handdator

Visa fullständig version : varför invites till spotify

johan karlberg
2009-04-08, 10:24
vad är anledningen? ju fler användare desto mer intäckter från reklamen antar jag?

och att vissa får en massa invites som dem sen ska dela ut på bloggar och så vidare? varför?

blir galen vill ju oxå testa

hahavaffan
2009-04-08, 10:25
Du svarar på din egen fråga? Plus att ju fler som testar gratisversionen, desto fler köper premium.

Mago
2009-04-08, 10:26
Frågan var väl varför de inte bara öppnar för alla istället för att ha invites.

Prankie
2009-04-08, 10:28
En saktare ökning av användare kan ge de mer andrum för att åtgärda kvalitésproblem som bandbreddproblem. Speciellt för tjänster som streama. Annars lär det spridas som virus och överbelasta deras servrar.

Dessutom kan det handla om exklusivitet. Ungefär som Cartmans "You can't come in". :D

hoikka poika
2009-04-08, 10:44
vad är anledningen? ju fler användare desto mer intäckter från reklamen antar jag?

och att vissa får en massa invites som dem sen ska dela ut på bloggar och så vidare? varför?

blir galen vill ju oxå testa

PM:a din e-postadress till mig så bjuder jag in dig!

PS. Inbjudan är dels till för att begränsa tillströmningshastigheten av nya kunder och dels för att skapa en hype så att folk blir som galna, de vill ju också testa.

Zäta
2009-04-13, 10:09
Hej hopp,

Jag är också väldigt intresserad utav att få en invite till Spotify.
Finns det någon här som har ett par över och inte vet vart han/hon ska göra av dem så är jag mer än villig att få en *drool*

Tack ska ni ha!

beckman88
2009-04-13, 10:11
Någon som har lust att invita? mamma_boy88@msn.com (Skratta inte åt adressen är ni snälla):cool:

Zäta
2009-04-13, 10:14
Någon som har lust att invita? mamma_boy88@msn.com (Skratta inte åt adressen är ni snälla):cool:

Kom nu inte och gå före i kön här... *slap*

:D

Kurash
2009-04-13, 10:15
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3574180&postcount=309

Där har ni hur många invites som helst.

bear.flowertwig
2009-04-13, 11:20
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3574180&postcount=309

Där har ni hur många invites som helst.

Spank you.

David86
2009-04-13, 11:33
Hur funkar det egentligen med utdelandet, har varit medlem sedan december och använder väldigt ofta tjänsten (flera tusen låtar uppspelade sen dess). Och jag har inte fått en enda invite.

Sen har jag polare, som blivit inbjudna av samma användare som jag som fått flera invites under samma period. Fattar inget...

David Brent
2009-04-13, 12:02
Hur funkar det egentligen med utdelandet, har varit medlem sedan december och använder väldigt ofta tjänsten (flera tusen låtar uppspelade sen dess). Och jag har inte fått en enda invite.

Sen har jag polare, som blivit inbjudna av samma användare som jag som fått flera invites under samma period. Fattar inget...

Det är väl betalande som får invites om jag inte förstått fel.

jakke
2009-04-13, 12:08
Det är väl betalande som får invites om jag inte förstått fel.

nja, det har har också hänt att de delat ut invites till free-användare. Kring jul fick jag 3st invites.

hahavaffan
2009-04-13, 12:10
Det är väl betalande som får invites om jag inte förstått fel.Det stämmer inte helt. Jag vet dock inte hur deras system funkar, för jag har fyra konton och inte ett enda av de har fått invites, men några polares konton har. Och alla är skapade från invites från samma sida. Det känns ganska random vem som får invites faktiskt.