Logga in

Visa fullständig version : Inomhusgrill!

imbandit
2003-08-05, 14:45
såg i affärn att det fanns en elektrisk inomhusgrill för ca 300kr är det nåt att ha tro? vad för typ av mat lämpar sig för grillning förutom grillkorv, det kan man ju inte leva på ;)

kycklingfilé är det nåt man med fördel grillar? eller är det stekpannan som gäller?

man vill ju att det dels ska bli godare och dels gå snabbare, är då en inomhusgirll nåt att ha? (detta i kombination med en riskokare så är man väl hemma sen... )

Ankarby
2003-08-05, 14:56
Morsan eldade upp hela köket med hjälp av en sådan rackare :hbang:

droppade ner fett från någon stek så att meterhöga lågor fick fäste i skafferiet och sedan var det kört :cryout:

Callek
2003-08-05, 15:07
Stekpanna med teflon lär väl funka med samma resultat också?

imbandit
2003-08-05, 15:11
ja men vilket är smidigast och godast då? måste ju finnas en anledning att george foreman grill sålt 20 miljoner ex eller vad det är i usa ;)
blir inte kyckling, kotletter, hamburgare etc godare på en grill äni stekpannan?

sen beror det ju lite på modell, vissa är ju bättre/sämre än andra men jag menar generellt nu...

hur tillreder man annars bäst t ex kycklingbröst eller kycklingfilé?

grillen kan man ju stoppa i vanligt kontakt, kan man sitta och grilla kyckling och surfa på nätet samtidigt :kickass:

Peli
2003-08-05, 19:27
Kycklingfilé är jättegott att grilla *vattnas i munnen*

Jag tycker att många rätter blir godare att grilla, tex; fläskfilé, lax (annan fisk går oxå bra) och hamburgare

Äsch nu blev jag ju hungrig.....:eating:

GhostFace
2003-08-05, 20:17
Originally posted by imbandit
såg i affärn att det fanns en elektrisk inomhusgrill för ca 300kr är det nåt att ha tro? vad för typ av mat lämpar sig för grillning förutom grillkorv, det kan man ju inte leva på ;)

kycklingfilé är det nåt man med fördel grillar? eller är det stekpannan som gäller?

man vill ju att det dels ska bli godare och dels gå snabbare, är då en inomhusgirll nåt att ha? (detta i kombination med en riskokare så är man väl hemma sen... )

Överkurs.
Du klarar dig gott med stekpanna & kastrull i ditt ungkarlsleverne.

sOFFe
2003-08-05, 23:26
Grilla ska man ju göra på en kolgrill för att få den riktigt smarriga grillsmaken....mums... :eating:
Jag grillar året runt på altanen (till grannarnas förtjusning även mitt i vintern 20 grader kallt och snöstorm :D )....minst två gånger i veckan blir det grillat, det är ju det godaste som finns att lägga på en tjock skiva marinerad oxfile, och klyftpotatis till....
Det går ju grilla i stort sett allt i kött-, fisk, och fågel-väg med superbt resultat, likaså grönsaker svamp mm.
Helst då på kolgrill men i brist på sådan skulle det funka med en elektrisk grill.
:thumbup: