Visa fullständig version : Vad är felet?
Hej!
Jag har deffat nu i drygt 13 veckor, vilket har resulterat i att jag tappat ca 7 kg. Har försökt hålla 500-600 kcal minus varje dag, tryckt i mig 1,8-2 gram protein/kg kroppsvikt och ca 1 gram fett/kg kroppsvikt.
Visst har jag tappat en massa kroppsfett, men jag tycks ha tappat lika mycket i muskler. Det är i stort sett bara kring midjan man ser någon förändring i kroppsfett. På resten av kroppen ser det ut precis som innan om man ser till kroppsfettet, även om jag tappat lite i ''storlek''.
Vad gör jag för fel? *screwy*
Vad har du sysslat med för träningen under deffen? Tung styrketräning är ju ett måste i mina ögon för att bibehålla så mycket muskler som möjligt.
//Kendal
Du kan också ha överskattat mängden muskler du faktiskt hade, innan du började med dieten
Vad har du sysslat med för träningen under deffen? Tung styrketräning är ju ett måste i mina ögon för att bibehålla så mycket muskler som möjligt.
//Kendal
Har kört tung styrka även under deffen..
Du kan också ha överskattat mängden muskler du faktiskt hade, innan du började med dieten
Mycket möjligt, men tycker ändå att det inte borde se likadant ut efter att ha tappat 7 kg.. spelar ju ingen roll om jag hade stor muskelmassa eller liten, borde ju ändå synas mer då jag tappat 7 kg på 13 veckor. Vilket är strax över 0.5 kg i veckan som inte borde resultera i allt för mycket muskelminskning?
Rimligt antagande, dock kan en del av viktförlusten vara vatten och då ses ingen direkt skillnad, förutom just vikten på vågen.
Dock skrev du aldrig vilken vikt du utgick ifrån i förhållande till längden och du har inte visat några bilder, så det är svårt att ge bättre svar.
7kg minus på mig syns otroligt mycket.
Rimligt antagande, dock kan en del av viktförlusten vara vatten och då ses ingen direkt skillnad, förutom just vikten på vågen.
Dock skrev du aldrig vilken vikt du utgick ifrån i förhållande till längden och du har inte visat några bilder, så det är svårt att ge bättre svar.
Från 80 kg till 73 kg och jag är 171 cm lång.
Men men, kanske blir 1-2 kg till.. sen får jag vara nöjd :)
Word! Så släng upp stats och bilder! :hbang:
Upplever alltid mig själv som ganska slät och "tunn" under själva deffen men det ser bättre ut när jag sen höjer matintaget.
Från 80 kg till 73 kg och jag är 171 cm lång.
Men men, kanske blir 1-2 kg till.. sen får jag vara nöjd :)
Upplever du dig som slät på de värdena har du nog inte några överdrivna mängder muskler, men det kanske inte var ditt mål heller?
Det brukar inte hända några dramatiska grejer förrän i "slutet" du kanske inte är där än. Det är också väldigt vanligt (skulle vilja säga standard) att man missuppfattar hur mycket muskler man har.
Det brukar inte hända några dramatiska grejer förrän i "slutet" du kanske inte är där än. Det är också väldigt vanligt (skulle vilja säga standard) att man missuppfattar hur mycket muskler man har.
Håller med. Ju lägre ner man kommer, desto större visuell skillnad per kilo. Min träningspartner trodde aldrig att han skulle ha några ådror på armarna. Efter en vecka dök helt plötsligt 'repen' upp på över- och underarmarna. Bara vänsterarmen då, högerarmen täcks av tatueringar :laugh:.
Pontus H
2009-04-23, 18:50
själv börjar jag bli orolig över just det att jag överskattat mängden muskler på min kropp, :P har gått ner från 88 till 82 sen början av januari, men jag ser att det finns nog fortfarande en 6 kg på magen som måste bort, samt lite runt arslet :/ (är 187 lång)
själv börjar jag bli orolig över just det att jag överskattat mängden muskler på min kropp, :P har gått ner från 88 till 82 sen början av januari, men jag ser att det finns nog fortfarande en 6 kg på magen som måste bort, samt lite runt arslet :/ (är 187 lång)
Jag blev också rätt besviken när jag gick ner från 88 till 75. Ansåg mig inte ens vara tjock på 88 (då iaf :P) och vid 75 var jag fortfarande inte speciellt definierad (inga magrutor t ex). Efter en kort paus och 3 kg viktuppgång satte jag igång igen och vid 74 då jävlar började det hända grejer för varje kilo. :D
Pontus H
2009-04-24, 10:19
Jag blev också rätt besviken när jag gick ner från 88 till 75. Ansåg mig inte ens vara tjock på 88 (då iaf :P) och vid 75 var jag fortfarande inte speciellt definierad (inga magrutor t ex). Efter en kort paus och 3 kg viktuppgång satte jag igång igen och vid 74 då jävlar började det hända grejer för varje kilo. :D
ok. känner precis lika dant där.. aningen smygfet dock vid 88.. nu har en del kompisar börjat säga att jag ser lite "bitigare" ut, runt bröst och armar, vet dock inte hur mkt sanning det ligger där men lite antar jag..
Ja ska försöka ligga runt 74 efter sommarens slut, jag ska ta ett kort på hur jag ser ut nu vid 82 kg, så får vi se ifall man har några abs eller ifall de är helt gömda ;) trodde dock att vid runt 80 så skulle magrutorna börja synas väl, men men jag har iaf fått fram det där lilla lodräta sträcket på magen samt de övre 2 magrutorna börjar synas, så de börjar ju titta fram lite ;)
har dock några öl kvar att deffa bort. ;S
mer reps så går du ner i vikt och behåller mkt musker fast går ner lite i muskler också funkar bra för mig.
King Grub
2009-04-24, 12:35
mer reps så går du ner i vikt och behåller mkt musker fast går ner lite i muskler också funkar bra för mig.
http://smilies.vidahost.com/ups/sicdeth/headscratch.gif
Vänta nu, va?
mattilainen
2009-04-24, 13:29
Inget illa ment men snälla, skriv inte något som du inte kan något om. Om du nu gör det så skriv inte så det låter som "SÅ HÄR ÄR DET" utan skriv kanske "Jag tror det funkar" eller liknande så inte folk tror på dig.. Fortsätt läsa runt istället för att skriva om du inte är säker tycker jag.
enzodiac
2009-04-25, 08:21
Första april har redan varit i år :)
Åter till tråden. Även jag har uppskattat min muskelmängd fel precis som alla andra. Till en början ville jag aldrig deffa ner under 80kg. Men då hade jag knappt ådror på armarna osv. Den här gången struntar jag i princip i vikten och ska gå ner tills saker börjar hända och nu är jag nere på 78,7 och har ganska mycket ådror på underarmar och även axlar när jag tränar :)
Mitt råd är alltså, glöm allt du trott om hur mycket muskler du har. Deffa tills du är fit så får du veta sanningen. Om du har kört på som du skrivit med tung träning och bra matupplägg så har du förmodligen inte förlorat några stora mängder muskler.
ajminfot
2009-04-25, 19:27
vad exakt menas med tung styrka? att köra max rm 15~eller typ så man bara orkar 3 reps?
hur länge kan man deffa fördelaktigt? tror det tar mig nåra månader att komma ner i en bra fett%
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.