handdator

Visa fullständig version : NBA Tråden!

Sidor : [1] 2 3

kungconny
2009-04-13, 19:54
Här diskuterar vi allt angående nba och basketen i allmänt! :)

Så, slutspelen runt hörnet, vilka tror ni floppar och vilka tror ni spelar bra? GO!

Personligen tror jag att det blir en lakers - cavaliers final. Men vi får se :)

www.nba.com kan ni hitta massa olika filmer, stats och kolla hur det går!

arremannen
2009-04-13, 19:57
Tror inte Cavs kan slå Boston i en 7 matchers serie... De krossade de häromdagen men med Garnett tillbaka blir det inte lika lätt. Speciellt inte med den rutin Boston har, samtidigt som Cavs är en one man show som kommer floppa under crunch time :P

Lakers - Boston i final med lakers som har hem det, ganska så smärtfritt :)

kungconny
2009-04-13, 20:08
Hm, stämmer det där. Men har LeBron schysst flyt och kan lägga sina skott så tror jag defenitivt att de har en chans. De langade ju som du sa en 30p förlust till celtics..

Sen tror jag nog att det lag som kommer från eastern conference kommer att ha det mycket tuffare i finalen. Vare sig det är boston eller cleveland eller till och med orlando. De lär ju ha spelat en tuff 7-match serie och kommer att vara rejält slitna..

WHITEFOLKS
2009-04-13, 20:24
Cavaliers hänger inte bara på Lebron, de har ett väldigt bra lag som just nu har ett bra flyt. Ska bli intressant att se hur de håller ihop det hela om det hettar till mer och de åker på fler förluster.

Boston kommer givetvis bli mycket giftiga om Garnett är skadefri. Marbury börjar komma igång på riktigt och med Garnett i försvaret och som pådrivare så kommer de bli extremt tunga.

Jag skulle inte räkna med att lakers går till final lätt/går till final alls. Är nog bara Dallas och Denver som jag skulle räkna med att Lakers slår till 100%.

CiCoro
2009-04-13, 20:24
Lakers vinner det hela utan prob trots att jag håller på cavs..Men de har inte styrka nog för Lakers.

Boston har samtidigt inte en chans mot cavs!

Har spelat en del i nattens nba, får se hur det slutar..Orlando är i en halvsvacka tycker jag, så nära slutspelen..:/

Bahir
2009-04-13, 23:02
Jag hejar på Lakers och tror att de går till final. Cleveland är jävligt bra i år, och LeBron är definitivt MVP. Jag tror nog att Lakers kan slå Cavs - dom är dom enda som har slagit dem på Cavs hemmaplan, och nu är ju dessutom Bynum tillbaka. Jag är inte helt övertygad av Clevelands frontcourt.

Dock så tror jag att Orlando har en bra chans att slå Cleveland, speciellt om Turkoglu kommer tillbaka (nån som vet när?). Cleveland har inget svar på Howard, och Orlando har många bra skyttar. Boston går det utför, tror inte de kan slå varken Cleveland eller Orlando.

Helst av allt vill jag se Cleveland i final, fast jag är osäker på om jag vill se Orlando eller Boston minst, båda är bra defensivt.

Lakers 08-09

WHITEFOLKS
2009-04-14, 00:04
Intressant att så många räknar bort Boston. Man ska tänka på att de har varit väldigt tunna på sin frontcourt de senaste ~20 matcherna.

Garnett har varit/är skadad, Powe har varit skadad, Scalabrine har varit borta med hjärnskakningsproblem. Garnett är ju en utav de absolut bästa försvars/lagspelarna och han är även ett bra tillskott offensivt. Davis som har fått ersätta Garnett har visserligen gjort det helt OK men det går ju inte att jämföra klassen på de två.

Med Garnett/Powe/Scalabrine borta så har Boston endast haft Perkins/Davis/Moore att spela med som big guys (de har fått slänga in rookien Walker ibland också). Det har gjort att de inte vågat/kunnat spela lika hårt på big guys då det lätt slutar med foulproblem.

Både Garnett och Powe är ju på väg tillbaka och båda de är ju mer "energispelare", något som de har saknat. Den som lever får se, blir ruskigt kul slutspel iaf :)

kungconny
2009-04-14, 16:33
Håller med om att det kommer bli ett oerhört kul slutspel :)

Bahir: JAg tror inte att orlando tar cleveland. Visst är de bra, men med rashard lewis och turkoglu borta så blir det nog jäkligt svårt.. Båda är ju på day-to-day status så man får väl se.

Hoppas som du sa att det blir lakers - cleveland :D skulle vara förjävla kul att se!

arremannen
2009-04-14, 16:45
Nej, LeBron skulle ju ändå bara choka igen.... som förra gången Kobe höll Lebron... ;)

kungconny
2009-04-14, 20:03
http://bt.davka.info/ för er basketälskare som inte sett den förr!

kungconny
2009-04-16, 15:55
Ser mörkt ut för celtics i år:
http://www.nba.com/2009/news/04/16/garnett.injured.ap/index.html

Bahir
2009-06-15, 03:45
Lakers!!!

bb X
2011-03-15, 19:01
Inga NBA fans kvar på brädan? :)

bb X
2011-04-26, 23:17
Hejdå Knicks!

L-Sami
2011-04-26, 23:54
Hejdå Knicks!

Det var dock inte så oväntat :)

Hoppas på Chicago med Derrick Rose & co, tar tillbaka titeln där den hör hemma :thumbup:

Viktor_Balck
2011-05-25, 23:29
Blir nog Dallas - Miami i final, tyvärr slår nog Heat ut Bulls :(

Men Dirk alltså, han dominerar stort, fortsätter han på det här sättet har jag svårt att se nåt stoppa honom eller Dallas.

C05TMdwJyYo

Ett par feta dunkar av Rose bjöd han dock på i match fyra nu inatt, synd bara att dom torskade.

YLGuFi0Qiwg

ekmanc
2011-05-25, 23:32
Hoppas verkligen Dallas tar hem det här nu, dom kan behöva en framgång i stan.
Dessutom unnar jag inte Lebron å gänget en vinst ;) definitivt inte första året tillsammans iallafall.

Viktor_Balck
2011-05-25, 23:34
Hoppas verkligen Dallas tar hem det här nu, dom kan behöva en framgång i stan.
Dessutom unnar jag inte Lebron å gänget en vinst ;) definitivt inte första året tillsammans iallafall.

Håller alla tummar för Dallas också, Kidd och Nowitzki förtjänar en titel. Rose och Bulls får nog chansen igen och likaså Lebron och Co.

Har även lagt lite pengar på Dallas som vinnare så det gör inte saken sämre :)

ekmanc
2011-05-25, 23:40
Jag såg faktiskt Dallas på plats i American Airlines arena i januari i år när de mötte Orlando Magic, sjäääälvklart så var Nowitzki skadad den matchen ;) inte ok...

Viktor_Balck
2011-05-27, 00:49
Jaha, Dallas western conference champions och nu vidare till final, nice!

Dirk visade vägen

NMKdXJu3yEw

Match fem inatt mellan Chicago och Miami, håller tummarna för Chicago men det blir nog tufft, iaf att vinna tre i rad.

Lite höjdpunkter från Miami och framförallt Lebron James, här snackar vi en atlet på hög nivå.

p7qiT43VZiU

L-Sami
2011-05-27, 05:28
YLGuFi0Qiwg

Tredje dunken var fet.

Viktor_Balck
2011-05-27, 22:11
Miami - Dallas i final, go Dallas. Första finalen spelas på tisdag om jag inte har fel.

Höjdpunkter från nattens match

J12S6KOSe6s

Bahir
2011-05-27, 22:13
Jag tror tyvärr att Miami tar hem guldet, och det är Lakers fel. De skulle aldrig ha torskat mot Dallas.

ceejay
2011-05-27, 22:13
miami kan få vinna bara för att lebron lirar där ;)

Bahir
2011-05-27, 22:14
Det är ju just därför de inte bör få vinna. You bandwagon fanboy.

ekmanc
2011-05-27, 22:18
Jag tror tyvärr att Miami tar hem guldet, och det är Lakers fel. De skulle aldrig ha torskat mot Dallas.

Skulle och skulle det är inte så otroligt skoj att se Lakers i final precis vartenda djävla år heller. Dessutom talar fyra raka av Dallas sitt tydliga språk...

Får hoppas stenhårt på Dallas nu i finalen.

ceejay
2011-05-27, 22:18
Det är ju just därför de inte bör få vinna. You bandwagon fanboy.

jävla hater

Viktor_Balck
2011-05-27, 22:21
Jag tror faktiskt att Dallas är lite tyngre än Miami. Dallas har sett riktigt bra ut och Dirk har varit mer eller mindre ostoppbar, sen har Jason Terry, JJ Berea mfl klivit upp och varit riktigt grymma.

Men det är klart, får Miami igång sina big three samtidigt så är dom riktigt vassa också, men mitt tips är att Dallas vinner, dom har flera veteraner som varit i final tidigare men inte kommit hela vägen.

Johgl
2011-05-27, 23:12
Spännande med en repris ifrån 2006 års final. Jag tror att Dallas vinner den här gången känns som de är bättre samt att Dirk verkligen har hittat formen dock så kan det nog bli väldigt jämt, även om jag inte har haft så jättebra koll på NBA i år. Tänker försöka se finalmatcherna streamade live blir nog förhoppningsvis bra matcher.

Viktor_Balck
2011-05-27, 23:21
Tror det kan bli en riktigt bra finalserie, tror som sagt också att Dallas drar det längsta strået.

Skönt klipp och sköna kommentarer av Mark Jackson och Jeff Van Gundy

"Im the baddest dude on the court and nothing you can do about it"

"If im Serge Ibaka im naming my first son Dirk" :D

QEECwgdigZY

LeBron
2011-05-28, 00:14
Heat vinner. Ingen seg gubbe som Dirk kan stoppa LeBron när han verkligen är ON FIRE.

Viktor_Balck
2011-05-28, 00:19
Heat vinner. Ingen seg gubbe som Dirk kan stoppa LeBron när han verkligen är ON FIRE.

Dirk ska iofs inte stoppa Lebron, blir nog Marion mfl som ska få den uppgiften.

LeBron
2011-05-28, 00:20
Dirk ska iofs inte stoppa Lebron, blir nog Marion mfl som ska få den uppgiften.

Finns ingen som kan stoppa LeBron. Du får se på tisdag natt *popcorn*

Viktor_Balck
2011-05-28, 00:30

Jag förstår att du har en crush på lebron och detta gör att du blir förblindad och inte kan inse att andra också är duktiga och kan vinna. Jag håller med dig att när han är som bäst så kan ingen stoppa honom. Men detta gäller inte bara honom utan det gäller dom flesta superstjärnor inkl Nowitzki, som trots sina sega gubbighet är den bästa spelaren hittils i slutspelet.

Basket är trots allt en lagsport och jag anser att Dallas har det starkare laget, nog om detta nu.

LeBron
2011-06-02, 01:01
finns ingen som kan stoppa lebron. Du får se på tisdag natt *popcorn*

jag förstår att du har en crush på lebron och detta gör att du blir förblindad och inte kan inse att andra också är duktiga och kan vinna. Jag håller med dig att när han är som bäst så kan ingen stoppa honom. Men detta gäller inte bara honom utan det gäller dom flesta superstjärnor inkl nowitzki, som trots sina sega gubbighet är den bästa spelaren hittils i slutspelet.

Basket är trots allt en lagsport och jag anser att dallas har det starkare laget, nog om detta nu.

I told you :). Du kan inte säga att Dirk är den bästa spelaren i slutspelet. Dallas bänk har mött sämre bänkar = dom tog sig till final. Nu möter dom ett annat lag som också har en stark bänk = Dallas får pisk. :)

Viktor_Balck
2011-06-02, 01:18
Men snälla, jag tänker inte ha nån fjantig argumentation med dig om vem som är bäst, det är sandlådenivå. Både är grymma och Dirk har, enligt mig igen, varit den bättre. Sen är Lebron en grym spelare också som betyder extremt mycket för sitt lag och jag har aldrig sagt något annat, han spelar riktigt bra för tillfället och hans skytte har de senaste matcherna varit klockrent.

Serien är 7 matcher lång och jag tror fortfarande Dallas vinner, dock är Miami starka så det blir tufft.

ekmanc
2011-06-02, 01:20
I told you :). Du kan inte säga att Dirk är den bästa spelaren i slutspelet. Dallas bänk har mött sämre bänkar = dom tog sig till final. Nu möter dom ett annat lag som också har en stark bänk = Dallas får pisk. :)

Eh Miami har bara hållt sin serve hitills, de SKA vinna sin första hemmamatch om de ska ha nåt att hämta alls i den här serien.

LeBron
2011-06-02, 01:29
@Viktor Balck, varför gråter du? Ledsen över att ditt lag förlora? Du startade diskussionen, inte jag. If you don't like shit, then don't start shit.

@ekmanc, håller med. Tvekar dock inte en sekund över att Heat med enkelhet vinner alla sina hemma matcher. Dessutom så spelar de nästan lika bra på bortaplan, not worriiieed! :)

Viktor_Balck
2011-06-02, 01:29
Jo får hoppas Dallas kniper den andra matchen. Men dom behöver få igång sin bänk då Stojakovic och Berea var jäkligt off nu i match ett, Terry var okej, kommer dom igång så är Dallas svårslagna.

Viktor_Balck
2011-06-02, 01:37
@Viktor Balck, varför gråter du? Ledsen över att ditt lag förlora? Du startade diskussionen, inte jag. If you don't like shit, then don't start shit.

Vem gråter? Om du läser vad du skrev så var det du som drog igång den här skiten genom att säga att "ingen seg gubbe som dirk kan stoppa lebron" osv. Så jag har inte startat nåt. Och sen när ska Dirk stoppa Lebron? Förstår inte riktigt vad du menar med det.

LeBron
2011-06-02, 01:53
Stjärna mot Stjärna tänkte jag :)

För att vara lite snäll nu när jag skitit på ditt lag - Dirk är en j*vligt bra free throw shooter :)

Viktor_Balck
2011-06-02, 02:05
Stjärna mot Stjärna tänkte jag :)

För att vara lite snäll nu när jag skitit på ditt lag - Dirk är en j*vligt bra free throw shooter :)

Han är mer än en bra free throw shooter visserligen.

Du får skita hur mycket du vill på Dallas, jag tar det inte personligt. Är bara det att du verkar lite inskränkt och inte kan se andras storhet också, men det blir väl så när man favoriserar ett lag och en person väldigt mycket antar jag.

LeBron
2011-06-02, 02:11

Jag förstår att du har en crush på lebron och detta gör att du blir förblindad och inte kan inse att andra också är duktiga och kan vinna. Jag håller med dig att när han är som bäst så kan ingen stoppa honom. Men detta gäller inte bara honom utan det gäller dom flesta superstjärnor inkl Nowitzki, som trots sina sega gubbighet är den bästa spelaren hittils i slutspelet.

Basket är trots allt en lagsport och jag anser att Dallas har det starkare laget, nog om detta nu.

Han är mer än en bra free throw shooter visserligen.

Du får skita hur mycket du vill på Dallas, jag tar det inte personligt. Är bara det att du verkar lite inskränkt och inte kan se andras storhet också, men det blir väl så när man favoriserar ett lag och en person väldigt mycket antar jag.

Blah, du missuppfatta mig. Har stor respekt för Dallas, dom är ett bra lag. Gillar den där Terry :D Godnatt, sjukt trött.

Viktor_Balck
2011-06-02, 02:21
Blah, du missuppfatta mig. Har stor respekt för Dallas, dom är ett bra lag. Gillar den där Terry :D Godnatt, sjukt trött.

It's all good, sovgott mannen.

Lite highlights från första matchen

lpqDdUKyI1Y

Shaq har lagt skorna på hyllan efter 19 år i ligan, en stor spelare.

HDv4p0p0sZY

y5jMOK87N7A

Här fular han sig med en reporter

STZAPItlAV4

Viktor_Balck
2011-06-03, 22:55
En liten mini movie från game 2

eRD1kCXL170

Game tied at 93, ge bollen till den sega tysken and let him do his thing :)

RG6uyviRZsU

L-Sami
2011-06-04, 17:49
En liten mini movie från game 2

eRD1kCXL170

Game tied at 93, ge bollen till den sega tysken and let him do his thing :)

RG6uyviRZsU

Me Gusta. Kommer bli en grym finalserie :)

LeBron
2011-06-04, 18:08
Nu blev "LeBron" tyst tänker alla :(

L-Sami
2011-06-04, 18:09
Äh. Dirk förtjänar en ring, han har varit där och krigat i ett antal år nu med samma lag. Håller tummarna för Dallas.

edit. Dock gillar jag Wade som fan.

L-Sami
2011-06-04, 18:22
Det är ju trots allt vår all mighty NBA tråd.

Bjussar på min main man, J-Dub, från sena 90-tal.

7-S8P3LGA70

ceejay
2011-06-04, 19:04
vilka jävla passar bakom ryggen

Viktor_Balck
2011-06-04, 20:32
Nu blev "LeBron" tyst tänker alla :(

Hehe, jag tänkte nåt i den stilen igår när jag postade, trodde aldrig att Dallas skulle vända men dom har ju gjort ett par liknande upphämtningar tidigare i slutspelet.

Grym video Sami, postar en på världens bästa basketspelare all time, den här videon ger mig gåshud.

H8M2NgjvicA

LeBron
2011-06-06, 10:58
hihi

LeBron
2011-06-06, 21:13
http://oi52.tinypic.com/2s7teu0.jpg

Viktor_Balck
2011-06-06, 23:20
Fet dunk av din namne. Jäklar, blev en jämn match igen och Miami drog det längsta strået. Framförallt Wade var riktigt bra, men även Bosh klev fram och satte ett viktigt skott på slutet. Dirk spelade riktigt bra också. Men det är lite som Jeff Van Gundy(en av kommentatorerna) sa så har Miami spelat bättre än Dallas sånär som på dom sista sex minuterna i match 2.

Dallas spelar dåligt och hamnar i underläge och får då jaga för mycket tyvärr, nu hann dom inte nå hela vägen fram, men många matcher återstår. Två kvar i Dallas sen blir det att vända tillbaks till Miami, om nu inte Heat vinner två i rad men det tvivlar jag på.

Mini movie från game 3

Game 3 (http://www.nba.com/video/channels/playoffs/2011/06/06/finals11_game3_minimovie.nba)

Lite highlights

jzyUQD2uOM8

3XKS4u_k8Zo

ilmqrJVvVNM

vFyA8-MjAcY

rh_ciV0eDeQ

LeBron
2011-06-07, 00:25
Sket nästan ner mig när Dirk sköt sin sista fade away :( Såg han sätta dem hela matchen och tänkte "FUCK, Overtime" x)

Viktor_Balck
2011-06-07, 00:38
Sket nästan ner mig när Dirk sköt sin sista fade away :( Såg han sätta dem hela matchen och tänkte "FUCK, Overtime" x)

Den var nära, men även Wades trea i match två var jäkligt nära så, små detaljer som avgör, precis som det ska vara när det är final.

Här är mini movien på youtube istället

KjkhlilTIJ0

L-Sami
2011-06-07, 06:26
Om Miami vinner championship, så har de gjort en hvetes affär med the Big 3. Inte alltid alltid att man lyckas.

Viktor_Balck
2011-06-09, 01:23
Series tied at 2! Vilken jävla match, en av dom bättre jag sett på länge. Kanske inte spelmässigt men folk slet och kämpade som det var en match 7, och det var ju nästan lite så för Dallas. Hade dom torskat denna hade det nästan varit kört.

pH5ECFv_IhU

Även om jag håller på Dallas så kan jag inte låta bli att imponeras av D Wade, han är en favoritspelare

1fm3jOEvm3o

Blockar Chandlers dunk

Jr0CiAnO0Ls

Dirk spelade med feber och klev fram och gjorde avgörande poäng

MMHQIDBryrQ

Viktor_Balck
2011-06-09, 01:39
Tvungen att lägga in den här episka videon också

JqsRIQpTTbM

LeBron
2011-06-09, 12:23
Så j*vla synd att Wade tappa den i slutet :(

"själv" så gjorde man bara 8p, vettefan vad som hände :s

Viktor_Balck
2011-06-09, 12:30
Så j*vla synd att Wade tappa den i slutet :(

Ja, hade Wade fått skjuta så vet man inte, han satte ju ett par sjuka skott under matchen. Lebron tog 9 returer och hade 7 assist också så nästan en trippel dubbel. Heat har ju den fördelen att alla i the big three behöver inte ha en bra kväll, Wade och Bosh var ju bra istället.

qwerty1
2011-06-09, 12:33
när är nästa match? får bli att kolla den!

Viktor_Balck
2011-06-09, 12:36
när är nästa match? får bli att kolla den!

Tidigt fredag morgon, kl 3 svensk tid tror jag.

Andreas Guiance
2011-06-09, 12:46

Du spelade som en rädd skolflicka – det var vad som hände:D

http://www.grantland.com/story/_/id/6640925/time-lebrondown-part-ii

Viktor_Balck
2011-06-09, 12:58
Du spelade som en rädd skolflicka – det var vad som hände:D

http://www.grantland.com/story/_/id/6640925/time-lebrondown-part-ii

Han lär nog komma ut rätt laddad inför match 5 kan jag tänka mig. Han var ju grym i conference finals, satte i stort sett de mesta han sköt, framförallt treorna.

Sen att folk jämför honom och Jordan vet jag väl inte, Lebron är ju enligt mig en bättre allroundspelare än Jordan men Jordan är en bättre scorer.

Lebron borde stannat i Cleveland, uppskattade honom mer där faktiskt, kommer fortfarande ihåg match 5 mot Detroit 2007 i slutspelet. Han gjorde 29 av dom sista 30 poängen för cleveland.. Jävlarrrr

d1Px-jPm_TU

Andreas Guiance
2011-06-09, 15:40
Sen att folk jämför honom och Jordan vet jag väl inte, Lebron är ju enligt mig en bättre allroundspelare än Jordan men Jordan är en bättre scorer.

Lebron har bättre fysik än Jordan – Jordan har bättre psyke än Lebron. Psyket vinner:hbang:

L-Sami
2011-06-09, 15:43
Ingen är mer allround än Jordan, for gods sakes :D En shooting guard med de postmovesen som han hade har inte många/ingen.

L-Sami
2011-06-09, 16:01
När man ser till det fysiska så är Jordan mer rörlig och smidig. Lebron har mer power. Framför allt när de attackerar korgen. Jordan har större arsenal av moves helt klart.

Viktor_Balck
2011-06-09, 16:13
Ingen är mer allround än Jordan, for gods sakes :D En shooting guard med de postmovesen som han hade har inte många/ingen.

Fast nu snackade vi inte om vem som har best post moves iofs :) Jordan är som sagt en bättre scorer, en bättre skytt, och han kunde avgöra matcher som ingen annan.

Lebron däremot är en bättre passare och en bättre returtagare, mer fysisk precis som Andreas sa, sen är väl båda ungefär lika bra försvarsspelare, lite fördel Jordan där kanske. Lebron snittar väl runt 27 poäng i år så han kan ju faktiskt göra poäng också :)

Andreas Guiance
2011-06-09, 18:09
Alltså Lebron är fantastisk på alla sätt och vis, men den stora skillnaden är att Jordan vinner:) Jordan och Kobe exempelvis lever för att mörda sina motståndare – Lebron lever för att vara en "global icon". Det är en inställningsfråga.

L-Sami
2011-06-09, 19:21
Fast nu snackade vi inte om vem som har best post moves iofs :) Jordan är som sagt en bättre scorer, en bättre skytt, och han kunde avgöra matcher som ingen annan.

Lebron däremot är en bättre passare och en bättre returtagare, mer fysisk precis som Andreas sa, sen är väl båda ungefär lika bra försvarsspelare, lite fördel Jordan där kanske. Lebron snittar väl runt 27 poäng i år så han kan ju faktiskt göra poäng också :)

Om en guard kan spela inside, då är man hyfsad allround? Fast räknas allround spelare endast de som är nära att snitta triple-double. För mig är en allround position en som kan spela så många positioner som möjligt, som kan spela ute och inne. Jordan var ett praktexempel på guard-insidespelare. Jordan snittade 6rpg - 5apg under sin karrär (88-89 femte säsong i NBA, hade MJ 32,0ppg, 8 och 8 i snitt.) Lebron något vassare med 7 och 7, sen har han spelat lite kortare tid också, så det är svårt att säga.

Dessutom har MJ och Lebron samma snitt på blockar och MJ vassare i steals och inte glömma ett antal fler mästerskapsringar ;)

Viktor_Balck
2011-06-09, 22:42
Om en guard kan spela inside, då är man hyfsad allround? Fast räknas allround spelare endast de som är nära att snitta triple-double. För mig är en allround position en som kan spela så många positioner som möjligt, som kan spela ute och inne. Jordan var ett praktexempel på guard-insidespelare. Jordan snittade 6rpg - 5apg under sin karrär (88-89 femte säsong i NBA, hade MJ 32,0ppg, 8 och 8 i snitt.) Lebron något vassare med 7 och 7, sen har han spelat lite kortare tid också, så det är svårt att säga.

Dessutom har MJ och Lebron samma snitt på blockar och MJ vassare i steals och inte glömma ett antal fler mästerskapsringar ;)

Jo, självklart är Jordan väldigt allround också, och han är den bättre av dom två, inget snack om det. Däremot tycker jag som sagt att Lebron är den som är mer allround. Och det där med att spela flera positioner, Lebron kan spela alla positioner från PG till PF, sen försvarsspelet är de ju inget fel på som när han plockade bort Derrick Rose i Conference Finals. Han har även redan gjort fler tripple dubblar under sin karriär (32) än vad Jordan gjorde under hela sin (28).

Men jag håller Jordan som den bättre men Lebron som lite mer allround :) Nog om detta, smaken är ju som baken! Inatt smäller det igen, game 5 :hbang:

Fetaste dunken hittils i slutspelet?

BmN-MIbvLks

Synd att inte Chicago slog ut Miami, Heat var det starkare laget helt klart.

babidi
2011-06-09, 22:46
Lebron är en av dom mest atletiska människorna i världen. Vet ingen NBA spelare som kan kliva in i NFL och vara top 5 som TE.

Viktor_Balck
2011-06-09, 23:26
Alltså Lebron är fantastisk på alla sätt och vis, men den stora skillnaden är att Jordan vinner:) Jordan och Kobe exempelvis lever för att mörda sina motståndare – Lebron lever för att vara en "global icon". Det är en inställningsfråga.

Absolut, Lebron har inte vunnit nåt än och han är inte i samma klass som Kobe och Jordan. Jordan är ju i en klass för sig och båda dessa herrar har ju vunnit en jäkla massa, är ju det som skiljer dom åt från andra superstjärnor, vinnarmentaliteten. Sen så ska man ju helst inte ha alltför kassa medspelare :) Lebron har ju ett par år på sig så man får väl se hur många ringar han har när karriären är slut.

Andreas Guiance
2011-06-10, 00:25
Absolut, Lebron har inte vunnit nåt än och han är inte i samma klass som Kobe och Jordan. Jordan är ju i en klass för sig och båda dessa herrar har ju vunnit en jäkla massa, är ju det som skiljer dom åt från andra superstjärnor, vinnarmentaliteten. Sen så ska man ju helst inte ha alltför kassa medspelare :) Lebron har ju ett par år på sig så man får väl se hur många ringar han har när karriären är slut.

Ja helt klart är det så:) Men sedan är det ju lite det här som han kritiseras för också...att han inte ens blir alfa-killen i sitt eget lag – han blir Pippen till Wades Jordan typ. That being said: Han är naturligtvis overkligt bra.

LeBron
2011-06-10, 01:58
Ja helt klart är det så:) Men sedan är det ju lite det här som han kritiseras för också...att han inte ens blir alfa-killen i sitt eget lag – han blir Pippen till Wades Jordan typ. That being said: Han är naturligtvis overkligt bra.

LeBron är bättre än Wade när han väl spelar. Visserligen får de turas om om rollen att vara alfa-hane, men tycker inte det spelar någon roll. De är ett team och har bara spelat med varandra en säsong, fatta hur GRYMMA och unstopable (kom inte på det svenska ordet) de kommer bli när de spelat ännu mer tillsammans :)

Wihoo matchen början snart!! :)

qwerty1
2011-06-10, 02:13
Synd att jag bara hittar skitstream. Någon som sitter inne på någon bra?

Andreas Guiance
2011-06-10, 02:39
Synd att jag bara hittar skitstream. Någon som sitter inne på någon bra?

NBA League Pass Broadband är en bra investering:thumbup:

L-Sami
2011-06-10, 07:39
Mavs ;)

Viktor_Balck
2011-06-10, 18:54
Sweet, 3-2 i matcher. Nu vänder serien till Miami men det blir tufft, förhoppningsvis kan Dallas sno en match.

JJ Berea lirade riktigt bra och Jason Terry came up big i slutet av matchen

kU8MEoMbnwU

Dirk var också grym

MUZ1rx3Z2KA

Viktor_Balck
2011-06-10, 22:57
LTyGZf-JBkU

LeBron
2011-06-11, 21:29
http://img846.imageshack.us/img846/1672/lebron.png

var tvungen o göra en x)

L-Sami
2011-06-11, 21:36
Nostalgi, NBA Finals 2001 . Sixers vs Lakers. Allen Iverson min förebild då.

79WSHpMU894

WHITEFOLKS
2011-06-12, 00:16
http://2.bp.blogspot.com/-Nb-nFWCYOx4/TfIxbICJEsI/AAAAAAAAD2w/PHR4Dv6-_Nk/s1600/LeBron%2BDisappear.jpg

"I asked Lebron James if he had change for a dollar, he said he could only give me 3 qtrs."

babidi
2011-06-12, 01:02
lebron couldn't answer his phone, it had no ring! bazinga

LeBron
2011-06-12, 02:02
Nostalgi, NBA Finals 2001 . Sixers vs Lakers. Allen Iverson min förebild då.

79WSHpMU894

HxVRQHU5It0

Mitt favorit klipp med Iverson :D

Viktor_Balck
2011-06-12, 02:12
Iverson var grym, dock lite för mycket one man show så att det ibland kändes som det stjälpte laget han spelade för istället för hjälpte.

Apropå klippet med Howard så kom jag att tänka på den här dunken, Kobe on Dwight, rejält tung.

8p5M6KKx6GA

Viktor_Balck
2011-06-13, 04:07
Where you at Lebron? :D

Dallas NBA mästare och Dirk Nowitzki finals MVP, grym match. Dirk sköt uselt i första halvleken och satte väl 1-13 skott eller liknande, Jason Terry däremot gjorde 17 poäng i första och även JJ Berea spelade riktigt bra. Tysken tog över mer å mer framåt slutet och satte ett par riktigt viktiga skott. Bra laginsats av Dallas och härligt att Kidd, Nowitzki och Terry mfl fick sin efterlängtade titel.

Bahir
2011-06-13, 06:51
Yes!

Viktor_Balck
2011-06-13, 11:47
Dallas tar emot bucklan

w0x2az5KVhQ

Jason Kidd fick sin första titel, 38 år gammal, kul!

2y0Yu9aY9oM

I Dirks frånvaro under första halvleken var det Jason Terry som lyfte Dallas med 17 poäng i första, 27 poäng totalt.

xadhchfYsFk

Top five plays från match 6

4v9gEqllyak

Viktor_Balck
2011-06-13, 21:28
iwZXZcyr460

ekmanc
2011-06-13, 22:31
Fy fan va gött :) Leeeeeeeeeeeeeet's go maaaavs...

ceejay
2011-06-13, 22:43
doh

Viktor_Balck
2011-06-14, 23:52
QcfjqGDHRRs

Vad är en NBA-tråd utan lite spel från Blake Griffin, explosiv och hoppar högt som få.

xdP5PZvM8J0

ceejay
2011-06-15, 00:46
nr 3 på griffin är dock solklart travelling :P

Viktor_Balck
2011-06-15, 01:33

Jo, det är det nog. Lam kommentar dock efter 10 sjuka spel hälsar Blake :D

http://www.thelostogle.com/wp-content/uploads/2008/12/taylor-griffin.jpg

LeBron
2012-05-06, 18:32

Nej. Första steget räknas inte då det är samma steg som han tar upp bollen (relativt ny NBA regel har jag för mig), just därför alla skriker "LEBRON TRAVELLED" hela tiden.

PLAYOFFS 2012

Vad säger folket iår då? Själv så håller jag fortfarande stenhårt på mitt Miami Heat som leder över New York med 3-0 i första rundan, blir 4-0 ikv och avancemang till semi-final.

OKC slog för övrigt ut Dallas Mavericks (förra årets mästare) med 4-0 (samma siffror som OKC blev utslagna förra året med, just av Dallas Mavericks!) :D Skönt att de fick sin hämnd!

Kafka
2012-05-06, 18:41
Hoppas på Lakers, tror på Spurs.

WHITEFOLKS
2012-05-06, 19:12
Nej. Första steget räknas inte då det är samma steg som han tar upp bollen (relativt ny NBA regel har jag för mig), just därför alla skriker "LEBRON TRAVELLED" hela tiden.

PLAYOFFS 2012

Vad säger folket iår då? Själv så håller jag fortfarande stenhårt på mitt Miami Heat som leder över New York med 3-0 i första rundan, blir 4-0 ikv och avancemang till semi-final.

OKC slog för övrigt ut Dallas Mavericks (förra årets mästare) med 4-0 (samma siffror som OKC blev utslagna förra året med, just av Dallas Mavericks!) :D Skönt att de fick sin hämnd!

nej alla säger "lebron travelled" för att han gör väldigt ofta.

förrutom att han vajnar och filmar då.

LeBron
2012-05-06, 20:00

Det gör han inte, lär dig reglerna innan du uttalar dig om dom.

WHITEFOLKS
2012-05-06, 20:15
Det gör han inte, lär dig reglerna innan du uttalar dig om dom.

"right"

qQiYrRTJqlc

LeBron
2012-05-07, 16:25
"right"

qQiYrRTJqlc

Ser ut som att #3 slår ut den. Alla travel:ar nångång. :)

dupper
2012-05-07, 18:09
hoppas på lakers, men tror på thunder!

Viktor_Balck
2012-05-08, 07:54

Alla säger "lebron travelled" för att dom är avundsjuka haters, knappast så att han gör stegfel i någon större utsträckning än någon annan. Sett en hel del matcher med honom. Spela över däremot är han rätt duktig på emellanåt, match 1 mot NY bl.a.

Tror nog det kan bli Okc - Miami i final. Tråkigt med Bulls och Rose, nu ligger dom under med 3-1 mot Philly, annars tror jag dom blivit farliga. Sen skadade sig ju även Noah.

Håller dock tummarna för Lakers och Spurs i år, satt lite pengar på dom men tycker samtidigt det vore kul både för Kobe och framförallt Duncan att få en ytterligare sista titel.

LeBron
2012-05-13, 19:27
MOST VALUABLE PLAYER MOTHERF***ERS! :DDDD

http://www.nba.com/2012/news/05/12/mvp-release/index.html?ls=nbahpheadlines

LeBron
2012-05-18, 17:15
Tufft för Miami just nu, 2-1 till Indiana med en bortamatch kvar för Heat. Bosh är definitivt skadad resten av matcherna mot Pacers och Wade gjorde endast 5p i nattens match och tjafsade dessutom med sin coach, shit.

Definitivt inte över en, LeBron måste bara ta lite mer ansvar och diva lite när han märker att hans lagkamrater har en dålig dag.

L-Sami
2012-05-19, 09:40
Hoppas på OKC och Indiana i finalen.

och lite NBA memes.

http://i50.tinypic.com/11c74v6.jpg

http://i49.tinypic.com/2pslp52.jpg

http://i49.tinypic.com/mj382g.jpg

dupper
2012-05-19, 10:56
Gött att lakers tog tredje, hoppas fan på en vändning.

dupper
2012-05-22, 19:19
Inte så oväntat att lakers torskade, men tråkigt ändå. Tror fortfarande att OKC går hela vägen, slår Heat i finalen!

Pudzianovski
2012-05-22, 19:37
8DnKOc6FISU

LeBron
2012-05-23, 18:23
Miami KROSSADE Pacers i Game 5, 3-2. Fyfan vad bra de spelade! :)

http://www.nba.com/playoffs/2012/eastseries6/index.html?ls=st&g=5&t=v

WHITEFOLKS
2012-05-23, 18:28
Nog krossas det allt

8zZIlNrKeIc
mhWdN67gx9c
NcNBqz1WyeE

LeBron
2012-05-23, 20:06
Nog krossas det allt

8zZIlNrKeIc
mhWdN67gx9c
NcNBqz1WyeE

Glad att du förstod mig! Så j*vla rätt åt dom, blev så sjukt glad när Pittman la armbågen på hans hals så att han CHOKADE PÅ RIKTIGT, så välförtjänt efter denna:
556heA7utsY

Och så hämnades Haslem för den här;
H8wYXVGcPVE

Fast dom har gjort mer skit.
zlbZu4ffGv0

Ska man spela fult så får man vara beredd att de andra spelar lika fult tillbaka. :)

WHITEFOLKS
2012-05-23, 20:20
Kul att du tycker att de ligger på samma nivå :D

Wades på Collison, bitchplz. Fult och farligt. Du kan ju kolla vad som händer när man heter Jason Smith och gör liknande på Blake Griffin.

Att Stephenson gör en choke sådär är lamt men det tystar man bäst genom att spela bättre, att försöka skada någon är lågstadiementalitet, och om man nu ska göra det kan väl stå för det och göra det själv och inte skicka nån nobody från slutet av bänken.

Granger och LeBron beef, big deal. Folk spelar, shit happens. Ingen blev skadad på något sätt.

Skillnaden mellans Hansbrough och Haslem är att Hansbrough iaf gör ett försök på bollen, Haslem är bara ute efter att skada. Återigen lågstadiementalitet.

Viktor_Balck
2012-05-23, 21:43
Fattar inte hur Haslem enbart kunde få en flagrant one på sin, som du skriver whitefolks, Hansbrough går ju efter bollen och visst så är han lite för fysisk, så en flagrant one kan jag acceptera. Haslems däremot, han går ju enbart efter Hansbrough så tycker det borde vara en klockren flagrant two, men antagligen och förhoppningsvis blir han avstängd en match då dom kommer titta på den i efterhand.

Nu håller jag hoppet till Spurs som jag lirat lite pengar på. Tror Indiana får svårt att vinna sin serie även om dom vinner match 6 hemma, tufft att spela match 7 borta men man vet aldrig.

Jämnare i West där enligt mig de två bästa lagen i ligan möts, spurs med 18 raka vinster. Dock kommer OKC med stor sannolikhet vinna ett par, går nog till 6 eller 7 matcher.

WHITEFOLKS
2012-05-23, 22:07
Pittman kommer nog bli avstängd, tror inte Haslem får något då de redan saknar Bosh, alternativt att han max får en match,

Spurs har haft rätt tacksamma matchups mot Clippers och Jazz, de kommer få det väldigt svårt med OKC.

Tror OKC vinner 4-1 eller 4-2.

Viktor_Balck
2012-05-23, 22:16
Hade missat Pittmans armbåge då jag inte såg sista min av matchen, vilken idiot. Han borde få en lång avstängning, sen Haslem lär väl kanske inte få nån avstängning men han borde fått en flagrant två.

Ang spurs - okc, visst spurs har inte haft de tuffaste motståndarna under slutspelet men har hemmaplan samt 2-1 under säsongen mot
Okc, utan Ginobili. Tror och hoppas på Spurs men Oklahoma är grymma så blir tight.

WHITEFOLKS
2012-05-23, 22:23
Kvittar för Heat om de får Pittman avstängd vilket även är anledningen till varför han kommer få en lång "kännbar" (plz) avstängning.

Du ser LeBron ovan som tycker att det var ok eftersom Stephenson gjorde "choketecken" tidigare i serien :D

Wades flagrant på Collison hade även den varit flagrant 2 + avstängning om det hade varit omvända roller, sorgligt men sant. Bara att titta på Jason Smith mot Blake Griffin, Wade tacklar dessutom spelaren bakifrån.

DSlszw4WEgk

Den fick han flagrant 2 + 2 matchers avstängning för

LeBron
2012-05-23, 22:25
@Whitefolk, du måste väl ändå hålla med om att det är väldigt onödigt ifall stjärnan hade gett armbågen? ;) Tror LeBron väldigt gärna hade velat göra det men det är helt enkelt inte värt det.

Tror på Heat vs. OKC i finalen och det kan gå hur som helst, OKC har bättre record och kommer få börja hemma :(

Spurs är för "gamla" för OKC. OKC har blivit riktigt vassa i playoffs och jag tror inte Spurs kommer kunna stoppa dom, blir förmodligen 4-2 till OKC mot Spurs.

WHITEFOLKS
2012-05-23, 22:27
Jag tycker det var väldigt onödigt oavsett vem som gjorde det. De skulle ju kunna göra det som de ska göra, spela basket.

LeBron
2012-05-23, 22:29
Snygga tacklingar av både Smith och Wade :D

kommentator: Wade looking like a free safety ... hahah :D

WHITEFOLKS
2012-05-24, 02:18
Haslem fick en match, Pittman 3.

LeBron
2012-05-24, 15:41
Haslem fick en match, Pittman 3.

http://troll.me/images/yao-ming/but-totally-worth-it-thumb.jpg

------

Boston fick spö av 76ers = Game 7.
= Mer tid för Heat att förbereda sig inför Eastern finals ifall de slår Indiana ikväll. Hoppas på vinst för Sixers då dom, enligt mig, är det sämre laget (mot Heat). :)

LeBron
2012-05-25, 06:26
Då var Heat i Eastern finals! :D

Viktor_Balck
2012-05-30, 21:36
2-0 till Spurs, ser starka ut. Fortsätter dom såhär har jag svårt att se nåt lag stoppa dom från titeln, men långt kvar. Hemmaplan är en stor fördel också.

gngPdjT5HFA

LeBron
2012-05-31, 22:54
2-0 till Heat också som dominerar(iaf game1) Celtics utan BOSH.

Tror på 4-1, möjligtvis 4-2 till Heat.
Spurs tror jag vinner med 4-3 eller 4-2 :), så sjukt tråkigt lag att se på när de spelar då jag tycker deras basket är tråkig, seg och för "clean". Men de vinner matcher som ingen annan på det så, why not?

Heat v Spurs i final kan bli riktigt sjukt, fan att dom har hemmaplan bara :D Tror dock inte Spurs gamla gubbar kommer hänga med i Heats snabba fart, framförallt i fast breaks:)

cero
2012-05-31, 23:11
Vad är dessa ärmar till för? Och lite kortare versioner som basketspelare har på överarmarna ibland.

Ledsen att Lil' Wayne kommer med.

http://www.totalprosports.com/blog/wp-content/uploads/2009/06/lil-wayne-releases-new-song-about-kobe-bryant.jpg

WHITEFOLKS
2012-06-01, 01:36
bhpSzuWeYas

L-Sami
2012-06-01, 09:31
bhpSzuWeYas

Det där var ingen foul. Domaren på bakre planen dömer allt som händer ovanför axelhöjden. Kameravinkeln är högt upp på baseline. Rondo floppar. Det var ingen otillåten kontakt vid den andra kameravinkeln, han rörde inte Rondos ansikte, drog bort handen precis.

L-Sami
2012-06-01, 09:36
Vad är dessa ärmar till för? Och lite kortare versioner som basketspelare har på överarmarna ibland.

Ledsen att Lil' Wayne kommer med.

http://www.totalprosports.com/blog/wp-content/uploads/2009/06/lil-wayne-releases-new-song-about-kobe-bryant.jpg

Allen Iverson startade med armsleeves, när han skadade armbågen, i mitten/tidig 2000-tal. Efter det har det blivit en trend. Det är en slags armbågsskydd.

Viktor_Balck
2012-06-01, 15:12
Det där var ingen foul. Domaren på bakre planen dömer allt som händer ovanför axelhöjden. Kameravinkeln är högt upp på baseline. Rondo floppar. Det var ingen otillåten kontakt vid den andra kameravinkeln, han rörde inte Rondos ansikte, drog bort handen precis.

Solklar foul, man ser ju på reprisen att han slår honom över ansiktet?

Som van gundy säger "clearly wacked on the face"

Rejäl kross inatt av OKC, dom spelade bra försvarsspel och spurs kom inte till alls. Viktig match 4 natten till söndag. Inatt är det match 3 boston - miami. Boston har imponerat, trodde heat skulle köra
Över dom men så har inte skett, ska bli kul att se hur det går inatt.

WHITEFOLKS
2012-06-01, 15:26
Ja ser man inte att det är kontakt där så vet jag inte riktigt vad man ska säga.

Viktor_Balck
2012-06-01, 15:32
Lebron, minns förra året att du pratade om gamla gubben Dirk osv, visade ju sig att de funkade rätt bra ändå, samma gäller nog spurs. Visst dom är gamla men samtidigt väldigt rutinerade och samspelta :)

LeBron
2012-06-02, 13:47
Lebron, minns förra året att du pratade om gamla gubben Dirk osv, visade ju sig att de funkade rätt bra ändå, samma gäller nog spurs. Visst dom är gamla men samtidigt väldigt rutinerade och samspelta :)

Fast då var ju faktiskt bara en gammal i Dallas, lite fler i Spurs! Men ska inte göra samma misstag igen, kan gå hur som helst. :)

OKLAHOMA CITY (AP) -- The Thunder say Lil Wayne is welcome to attend a playoff game in Oklahoma City, but needs to buy a ticket just like everyone else.

The rapper created a stir Thursday night by posting on Twitter that he was "going to go to the Thunder game tonight but was denied by the team to be in their arena."

Thunder spokesman Dan Mahoney says Lil Wayne's representatives did contact the team requesting tickets but insisted that he sit on the front row, and none of those seats was available. Oklahoma City sold out every home game during the regular season and playoffs this season.

Mahoney says: "We'd love to have him at a game, but like anyone else, he needs a ticket."

Lil Wayne finished his tweet with "Go Spurs!"

http://www.nba.com/2012/news/05/31/lil-wayne-thunder.ap/index.html?ls=iref%3Anbahpt2

WHITEFOLKS
2012-06-02, 14:18
Fast då var ju faktiskt bara en gammal i Dallas, lite fler i Spurs! Men ska inte göra samma misstag igen, kan gå hur som helst. :)

http://www.nba.com/2012/news/05/31/lil-wayne-thunder.ap/index.html?ls=iref%3Anbahpt2

Ja Jason Kidd är rena rama barnet.

LeBron
2012-06-06, 03:46
Någon mer som kollar Game 7? Sjukt jämt! Bosh tillbaka dock inte som starter än!

WHITEFOLKS
2012-06-06, 03:56
Jag tänkte kolla match 5 och 6 först och sen eventuellt då match 7.

LeBron
2012-06-06, 04:23
Helvet#! Fan vad bra Boston spelar :(

WHITEFOLKS
2012-06-06, 05:03
Gbdk3hLdABk

L-Sami
2012-06-06, 08:39
NBA Finals

Tippar lagen i numerisk ordning.

OKC-Boston? 2
Spurs-Heat? 4
Spurs-Boston? 3
OKC-Heat? 1

Jag tippade Spurs-Heat i Final tidigare. Om Spurs-Heat ska spela final så måste båda serierna gå till game 7. Det känns osannolikt men möjligt ändå. OKC kommer avgöra på hemmaplan nu på onsdag och Heat kommer inte ge sig och tar serien till game 7.

Viktor_Balck
2012-06-06, 15:15
Oklahoma har lagt i högsta växeln och dom ser väldigt svårstoppade ut. Durant grym och sist klev Harden fram, tveksamt att Spurs orkar vända men tar dom match 6 så är det en helt annan historia.

Starkt av Boston, trodde inte dom skulle ha en chans mot Miami men dom överraskar, tror faktiskt dom tar match 6 men sen torskar finalen.

Viktor_Balck
2012-06-06, 15:27
Garnett var grym

g3vYU8S-9ww

LeBron
2012-06-06, 23:06
Boston vinner på Garnett. Han är så j-vla stor (lång). Utan Bosh har Miami ingen chans mot han IN THE PAINT AREA. Hoppas därför på mer speltid för Bosh i Game 6 och en vändning, de senaste två matcherna har varit KNAPPA vinster för Boston som lika gärna kunnat vara förluster.

dupper
2012-06-07, 13:03
OKC till final! Sjukt bra lag, de tar hem finalen också.

Viktor_Balck
2012-06-07, 19:47
OKC till final! Sjukt bra lag, de tar hem finalen också.

De är duktiga helt klart, hoppades dock på Spurs som gjorde en riktigt bra match, iaf en riktigt bra första halvlek och i den andra knappade OKC sakta men säkert in. Durant är i en klass för sig, extremt svårstoppad.

Tror som dig, OKC tar hem hela skiten.

L-Sami
2012-06-07, 20:08
Jag tror på Celtics/Heat vinner pga erfarenheten. Celtics har vunnit förr och Heat var i finals redan förra året, så de är revanschsugna. OKC får inte ha så roligt i år, festen slutar här för dem.

LeBron
2012-06-07, 20:29
Jag tror på Celtics/Heat vinner pga erfarenheten. Celtics har vunnit förr och Heat var i finals redan förra året, så de är revanschsugna. OKC får inte ha så roligt i år, festen slutar här för dem.

Kunde inte sagt det bättre själv.

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/292651_459410384087491_1451558090_n.jpg

WHITEFOLKS
2012-06-07, 22:04
http://i.imgur.com/9oTtd.jpg

Viktor_Balck
2012-06-07, 23:09

Nu får du kamma dig Sami, tror du på riktigt att Boston skulle vinna 4 matcher mot Oklahoma? Självklart är erfarenhet viktigt men det räckte inte för San Antonio som är ett betydligt bättre lag än Boston. Nog för att jag hoppas på Boston men det är inte realistiskt.
Okej att Miami skulle kunna göra det men även där tror jag Oklahoma blir för svåra, de har en grym clutch spelare i Durant, Westbrook spelar bra och sen en bänk där framförallt Harden är grym. Sen fördel med hemmaplan också.

L-Sami
2012-06-08, 08:17
Nu får du kamma dig Sami, tror du på riktigt att Boston skulle vinna 4 matcher mot Oklahoma? Självklart är erfarenhet viktigt men det räckte inte för San Antonio som är ett betydligt bättre lag än Boston. Nog för att jag hoppas på Boston men det är inte realistiskt.
Okej att Miami skulle kunna göra det men även där tror jag Oklahoma blir för svåra, de har en grym clutch spelare i Durant, Westbrook spelar bra och sen en bänk där framförallt Harden är grym. Sen fördel med hemmaplan också.

OKC har en massa lirare men ingen som vet hur man vinner NBA finals, Derek Fisher isånafall. Jag tycker om OKC. Boston har Garnett, Pierce, Rondo och Allen kvar från guldlaget kanske någon mer. Som det sagts tidigare "Players win games, teams win championships". Dock är det mer sannolikt att Heat vinner game 7 och tar sig till final än Boston.

Andreas Guiance
2012-06-08, 13:34
Har mycket svårt att se hur Celtics skulle vinna mot OKC. Heat, som jag gissar vinner G7, lär ha lite bättre chanser – åtminstone om Bosh kommer igång lite mer.

Håller fortfarande OKC som favorit mot båda dock.

Viktor_Balck
2012-06-08, 15:08
OKC har en massa lirare men ingen som vet hur man vinner NBA finals, Derek Fisher isånafall. Jag tycker om OKC. Boston har Garnett, Pierce, Rondo och Allen kvar från guldlaget kanske någon mer. Som det sagts tidigare "Players win games, teams win championships". Dock är det mer sannolikt att Heat vinner game 7 och tar sig till final än Boston.

Förstår ditt tänk men att ha erfarenhet av att vinna mästerskap räcker inte, om man snackar Boston så är både Allen och Pierce skadade och framförallt Allen är för tillfället en skugga av sitt forna jag. Pierce har inte haft en bra serie men satte en stor trea i match 5.
Som sagt Spurs har ju massvis av erfarenhet och är bättre än Boston men räckte inte till mot Oklahoma.

Hursomhelst har precis sett klart match 6 och vilken uppvisning av James, 45 poäng, 15 returer och fem assist. Levererade när det behövdes och nu ser det rejält tungt ut för Celtics. Boston ska dock ha mkt cred hur det än går i match 7, jag trodde max de skulle vinna en, på sin höjd två matcher mot Miami.

L-Sami
2012-06-08, 15:33
Förstår ditt tänk men att ha erfarenhet av att vinna mästerskap räcker inte, om man snackar Boston så är både Allen och Pierce skadade och framförallt Allen är för tillfället en skugga av sitt forna jag. Pierce har inte haft en bra serie men satte en stor trea i match 5.
Som sagt Spurs har ju massvis av erfarenhet och är bättre än Boston men räckte inte till mot Oklahoma.

Hursomhelst har precis sett klart match 6 och vilken uppvisning av James, 45 poäng, 15 returer och fem assist. Levererade när det behövdes och nu ser det rejält tungt ut för Celtics. Boston ska dock ha mkt cred hur det än går i match 7, jag trodde max de skulle vinna en, på sin höjd två matcher mot Miami.

Boston har traditionen med sig också, vilket betyder en del också i idrott och basket. De är inte superheta direkt med tanke på materialet, men KG ser ut ha god form fortfarande och Rondo har sin livssäsong. Det räcker kanske inte ens mot Heat.

Om man kommer till conference finals så är man inte något dåligt lag. Allt kan hända. Att vara tvärsäker på OKC tycker jag inte man ska vara.

Vad hände med Chicago t ex? På papperet borde de ha vunnit hela skiten. Liksom Spurs.

Viktor_Balck
2012-06-08, 15:45
Boston har traditionen med sig också, vilket betyder en del också i idrott och basket. De är inte superheta direkt med tanke på materialet, men KG ser ut ha god form fortfarande och Rondo har sin livssäsong. Det räcker kanske inte ens mot Heat.

Om man kommer till conference finals så är man inte något dåligt lag. Allt kan hända. Att vara tvärsäker på OKC tycker jag inte man ska vara.

Vad hände med Chicago t ex? På papperet borde de ha vunnit hela skiten. Liksom Spurs.

Det som hände med Chicago:

jo1UlzDeY-o

ACL i match 1 när Chicago lätt vunnit första matchen mot Philly. Hade detta inte hänt är jag ganska övertygad om att Chicago mött Miami i conference finals. Självklart är Boston inget dåligt lag men iom Rose skada öppnades east upp rätt rejält.

Lebron James match 6

P7augZr9C98

WHITEFOLKS
2012-06-10, 04:06
Tur för NBA att Heat vann med tanke på att de hade dessa tröjor för försäljning tidigare idag:

http://www.boston.com/sports/blogs/obnoxiousbostonfan/2012/06/beat_the_heat_t-shirts_okc_nba.html

http://www.redsarmy.com/.a/6a01156f2c3287970c01676739fcb5970b-600wi

L-Sami
2012-06-10, 09:00
Thunder-Heat. En intressant finalserie. Spelstilsmässigt gillar jag OKC, atletiskt och ungt. Heat har duon Wade & James och en släpande Bosh.

Bosh spelar minuter nu (19p, 8r i natt), ser ut som att han kan vara i bra form inför tisdagen. Om Bosh är frisk och skadefri och spelar +30min ppg så kommer Heat vinna.

4-2 i matcher för Heat gissar jag.

LeBron
2012-06-10, 11:41
SÅ JA! Heat/LeBron haters - EAT SHIT :D

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/556504_461306060564590_244038133_n.jpg

Viktor_Balck
2012-06-10, 14:18
Bra match 7 och cred till Boston som pressade Heat ordentligt. Bosh spelade riktigt bra och satte ett par viktiga skott. Viktigt för Heat att han är tillbaks och frisk, blir säkerligen en rolig och tight final.

LeBron
2012-06-13, 23:33
Damn.
1-0 Thunder. Lyckas inte Heat slå dom borta så blir det 4-3 till OKC :(

LeBron
2012-06-15, 17:39
Haters gonna hate, det går bra för Heat så det blir knäpptyst i denna tråd :D

dupper
2012-06-15, 18:05
Tror på OKC, som jag gjort sen playoffsen började. De känns mer... stabila. 4-3 i games, det blir tight.

LeBron
2012-06-15, 23:21
4-1 tror jag :) (Till Heat)

Viktor_Balck
2012-06-16, 01:05
4-1 känns inte helt realistiskt med tanke på vilken kvalitet OKC har men självklart förstärkte Miami sina möjligheter att vinna serien. Nu har de tre raka hemmamatcher, skulle dock bli förvånad om inte Oklahoma snor en match, sen vänder serien tillbaks för match 6 & 7.

Westbrook hade väl inte en av sina bästa matcher nu i match 2, och han har ju lite problem ibland tycker jag när det gäller att ge bollen till Durant istället för att ibland pressa iväg skott själv.

När både Wade och Lebron spelar bra är Heat farliga, viktigt med bidrag från Battier som spelat bra på slutet, Bosh rev ner ett gäng returer också.

LeBron
2012-06-17, 23:34
Några predictions gott folk? :) Jag tror Heat :)

LeBron
2012-06-18, 10:11
Som han levererar! :D

LeBron
2012-06-20, 08:08
Kul Game 4! Westbrook tystade alla kommentatorer som snackat skit om han tills det stod cirka 14s på klockan och han foulade Chalmers med endast 4 sekunder kvar på shot clocken. Onödigt. Kostsamt. 43p åt helvete :)

LeBron levererar fortfarande, nu blir det antingen en ring for the king närsomhelst eller en sjuk jävla comeback för OKC :D Tvivlar starkt på det sista DOCK! :)

R.I.P. Alla No-ring jokes :( (kunde vara kul ibland)

LeBron
2012-06-22, 02:48
A ring for the king nu då :))?!?!

L-Sami
2012-06-22, 09:33
Talang + erfarenhet slår talang. Det var det som hände.

LeBron
2012-06-22, 10:53

Och så hade Westbrook ett finger i det hela :)

LeBron
2012-06-22, 10:54
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/basket/nba/article15018782.ab

kallekula
2012-06-22, 16:06
Synd att Derrick Rose inte fick chansen att ta sin revansch från ifjol bara. Känns som Miami hade haft än svårare med Chicago än Boston i Conferencefinalen...

ekmanc
2012-06-22, 17:49
Tråkigt, det var mycket mer spännande att föla NBA när James fortfarande jagade den där ringen... ;)

Viktor_Balck
2012-06-23, 00:19

Lätt att vara mr know it all med facit i hand, grattis Miami hursomhelst, välförtjänt. Miller gjorde en hyfsad match 5, tror detta inte var den sista finalserien mellan dessa lag. Durant och James kommer fortsätta dominera och har svårt att se andra lag utmana, men beror ju på om Chicago kan ta ett kliv till eller om Lakers kan tradea till sig Howard.

Förra året försvann Lebron under ett flertal matcher och gjorde ingen bra
finalserie men i år klev han verkligen fram.

L-Sami
2012-06-23, 08:26
Lätt att vara mr know it all med facit i hand, grattis Miami hursomhelst, välförtjänt. Miller gjorde en hyfsad match 5, tror detta inte var den sista finalserien mellan dessa lag. Durant och James kommer fortsätta dominera och har svårt att se andra lag utmana, men beror ju på om Chicago kan ta ett kliv till eller om Lakers kan tradea till sig Howard.

Förra året försvann Lebron under ett flertal matcher och gjorde ingen bra
finalserie men i år klev han verkligen fram.

Faktorer som kan ha påverkat Miamis finalvinst trots att OKC hade bra lirare.

-Professionella basketspelare är som bäst vid 26-30 ålders i genomsnitt. 27år är gyllene året. Det har gjorts studier och analyser på det.

Lebron - 27år
Wade - 30år
Bosh - 28år
Chalmers- 26år

Westbrook- 23år
Harden - 22år
Durant - 23år
Ibaka - 22år

-Vinnande traditioner. Tidigare mästerkskapstitel.

-Deltagandet i tidigare NBA-finals.

//

Professor Basketball ;)

Viktor_Balck
2012-06-23, 08:44
Faktorer som kan ha påverkat Miamis finalvinst trots att OKC hade bra lirare.

-Professionella basketspelare är som bäst vid 26-30 ålders i genomsnitt. 27år är gyllene året. Det har gjorts studier och analyser på det.

Lebron - 27år
Wade - 30år
Bosh - 28år
Chalmers- 26år

Westbrook- 23år
Harden - 22år
Durant - 23år
Ibaka - 22år

-Vinnande traditioner. Tidigare mästerkskapstitel.

-Deltagandet i tidigare NBA-finals.

//

Professor Basketball ;)

Hehe okej professorn självklart är erfarenhet en faktor, inget snack om det. Reagerade bara när det lät som det var den enda faktorn, i slutet av match 2 foulade James Kevin Durant när Heat ledde med 2, hade de blåst den är det mycket möjligt att game 2 varit Oklahomas - en helt annan finalserie dvs. Så det är många andra faktorer såklart. Rollspelare i Heat som ex Battier, Miller i match 5 spelade extremt bra medans jag kände att Harden inte gjorde en bra serie. Heats försvarsspel var riktigt bra och gjorde ett bra jobb på Durant.

Nåja stort grattis till Heat. Ska bli skoj på med OS senare i sommar, Usa får hyfsat lag med James, Durant, Kobe & Wade mfl.

L-Sami
2012-06-23, 09:29
NBA-draft snart. Svensken Jeffery Taylor förväntas draftas i mitten/slutet av första rundan. Skulle vara kul :)

22cMWFvSpJs

8DrhV3Tfvm4

dupper
2012-10-21, 23:47
Snart drar det igång på riktigt, vilka tror ni står som segrare denna säsongen?

Hoppas på Lakers, men tror att OKC blir lika svåra i år, de går nog hela vägen.

kirch
2012-10-22, 00:22
Heat ser bra ut pre-s, bli svåra att slå.
hoppas så klart att Pacers, NYK,Boorklyn utvecklas och kan fajtas lite mot dom.
Västrasidan vet jag inte mycket om, tror inte spurs går lika bra denna gång, topp men inte djupt

L-Sami
2012-10-22, 13:02
*Heat kommer vara heta i år. Det är inte så att de blir sämre. Ett finallag.

*Durant, Westbrook & Co är ett år äldre i OKC, som blir farligare i år. Kan ge Lakers lite motstånd i West.

*Lakers med Kobe, Dwight, Pau, Metta, Nash har på papperet ett championship lag, men det återstår bara att se hur det funkar. Just en pass-first point guard som Nash kan hjälpa till en del. Han har några år på nacken och utan ring, erfarenheten finns där, är det dags för Steve Nash att få en ring?

*Rookie of the year, Anthony Davis.

dupper
2012-10-22, 13:09
Lakers ser väldigt farliga ut på pappret, men preseason har de torskat varenda game vad jag vet. Men ser det bara som preseason, det blir annorlunda när det är igång på riktigt!

Hur gör ni när ni följer ligan? Kör ni på NBA League pass och streamar/kollar vod?

WHITEFOLKS
2012-10-22, 13:27
Kul att ingen nämner Celtics :)

L-Sami
2012-10-22, 13:30
Kul att ingen nämner Celtics :)

En av pusselbitarna finns nere i South Beach nu :)

Viktor_Balck
2012-10-22, 13:40
Lakers ser väldigt farliga ut på pappret, men preseason har de torskat varenda game vad jag vet. Men ser det bara som preseason, det blir annorlunda när det är igång på riktigt!

Hur gör ni när ni följer ligan? Kör ni på NBA League pass och streamar/kollar vod?

Jag plockar ner matcherna dan efter, orkar ändå inte kolla live. Ser fram emot att ligan drar igång igen. Tror att Heat, Okc och Lakers blir farliga, sen vet man ju aldrig med ex Spurs. Minnesota kan bli roliga att följa, har ju plockat in Kirilenko (AK47) samt Brandon Roy som gör comeback. Sen är väl Rubio hel nu igen och Kevin Love är grym.

L-Sami
2012-10-22, 13:46
Jag plockar ner matcherna dan efter, orkar ändå inte kolla live. Ser fram emot att ligan drar igång igen. Tror att Heat, Okc och Lakers blir farliga, sen vet man ju aldrig med ex Spurs. Minnesota kan bli roliga att följa, har ju plockat in Kirilenko (AK47) samt Brandon Roy som gör comeback. Sen är väl Rubio hel nu igen och Kevin Love är grym.

Rubio förväntas vara tillbaka i december, han började skjuta i förra veckan. Kevin Love bröt handen, förväntas vara tillbaka om 5-8 veckor.

Viktor_Balck
2012-10-22, 13:55
Rubio förväntas vara tillbaka i december, han började skjuta i förra veckan. Kevin Love bröt handen, förväntas vara tillbaka om 5-8 veckor.

Ok, trodde Rubio var good to go direkt. Tråkigt med skadorna men med båda hel tror jag Minnesota kan överraska. Glömde att nämna Brooklyn nets, grym backcourt med Williams och Joe Johnson. Sen Gerald Wallace, marshon brooks och Brook Lopez bl.a.

Andreas Guiance
2012-10-22, 14:01

Fortfarande bara set shots för Rubio tror jag tyvärr...men det bästa i hans fall är ju att han inte är så beroende av explosiviteten som exempelvis Rose.
Minnesota blir spännande – det är bara att hoppas att de inte hinner tappa för mycket mark innan forma Rubio/Love är back in action.

Man såg för övrigt en del tecken på vad Lakers skulle kunna bli i nattens match mot Kings. Paus lobbar till D12 kommer vara dödliga hela säsongen.

WHITEFOLKS
2012-10-22, 14:12
En av pusselbitarna finns nere i South Beach nu :)

Sure Ray Allen gick till Heat men de har fått:

John Terry
Courtney Lee
Jeff Green
Chris Wilcox
Jared Sullinger
Darko Milicic
Leandro Barbosa
Jason Collins

Både Terry och Lee är mycket bättre försvarare än Allen (för att inte nämna Avery Bradley) och Terry kommer kunna styra upp bänkproduktion mycket bättre än Allen någonsin kunde. Terry är rätt bra som spot up shooter också men kan framför allt skapa själv (jämfört med Allen).

Ray Allen kommer dock passa in fint (förrutsatt dock så länge hans vrist håller :)

Celtics har nu i princip en bänk som skulle kunna vara starters i vissa sämre lag. Om något är deras problem lite för lite spets och för mycket bredd men de har mycket att ta av i år.

Heat är favoriter i East men att nämna Knicks/Nets och inte Celtics, då har man inte gjort sin läxa imo.

L-Sami
2012-10-22, 14:48
Fortfarande bara set shots för Rubio tror jag tyvärr...men det bästa i hans fall är ju att han inte är så beroende av explosiviteten som exempelvis Rose.
Minnesota blir spännande – det är bara att hoppas att de inte hinner tappa för mycket mark innan forma Rubio/Love är back in action.

Man såg för övrigt en del tecken på vad Lakers skulle kunna bli i nattens match mot Kings. Paus lobbar till D12 kommer vara dödliga hela säsongen.

Rubio began shooting jump shots this week for the first time since undergoing surgery. He hopes to return in December, but we'll need to see if he can hit the benchmarks he's outlined in his recovery schedule.

Showtime. Roligaste Lakers på länge.

Andreas Guiance
2012-10-22, 14:54
Showtime. Roligaste Lakers på länge.

Helt klart:) Kul med Rubio – senast jag läste var den här nyheten nu i veckan:

Rubio is behind Rose in his recovery schedule as Rose has started shooting jumpers where as Rubio has not. It may seem odd that despite the fact that Rose was injured a month after Rubio, he is still ahead of him in recovery. However, it is not that unbelievable since each injury has its own complications and each player has his own healing time and speed.

“Like Rose, Rubio has yet to start cutting. Unlike Rose, who started shooting jumpers weeks ago, Rubio is just progressing from set shots,” reported the Chicago Tribune.

Andreas Guiance
2012-10-22, 15:14
På tal om Lakers och showtime:

http://probasketballtalk.nbcsports.com/2012/10/22/video-dwight-howard-finishes-ally-oop-for-first-lakers-bucket/

dupper
2012-10-28, 15:23
http://hangtime.blogs.nba.com/2012/10/27/thunder-trade-harden-to-rockets/?ls=iref:nbahpt3a

OKC ser helt plötsligt inte lika starka ut

Tomi
2012-10-28, 17:41
Nu är det inte många dagar kvar, och som den Dwight-fan man är kan jag inte vara mer spänd på första (riktiga) matchen för Lakers.
De kommer att vara riktigt vassa. Imo är deras förstauppställning den bästa i ligan

dupper
2012-11-01, 13:10
Usch, Lakers ser riktigt stela ut, har verkligen inte hittat rytmen och spelstilen... Men det är många matcher kvar!

Andreas Guiance
2012-11-01, 13:58
Usch, Lakers ser riktigt stela ut, har verkligen inte hittat rytmen och spelstilen... Men det är många matcher kvar!

Ovana vid princeton-systemet än så länge...bara massa tos. Förvånande dåligt försvar också, men det kommer väl antar jag.

Miami blir tuffa dock..

dupper
2012-11-08, 19:12
Lakers fortsätter att spela åt helvete, spelade rätt okej mot Pistons men platt fall nu mot Jazz.

Kobe 16p under matchens sista åtta minuter, han verkade riktigt frustrerad och spelade väldigt solo på slutet. Han kan verkligen skapa poäng på egen hand, men försvaret föll ihop helt och Jazz tog ändå hem fjärde.

Tomi
2012-11-08, 22:30
Ovana vid princeton-systemet än så länge...bara massa tos. Förvånande dåligt försvar också, men det kommer väl antar jag.

Lakers fortsätter att spela åt helvete, spelade rätt okej mot Pistons men platt fall nu mot Jazz.

Kobe 16p under matchens sista åtta minuter, han verkade riktigt frustrerad och spelade väldigt solo på slutet. Han kan verkligen skapa poäng på egen hand, men försvaret föll ihop helt och Jazz tog ändå hem fjärde.

Ska bli spännande att se om de vågar fortsätter köra på Princeton ett tag till eller om de går vidare till något som funkar för såna spelare?
Vore enorm skräll om de inte kunde ta sig till playoffs, men som det ser ut nu, inget kämparglöd och frustrerade spelare, så är det inte helt otänkbart

Andreas Guiance
2012-11-08, 22:32
Vi får väl se hur länge Brown får vara kvar – missnöjet hos fansen är relativt stort, och med de namnen i laget kommer naturligtvis krav på att leverera rätt omgående.

dupper
2012-11-08, 22:35
Ska bli spännande att se om de vågar fortsätter köra på Princeton ett tag till eller om de går vidare till något som funkar för såna spelare?
Vore enorm skräll om de inte kunde ta sig till playoffs, men som det ser ut nu, inget kämparglöd och frustrerade spelare, så är det inte helt otänkbart

Håller helt med om det sista. De har för övrigt dyraste laget (eller starting lineupen endast?) i NBA, räknat på löner.
Dock tror jag inte att Brown kommer att ändra på den taktik och strategi han valt; det är inget man ändrar hursomhelst och förbättrar sina resultat över en natt. För en förändring i strategin så behöver Brown kickas/avgå tror jag.

Man kan ju alltid hoppas att det lossnar när Nash kommer tillbaka, att det blir en "nash-effect" :D

Vi får väl se hur länge Brown får vara kvar – missnöjet hos fansen är relativt stort, och med de namnen i laget kommer naturligtvis krav på att leverera rätt omgående.

Ja, kommentarer på facebook är varannan "KICK BROWN" ungefär, stämningen är nästan hatisk! :D

Tomi
2012-11-09, 07:12
Man kan ju alltid hoppas att det lossnar när Nash kommer tillbaka, att det blir en "nash-effect" :D

Problemet är väl att Nash inte är van vid att spela Princeton han heller? Man ser på honom att han inte kan spela som han brukade göra i t.ex. Phoenix där han kom från en screen och letade efter personer. Nu är det väldigt stillastående, vilket inte passa något

Andreas Guiance
2012-11-09, 07:46
Problemet är väl att Nash inte är van vid att spela Princeton han heller? Man ser på honom att han inte kan spela som han brukade göra i t.ex. Phoenix där han kom från en screen och letade efter personer. Nu är det väldigt stillastående, vilket inte passa något

Framför allt utnyttjar det ju inte riktigt honom som ball handler...det känns som slöseri att ha honom som något slags Derek Fisher som bara sätter igång anfallen och sedan praktiskt taget står som en spot-up shooter. Å andra sidan kanske Nash är bra nog att anpassa sig och hitta sin roll ändå.

Kobe ser åtminstone bra ut hittills.

Kafka
2012-11-09, 08:35
Antingen byter Brown offense, eller så får han kicken, IMO. Lakers ska inte förlora så här mycket.

L-Sami
2012-11-09, 11:54
Sist Lakers hade superstar lag med Shaq, Kobe, Karl Malone och Gary Payton gick det inte heller så bra.

Tomi
2012-11-09, 13:10
Framför allt utnyttjar det ju inte riktigt honom som ball handler...det känns som slöseri att ha honom som något slags Derek Fisher som bara sätter igång anfallen och sedan praktiskt taget står som en spot-up shooter. Å andra sidan kanske Nash är bra nog att anpassa sig och hitta sin roll ändå.

Kobe ser åtminstone bra ut hittills.

Ingen av spelarna utnyttjas som de ska, IMO. Möjligen Dwight som får bollen lågt och kör sin grej. Däremot ser det ut som att resten av spelarna inte vet vad deras roll är. Pau tar rebounds, men jag skulle vilja se honom göra mer på offensiven, han kan enkelt göra 20+ poäng varje match om han blir mer involverad. Nash borde köra sin grej helt enkelt, det är därför han är så bra. Som du säger så sätter han bara igång anfallet nu och sen väntar på att få skjuta, men jag antar att Princeton är uppbyggt så

Andreas Guiance
2012-11-09, 13:31
Sist Lakers hade superstar lag med Shaq, Kobe, Karl Malone och Gary Payton gick det inte heller så bra.

Ja och nej...dels brydde sig ju inte Shaq det året, dels glömmer man lätt bort att Lakers faktiskt var riktigt bra. Hade inte Malone blivit skadad hade de vunnit hela skiten:)

Andreas Guiance
2012-11-09, 19:12
http://espn.go.com/los-angeles/nba/story/_/id/8610888/los-angeles-lakers-fired-coach-mike-brown-source-says Jahapp, så långt var det tålamodet.

dupper
2012-11-09, 19:17
http://espn.go.com/los-angeles/nba/story/_/id/8610888/los-angeles-lakers-fired-coach-mike-brown-source-says Jahapp, så långt var det tålamodet.

Oj, spännande. Inte så konstigt när man är 1-13 inkl pre-season dock.

The team has also been trying to institute a form of the Princeton offense, a system that relies on reads and ball sharing in order to take some offensive load off Bryant. The results have been mixed so far.

Mixed är väl väldigt snällt sagt, offensiven har ju inte fungerat alls i större delen av matcherna. De spelade dugligt mot Pistons, men det hade blivit match om Pistons hade varit effektiva i sitt skutande.

dupper
2012-11-12, 15:45
http://www.nba.com/lakers/releases/121112lakers-hire-mike-dantoni

Ny Head Coach för Lakers! Blir spännande, som den okunnige jag är har jag väldigt lite koll på D'Antoni!

Tomi
2012-11-12, 17:25
http://www.nba.com/lakers/releases/121112lakers-hire-mike-dantoni

Ny Head Coach för Lakers! Blir spännande, som den okunnige jag är har jag väldigt lite koll på D'Antoni!

Det verkar vara ett vettigt val, sämre än Brown kan det nog inte gå hur som helst. På Lakers senaste två matcherna har det varit riktigt kul att se dem spela. De rör på sig mer och inget mer stillastående Princeton-spel som det var innan. Förhoppningsvis blir det ännu bättre när Nash kommer tillbaka, och då kan de nog tävla med de vassaste lagen i ligan.

WHITEFOLKS
2012-11-12, 17:30
D'Antoni är känd för "run and gun" typ, massor av 3or, mkt springa och i princip obefintligt försvar.

Om man bara skulle titta på hans tidigare lag, Suns och Knicks så skulle Lakers göra 110 poäng men förlora ändå typ. Man hoppas att han/Lakers är smarta nog att inse att hans system (som han implementerade det då) inte funkar och att Lakers är för gamla för att springa massor (och har inte tillräckligt bra bänk).

LeBron
2012-11-12, 17:47
Lakers @ Heat i final. "Jag" får min andra ring! :)

Andreas Guiance
2012-11-12, 18:50
D'Antoni är känd för "run and gun" typ, massor av 3or, mkt springa och i princip obefintligt försvar.

Om man bara skulle titta på hans tidigare lag, Suns och Knicks så skulle Lakers göra 110 poäng men förlora ändå typ. Man hoppas att han/Lakers är smarta nog att inse att hans system (som han implementerade det då) inte funkar och att Lakers är för gamla för att springa massor (och har inte tillräckligt bra bänk).

Hans obefintliga försvar är lite av en myt som beror på att hans lag spelar i så högt tempo. Högt tempo = många skott = många poäng åt båda håll. Kollar man pts/poss, som är ett mer relevant mått, har försvaret varit ganska genomsnittligt. I Knicks fall tom hyfsat bra om jag inte minns fel.

dupper
2012-11-14, 17:54
Ingen D'Antoni mot Spurs, men riktigt kul match ändå. Bitvis rätt hafsigt, och riktigt dråpligt att de föll på mållinjen :(

dupper
2012-11-14, 18:05

Det känns bättre än princeton, föredrar lite snabbare spel! :)

Tomi
2012-11-14, 22:17
Det känns bättre än princeton, föredrar lite snabbare spel! :)

Betydligt roligare att kolla på Lakers nu! Kommer förmodligen att bli ännu roligare när Nash kommer tillbaka

LeBron
2012-11-14, 23:28
Betydligt roligare att kolla på Lakers nu! Kommer förmodligen att bli ännu roligare när Nash kommer tillbaka

Så många stjärnor men tycker inte riktigt dom fått till det än, hoppas den nya coachen kan lösa det!

Viktor_Balck
2012-11-15, 00:06
Ingen D'Antoni mot Spurs, men riktigt kul match ändå. Bitvis rätt hafsigt, och riktigt dråpligt att de föll på mållinjen :(

Bra match, spurs trummar på som vanligt, stabila.

dupper
2012-11-21, 13:44
Går bra nu för Lakers, ser mycket bättre ut med D'Antonis stil, och framförallt mycket roligare att titta på.

Är framförallt impad av Darius Morris, rookie (?) som får massa speltid nu när både nash och blake är borta, och gör det riktigt bra. Väldigt snabb och ettrig, och sätter ganska många snygga pass!

Andreas Guiance
2012-11-21, 14:08
Går bra nu för Lakers, ser mycket bättre ut med D'Antonis stil, och framförallt mycket roligare att titta på.

Är framförallt impad av Darius Morris, rookie (?) som får massa speltid nu när både nash och blake är borta, och gör det riktigt bra. Väldigt snabb och ettrig, och sätter ganska många snygga pass!

D-Will schoolade honom rätt bra dock;) Men var väl rätt väntat.

LeBron
2012-11-21, 17:23
Någon som såg MWP's armbåge på Jeremy Lin? Fattar inte att han inte blir avstängd for good.

Att han ens har mage att kalla sig själv för "World Peace"...

dupper
2012-11-21, 17:25
D-Will schoolade honom rätt bra dock;) Men var väl rätt väntat.

Haha, ja, tyckte lite synd om honom när han drog på sig 2-3 fouls på lika många anfall :P

WHITEFOLKS
2012-11-21, 17:39
Någon som såg MWP's armbåge på Jeremy Lin? Fattar inte att han inte blir avstängd for good.

Ja stäng av de for good

7XfHNurkHU4
T9jAfwmVjrI
xZVLTqV-fRE

Wade gör mycket fula saker men kommer undan med det för han är Wade. Likadant som Kobe har kommit undan med en hel del armbågar genom åren.

dupper
2012-11-21, 17:42

Menar du när Lin foular honom, och han slänger armen när han snurrar runt och landar?

Isf såg det mest av allt ut som en olycka, absolut inte avstängd "for good" imo.

LeBron
2012-11-21, 19:52
Ja stäng av de for good

7XfHNurkHU4
T9jAfwmVjrI
xZVLTqV-fRE

Wade gör mycket fula saker men kommer undan med det för han är Wade. Likadant som Kobe har kommit undan med en hel del armbågar genom åren.

1) Dryg tröjdragning innan, dock inte förtjänt av en armbåge, men den missade som tur var. Annars hade det säkerligen blivit både avstängning och böter.
2) Olycka.
3) Inte olycka dock så gjorde han sig förtjänt av det ett par minuter tidigare.

WHITEFOLKS
2012-11-21, 19:55
Gjorde sig förtjänt av?

LeBron
2012-11-21, 20:09
Gjorde sig förtjänt av?

Minns att den här diskussionen varit uppe tidigare. Gå bak ett par sidor. ;)

Edit: Se där, alla klipp på det Indiana gjorde är "borttagna av användaren". Hur som helst, Indiana spela fult och fick smaka på sin egen sh*t. :D

WHITEFOLKS
2012-11-21, 23:07
Ok det kan kanske rättfärdiga hans beteende moraliskt mot laget etc. men inte inom NBA. Då kan man ju säga att MWP bara gav Lin vad han gjort sig förtjänt av.

Wade spelar ofta riktigt fult och gör fula saker. Det är inte bara den där gången.

LeBron
2012-11-21, 23:35
Ok det kan kanske rättfärdiga hans beteende moraliskt mot laget etc. men inte inom NBA. Då kan man ju säga att MWP bara gav Lin vad han gjort sig förtjänt av.

Wade spelar ofta riktigt fult och gör fula saker. Det är inte bara den där gången.

Han är gangster! Fast han kallar sig ju inte direkt för World Peace heller ;)

Tomi
2012-11-22, 12:15
Han är gangster! Fast han kallar sig ju inte direkt för World Peace heller ;)

*facepalm*

LeBron
2012-12-01, 05:01
uchTolOSMNM

1:10--> hahhahah!

LeBron
2012-12-03, 08:27
Lakers fick pisk av Orlando! :D Smart av dom att tvinga fram Dwight till straffkast linjen, 9 av 21 kast satte han därifrån, Lakers losade 103-113 :)

dupper
2012-12-03, 23:17
Lakers fick pisk av Orlando! :D Smart av dom att tvinga fram Dwight till straffkast linjen, 9 av 21 kast satte han därifrån, Lakers losade 103-113 :)

Jotack. Och Lakers ledde matchen hela vägen fram till typ 5min kvar, när Magic går om och förbi...

Ständigt hack-a-howard (som de så fyndigt kallar det) framåt slutet på matcherna. Trist, hoppas fan att han får ordning på skjutandet framåt säsongen så att matcherna åtminstone inte avgörs på hur bra han skjuter vid linjen.

Kobe löser iaf 30+ som standard, och mwp/pau ser dugliga ut. Howard är fantastisk också.

LeBron
2012-12-07, 08:21
Jotack. Och Lakers ledde matchen hela vägen fram till typ 5min kvar, när Magic går om och förbi...

Ständigt hack-a-howard (som de så fyndigt kallar det) framåt slutet på matcherna. Trist, hoppas fan att han får ordning på skjutandet framåt säsongen så att matcherna åtminstone inte avgörs på hur bra han skjuter vid linjen.

Kobe löser iaf 30+ som standard, och mwp/pau ser dugliga ut. Howard är fantastisk också.

Håller med om allt du suger förutom Pau, vad gör han?! Eller rättare sagt vad gör han inte :D

Viktor_Balck
2012-12-08, 00:17
Knicks utan Melo spöade Miami, det trodde jag inte, men knicks har sett tunga ut i år. Heat torskade ju nästan mot spurs utan Duncan, Parker, Ginobili osv, å andra sidan ska man inte dra för stora växlar av det här, men Knicks har iaf öppnat säsongen jäkligt bra. Intressant att se när Shumpert, Stoudemire kommer tillbaks, förra året gick ju inte Melo och Amare ihop speciellt bra.

Kafka
2012-12-14, 11:26
Dags att sparka D'Antoni och ta in Phil? Det ska inte gå som det gör för ett lag som Lakers.

dupper
2012-12-19, 22:35
Går lite bättre nu åtminstone, med tre raka bakom oss. Jag tror att det kommer bli bättre och bättre framöver, att de har hittat hur de ska spela lite nu. När Nash kommer tillbaka kan det bara bli bättre tror jag!

dupper
2013-01-20, 00:32
Bumpar denna lite.

Tycker mig se lite ljusglimtar i spelet de tre senaste - de kanske äntligen hittar "sitt" sätt att spela på!

Puff @ Lebron, såg du Lakers - Heat? Isf, vad tyckte du?

LeBron
2013-01-20, 01:14
Bumpar denna lite.

Tycker mig se lite ljusglimtar i spelet de tre senaste - de kanske äntligen hittar "sitt" sätt att spela på!

Puff @ Lebron, såg du Lakers - Heat? Isf, vad tyckte du?

Självklart! Tycker det var Heat/LeBrons bästa match den här säsongen, äntligen spelar han nästan så bra som han kan och tar matchen i egna händer istället för att passa bollen vidare så mycket. Sen 20k poäng och 5k assists i samma match, not bad! :) Själv då?

dupper
2013-01-20, 01:16
Självklart! Tycker det var Heat/LeBrons bästa match den här säsongen, äntligen spelar han nästan så bra som han kan och tar matchen i egna händer istället för att passa bollen vidare så mycket. Sen 20k poäng och 5k assists i samma match, not bad! :) Själv då?

Ja, LeBron spelade ju som om han var bäst i ligan. Vilket han är, typ. Men jag tycker att båda lagen spelade katastrofalt fram till 4th quarter - Lakers hade typ 12 turnovers i första endast, och lyckades ändå ligga så jämnt. Hade heat varit lite mer effektiva på skjutandet i första hade det varit stomp hela vägen. Fjärde var riktigt kul iaf, när det blev så spännande :p

LeBron
2013-01-20, 01:27
Ja, LeBron spelade ju som om han var bäst i ligan. Vilket han är, typ. Men jag tycker att båda lagen spelade katastrofalt fram till 4th quarter - Lakers hade typ 12 turnovers i första endast, och lyckades ändå ligga så jämnt. Hade heat varit lite mer effektiva på skjutandet i första hade det varit stomp hela vägen. Fjärde var riktigt kul iaf, när det blev så spännande :p

Kobe kan verkligen sätta treorna när det verkligen gäller, fattar inte alls hur han lyckas, han har gjort det i flera matcher den senaste tiden men tyvärr känns det som att Lakers snubblar på mållinjen allt för ofta. Jag är riktigt besviken på Heat dock, känns inte riktigt som att dom ger 100%, jag menar, kolla OKC, dom ger 100% varje minut av varje match. Heat är lite mer "I'll just chill until the playoffs", just därför jag hatar att det är så långa säsonger. =/

dupper
2013-01-20, 01:58
Haha ja, han är verkligen otrolig när det gäller. Ja, de är rätt kassa defensivt. De har liksom inte fått igång "sitt" spel än, men det känns som att det går åt rätt håll nu. Har ju roterat runt spelare som tusan också, alla i truppen har fått spela i flertalet matcher. Förhoppningsvis sätter det sig snart.

Har dålig koll på heat, de är ju ett fantastiskt lag men det verkar inte som att de spelar så bra som de kan.

dupper
2013-02-06, 23:28
oTyjm2oyeoo

Bjuder på lite godis. Ser bättre ut för Lakers; drömmen om slutspel lever.

Viktor_Balck
2013-02-06, 23:56
Hoppas de klarar av att gå till slutspel, skulle vara trist annars. Konstigt att det gått så dåligt, men Howard kom tillbaks efter en svår skada, även Nash har haft skadeproblem, Gasol går inte riktigt att känna igen. Kobe däremot malar på som vanligt, alltid kul att se honom lira.

Frågan är om nån tradeas, typ Gasol, har varit på gång förut, eller mer än på gång var ju klart med Paul men sen sprack det.

Edit: Fet dunk av Kobe, tänkte se den där matchen men blev aldrig av.

Såg tyngre ut i verklig hastighet

XQOGbAVMeB4

LeBron
2013-02-07, 01:07
Fyfan vad Kobe slaktade Humphries och Wallace haha! Hoppas dom kommer igång nu, ett playoffs utan Lakers är skandal!

dupper
2013-02-07, 01:08
Pau skadade foten också; hoppas inte att han är borta länge...

http://www.nba.com/lakers/releases/130206_gasol

Viktor_Balck
2013-02-14, 01:05
Såg precis klart Portland@miami, Heat vinst och Lebron blev den första NBA-spelaren genom tiderna att göra 30 poäng eller mer och 60% eller mer på sina field goals, han har verkligen varit brutalt bra på slutet. Dock spelade även Portland bra och det var riktigt jämt, domarna missade även en goaltending som just Lebron gjorde på slutet, så med lite hjälp av domarna också tycker jag. Rookie-guarden i Portland, Lillard är bra som f-n, hinka runt 30 denna matchen och lär bli rookie the the year, snittar runt 18 poäng och 7 ass per match.

Lite Damian Lillard highlights från hans första år i NBA

j5VOBanp_zM

LeBron
2013-02-17, 16:28
Såg precis klart Portland@miami, Heat vinst och Lebron blev den första NBA-spelaren genom tiderna att göra 30 poäng eller mer och 60% eller mer på sina field goals, han har verkligen varit brutalt bra på slutet. Dock spelade även Portland bra och det var riktigt jämt, domarna missade även en goaltending som just Lebron gjorde på slutet, så med lite hjälp av domarna också tycker jag. Rookie-guarden i Portland, Lillard är bra som f-n, hinka runt 30 denna matchen och lär bli rookie the the year, snittar runt 18 poäng och 7 ass per match.

Lite Damian Lillard highlights från hans första år i NBA

j5VOBanp_zM

Dom vann med en klar marginal på över 11p (minns bara att jag bettade Miami-11,5 och vann :)) Ge Portland 2p, det hade ändå inte spelat någon roll, LeBron is unstoppable and and so is The Heat!

Någon som såg Sprite Slam Dunk contest? Så sjukt tråkigt att både Gerald Green och James White misslyckades med sina dunkar och åkte ut. Både killarna har en sinnesjuk spänst men försökte sig på lite för svåra dunkar.

Vinnaren (real-time):
UuGVG0j4OTY
Vinnaren (slow-mo):
JeVke4rAUN4

Irving vann 3p tävlingen (tack för 400kr!)
Lilliard vann skills challenge! Gillar denna rookie! Kommer förmodligen vinna rookie of the year också!

Viktor_Balck
2013-02-17, 16:38
Dom vann med en klar marginal på över 11p (minns bara att jag bettade Miami-11,5 och vann :)) Ge Portland 2p, det hade ändå inte spelat någon roll, LeBron is unstoppable and and so is the heat

Jo visst vann de ganska stort men just då var det jämnt och ofta säger slutresultatet inte hela sanningen om hur jämn en match var, tror Portland ledde vid och de såg vassa ut, så antagligen hade det spelat roll.

LeBron
2013-02-17, 17:35
Jo visst vann de ganska stort men just då var det jämnt och ofta säger slutresultatet inte hela sanningen om hur jämn en match var, tror Portland ledde vid och de såg vassa ut, så antagligen hade det spelat roll.

Nej, det hade inte spelat roll. Och nej, dom ledde inte. Det stod 97-97, det var på håret (men ändå, goaltending). Portland fick dessutom behålla bollen då den åkte ut efter blocken. Heat vann klart och det hade ändå inte spelat http://www.nba.com/games/20130212/PORMIA/gameinfo.html

När vi ändå snackar om goaltending:
E_A5dTbZ2dE Och denna hade verkligen ändrat slutresultatet då Heat redan ledde med 2p och istället för att utöka till 4p så fick Bobcats en enkel layup och tie game med 4 min kvar. :P

WHITEFOLKS
2013-02-17, 18:07
En sak kan förändra en hel matchbild, det har ju effekt både på resultat (poäng) och psykiskt (blev blockad, tycker domarna suger etc).

Så att säga att "de två poängen spelar ingen roll för de vann ändå med 10" är att inte förstå hur sport funkar. Bara en sådan sak som att ett lag som leder med 5 poäng när det är 1min kvar vinner med 10p när matchen är klar är ju en sådan sak. Det andra laget får chansa mer osv.

LeBron
2013-02-17, 19:59
En sak kan förändra en hel matchbild, det har ju effekt både på resultat (poäng) och psykiskt (blev blockad, tycker domarna suger etc).

Så att säga att "de två poängen spelar ingen roll för de vann ändå med 10" är att inte förstå hur sport funkar. Bara en sådan sak som att ett lag som leder med 5 poäng när det är 1min kvar vinner med 10p när matchen är klar är ju en sådan sak. Det andra laget får chansa mer osv.

Det stod 97-97 efter den missade layupen och Portland hade fortfarande bollen med över 4 minuter kvar, det påverkade inte matchbilden. Miami vann matchen stort och hade gjort det oavsett om den layupen gått in eller inte. Dom tog fullständigt över matchen i fjärde kvarten.