Visa fullständig version : Vikt
Har svårt att gå upp i vikt när jag tränar boxning 3 gånger i veckan och bränner en massa kalorier där. Dricker gainer+1dl rapsolja varje dag. Ska jag ta ett uppehåll med boxningen? Vill verkligen gå upp i vikt. Ge tips!
Äter du regelbundet?
4-5 stora mål om dagen.
Lelle Pelle
2009-04-06, 20:24
Ät mer. In måste vara mer än ut, så enkelt. Tränar du otroligt mycket måste du trycka i dig tokmycket, och regelbundet.
King Grub
2009-04-06, 20:29
Vill verkligen gå upp i vikt. Ge tips!
Du äter för lite (även om du själv tycker det är mycket). Ät mer.
Äter ju cirka 2500 kcal om dagen. Ska ligga på 1200.
Misstänker att 1200 är din basförbränning. Om du nu har räknat fram den siffran.
King Grub
2009-04-06, 20:34
Ska ligga på 1200.
Möjligen om du hade spenderat hela dygnet i sängen.
Eddie Vedder
2009-04-06, 20:34
Va?
Ja där kom ju svaret i alla fall. GIVETVIS ÄR INTE 1200 kcal vad du skall ligga på. Det går ju en sängliggande 10-årig flicka ner i vikt på. Hur kan du få för dig den sjukt låga siffran!? Är det ditt BMR?
2500kcal för en idrottare i din ålder är inte heller mycket. Inte mycket alls. Så nej du äter inte mycket, du äter lite. Dessutomlär du äta GRYMT lite mat om de där 2500kcal även innehåller 900kcal från ren olja och x antal kcal från pulver.
Misstänker att 1200 är din basförbränning. Om du nu har räknat fram den siffran.
Yes. Är 14 år väger 44 är 162 cm.
King Grub
2009-04-06, 20:35
1200 kcal är vad man ger en komapatient.
Du äter för lite, svårare än så är det inte. Hade du ätit tillräckligt för att gå upp i vikt, hade du också gått upp i vikt.
kungconny
2009-04-06, 20:42
Som sagt tidigare, ät större portioner och oftare. Snäll som jag är ritar jag upp en skiss på hur det kan se ut :)
Frukost: Havregrynsgröt 2 portioner, två ägg, en macka med ost och gurka.
Mellanmål: 2 mackor med leverpastej
Lunch: Rejäl portion skolmat
Mellanmål 2: Fil och flingor m russin.
TRÄNING
Gainer m rapsolja
Middag: Det som serveras
Kvällsmål: Ett glas mjölk, en näve nötter och två bananer.
Testa upplägget, går du inte upp är det bara att öka portionerna eller klämma lite extra nötter emellanåt :)
Heh, man ska inte ha en tråd uppe 15 mins innan man svarar :D
Yes. Är 14 år väger 44 är 162 cm.
Det är inte alltid lätt att gå upp i vikt och bli bredare i den åldern. Du rör dig en del och växer så att få i sig tillräckligt med energi kräver visst jobb. Jag tror inte du skall hålla på att räkna och ha dig då de beräkningarna kommer nästan garanterat vara ungefärliga gissningar.
Äter du disciplinerat, så mycket du kan flera gånger om dagen samt tar en gainer vid träning så kommer du att gå upp i vikt. Det kan ta ett tag innan du lyckas vänja dig att äta så mycket som behövs men det är det som krävs. Så ha inte för bråttom och bli inte bli besatt av siffror.
det är inte alltid lätt att gå upp i vikt och bli bredare i den åldern. Du rör dig en del och växer så att få i sig tillräckligt med energi kräver visst jobb. Jag tror inte du skall hålla på att räkna och ha dig då de beräkningarna kommer nästan garanterat vara ungefärliga gissningar.
Äter du disciplinerat, så mycket du kan flera gånger om dagen samt tar en gainer vid träning så kommer du att gå upp i vikt. Det kan ta ett tag innan du lyckas vänja dig att äta så mycket som behövs men det är det som krävs. Så ha inte för bråttom och bli inte bli besatt av siffror.
+1
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.