rutan
2009-04-24, 20:44
jag är 41 år å gjorde ett hälsotest på jobbet...där ficka jag cykla i 6 minuter..
å jag fick ca 1 snäpp över medel på kondis för min ålder...ska kanske få göra om bara cykel testet om 5-6 månader,å vill då förbättra det med ett par steg..
men jag skulle vilja förbättra kondisen..
har köpt betsällt en pulsklocka...Pulsmätare Sigma Onyx Easy Digitalt kodad
jag har kört innan på en krosstranier ett tag,å misstänker att det inte riktigt räcker till för att få bättre kondition,eller så har jag kört lite för lätt...brukade köra 1 timma...4-5 gånger vecka..
har börjat träna lite nu på en spinningcykel,å tycker själv att jag kör hyffsat hårt,,cykeln blir iallafall rejält blöt av mitt svett...=)
om jag cyklar ca 30-40 minuter vad bör min puls ligga på(ungefär) för att öka konditionen till BRA...ska det ligga på ca: 70-80% av min maxpuls?
jag förstår att det är ganska så inviduelt,men kan man få nått att börja med?
ska försöka att få fram min maxpuls å vilopuls sen när klockan kommer...
å jag fick ca 1 snäpp över medel på kondis för min ålder...ska kanske få göra om bara cykel testet om 5-6 månader,å vill då förbättra det med ett par steg..
men jag skulle vilja förbättra kondisen..
har köpt betsällt en pulsklocka...Pulsmätare Sigma Onyx Easy Digitalt kodad
jag har kört innan på en krosstranier ett tag,å misstänker att det inte riktigt räcker till för att få bättre kondition,eller så har jag kört lite för lätt...brukade köra 1 timma...4-5 gånger vecka..
har börjat träna lite nu på en spinningcykel,å tycker själv att jag kör hyffsat hårt,,cykeln blir iallafall rejält blöt av mitt svett...=)
om jag cyklar ca 30-40 minuter vad bör min puls ligga på(ungefär) för att öka konditionen till BRA...ska det ligga på ca: 70-80% av min maxpuls?
jag förstår att det är ganska så inviduelt,men kan man få nått att börja med?
ska försöka att få fram min maxpuls å vilopuls sen när klockan kommer...