handdator

Visa fullständig version : Vad har ni fuskat med hittills under eran diet?

malkin
2009-04-16, 09:50
Tänkte att det här skulle vara en tråd för oss som har fuskat lite (eller mycket) under dieten och varför!

Var hos mormor som bjöd på kaffe och kakor, så jag var tvungen att ta en bondkaka. Kort efter det ställde hon fram en skål med godis och jag kände mig tvungen även där och tog en.

Beställde en kycklingsallad från en pizzeria, och tänkte ta utan dressing men antog att den kom vid sidan om så jag sa ingenting. Men när jag fick den så var dressingen redan på, så inte mycket att göra där.

Fyll på nu, detta kan bli en intressant tråd!

Ha det.

Ganymedes
2009-04-16, 09:58
Hah! Rent teoretiskt är detta min sämsta deff hittills baserat på antal slarv och undantag, men jag håller trots det rätt tempo för att nå mitt mål på utsatt tid mha 500g nedgång i veckan. Någon vecka har det stått still och någon har det blivit lite mindre, men på det stora hela missar jag inte målet med mer än en vecka som det ser ut nu.

Exempel på fusk? Öl och vin. För mycket god mat. Dock betydligt mindre öl och vin än vad det annars skulle kunnat bli.

Det jag lärt mig hittills är att man inte behöver vara übernojjig och straffa sig som en bodybuilder på diet, när man inte är just en bodybuilder på diet. Lite mer avslappnad attityd och deffen känns inte ens jobbig större delen av tiden!

Gokki
2009-04-16, 10:00
Fuskade igår lite med en 33cl cola och en liten bit sockerkaka en kompis som bjöd mig kunde ju inte tacka nej då!

malkin
2009-04-16, 10:01
Glömde säga att jag snart hållit på i 4 veckor. :p

Johan29j
2009-04-16, 10:16
fuskade i mig 2,5hg lösgodis i går kväll *grr*........ men det var ingen som såg de :smash:

l0mpen
2009-04-16, 10:22
Firade 3år med flickan igår så de blev lite för mkt av de goda! Känner mig som en stor gris idag ångest som fan.....

Ganymedes
2009-04-16, 10:32
Tänk bara på att det är fettet ni ska deffa bort - inte livsglädjen.

Ibland är det vettigare att spänna av och unna sig även under deff. Så länge det är just ett undantag är det ingen katastrof och absolut inget att få ångest över!

Noctrl
2009-04-16, 10:34
Bara för att man dietar behöver man ju inte exkludera smågodis och kakor helt ur ens liv *popcorn*
Jag "fuskade" redlöst under påskhelgen. Påskmiddag då jag vräkte i mig mat och godis efter. Dagen efter var det typ 8 öl och 1l vin samt kalas med kakor och tårta en stund innan. :furious:

Billybilly
2009-04-16, 10:48
Alkohol och skräpmat, buh ;'(

Sniggel
2009-04-16, 11:00
Åt cirka 6 bars när jag fick plötslig hungerattack en eftermiddag förra veckan. De bara "råkade" slinka ner :)
Sen var det ju förstås påsk men det var inplanerat.

robztr14
2009-04-16, 11:19
Inget! Men 22 april ska jag se på Underoath och då lär det bli någon öl

malkin
2009-04-16, 11:23
Kan dock tillägga att jag planerade på att börja deffen helgen efter jag fyllde år, men fick 2 stora chokladkakor som jag bara inte kunde ge bort och sköt därför fram deffen en vecka! ;)

Three pigs
2009-04-16, 11:38
Ätit pizza 3 ggr. godis ett par gånger samt annat, typ kakor varje dag nästan. Men ändå går jag ned.

manekin
2009-04-16, 11:40
fuskade i mig 2,5hg lösgodis i går kväll *grr*........ men det var ingen som såg de :smash:

om det inte var någon som såg det räknas det bara som 1,25 hg... ;)

kaer
2009-04-16, 11:52
Var på kvarnen igår, direkt efter träning, jag kunde inte hålla mig ifrån att beställa in en viltskavspanna med ngn slags potatismos och gräddsås med messmör i...
Kanske inte katastrof, drack ingen öl iallafal.

Japp, asgott var det med =)

Super_Johan
2009-04-16, 11:56
fuska och fuska. Lite måste man ju unna sig. Har levt på under 2000 kcal varje dag utom 1 i 22 dagar, lite smått och gott slinker emellanåt ner ;) Men inte i överdrift.

robin-
2009-04-16, 12:10
Godis är ju ett måste under påsk! Köpte 1,3kg och åt kanske 3hg själv, bjöd bort resten.

Bahir
2009-04-16, 12:12
Om man räknar med den "deff" jag startade med för över 7 månader sedan har jag fuskat med i princip allt (och därför bara gjort små framsteg). Om man däremot räknar med den nya dieten jag börjde med för ett par veckor sedan, så har mina två riktiga fusktillfällen kommit då min housemate, som jobbar på en pizzeria, har gett mig gratis pizza. Jag tackar av principskäl aldrig nej till gratis mat.

Grahn
2009-04-16, 12:19
om det inte var någon som såg det räknas det bara som 1,25 hg... ;)

Vad räknas det som om jag efter att ha sett för många GIGANTISKA påskägg nyligen fel-läste det som 2.5kg?

Flexipop
2009-04-16, 12:28
500g lösgodis, öl och vin under påskhelgen. Den där godispåsen hade jag lite ågren över faktiskt. Men går ändå stadigt neråt nu igen :).

isterbuk
2009-04-16, 12:31
Inne på min 4:e dag nu så hitintills har det varit lugnt, men ska köra kolhydratsladdning på söndag, hur mycket kolisar jag kommer äta är ännu ej bestämt men taket ligger på 800g kolhydrater och minimalt med fett under den dagen.

Känner dock att jag tappat vikt lite för fort under dessa 4a dagar, vet att jag tappat mycket vätska också men har gått från 85,2kg till 81kg. Har tagit lite formbilder idag som jag ev slänger upp.

Men för att gå tillbaka till topic :) Inget fusk so far.

Christyle
2009-04-16, 13:39
Eftersom d va Champions League igår så tänkte jag va lite nyttig o dricka vatten med banan chips men så kom polarna med INTE ÖL IAf utan Tequila galna mexikaner vettu haha så d blev lite Tequila och bananchipsen glömdes bort o d blev lite chips som dem hade med sig oxå. men till slut så vann Manchester united haha

Lellan
2009-04-16, 13:55
Äter nog en liten chokladbit varje dag, en liten guldkant som inte stör tycker jag.

Har käkat ngn roligare middag, druckit ngt glas vin och sådär också - men jag deffar väl inte i eg definition, utan försöker hitta ett sunt ätbeteende även om jag ligger lågt på kcal just nu.

Kommer höja kcal när vikten börjar kännas rätt, men vill behålla hur jag lever nu för jag mår mkt bra av det.

Enda gången det kändes dåligt var när jag tänkte äta mig mätt på banankaka, banankaka ökar hunger - mättar inte.. Men det lärde jag mig då om inte annat.

Känns aldrig som att jag försakar någonting och njuter av det jag äter, oavsett hur nyttigt el onyttigt det är. Känner jag att jag valt att äta det där och då. Så länge jag inte får ångest åt något håll och formen går i rätt riktning och jag får i mig bra näring överlag så tänker jag inte nojja.

kalajset
2009-04-16, 14:15
Tja, ganska mycket skräp blir det, men så länge man har med det i sin kaloribudget är det ju knappast hela världen, och om man som redan nämts dessutom försöker ha en hyffsad avslappnad attityd till mat/godis/vad-som-helst även under deff spelar det knappast någon egentlig praktisk roll om man når sin målvikt efter tre månader eller efter 3,5 månader. Att gå runt och vara övernitisk när det gäller träning och kost är bara onödigt så länge man inte verkligen satsar riktigt jäkla überhårt på träning, t ex då om man ska tävla. Hur många tränar t ex inte sex månader efter stenhård näringstiming, utan "skräpmat", ingen alkohol etc etc, för att sedan lägga ner träningen helt och hållet? - Har det då varit sex välspenderade månader? - Tja, var och en får ju svara för sig själv i ett sådant fall men jag antar de flesta skulle haft en lite mer avslappnad attityd kring träningen och kosten om de fick göra om denna bit.

Lite mer mot topic, så äter jag godis flera gånger i veckan, (180g choklad alldeles nyss t ex), Pizza någon gång i veckan, och alkohol någon gång eller två i månaden. Har hittills gått ner 12kg på 3,5 månader, men har inte särskilt bråttom heller. Måste dock skärpa upp mig en liten aning iaf då jag har satt ett absolut deffslut inom en dryg månad, och ska ner fyra kg till hade jag tänkt.

hahavaffan
2009-04-16, 14:50
Inget än så länge... har dock bara hållt på i tre dagar snart. På lördag däremot blir det väl en 10-12 öl och lite skräpmat som slinker ner :(

Scratch89
2009-04-16, 15:04
Fuskat och fuskat. Om jag vill ha godis så äter jag det, men då har jag oftast planerat det. Någon större mängd i veckorna blir det inte, men jag räknar alltid med att det blir något gott till helgen.

pectoralis
2009-04-16, 15:12
Haha, har fuskat en hel del, men man måste ju unna sig lite, bara att sitte en halvtimme längre på träningscykeln nästa dag! Dock tycker jag det är bra att unna sig lite då och då, för om man inte unnar sig något alls frossar man bara sönder direkt efter deffen, iaf jag.

Womsy
2009-04-16, 15:24
Den här deffen har faktikst gått förvånansvärt bra.

DOCK, så tog ju det där FBK sm-guld i förra veckan.

Skulle ta en liten biljardrunda på Score, och det slutar med dunderfest, kramkalas och skumpa + bärs. Sjuk ångest dagen efter. Vad jag åt framåt morgontimmarna brhöver vi inte enns gå in på...

ThisIsTheOne
2009-04-16, 15:57
Jag har varit omänskligt strikt, påskfirandet undantaget. Men nu - alldeles nyss - åt jag två skivor nybakat bröd med jordnötssmör och det rymdes egentligen inte i kaloribudgeten. Det är på den nivån... *popcorn*

Vespertilio
2009-04-16, 16:05
väldigt mycket. legat på underskott hela tiden och ett väldigt starkt sådant men kan inte påstå att jag bara ätit nyttigt under deffen. ätit lite men ätit skräp *skratt*

Axwell
2009-04-16, 16:06
Åt 19 pannkakor i skolan idag, ångest som fan!

Rickard
2009-04-16, 16:24
Läs den här så kanske fuskandet inte känns lika hemskt.
http://fitnessblackbook.com/diet-tips/yo-yo-weight-loss-the-natural-way-to-lose-weight/

gudding
2009-04-16, 16:34
Festat otroligt mycket de senaste veckorna, usch.. Det måste ju vara det sämsta man kan göra under deff :\

Lefnart
2009-04-16, 17:40
Deffar väl inte längre kan man säga, men pga dålig ekonomi så har jag fått börja köpa saker som jag typ aldrig äter annars. Försöker hålla en typ av stenålderskost, men idag blev det 1600g(2 x800g för 25kr så var tvungen) falukorv och billig spagetti plus annat sånt billigt.
Efter dagens träning blev det inte lax och ägg eller liknande som jag brukar äta, utan 4 st hot dogs med bröd, ketchup och rostad lök! Hua!

Cheers,

Lelle

Billybilly
2009-04-16, 18:41
Åt 19 pannkakor i skolan idag, ångest som fan!

Ooh, harrejävlar :)
Mätt, men knappast belåten, va?

Fizgig
2009-04-16, 18:46
Jag har varit väldigt strikt denna diet. Gått bra hittills :) Har avstått från alkohol sedan nyårsafton och det har vart lite jobbigt med tanke på vilken partyfilur man är :P

Under påsken blev det standard-påskmat (men små portioner) och nån godisbit har väl slinkit ner men inte mycket.

Så inte mycket fusk alls faktiskt :)

Axwell
2009-04-16, 19:08
Ooh, harrejävlar :)
Mätt, men knappast belåten, va?

Mätt och kändes som att magen skulle explodera, var dock inte belåten.. Mådde dåligt psykiskt asså.

Mira
2009-04-16, 19:11
lite för många chilinötter + en delicatoboll igår natt.
helvete vad gott det var. och ovärt.

frambogir
2009-04-16, 20:08
Eftersom jag började dieta i måndags har det inte hunnit bli just något, men i höstas när jag dietade lite drack jag öl flera gånger per vecka.
Brukar även unna mig godis, tror inte på ätardagar eftersom jag fuskar lite då och då istället.

morc
2009-04-16, 20:50
Ja det gick ju sådär i påsk när jag var hemma hos mamma över helgen (tors-måndag), alltid stod det en stor påse med lösgodis (kan inte motstå chocklad i lösgodis), och glass i frysen. Äter tills jag nästan spyr o kan knappt sova på natten för magen är alldeles för full :(

Men men, man kan ju lugnt säga att man blir motiverad att ge järnet efter det, resten av deffen!

mikaelj
2009-04-16, 21:05
Deffar väl inte längre kan man säga, men pga dålig ekonomi så har jag fått börja köpa saker som jag typ aldrig äter annars. Försöker hålla en typ av stenålderskost, men idag blev det 1600g(2 x800g för 25kr så var tvungen) falukorv och billig spagetti plus annat sånt billigt.
Efter dagens träning blev det inte lax och ägg eller liknande som jag brukar äta, utan 4 st hot dogs med bröd, ketchup och rostad lök! Hua!

Det måste väl vara billigare med Eldorados slaskfärs än hotdogs ändå? Lägg på en sås gjord på smör & ägg (bearnaise, t.ex.), så har du en massa kcal utan att det blir särskilt dyrt och du slipper de onda, onda kolhydraterna.

Lefnart
2009-04-16, 21:20
Det måste väl vara billigare med Eldorados slaskfärs än hotdogs ändå? Lägg på en sås gjord på smör & ägg (bearnaise, t.ex.), så har du en massa kcal utan att det blir särskilt dyrt och du slipper de onda, onda kolhydraterna.

Jo nästan iaf, 25kr per kg hot dogs. Men när de har billig färs nästa gång ska jag bunkra upp! Ska fan ta och dona till lite smaskiga såser också!

mikaelj
2009-04-16, 21:43
Jo nästan iaf, 25kr per kg hot dogs.

På ICA Maxi i Göteborg säljer de alltid storpack irländsk nötfärs för 40:-/kg. 20g protein, 20g fett = 260 kcal/100g. Det borde väl vara mer pang per krona än dina varma hundar? Hur mycket energi & näring innehåller de?

Men när de har billig färs nästa gång ska jag bunkra upp! Ska fan ta och dona till lite smaskiga såser också!

Gör så. Jag köpte på mig 20 kg köttfärs i höstas. :-) I frysen håller det länge.

Scratch89
2009-04-16, 21:44
Gör så. Jag köpte på mig 20 kg köttfärs i höstas. :-) I frysen håller det länge.

Kul att lägga halva månadens matbudget på nermalt djur. :eating:

Zoff
2009-04-16, 21:48
Mätt och kändes som att magen skulle explodera, var dock inte belåten.. Mådde dåligt psykiskt asså.

Äh, Axwell, ta det inte så hårt. Du skriver att du går i skolan så jag gissar att du inte är så där jättegammal? Du växer säkert och de där pannkakorna är redan borta. Bara det inte blir 19 om dagen så...:)

mikaelj
2009-04-16, 21:59
Kul att lägga halva månadens matbudget på nermalt djur. :eating:

Jo, jag har faktiskt tröttnat lite. Sen några veckor tillbaka blir det bara ägg och makrill... och nu är det faktiskt mest ost och makrill. Jag borde skärpa till mig lite. Fast det är ju så vansinnigt enkelt.

On topic:

Jag försöker att inte äta mer än så jag blir nöjd och inte fortsätta för att det är gott. Hittils har jag okynnesätit en skål keso med jsmör 1-2 gånger i veckan. Bot & bättring!

Axwell
2009-04-16, 22:00
Äh, Axwell, ta det inte så hårt. Du skriver att du går i skolan så jag gissar att du inte är så där jättegammal? Du växer säkert och de där pannkakorna är redan borta. Bara det inte blir 19 om dagen så...:)

Jag tar oftast såna saker hårt eftersom jag varit överviktig förut.. Är 16 år gammal, haha nejrå inga 19 per dag! :thumbup:

Fatcan
2009-04-16, 22:18
Hmm, få se nu, har gått ut på krogen kanske kanske 4-5 gånger sen åt jag typ 20 bitar sushi en gång. Och så var jag hos min flickväns farmor och åt en massa mat, thats about it, deffat sen 1a januari.

Alexlindgren
2009-04-16, 22:52
åt ett rostat vitt bröd precis med makrill på (dock opti med makrillen)

hahahah, nej men jag har nog inte fuskat än.. dock bara hållt på en vecka så det kommer nog till helgen..

Gabbus
2009-04-17, 08:23
Deffar nu och kör alltid mina deffar stenhårt,blir trött och dåsig när jag äter onyttigt. Dock har jag fuskat en gång på en deff och då invandrade påsken,
då åt jag massviss med choklad och saltade nötter,sen mådde jag skit efteråt usch usch*mini, har en mer balanserad syn nu ;). och håller mig ifrån sånt

koffein_beroende
2009-04-17, 15:31
Kan slinka ner lite för mycket nötter ibland;/

Har f.ö världens sämsta ämnesomsättning, så att ha gått ner 23kg på 7månader har inte varit det lättaste.

Bara att ligga i:whipped:

Patrick Bateman
2009-04-17, 15:35
Missade att använda Trimgel häromdagen. :em:

The Cure
2009-04-17, 19:31
Slank ner några extra öl i veckan men för övrigt ligger jag inom budgeten. Utan ätardag hade jag dock inte pallat med deffen.

padman
2009-04-17, 19:58
har ätit 350g godis mix is två dagar nu

GainoMax
2009-04-17, 19:58
2st pommesfritt och 2st bananer på 2veckor :D

malkin
2009-04-17, 22:58
Köpte 4hg lösviktsgodis nu, man får ju inte gräva ner sig totalt!

Ska upp 9 imorgon och spela fotboll, så håller på att kompensera lite nu :p

Tobbet
2009-04-17, 23:14
3 veckor in, 2 snickers,en bulle, 6 pack öl och en magnum.. går dock fortfarnade frammåt :P

malkin
2009-04-17, 23:15
3 veckor in, 2 snickers,en bulle, 6 pack öl och en magnum.. går dock fortfarnade frammåt :P

Det är huvudsaken! :thumbup:

robin-
2009-04-18, 00:41
1,5 liter Coca Cola Zero och en påse Riesen, ultimat fredagsgött! :)

mattilainen
2009-04-18, 01:00
1,5 liter Coca Cola Zero och en påse Riesen, ultimat fredagsgött! :)

Hur fuskar man med zero? det är ju diet dricka..

Shakemynuts
2009-04-18, 04:00
Varit vrålsjuk nu för första gången på ungefär 3 år.
Så jag har legat här och min kompis jag bor med har fått agera betjänt efter alla tjänster jag gjort honom då han varit sjuk. :D

Så det har blivit hämtpizza och hamburgare. Däremot är den pizzan det enda jag åt den dagen och hamburgaren orkade jag inte ens sätta i mig. Vilket kanske inte var så konstigt men det är så fruktansvärt gott när man ligger ner och mår dåligt på alla möjliga sätt.

Lefnart
2009-04-18, 07:37
På ICA Maxi i Göteborg säljer de alltid storpack irländsk nötfärs för 40:-/kg. 20g protein, 20g fett = 260 kcal/100g. Det borde väl vara mer pang per krona än dina varma hundar? Hur mycket energi & näring innehåller de?

Jo jag kollade nu, förvånansvärt lite protein i körven, 6 g... hua! Men nu har jag typ 100kr tills 24:e(och då tar såklart allt annat slut med, toapapper, duschtvål, you name it) så då blir det inte mycket handlat! :]

Oj oj oj, 20kg... jag får ta och bräcka dig när jag bunkrar upp!

mikaelj
2009-04-18, 08:00
Jo jag kollade nu, förvånansvärt lite protein i körven, 6 g...

Precis! Vi lever i bakvända världen, där maximalt med fett är en bra egenskap hos ett livsmedel! :-)

hua! Men nu har jag typ 100kr tills 24:e(och då tar såklart allt annat slut med, toapapper, duschtvål, you name it) så då blir det inte mycket handlat! :]

Oj oj oj, 20kg... jag får ta och bräcka dig när jag bunkrar upp!

Hehe, "grattis".

Säg till om du kommer på något som ger mer pang per krona än slaskfärs.

RockyRaccoon
2009-04-18, 13:34
Lyckats hålla mig borta från sötsaker i ca 6 veckor, det enda jag råkat slinka ner är en liten påse chilinötter. gott men ovärt :smash:
Dock gick påskhelgen väldigt mycket lättare än vad jag trott.:)

jik
2009-04-18, 16:06
Har precis fuskat med ca en halv påse malaco truly inte så farligt ca 200kcal. Det smakar inget gott ens..

Shakemynuts
2009-04-18, 17:50
Idag har jag fuskat med 1 pizza, 2st GB sandwich, 1 nogger och 1 88a.
Glass är ju ganska svalkande för halsen. :em:

robin-
2009-04-18, 18:02
Hur fuskar man med zero? det är ju diet dricka..

Jo absolut. Men kombinationen Zero + Riesen är dietfusk ändå!

Three pigs
2009-04-19, 01:19
blev lite biiira ikväll

lanzal
2009-04-19, 01:30
Russin!

CVN
2009-04-19, 08:26
Varit vrålsjuk nu för första gången på ungefär 3 år.
Så jag har legat här och min kompis jag bor med har fått agera betjänt efter alla tjänster jag gjort honom då han varit sjuk. :D

Så det har blivit hämtpizza och hamburgare. Däremot är den pizzan det enda jag åt den dagen och hamburgaren orkade jag inte ens sätta i mig. Vilket kanske inte var så konstigt men det är så fruktansvärt gott när man ligger ner och mår dåligt på alla möjliga sätt.

Idag har jag fuskat med 1 pizza, 2st GB sandwich, 1 nogger och 1 88a.
Glass är ju ganska svalkande för halsen. :em:

Härlig deff xD

Själv fuskade jag för första gången igår med en näve godis :(

Brooklyn
2009-04-19, 09:55
"fuskat" en gång, förra helgen, då vart det scandics berömda hotellfrukost... tröck minst 3000kcals där, minst! :D

Kendal
2009-04-20, 10:00
Fuskade (planerat dock) lite på Påskafton med ca 150g chocklad :hbang:

Rusk
2009-09-11, 22:58
Dragit i mig en påse estrella less fat chips idag och en halv hawaii pizza för 6 dagar sen:( Men jag ligger fortfarande på underskott så jag behöver inte ha alls för mkt ångest:P Har dietat sedans 28e maj nu och har fuskat 8 ggr och har legat på underskott varje gång:P

TehSaxo
2009-09-11, 23:31
Käkade 4 något mörka bröd med smör och några lager ost vid 19 tiden förut :/
Gick i ca 70min kl 21, tror ni ja blev av med det mesta? xD

Cerberus
2009-09-11, 23:34
2 veckor utan "fusk" hittils, dock har jag 1 refeed(enbart bra mat) och en belöningsmåltid varje vecka vilket gör det otroligt mkt lättare att låta bli o frossa i "förbjudet".

rekommenderar Lyle Mcdonalds A guide to flexible dieting, att försöka va perfekt är iaf för mig helt lönlöst.

Eddie Vedder
2009-09-12, 06:14
Gick i ca 70min kl 21, tror ni ja blev av med det mesta? xD

Nej

padman
2009-09-12, 09:53
Tänkte att det här skulle vara en tråd för oss som har fuskat lite (eller mycket) under dieten och varför!

Var hos mormor som bjöd på kaffe och kakor, så jag var tvungen att ta en bondkaka. Kort efter det ställde hon fram en skål med godis och jag kände mig tvungen även där och tog en.

Beställde en kycklingsallad från en pizzeria, och tänkte ta utan dressing men antog att den kom vid sidan om så jag sa ingenting. Men när jag fick den så var dressingen redan på, så inte mycket att göra där.

Fyll på nu, detta kan bli en intressant tråd!

Ha det.

pepsi max

WorkOutBuddy
2009-09-12, 11:24
Pepsi Max är bäst. Dricker så jävla mycket av det *drool*

TehSaxo
2009-09-12, 12:22
Nej

why? :O

forslund
2009-09-12, 12:33

Det är väl inte så märkligt?

Ta 4st lingongrova, ca. 5 gram smör / macka, "några lager ost" höftar vi till 35 gram (28% ost). Det är i runda slängar typ 500-600 kcal.

Du får gå bra fort om du ska bränna så pass mycket på 70 minuter.

Morty
2009-09-12, 12:35

För att en macka är väl ~100 kcal och 70 minuter promenad nog inte bränner 400 kcal... Om du inte går som en turboflicka med stavar.

Eddie Vedder
2009-09-12, 12:46

Vaddå "why?". Du frågade om din promenad har förbrukat all energi från de mackorna. Och det känns orimligt att så skulle vara fallet.

rooz
2009-09-12, 12:52
Kladdkaka+mjölk=*drool*

Frantic
2009-09-12, 13:01
I princip en hel kladdkaka från frödinge igår och lite lösgodis.
Lite tacos idag. Tacosen var iofs mest nötfärs och grönsaker och dessutom så har jag förbrännt mycket mer idag än jag normalt gör så jag tror att jag hamnar idag ändå. Det kanske ses som fusk iaf eftersom det inte stod med på matschemat.

Sess
2009-09-12, 13:30
Kan inte kalla det fuska....kör en TKD och laddar med skumgodis inför varje pass.

Har kört sen 11 augusti - droppat 6,9 kg och har bara ett par hekto kvar tills jag nått 65 kg där jag tänkte stanna.

-Englund
2009-09-12, 14:45
fuskar aldrig:] bara äter mer eller mindre fördelaktig mat för kroppen ibland, sen kanske man inte ligger på exakt de antaletkcal-minus varje dag heller... men fuskar gör jag inte!

vicarious
2009-09-13, 09:27
Jag tryckte i mig en modifierad halv kladdkakesmet häromdagen. Sjukt smarrigt.

1 ägg
1 dl socker
1 dl vetemjöl
50g margarin
lite Choklad Whey + Oboy efter känn (hade slut kakao)
lite vaniljsocker

Äts bäst med sked och 2-3 dl 3%-ig mjölk *drool*

Runt 1200-1300 kcal skulle jag tro.

nike
2009-09-13, 15:46
fuskar varje lördag har ätardag sam ett mål på onsdagen varje vecka har gått ner 27 sedan 10 januari

vicarious
2009-09-14, 09:49
Varför skriver folk att dom fuskar med Pepsi Max? Det innehåller inga kalorier så för mig är det inte fusk.

OneManArmy
2009-09-20, 15:32
En hel hög choklad och yogurt doppade torkadebananer, nötter och annat smarrigt i fredags typ.

Rusk
2009-09-20, 16:42
Fyllde 20 i fredags så släppte allt som hade med deff att göra. Blev 1 halv kebabrulle, thaimat och till efter rätt blev det friterad banan med glass och sirap + 4öl och 3 shottar sen till fyllemat så blev det pasta med bacon och en jäkla massa ketchup. Skumma är att vågen visar samma morgonvikt som dagen innan all skit, antar att det bara är att se glad ut:)

pwnyou
2009-09-20, 17:00
Jag har ätit godis (ganska mycket) de senaste 5 dagarna...
Nice som fan.

TehSaxo
2009-09-20, 18:41
Åt godis och bullar idag, avslutade med en 35minuters löprunda. :) Ligger nog fortfarande på - skulle jag tro. =P

944RS
2009-09-20, 18:43
Igår blev det pizza till lunch och hotdogs på kvällen.
Lyckades ändå hamna på 200gram protein och under 2000kcal =)

TehSaxo
2009-09-20, 19:54
Igår blev det pizza till lunch och hotdogs på kvällen.
Lyckades ändå hamna på 200gram protein och under 2000kcal =)

Billy's pizza? :P

944RS
2009-09-21, 07:08
Billy's pizza? :P

Nästan.

Det var en 370grams fryspizza från Ica som jag la 60gram extra skinka på.