handdator

Visa fullständig version : Presenttips till 60-årsdag

Carolinew
2009-04-15, 12:08
Min pappa fyller 60 i början på maj, och jag har idétorka. Vill ge honom något speciellt, men kommer verkligen inte på någonting. Det får inte ta för lång tid att fixa heller...

Hans största (och nästan enda) intresse är bilar, problemet är att han redan har precis allt och lite till av det han vill ha, och med min budget (max 500 kr) kommer man verkligen inte långt :Virro

Tips, någon?!

tntballe
2009-04-15, 12:10
vad för sorts bilar?

Carolinew
2009-04-15, 12:24
vad för sorts bilar?

Hm lite olika, han har själv en Lotus Elise, Triumph från -57 och nån Alfa från 70-talet, och så C70 bruksbilen och lilla golfcabben då. Lotus har alltid legat honom varmt om hjärtat och jag vet att han är väldigt förtjust i den äldre modellen Lotus Elan, som han och mamma hade när jag var liten. Dock har han redan en drös med modellbilar av alla dessa bilar han har så det är inte riktigt aktuellt... Böcker och tidningar har han i överflöd med.

Så det känns lite halvt hopplöst...

MasterChief
2009-04-15, 12:28
Men tänk lite utanför boxen. Brinner han för bilar så ge något annat. Du känner honom bäst och borde kunna lista ut vad som skulle uppskattas. Vinprovning? Bjud han på restaurang? Massage? Ett pass med en PT? Stegräknare? Ljudbok?

Nitrometan
2009-04-15, 12:35
Presentkort på nåt spa kanske?

Carolinew
2009-04-15, 14:54
Men tänk lite utanför boxen. Brinner han för bilar så ge något annat. Du känner honom bäst och borde kunna lista ut vad som skulle uppskattas. Vinprovning? Bjud han på restaurang? Massage? Ett pass med en PT? Stegräknare? Ljudbok?

Sanningen är den att jag inte alls känner honom bra, varför behöver vi inte gå in på. Men visst, det känns som att jag borde ge honom något helt annat. Det känns bara lite som att han redan skaffat sig allt han vill ha... Vill inte ge honom en grej bara för att "man skall ge folk grejer när de fyller år" och som han sedan aldrig använder.

Det bästa vore väl om man kunde ge något personligt, typ ett stort bildkollage eller liknande, men det är inget jag har tid eller ork till just nu.

Presentkort på nåt spa kanske?

Jo tanken har slagit mig, det känns bara så... trist :Virro Har heller ingen aning om han skulle vilja ha det heller...

KalleBalik
2009-04-15, 14:57
Liveit.se har ju en del bilrelaterade upplevelser, man kan exempelvis köra folkrace eller prova på att köra Ferrari/Lamborghini. Kanske kan vara något?

Trassel
2009-04-15, 15:01
Gå till fotograf och ta bilder och rama in, har du syskon, ta med dem, det har mina föräldrar uppskattat väldigt mycket.

Carolinew
2009-04-15, 15:02
Live It har ju en del bilrelaterade upplevelser, man kan exempelvis köra folkrace eller prova på att köra Ferrari/Lamborghini. Kanske kan vara något?

Jo, har också tänkt det där med att få köra typ ferrari och liknande, men det är på tok för dyrt tyvärr :( Synd att man inte var lite fler syskon hehe. Vanlig racing är inte så aktuellt då han redan kör det själv.

Carolinew
2009-04-15, 15:04
Gå till fotograf och ta bilder och rama in, har du syskon, ta med dem, det har mina föräldrar uppskattat väldigt mycket.

Har funderat på det med, hade säkerligen varit väldigt uppskattat, problemet är att min bror inte kan vara med. Blir kanske lite olustigt då hrm..