Visa fullständig version : Coffe Break
Christyle
2009-04-20, 20:23
Tjenare allihopa!
Jag deffar ju just nu som vissa av er vet
men jag tänkte bara ställa en liten fråga jag brukar ju dricka te på kvällarna runt 9-10 tiden eller kaffe går det bra att ha typ 2socker bitar i eller ska man inte ha nåt socker alls under deffen? ville bara veta
Sötningsmedel borde väll funka?
Christyle
2009-04-20, 20:27
ahh men sötningsmedel hatar jag hellre utan hehe
Lägg till det när du räknar kcal så ser du om du kan dricka me socker lr inte.
Det säger väl sig självt? Om det finns utrymme för de två sockerbitarna så går det ju bra.
Tjenare allihopa!
Jag deffar ju just nu som vissa av er vet
men jag tänkte bara ställa en liten fråga jag brukar ju dricka te på kvällarna runt 9-10 tiden eller kaffe går det bra att ha typ 2socker bitar i eller ska man inte ha nåt socker alls under deffen? ville bara veta
Om du bakar in det i din kcal/dag så ska det väl inte vara problem, men socker är väl inget o rekommendera under diet. Kaffe + mjölk e bäst *cupid*
Två sockerbitar är inga problem, räkna med kalorierna bara, om du nu räknar kalorier.
Anton Fräs
2009-04-23, 04:47
Socker i sig är inte döden. Har du rum för det så kör på.
Cerberus
2009-04-23, 08:46
2 bitar socker hur mkt kcal är det :P har du inte plats för det i dieten så har du knappt ett underskott.
Pontus H
2009-04-23, 09:12
kolla på förpackningen vad de innerhåller per 100g ,dela i hundra så du vet hur mkt "1 gram sockerbit" är. , väg de 2 sockerbitarna på matvågen, och ta gånger antal gram som de 2 sockerbitarna väger,
Christyle
2009-04-23, 10:40
Tack för svaren jag har nog plats för 3socker bitar hehe
Bara att tugga tuggummi så har du nog förbrukat energin från några sockerbitar.
Bara att tugga tuggummi så har du nog förbrukat energin från några sockerbitar.
Haha den var bra :P
2 bitar socker hur mkt kcal är det :P har du inte plats för det i dieten så har du knappt ett underskott.
Hehe, min tanke exakt:thumbup:
Mitt problem med kaffe är att jag gärna tar en bulle eller choklad till, lite värre än 2 sockerbitar =)
Billybilly
2009-04-23, 16:59
Det svarta guldet ;)
Försök minska på det annars, om du är orolig?
Kör en vecka med 3 bitar socker, nästa vecka 2 bitar, osv.
Christyle
2009-04-23, 18:10
nee jag kan dricka utan socker alls men d blir bara lite godare med lite söt men jag kan gå utan med d lugnt asså det dämpar hungern under deff och så lite Film på TV till blir ju utmärkt
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.