Visa fullständig version : Biceps övningar.
Hej
Detta är de enda biceps övningar jag kan göra i gymmet där jag tränar.
-Hantelcurl
-Cablecurl
-Koncentrationscurl
-Hammercurl
-Single Arm Curl (cable)
-Sittande (lutande) curl
Är här några som går bort direkt som typ är dåliga? Jag ser heller ingen skillnad
mellan hantelcurl & hammercurl förutom "handläget" när händerna är uppe(dålig förklaring).
Tack
Jag tycker du kanköra
Hantelcurls
Hammercurls
koncentrationscurls
Fast ingen av övningarna är dåliga egentligen, mycket är också en smaksak ;)
målet med hammercurls är väl att träffa brachioradialis, hur stor den reella skillnaden mellan vanliga curls och hammercurls är vet jag inte, men jag upplever i alla fall skillnad i aktivering av muskulaturen .
jag skulle välja vanliga hantelcurl, samt koncentrationscurl då det funkar riktigt bra för att prickskjuta biceps, jag kör tunga hantelcurls/stångcurl som första övning, och brukar lägga till scottcurl/konc. curl för att kunna trycka ur det sista. Sen kan nog kabelcurl fylla sin funktion med, jag kör ibland det som sista övning
målet med hammercurls är väl att träffa brachioradialis, hur stor den reella skillnaden mellan vanliga curls och hammercurls är vet jag inte, men jag upplever i alla fall skillnad i aktivering av muskulaturen .
jag skulle välja vanliga hantelcurl, samt koncentrationscurl då det funkar riktigt bra för att prickskjuta biceps, jag kör tunga hantelcurls/stångcurl som första övning, och brukar lägga till scottcurl/konc. curl för att kunna trycka ur det sista. Sen kan nog kabelcurl fylla sin funktion med, jag kör ibland det som sista övning
+1. Exakt likadant kör jag oftast.
Danke =)
Mycket trevligt forum där man snabbt får den hjälp man behöver.
Hej
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.