handdator

Visa fullständig version : Peppning och motivation efter uppehåll?

LunaSpice
2003-08-02, 21:10
Hej!

Jaha ja...nu har jag ÄNTLIGEN blivit av med min lunginflammation. Har haft den alldeles för länge vilket, tillsammans med andra faktorer, har bidragit till att jag inte kunnat träna på nästan 2 mån. :(

Nu på måndag ska det dock bli ändring på det men jag får tyvärr dras med ett kast gym i 2 veckor framöver. Tänkte köra lite cirkelträning under dessa två veckor för att komma igång igen. Jag vill helst kunna röra mig normalt utan att behöva vråla och skrika av värk i muskler hela tiden. :hbang:

Iaf, jag kommer köra enligt följande:

Mån: Ben (exkl. vader) + mage + cardio
Tis: Rygg + cardio
Onsd: Vila (ev. cardio)
Torsd: Axlar + vader
Fred: Armar
Lör: Vila (ev. cardio)
Sön: Vila

Jag är 190 cm lång och väger ca. 90 kg. Har varit uppe på 100 tidigare och det är väl målet fram till sommar 2004...100 kg, hyfsat hård alltså. Inte massa flott. :)

Iaf, ang. bulkning och dylikt. Hur bulkar ni? Vräker ni i er all tänkbar mat (självklart med omtanke) och dylikt eller hur funkar det? Jag har aldrig "bulkat" tror jag inte, vet inte riktigt hur man definierar det iofs men jag har ätit rejält med mat helt enkelt, tagit mina gainers och prottedrinkar och sakta men säkert gått upp i vikt. Nu vill jag rasa iväg (uppåt alltså) på snabbast möjliga, LAGLIGA, sätt.

Ge mig tips och råd på hur jag ska peppa mig själv, öka min motivation, tips på övningar, kost (och tillskott)...det skulle underlätta dramatiskt i min träning.

MVH Jakob

Niclaaas
2003-08-02, 21:11
kör du inge bröst?

LunaSpice
2003-08-02, 21:14
Originally posted by Niclaaas
kör du inge bröst?

Shit...my bad. Jo, visst kör jag bröst. Varannan vecka köra jag bröst + triceps (kör axlar med biceps då) och varann bröst + axlar.
Något annat förslag på upplägg? Kanske borde klämma in bröst på onsdag och köra ben på torsdag istället för axlar?

ivandrago
2003-08-03, 00:13
motivationen kommer så fort du kommer igång med träningen och endorfinerna kickar in och du märker att du blir starkare.

Angående bulk så beror det på vilken kroppstyp du har. Har du någorlunda lätt att lägga på dig fett så bulka med måtta och kör en del cardio. Det viktiga är att du äter bra av allt och ligger på ett tillräckligt stort kaloriöverskott. Hur stort det är får du experimentera fram. Tänk bara på att äta ofta och av alla näringsämnen i varje måltid. Kör hårt!!

Viveqa
2003-08-03, 07:44
Haha, jag trodde att du var tjej med tanke på nicket, och hoppade till lite vid "mål 100kg hård" :D

Vad som funkar för mig för att komma igen efter ett uppehåll är att inte ha något schema, bara att jag ska gå till gymmet och vara där i en timme och göra vad som känns kul.
Ganska snart kommer lusten att träna tyngre, hårdare och mer strukturerat.

LunaSpice
2003-08-03, 07:53
Originally posted by Viveqa
Haha, jag trodde att du var tjej med tanke på nicket, och hoppade till lite vid "mål 100kg hård" :D

Vad som funkar för mig för att komma igen efter ett uppehåll är att inte ha något schema, bara att jag ska gå till gymmet och vara där i en timme och göra vad som känns kul.
Ganska snart kommer lusten att träna tyngre, hårdare och mer strukturerat.

I ain´t no girl aight? :whipped: Du är inte den enda som trott det, förstår inte. Säkert något jag har missat? 100 kg hård (varav 8 kg benfritt :kinky:) är ett mål som inte är helt omöjligt att nå. Förstår att du blev lite orolig dock. :D

Nåväl, jag tror inte heller jag kommer köra nåt schema. Cirkelträning av nåt slag i 2 veckor sen jäklar.

BTW, jag antar att du ha en pojkvän eller dylikt. Om inte så kan jag nämna att jag är en jäkel i köket. Jag är jag som är "den nakna kocken"...originalet alltså. Jag...naken, mitt blommiga förkläde från 1979, samt Barry White på högsta volym. Kan inte bli bättre...

Prankie
2003-08-03, 08:14
Och vitsås härstamma från dig med? :D

När du ändå har tränat så länge så är det inte svårt att komma igång igen, satsa på att ta igen dina vikter som du körde förut så fort som möjligt. Med bulka äter du som förut fast bara större portion. (Du äter väl redan 5-6 gånger om dag?)