Visa fullständig version : video ang. bygga muskler bränna fett.
Ganska intressant video, killen verkar kunna sin sak. Men får han inte detta att låta lite änkelt ? http://www.youtube.com/watch?v=8k8P8aP5SAA
På det stora hela lät det rätt så vettigt.
Låter som han pratar om en bodyrecomp där han förenklat förklarar hur man åstadkommer (eller att det är möjligt att åstadkomma) muskelanabolism och fettkatabolism över tid. (utan att gå in på för mycket detaljer)
shady144
2009-04-13, 20:55
ganska intressant, nja de låter ganska enkelt fast de skulle också kunna vara fake bara för att få bra tv. men jag vet inte, de han säger låter ganska vettigt
King Grub
2009-04-13, 20:55
Det är mycket enkelt. Det är fullt genomförbart att öka i muskelmassa och förlora fettmassa "samtidigt", om "samtidigt" är en längre mätperiod. Det är inte samtidigt samtidigt det handlar om, samma sekund eller minut.
shady144
2009-04-13, 21:02
ja de skulle nog ta en lång tid om man gör så
Det är mycket enkelt. Det är fullt genomförbart att öka i muskelmassa och förlora fettmassa "samtidigt", om "samtidigt" är en längre mätperiod. Det är inte samtidigt samtidigt det handlar om, samma sekund eller minut.
Om du hade valt bygg långsamt-vägen och därmed prioriterat FFM, hur tror du (eller någon annan) att resultaten skulle skilja sig från någon som under samma tidsperiod (säg, ett år) hade valt att äta upp sig massa och träna och sedan banta ner sig? Vilket hade gett mest muskelmassa per fettmassa i slutändan?
Nästintill omöjlig fråga att svara ordentligt på, gissar jag. Vad jag undrar över är väl om det finns någon fördel med att gå upp mycket och gå ned mycket, jämfört med att gå upp långsamt utan att behöva gå ned.
koffein_beroende
2009-04-13, 22:51
Om du hade valt bygg långsamt-vägen och därmed prioriterat FFM, hur tror du (eller någon annan) att resultaten skulle skilja sig från någon som under samma tidsperiod (säg, ett år) hade valt att äta upp sig massa och träna och sedan banta ner sig? Vilket hade gett mest muskelmassa per fettmassa i slutändan?
Nästintill omöjlig fråga att svara ordentligt på, gissar jag. Vad jag undrar över är väl om det finns någon fördel med att gå upp mycket och gå ned mycket, jämfört med att gå upp långsamt utan att behöva gå ned.
Väldigt intressant fråga, väntar spänt på svar*popcorn*
Jag börjar också bli osäker på detta.
Det finns dock en vits i att kontrollera sin vikt upp eller ner genom att bl a räkna kalorier. Då det kan få en "underätare" att inse den anabola kraften hos mat och en "överätare" att inse att man kan må och prestera bra på lägre kalorimängd och ändå bygga muskler utan att lägga på sig onödigt med fett.
Erfarenhetsmässigt tror jag det finns en fördel att bulka och deffa, men har man erfarenheten vet jag inte om det lönar sig att fortsätta med detta, förutsatt att man tillåter sig själv ligga i ett normalt bf-intervall där det går att bygga utan att vara alltför restriktiv med kalorierna.
utväckla grub ? Menar du att man ska äta kcal+ ett tag och - ett tag under t.ex. under ett år, och sedan kan man påstå att man har gått upp i muskler och ner i fett ? eller snackar vi veckor? Intressant ämne hur som helst.
Eddie Vedder
2009-04-14, 17:42
utväckla grub ? Menar du att man ska äta kcal+ ett tag och - ett tag under t.ex. under ett år, och sedan kan man påstå att man har gått upp i muskler och ner i fett ? eller snackar vi veckor? Intressant ämne hur som helst.
Svaren på din fråga finns i den härt tråden.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=128227&highlight=anabola
Flexipop
2009-04-14, 17:49
Vet inte om jag hängde med i den här videon.
Rent krasst så han alltså att ett högt proteintag, ett inte alltför drastiskt kcalunderskott och regelbunden styrketräning kan få vem som helst att bli av med fett och bygga muskler? Det är väl inga breaking news direkt eller har jag missat något?
King Grub
2009-04-14, 17:58
Nej, det är rena självklarheter. Har man inte ökat sin muskelmassa och minskat sin fettmängd efter en tids träning, har man gjort något dramatiskt fel (eller struntat i om man ökar i fettvikt och bara överätit konstant (vilket inte är fel om man är medveten om vad man gör)).
Har man tränat, säg, 6 månader, så bör man verkligen ha ökat sin muskelmassa och ha minskat sin fettmängd efter den tiden, om man inte satsat på bulk hela tiden, och då har man "byggt muskler och brännt fett samtidigt", även om det inte handlar om samtidigt samtidigt, som jag sade tidigare - man minskar inte kroppsfett och ökar muskelmassa konstant hela tiden, utan både proteinbalansen och fettbalansen går upp och ner i toppar och dalar, skiftar från anabolism till katabolism, hela tiden.
Nu tändes en lampa. Tack för svaret, man lär sig något nytt varje dag.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.