Visa fullständig version : rangordna utbildningar och lärosäten
hej!
Som ni förstår är jag ute i god tid;)
Undrar mest att om man söker utbildning x på, säg, tre olika lärosäten och kommer in på förstavalet
-stryks man då från allt övrigt? Antar det men vill vara säker.
Samma fråga också om man söker utb x på ett ställe och y på ett annat och kommer in på förstavalet...
man stryks alltid på de alternativ som kommer under det alternativet man blir antagen till. kommer du inte in på förstavalet står du kvar som reserv på det och de eventuella utbildningarna över det alternativ du blivit antagen till
man stryks alltid på de alternativ som kommer under det alternativet man blir antagen till. kommer du inte in på förstavalet står du kvar som reserv på det och de eventuella utbildningarna över det alternativ du blivit antagen till
Tack, då var det som jag misstänkte. Lite synd då jag inte vet alls vilken stad jag föredrar. Söker samma utbildning till alla, och är säker på att kvalitén är likvärdig.
Men vet inte alls vad jag föredrar av lund, gbg eller uppsala...
All input välkommen!
Scratch89
2009-04-14, 18:08
Vad är det för utbildning, först och främst?
hmm, var egentligen osugen på att säga det.
Men man går mkt omkring i vita rockar och känner sig viktig när man är utexaminerad. Hint: träskor.
Det är iaf en utbildning som lär vara seriös över hela landet.
Andreas Guiance
2009-04-14, 18:55
hmm, var egentligen osugen på att säga det.
Men man går mkt omkring i vita rockar och känner sig viktig när man är utexaminerad. Hint: träskor.
Det är iaf en utbildning som lär vara seriös över hela landet.
Isf: Karolinska;)
Scratch89
2009-04-14, 19:04
Jag förstår fortfarande inte. Träskor?
Läskigt att säga att du vill bli läkare.
Scratch89
2009-04-14, 19:11
Är det läkare du vill bli, alltså? Det är väl inte läskigt; ett av de bästa yrkena, antagligen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.