycker inte han ser ut som en anorektisk sticka, men det känns som att om vilken medelsvensson som helst börjar träna någorlunda strukturerat och ger en liten tanke på vad han/hon äter och börjar "vardagsmotionera"(cykla, trappor ist. för hiss osv) så kan den personen också se ut så.

EDIT: Lägg till lite mera motion också, gång eller vad som helst.

tankz
2009-04-26, 01:14
kan inte fatta hur alla vill se ut som han, har 18 åriga kompisar som är grövre än vad han har och hans armar kan ju knappt vara 39-40 cm i omkrets bara lite fett + att bilden är till hans fördel .. Höga mål så når du högt, annars kör crunches och lite bänkpress så ska du nog se ut sådär om nått år.

rockbell
2009-04-26, 01:22
Vem är det?

Sebbe_H
2009-04-26, 01:54
Vem är det?

Cam Gigandet, känd från OC, Never back down osv.

Träna bröst mage och lite biceps(aldrig rygg eller axlar), deffa till önskad fettprocent et voila!

Morty
2009-04-26, 09:39
Cam Gigandet, känd från OC, Never back down osv.

Träna bröst mage och lite biceps(aldrig rygg eller axlar), deffa till önskad fettprocent et voila!

Men Cam har bra axlar. Ryggen är åt helvete :P

Floddan
2009-04-26, 10:09

Har han ont i ryggen?

saab900
2009-04-26, 10:52

Ja, var fan är latsen någonstans :)
Man ser ett par helt vanliga pecs, ett par halvhyffsade armar och axlar och små abs. Hur ser benen ut? Jag gissar disco :thumbup:

MangeByggarn
2009-04-26, 11:07
han har en fighter kropp..

han har väl byggt det där under never back down.. kanske fick han ett specialprogram? värt och kolla.

Mourten
2009-04-26, 11:14

han har väl byggt det där under never back down.. kanske fick han ett specialprogram? värt och kolla.

Han har inte en fighter kropp. Han har inga trapz att nämna och ffa är han för liten. Har 2 kompisar som tävlar i MMA å båda är bra stora.

foxx
2009-04-26, 11:26

Haha?

Fighter kropp på 65kg? Oki!

Morty
2009-04-26, 11:27
GSP har bättre och snyggare fysik imo, dessutom är han väldigt duktig fighter.
Matt Serra som står bredvid och ser lite mjuk ut.
http://www.usadojo.com/Images/UFC/ufc-83/ufc-83.jpg

skaparn
2009-04-26, 11:31
Har han ont i ryggen?

Det är väl han som spelar Tomme Herala i Jägarna?

dared
2009-04-26, 11:35
Han har inte en fighter kropp. Han har inga trapz att nämna och ffa är han för liten. Har 2 kompisar som tävlar i MMA å båda är bra stora.

Håller med att han inte har någon speciell fighterkropp förutom en del muskelmassa och låg fettprocent. Däremot spelar det absolut ingen roll i sammanhanget att du har 2 kompisar som tävlar i MMA och är stora. Det existerar nämligen viktklasser inom MMA.

Vem är mest fighter av Miguel Torres och Lesnar? Torres väger 135 pounds och Lesnar 265.

Mecker
2009-04-26, 12:42
Haha;)
Nja men vissa(som jag) tycker inte att volym är prio1.
Prio1 för pojkar som er är väl att försöka få en blick från tonårsflickorna

Själv tycker jag fysiken hans är ett jäkla skämt >.<

Mourten
2009-04-26, 13:04
Håller med att han inte har någon speciell fighterkropp förutom en del muskelmassa och låg fettprocent. Däremot spelar det absolut ingen roll i sammanhanget att du har 2 kompisar som tävlar i MMA och är stora. Det existerar nämligen viktklasser inom MMA.

Vem är mest fighter av Miguel Torres och Lesnar? Torres väger 135 pounds och Lesnar 265.

Sant, båda kör lätt tungvikt. Eller vad klassen nu heter, max 88 kg iaf.

pwnyou
2009-04-26, 13:32
Vadå fighter kropp? Vilken BF man har och hur mycket muskelmassa man har har ju inget med om man fightas eller inte att göra. Vart får folk allt ifrån?

Okej att kampsportare generellt ser mer vältränade ut än vanliga otränade människor, men för det kan man inte ha en "fighterkropp".

Och f ö så är nog min kropp lite smålik hans (den trådskaparen länkade till) förutom att jag har större bröst och trapz medans han har bättre obliques. Den kroppen han har är inte så imponerande i mina ögon.

Popeye
2009-04-26, 15:12
Olika människor har olika förutsättningar och jag skulle ha mkt stora problem att nå så lågt BF%.
Men killen är ju en räka och det är inte speciellt mycket muskler på honom.
Bygg lite massa och deffa sedan tills du lessnar.

Tydligen så är det inte bara flickorna som vill vara trådsmala?

stafh
2009-04-26, 15:22
http://grapplesmart.com/blog/wp-content/uploads/2009/03/anderson-silva-standing-blured-back2.jpg

Fighterkropp?

Slartibartfast
2009-04-26, 15:27
Det är alltid han, eller brad pit i fight club. *gah!* Fast man förstår ju varför.

Cam är Brad för den nya generationen. Om ytterligare 10 år så kommer ännu en snygg deffad kille, som alla dåvarande 20-åringar vill se ut som, för att fixa brudarna.

Cam ligger iaf rejält i lä i jämförelse med Brad.

rockbell
2009-04-26, 15:48
Cam ser väl okej ut men jämfört med Brad Pitt i Fight Club har inte mycket att komma med. Måste vara den snyggaste kroppen jag sett någonsin.

rockafellah
2009-04-26, 16:14
GSP har bättre och snyggare fysik imo, dessutom är han väldigt duktig fighter.
Matt Serra som står bredvid och ser lite mjuk ut.
http://www.usadojo.com/Images/UFC/ufc-83/ufc-83.jpg

Dom där grabbarna är inte att bråka med, en match med GSP:D Omg va han är grym!! Min förebild fan;)

rockafellah
2009-04-26, 16:18
edit: SÅG en match med gsp:D

Ahlner
2009-04-26, 16:21
edit: SÅG en match med gsp:D

Såklart :) Han är riktigt imponerande!

Jag tycker att hans fysik är estetiskt tilltalande också. Någon slags förebild iaf.

Braavo
2009-04-26, 16:58
Förstår inte hysterin över Cam, skulle aldrig vilja se ut sådär!

Nible
2009-04-26, 17:13
Förstår inte hysterin över Cam, skulle aldrig vilja se ut sådär!

Det är väl bra att inte alla har samma förebilder? Vissa tycker det är vansinne att vara lika stor som en bodybuilder också. Jag själv ser absolut inget fel att se ut som Cam eller Brad, båda har verkligen snygga fysiker. Kan vara riktigt bra och sunt att ha några av de tvås fysiker som delmål innan man stressar för att bli tokstor.

rockbell
2009-04-26, 17:24
Tror det är väldigt få som vill se ut som Martin Kjellström och sådana stora killar. 95% av alla killar som gymmar har nog Cam, Brad Pitt eller liknande personer som idealet.

JohnRick
2009-04-26, 17:31
Det är det brudarna vill ha ;)

Mja... småbrudarna vill ha det kanske. För oss som satsar på kvinnor gäller rygg och armar. Ben också. Ingen deff.

dared
2009-04-26, 17:42
Vadå fighter kropp? Vilken BF man har och hur mycket muskelmassa man har har ju inget med om man fightas eller inte att göra. Vart får folk allt ifrån?

Okej att kampsportare generellt ser mer vältränade ut än vanliga otränade människor, men för det kan man inte ha en "fighterkropp".

Håller delvis med dig, men det är ju dock ett faktum att de flesta under HW har väldigt låg fettprocent, och de absolut flesta fighters är vältränade i övrigt. Dock gäller ju det för många andra sporter också... Annars skulle jag vilja säga att nacke och traps är en klassiker, dock finns det ju sjukt många kroppstyper.

rockbell
2009-04-26, 18:08
Mja... småbrudarna vill ha det kanske. För oss som satsar på kvinnor gäller rygg och armar. Ben också. Ingen deff.

Tror aldrig jag träffat någon tjej som gillar så otroligt gröva killar. Medan alla dreglar över Brad Pitt och liknande så... Lycka till ;D

rockafellah
2009-04-26, 18:16
Såklart :) Han är riktigt imponerande!

Jag tycker att hans fysik är estetiskt tilltalande också. Någon slags förebild iaf.

Mmh, laddade ner en instruktionsvideo med honom, hans engelska suger haha:D:D

katzeklo
2009-04-26, 18:22
http://upload.moldova.org/movie/actors/c/cam_gigandet/cam_gigandet_2.jpg

Var_i_helvete_är_latsen?!

Mecker
2009-04-26, 18:36
Tror aldrig jag träffat någon tjej som gillar så otroligt gröva killar. Medan alla dreglar över Brad Pitt och liknande så... Lycka till ;D
Vi pratar kvinnor inte någon 15-åring. Och faktiskt är det nu så att alla brudar som gillar Brad Pitt syftar oftast på hans ansikte.

Fjällbrynt
2009-04-26, 18:38

där va de färre som ville se ut som honom:P Angående frågan att fighters ofta är slimmade gäller de väl att de vill hålla sig i sin viktklass...

C.E.J.
2009-04-26, 18:40
Vad har den senaste diskussionen med ämnet att göra?

saab900
2009-04-26, 18:47

Jag ändrar mig omgående, han har absolut inte hyffsade armar, överarmarna är ju lika tunna som underarmarna.

JohnRick
2009-04-26, 18:57

Vem har pratat om "otroligt grova"? Jag menar normalt vältränade utan extravaganser. Jag behöver inga lycka till...men tack ändå:)

Matsa
2009-04-26, 19:11
Tror det är väldigt få som vill se ut som Martin Kjellström och sådana stora killar. 95% av alla killar som gymmar har nog Cam, Brad Pitt eller liknande personer som idealet.

Nu är det ju givetvis inte så att alla som tycker att Bra Pitt är en speta vill se ut som ett fullblodsproffs och väga 150kg med magrutor. Det rymms väldigt mycket mellan de två extremfallen.

Måste dock säga att jag förstår folk som vill ha Brad Pitts fysik. Han har en helt ok kropp även om jag skulle välja att vara en bra bit grövre än honom, men smaken är som baken. Däremot skulle brudarna säkert vara lika förtjusta i Brad även om han lade på sig 10kg muskler, det är nog hans ansikte och utstrålning som tilltalar de flesta av dem.

ggg
2009-04-26, 19:59
tycker killen kan ta och dra upp brallorna ett par cm, vafan lixom :P

Rahf
2009-04-26, 20:02
Jag småfnissar för mig själv :D. Jag har då inte sett någon fighter som ens ser lite grann ut som personen i första bilden. Alla jag har sett är bra mycket stabilare runt bålen och har inte i närheten lika stora bröst i förhållande till resten av kroppen. Liiite fläsk vill man ha för att ta smällar också.

Men det är klart, jag ifrågasätter bara att hans kroppsform ska bedömas som en fighter-fysik.

BB1942
2009-04-26, 20:30
Rahf: Ne, exakt kolla på Rob Hanneman, han är längre ifrån sixpack än den genomsnittlige 7-åringen

Rahf
2009-04-26, 20:39
Rahf: Ne, exakt kolla på Rob Hanneman, han är längre ifrån sixpack än den genomsnittlige 7-åringen

Lite orättvist iofs, han är tungviktare ;). Finns väldigt få tungviktare som inte har åtminstone lite extra fett på kroppen, det absorberar smällar bra.

vicarious
2009-04-26, 21:46
Hej!
Har enbart tränat några månader men har inte riktigt färstått det här med att man skulle få tydligare och mer uthålliga muskler om man kör lättare vikter och fler reps än om man skulle köra tyngre vikter med färre reps.
Hittade en bild på internet och det är ungefär så jag vill se ut. Tyvärr har jag ingen bild på mig själv för tillfället men jag kan däremot bifoga en bild på personen vars kropp jag blev väldigt avundsjuk på.

http://images1.fanpop.com/images/photos/1900000/Never-Back-Down-Production-Shoot-cam-gigandet-1940158-266-400.jpg

Jag ligger även på 65kg i bänk nu när jag tränar(7*3) (om det nu skulle vara något som man behöver veta)

Är det bara lättare vikter som gäller? Försöka pressa fler reps eller hur funkar det?
Mvh F

Sluta ät.

Fredrik_S
2009-04-26, 23:02
Hej!

Mvh F

Här har du en beskrivning hur du ska göra
1. Se till att alltid ha en sol eller stark spotlight 75-85 grader snett ovanifrån
2. Se till att du alltid är svettig eller använd en lagom diskret olja som inte kladdar jättemycket.
3. Ha en solbränna året om.
4. Böj dig aldrig framåt då magen kan råka slappna av då.
5. Styrketräna 1 år och deffa sedan och se till att du är konstant tömt på vätska i underhuden året om

Fredrik_S
2009-04-26, 23:12
Min poäng är att det går inte att se ut som dessa killar råkar göra på en perfekt tagen bild, i vardagen.
Även när man når samma fett% och muskelmassa så ser man inte ut sådär när man slappnar av och har ett annat ljus på sig.

Fredrik_S
2009-04-26, 23:19
Samma med denna kille.. Perfekt ljus bra vinkel i första bilden men kasst ljus och vinkel i andra

http://www.mostbeautifulman.com/misc/nickauger/images/pic02.jpg

http://www.mostbeautifulman.com/misc/nickauger/images/pic07.jpg

rockafellah
2009-04-27, 06:53
Prio1 för pojkar som er är väl att försöka få en blick från tonårsflickorna

Själv tycker jag fysiken hans är ett jäkla skämt >.<

Vi som vet vad en vältränad och symmetrisk kropp betyder håller med:D:D

Martin Löwgren
2009-04-27, 07:58
Fan vad lik han va Tobias Linderoth :thumbup:

Donner
2009-04-27, 08:34
Fan vad lik han va Tobias Linderoth :thumbup:

Deras "blickar" är otroligt lika, annars vet jag inte riktigt ;)

Martin Löwgren
2009-04-27, 08:50
Deras "blickar" är otroligt lika, annars vet jag inte riktigt ;)

Linderoth har garanterat bättre ben *flex* Riktigt klubbor har jag hört :thumbup:

vicarious
2009-04-27, 17:04

Jag tror inte Cam har gymmat överdrivet mycket, och det tror jag är ett medvetet val. Ni har inte funderat en sekund över att Cam kanske ser ut som HAN själv vill se ut?

Alla ni stora, tuffa och grova pojkar - alla kanske inte har samma mål med sin träning. Om era mål är att bli stora och grova måste ni likväl acceptera att det finns andra som har andra mål med sin träning. Jag tror det i många fall handlar om att folk är avundsjuka på Cams deffade kropp och tar ut avundsjukan i form av gnälliga kommentarer om hans "klena" utseende och brist på andra muskler.

Alla är berättigade till sin åsikt, och mest av allt, att bestämma över sin egen kropp.

katzeklo
2009-04-27, 17:36
Jag tror det i många fall handlar om att folk är avundsjuka på Cams deffade kropp

http://www.camgigandet.tv/press/wp-content/uploads/2008/11/photo-cam-gigandet.jpg

*flex*

andreijaz
2009-04-27, 18:42
Jag tror inte Cam har gymmat överdrivet mycket, och det tror jag är ett medvetet val. Ni har inte funderat en sekund över att Cam kanske ser ut som HAN själv vill se ut?

Alla ni stora, tuffa och grova pojkar - alla kanske inte har samma mål med sin träning. Om era mål är att bli stora och grova måste ni likväl acceptera att det finns andra som har andra mål med sin träning. Jag tror det i många fall handlar om att folk är avundsjuka på Cams deffade kropp och tar ut avundsjukan i form av gnälliga kommentarer om hans "klena" utseende och brist på andra muskler.

Alla är berättigade till sin åsikt, och mest av allt, att bestämma över sin egen kropp.

kunde inte sagt det bättre själv!

mjeuuu
2009-04-27, 18:47
Hur i h-vete ska jag bli att se ut som denna kille?
Kör mycket bänkpress och börja äta mycket mindre än vad du (antagligen) äter nu.

Raka pungen och allt däromkring också, för annars kommer du bara skrämma iväg folk om du drar ner byxorna sådär.

Nible
2009-04-27, 18:51
Kör mycket bänkpress och börja äta mycket mindre än vad du (antagligen) äter nu.

Raka pungen och allt däromkring också, för annars kommer du bara skrämma iväg folk om du drar ner byxorna sådär.

Pungen kan han väl lämna hårig? Den visas ju inte på bilden...

mjeuuu
2009-04-27, 18:54
Pungen kan han väl lämna hårig? Den visas ju inte på bilden...
Lika bra att kapa hela skogen när man ändå är igång... :smash:

vicarious
2009-04-27, 21:28
http://www.camgigandet.tv/press/wp-content/uploads/2008/11/photo-cam-gigandet.jpg

*flex*

Uhm. Jag förstår inte alls vad du menar med bilden? Förtydliga är du snäll.

Mecker
2009-04-27, 21:36
Uhm. Jag förstår inte alls vad du menar med bilden? Förtydliga är du snäll.
Du har rätt, alla har sin egen åsikt
Jag får tycka att alla dessa klena småpojkar är fjollor, inget fel med det.

Mr.Sarkastisk
2009-04-27, 21:39

Hahaha +10

vicarious
2009-04-27, 21:43
Du har rätt, alla har sin egen åsikt
Jag får tycka att alla dessa klena småpojkar är fjollor, inget fel med det.

Det håller jag helt och hållet med om att du får tycka. Däremot tycker jag det är ganska jävla omoget att börja skriva nervärderande kommentarer om en persons utseende och fysik bara för att ens egna värderingar inte överensstämmer med personens i fråga.

Jag skrev att kommentarerna troligtvis beror på en stor del avundsjuka på Cams deffade kropp. Sen länkar han en bild på Cam och gör en flex smiley? Hur hänger det ihop överhuvudtaget? Hans kropp är, eller i alla fall var, sjukt deffad när den där bilden var tagen, och under inspelningen av Never back down.

Att du sen kommer och citerar det hela med något som inte ens hör till citatet är för mig ett stort frågetecken.

rockafellah
2009-04-27, 21:45
Kroppen kan ju vara snygg men behöver ju inte vara symmetrisk och så för det?:)
Man ska ha GSPs kropp!!

Fatalist
2009-04-27, 23:23
Nu har jag bara sett den senare bilden när han halvhänger i ett chin-räcke, jag tycker det ser ut som att killen har sinnesjuka linjer, fästen, muskelbukar, et c et c, och inte så mycket muskler även om han helt klart har en vältränad ut. Ett genetiskt freak helt enkelt. Inte freak som coleman eller cutler, freak som i extremt estetiskt tilltalande linjer.

Tricklev
2009-04-27, 23:37
Av någon anledning känns det som att denna tråd hade passat bättre i allmänt.

Rackham
2009-04-28, 00:59

+1

Fast då får man ju inte fler inlägg när man är här och spammar...

vicarious
2009-04-28, 11:06

Varför? Tråden handlar ursprungligen om ett träningsupplägg så varför skulle tråden inte höra hemma här? Ditt påstående saknar motivering.

Att tråden däremot spårar ur är en helt annan sak. Tråden är startad i rätt del av forumet. Skulle alternativt kunna tänka mig att se den i Deff-delen också, eftersom det till största del handlar om att deffa sig ner till väldigt lågt bodyfat för att kunna komma i närheten av Cams definierade muskulatur.

Tricklev
2009-04-28, 12:07
Varför? Tråden handlar ursprungligen om ett träningsupplägg så varför skulle tråden inte höra hemma här? Ditt påstående saknar motivering.

Att tråden däremot spårar ur är en helt annan sak. Tråden är startad i rätt del av forumet. Skulle alternativt kunna tänka mig att se den i Deff-delen också, eftersom det till största del handlar om att deffa sig ner till väldigt lågt bodyfat för att kunna komma i närheten av Cams definierade muskulatur.

Motivation kändes överflödig, och gör fortfarande, men för din skull ska jag ge en liten motivering. Av 88 inlägg är det 2 som behandlar frågeställningen, det första inlägget, och kalajset inlägg på sida ett. Resten handlar om vem som kan kränga in mest smileys i ett inlägg, eller vem som bäst lyckas provocera folk med sitt trollande. Alla inlägg i tråden skulle kunna raderas utan två, om TS hade velat ha tråden seriös, skulle han ha ignorerat dom femton inlägg det finns som endast består av smileys. Reportat dom 47 inlägg som kallar han speta, såväl som dom 24 inläggen i andra sidan lägret som skriker tjocksmockar(!) åt alla som inte dyrkar Cams fysik.

Donner
2009-04-28, 12:23
Motivation kändes överflödig, och gör fortfarande, men för din skull ska jag ge en liten motivering. Av 88 inlägg är det 2 som behandlar frågeställningen, det första inlägget, och kalajset inlägg på sida ett. Resten handlar om vem som kan kränga in mest smileys i ett inlägg, eller vem som bäst lyckas provocera folk med sitt trollande. Alla inlägg i tråden skulle kunna raderas utan två, om TS hade velat ha tråden seriös, skulle han ha ignorerat dom femton inlägg det finns som endast består av smileys. Reportat dom 47 inlägg som kallar han speta, såväl som dom 24 inläggen i andra sidan lägret som skriker tjocksmockar(!) åt alla som inte dyrkar Cams fysik.

Men då hade ju inte tråden varit rolig att läsa :smash:

"ONT": Han har helt klart en tilltalande fysik. Som någon skrev så tror jag det beror på muskelfästen etc, han hade dock blivit bra mycket snyggare (tror jag) om han lagt på sig lite mer massa i form av muskler.

vicarious
2009-04-28, 17:46

Det var exakt det jag pratade om när jag sa att tråden har spårat ur, precis som med många andra trådar. HURSOMHELST är tråden SKAPAD i rätt del av forumet. TS har gjort helt rätt som har lagt tråden här när han undrade om ett träningsupplägg.

Flexaren
2009-04-28, 19:56
Nu är det så att jag är rätt ny på kolo. Vad är TS?
Kan jag rapportera detta eller vad menar ni?
Tack för de får ordentliga och ärliga svar som jag har fått i alla fall.

Donner
2009-04-28, 20:57
Nu är det så att jag är rätt ny på kolo. Vad är TS?
Kan jag rapportera detta eller vad menar ni?
Tack för de får ordentliga och ärliga svar som jag har fått i alla fall.

TS = Thread Starter

Om du (eller vem som helst egentligen) känner att ett inlägg är OT (OffTopic) kan du rapportera det ja.

Flexaren
2009-04-29, 11:59
Tackar!

kavalen
2009-04-29, 12:23
Nu är det ju givetvis inte så att alla som tycker att Bra Pitt är en speta vill se ut som ett fullblodsproffs och väga 150kg med magrutor. Det rymms väldigt mycket mellan de två extremfallen.

Måste dock säga att jag förstår folk som vill ha Brad Pitts fysik. Han har en helt ok kropp även om jag skulle välja att vara en bra bit grövre än honom, men smaken är som baken. Däremot skulle brudarna säkert vara lika förtjusta i Brad även om han lade på sig 10kg muskler, det är nog hans ansikte och utstrålning som tilltalar de flesta av dem.

Men kom igen, du tror inte kändisskapet och pengarna gör sitt till, vilken värld lever du i. Visst han ser bra ut men det gör många andra också.

Killen som trådskaparen la upp är på tok för spinkig. Låt säga max 70kg kanske lite mindre, låt säga 10-15kg musker till fördelat på bröst, armar och axlar så kan jag kalla den kroppen snygg och vältränad. Samma sak med Brad Pitt 10kg till behövs för att det ska se vältränat ut. Kolla Troja och Fight Club, killen har ju knappt bröst och armar att tala om utan i princip bara rippad. Genom att var arippad ser man mer muskulös ut än vad man egentligen är.

vicarious
2009-04-29, 13:28
Men kom igen, du tror inte kändisskapet och pengarna gör sitt till, vilken värld lever du i. Visst han ser bra ut men det gör många andra också.

Killen som trådskaparen la upp är på tok för spinkig. Låt säga max 70kg kanske lite mindre, låt säga 10-15kg musker till fördelat på bröst, armar och axlar så kan jag kalla den kroppen snygg och vältränad. Samma sak med Brad Pitt 10kg till behövs för att det ska se vältränat ut. Kolla Troja och Fight Club, killen har ju knappt bröst och armar att tala om utan i princip bara rippad. Genom att var arippad ser man mer muskulös ut än vad man egentligen är.

Alla har sin egen definition av vad som är snyggt.

Xealswe
2009-04-29, 13:49
Alla har sin egna definition av vad som är snyggt

http://img528.imageshack.us/img528/4894/146074.jpg

Patrick Bateman
2009-04-29, 13:56
Alla har sin egna definition av vad som är snyggt

http://img528.imageshack.us/img528/4894/146074.jpg

Bra armar, symmetriskt överkropp samt ett hälsosamt utseende.

Fast gillar inte hans röda tröja.

Vespertilio
2009-05-22, 14:39
Heh ta inte det alla dessa body builder nissar säger på för stort alvar. Jag hade faktiskt samma mål som du TS för ett tag sen och jag skulle våga påstå att min kropp är väldigt lik cams med något högre BF för tillfället.

Det bästa du kan göra för att få en sådan kropp är att vara strikt med dieten. stryk gärna kolhydrater samtidigt som du tränar och inför en hel jävla det HIIT övningar. Folk kommer alltid att påstå att cardio är dåligt för muskeltillväxten men du kommer aldrig få rutor om du itne förbrukar en hel del energi o ligger på underskott. Det där med att tappa muskler via cardio är något överskattat och rör de flesta som tränar på en mera elit nivå. Jag körde högintensiv itnervall träning och nu 8 kilo lättare lyfter jag fortafarnde lika mycket som alltid.

Så kör en hel del HIIT-cardio övningar, ät mindre och mer protein (bra mycket mindre kolhydrater) så kommer du på rätt väg. Sedan vad din genetik säger om dina förutsättningar har jag ingen aning om. Den där fysiken kräver inte oerhörda mängder bulk eller muskelmassa. Vem som helst som är någorlunda tränad kan få sådan form med rätt inställning. såklart måste du fortfarande gå på gymmet och lyfta skrot!

Lellan
2009-05-22, 14:54
Den där killen är något killar tydligen vill se ut på men som tjejer inte reagerar särskilt på, han gör då inget för mig men jag kanske är för gammal för att förstå tjusningen med honom. Han kanske är känd för ngt, även kändisar utan attraktivt yttre brukar ju listas högt när man ska nämna nån snygg fast det finns många vanliga döda som är snyggare.

I början av en träningskarriär är det nog mest att testa sig fram som gäller, man kommer inte överhopas av muskler el lite bf utan att märka det skulle jag tro - bli sitt bästa jag brukar vara ett bra mål och exakt vad det är tar det nog ett tag att klura ut.

joko
2009-05-22, 14:57
Den där killen är något killar tydligen vill se ut på men som tjejer inte reagerar särskilt på, han gör då inget för mig men jag kanske är för gammal för att förstå tjusningen med honom. Han kanske är känd för ngt, även kändisar utan attraktivt yttre brukar ju listas högt när man ska nämna nån snygg fast det finns många vanliga döda som är snyggare.

I början av en träningskarriär är det nog mest att testa sig fram som gäller, man kommer inte överhopas av muskler el lite bf utan att märka det skulle jag tro - bli sitt bästa jag brukar vara ett bra mål och exakt vad det är tar det nog ett tag att klura ut.

Här framkommer ju dock att du är nekrofil.

CVN
2009-05-22, 15:20
Bra armar, symmetriskt överkropp samt ett hälsosamt utseende.

Fast gillar inte hans röda tröja.

:laugh:

Rahf
2009-05-22, 15:34

Kan inte annat än hålla med. Så fort någon uppnår kändisstatus och har en hyfsad kropp så dyker de upp i alla "sexigaste man/kvinna..."-artiklar som finns. Sen när man ser dem i verkliga livet så är det inte alltför speciellt. Det är nog bara grejen att denne person är speciell på något vis som gör att det genast blir lite häftigare.

kaysim
2009-05-22, 15:48
Jag tycker att Cam ser jäkligt bra ut. Tycker inte att det alltid är viktigt med "bred rygg", "välutvecklade traps" osv. Sen har han enligt mig och säkert väldigt många andra ett "snyggt" ansikte, vilket gör helhetsbilden bättre än om han hade sett ut som stryk.

b_andersson
2009-05-23, 08:48
Hej!

Mvh F

Variera din träning en period lägre reps en period högre reps. Ibland lite fler gym besök och ibland lägre. Den bästa medicinen (har varit riktigt bra för mina muskler)

Sedan kommer du kanske aldrig exakt se ut som honom men har du de genetiska förutsättningarna så tror jag du kan komma långt!

Se till att hålla till en bra kost med. :)

Lycka till! *flex*