Visa fullständig version : Ont i Blindarm vid Löpning/Promenad.
Tjenare jag har ett problem som verkligen gör min träning till ett helvete atm.
Det är så att varje gång jag är ute och springer eller går får jag ont i blindtarmen, alltså så ont att det ej går att fortsätta.
Har varit så nu den här veckan och jag fattar vad som hänt?
Är det någon som vet något om just ont i blindtarmen? Är det vanligt vid lite sämre kondition? Eller borde jag söka upp en läkare?
King Grub
2009-04-18, 15:02
Misstänker du blindtarmen det minsta måste du uppsöka läkare. Vänta inte tills den verkligen blir akut inflammerad. Det är inte roligt.
What? Hur kan du veta att det är exakt blindtarmen som gör ont? Låter mer som håll. Men om det inte är håll så låter det som något är fel, så uppsök läkare.
What? Hur kan du veta att det är exakt blindtarmen som gör ont? Låter mer som håll. Men om det inte är håll så låter det som något är fel, så uppsök läkare.
Håll brukar sitta högre upp.
Olaa : Japp jag känner verkligen att det inte är håll som stafh säger.. måste vara blindtarmen :P
Sparven från Minsk
2009-04-18, 15:09
Håller med, hur tusan kan man lokalisera smärtan till blindtarmen sådär?
Condemned
2009-04-18, 17:27
Uppsök läkare, det låter säkrast.
Jag var ute på en ganska dryg övning för något år sedan där vi hade 8 sk stridsdygn i sträck. Då hade vi en kille som hade haft lite ont i sidan i någon vecka men inte tänkt mer på det. Och efter 4 stridsdygn med mycket strid, lite sömn och tung utr så kunde han inte stå upprätt och knappt röra sig pga smärta, fick åka in akut och det visade sig vara just blindtarmen.
Blindtarmsinflammation är inget som kommer och går med hård träning. Blir det inflammation så går den sällan över av sig själv. Sök läkarhjälp.
Jag medger att jag är frågande inför din övertygelse att det är just blindtarmen. Men med tanke på vilka följder det kan få (människor dör av det) så ska du absolut inte chansa.
Mr.Sarkastisk
2009-04-18, 19:36
Låter väldigt konstigt. Är det blindtarmen så har man väll inte bara ont när man springer/går? Jag gissar på någonting annat, iaf. inte blindtarmsinflammation.
Håller med, hur tusan kan man lokalisera smärtan till blindtarmen sådär?
Man kan klämma där och känna om det är runtom blindtarmen det gör ont samt hoppa jämfota och känna efter
Jag har haft blindtarmsinflammation. Smärtan började uppe till vänster om hjärtat nånstans gick sedan ner till höger sida "typ" vid navelhöjd under loppet av en dag. Smärtan sitter i hela tiden, gör mera ont när man skrattar. Även när man hoppar (vilket jag upptäckte under en konsert). Säger som många andra sök läkarhjälp så fort det går. Du kan dö av en brusten blindtarm. Även om smärtan skulle avta när du inte tränar så skulle jag för säkerhetsskull kolla upp så att det inte är blindtarmen, varför riskera något?
Gå till läkaren för säkerhets skull.
Men jag tror med betoning på ren gissning att du har gas i magen som gör ont när du springer. Mindre fibrer och försök dumpa inann löpningen. Hade det varit blindtarmen hade du haft ont hela tiden, och du hade antagligen varit rejält mycket sämre efter en vecka. Men gå till läkaren, finns ingen anledning att chansa.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.