Visa fullständig version : Blodsprängd efter blodprov..
Efter ett blodprov taget i höger arm så blev jag ganska öm i armvecket. Efter en dag så kom ett blåmärke. Nu 4 dagar efter så ser armen ut såhär:
http://i41.tinypic.com/smfs45.jpg
Känns ingenting, är inte alls öm längre. Kunde köra tungt bröstpass igår t.ex. Men vad beror detta på? Vad är det som har hänt? Är det för att vissa delar av armen varit utan blod i några minuter?
Brainstorma! :)
Känner en som fick liknande, venen i armen hade spruckit på honom efter de tryckt in en nål eller någt, helt ofarligt tror jag.
Gör lite ont, ofarligt. Det går över.
heh tog ett blodprov iförrigår hela armväcket är helt blått.
Typ likadant men värre, är nog ingen fara :D
Fick IV för över en månad sedan, hade ett blåmärke i över en månad. No problems.
Jag försökte ge blod i somras. Sköterskan stack sönder en ven på höger arm och en på vänster. Dagen efter hade jag två rejäla (5 cm i diameter) mörka blåmärken. Det du visar ser helt normalt ut.
Vad har ni för bestialiska sköterskor egentligen? :D
När jag har tagit blodprov sätter de en nål i bicepsvenen och ändå märket blir en liten prick på 2x2 mm som sitter kvar någon vecka. Men det blir liksom en skum tryckande känsla i amrvecket första dagen efteråt.
Ibland missbedömer dom och istället för att komma in i själva venen så penetrerar dom den rakt igenom, vilket leder till betydligt värre blåmärken och smärta.
Vad har ni för bestialiska sköterskor egentligen? :D
När jag har tagit blodprov sätter de en nål i bicepsvenen och ändå märket blir en liten prick på 2x2 mm som sitter kvar någon vecka. Men det blir liksom en skum tryckande känsla i amrvecket första dagen efteråt.
Ja, det brukar ju vara så.. Gör blodprov en gång i månaden och detta är första gången detta har hänt. Aldrig haft den tryckande känslan förr heller som du beskriver, men fick det denna gången. Skönt att det är ofarligt iaf.
Bör jag chilla med träningen tills det lagt sig eller?
Ja, det brukar ju vara så.. Gör blodprov en gång i månaden och detta är första gången detta har hänt. Aldrig haft den tryckande känslan förr heller som du beskriver, men fick det denna gången. Skönt att det är ofarligt iaf.
Bör jag chilla med träningen tills det lagt sig eller?
Nej, jag har tränat rygg/biceps några timmar efter ett blodprov, det var ingen fara fastän det var lite "tryck" i armvecket redan. Det blev inga blåmärken av det eller så, och det gjorde inte ont heller.
Har förstått att det tar tid att återgå till normalt tillstånd igen!?
såhär ser det ut idag:
http://i40.tinypic.com/ev0suw.jpg
EDIT: Blodprovet togs ju i armvecket. Kan inte förstå att det sätter sig där nere..?
Robbelibob
2009-04-25, 17:57
Det där såg otrevligt ut. Nu kommer jag aldrig att ta mig iväg och ta mina blodprov, som jag skulle ha tatt för en månad sen.
Sköterskan måste ju varit full :D
Det är ingen fara att ta blodprov, det känns inte. Det där måste vara ett undantag då sköterskan missat grovt.
Det är ingen fara att ta blodprov, det känns inte. Det där måste vara ett undantag då sköterskan missat grovt.
Då missa hon grovt på mig också :D
haha, ja som sagt. Blodprov gör jag en gång i månaden och detta har aldrig inträffat tidigare. Ser ut som om jag fått ett slagträ över armvecket + någon form av leversjukdom. :D
Hehe, jag som tyckte jag hade ett stort blåmärke efter blodprov.
Vill med detta inlägg låsa tråden och berätta att allt är normalt igen :)
Tack för hjälpen folks.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.