Visa fullständig version : Stevie Zee - Byggare med Cerebral pares
sY61YCYdIUU
En kort dokumentär om en tävlande bodybuilder med (vad jag uppfattar som) en ganska kraftig cp-skada. Ruggigt imponerande kille.
Har sett denna tidigare.. Har själv en morbror med Clerebral Pares, och denna film är ju rätt svår att inte beröras av. Grym kille
Fyfan, tårar i ögonen, vilken jävla stark person... och ibland tycker man att det är tufft själv, kolla på han?
Tack för länken, verkligen.
kalajset
2009-04-16, 16:32
Har också sett videon tidigare när detta varit uppe på tapeten, men det är helt klart värt att se igen. Det är så sjukt jäkla inspirerande och mäktigt att se så det saknar motstycke. Makalöst bra!. :thumbup:
Richard85
2009-04-16, 16:34
Imponerande!!!!
This just made my day! Tack.
Otroligt imponerande och inspirerande kille! :hbang:
Cool kille, härlig inställning. Klipp i denna stil gör mig alltid så sentimental.
The Swedish Oak
2009-04-16, 16:50
Bra jobbat, men den där pumpen på magen såg lite läskig ut. Hoppas det finns mindre versioner av dom idag.
Var så att man fick tårar i ögonen.
frambogir
2009-04-16, 17:15
Jag kommer inte på något att skriva förutom: wow!
Vad hade han inopererat på magen?
The Swedish Oak
2009-04-16, 17:55
Vad hade han inopererat på magen?
Antog att det var den där "pumpen" dom snackade om, som gjorde att han blev lugn och kunde kontrollera sina spasmer och kropp bättre.
När man ser sånt här känns det inte som en klyscha när man säger"inget är omöjligt, bara man vill tillräckligt mycket!" Den killen är otrolig på flera nivåer!
Känns om man inte har rätt att gnälla över småsaker när man inser vad den där killen går igenom bara för att klä sig och äta frukost. Hans psyke måste vara rejält starkt *flex*
redbullen
2009-04-16, 20:00
Grymt grymt....!
När man ser sånt här känns det inte som en klyscha när man säger"inget är omöjligt, bara man vill tillräckligt mycket!" Den killen är otrolig på flera nivåer!
Jag skulle snarare säga att han inte känner till något annat liv och därför måste finna sig i sin situation. Hans psyke vet inte att hans liv är jävligt jobbigt, så han gör vad som krävs.
bear.flowertwig
2009-04-16, 20:21
Amen va fan... andra tråden i kväll som får mig tårögd. Dags att kolla testovärdena.
victor_n
2009-04-16, 20:32
Amen va fan... andra tråden i kväll som får mig tårögd. Dags att kolla testovärdena.
du menar östrogenvärderna:D
Riktigt cool kille, sett denna film säkert en 3-4ggr nu och blir alltid lika imponerad över hans vilja!
enzodiac
2009-04-16, 21:21
Sånt här behövs ibland för att man ska vakna upp och förstå hur bra man har det!
Fyfan vilken kille! :hbang:
Nice! Helt klart as nice! Asså denna killen ska verkligen få beröm!
Han kan ju förfan laga mat, köra bil o allt!
Degpekka
2009-04-17, 00:21
Underbart! Jag började gråta! Riktigt härligt å se honom!
Ganymedes
2009-04-17, 07:24
Lätt dagens konung! :hbang:
Har en fd. granne som också är cp-skadad och han är också cool. Kämpar på trots att det är motvind för honom. När man skämtade med honom brukade han alltid säga "är det du eller jag som är skadad eller?" :)
bear.flowertwig
2009-04-17, 18:28
Har du provat att svälja ett paraply och fälla upp det?
Herr Oberst
2009-04-18, 12:22
Nog för att han förtjänar respekt, men det är det jävligt många med CP som gör. Finns tusentals andra med CP som kämpar på på exakt samma sätt som denna Stevie, som lever normala liv, kör bil, städar och sliter trots att deras energiförbrukning vid normal gång på plant underlag är typ 1.5-2.5ggr så hög som en normalperson.
Har en kompis med CP som absolut inte är unik på någon sätt. Hennes fysik är minst lika imponerande som Stevies. Hon skulle lätt kunna ställa upp i vilken Body Fitness tävling som helst med några veckors förberedelse.
Dosan han har på magen är en baklofenpump. Finns modeller som är något mindre än denna.
Herr Oberst
2009-04-18, 12:28
Har en kompis med CP som absolut inte är unik på någon sätt. Hennes fysik är minst lika imponerande som Stevies.
Efter några minuters funderande är jag säker på att hon t.o.m dwarfar Stevie.
spoonchest
2009-04-18, 12:32
Gillar hans namn skarpt. Stevie Zee..
Killarna i Mötley Crue kunde inte ha gjort det bättre.
Sparven från Minsk
2009-04-18, 15:06
Shit asså....att se sådant sätter lite perspektiv på saker och ting...
Strong kille, man kan bara beundra!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.