Visa fullständig version : Gör jag något fel?
milkmaster
2009-04-05, 12:37
Tjena, Jag kämpar hår för att bli av med mitt överflödiga fett och jag har någelunda bra koll på kost och träning, läst och följt king grub's fina deffguide samt andra kost/träningsråd och har inga problem med att gå ner i vikt. Men efter snart 10 kgs viktnedgång har fettet på magen och baksidan av ryggen(lovehandels eller vad man ska kalla det) samt på bröstet i princip inte minskat nånting alls(annat fett på andra delar har ju givetvis försvunnit).
Har tyvär inte kvar måtten från när jag började pga en datorkrasch och allt försvann. Men visst lite har försvunnit men det är extremt mycket fett på dom här områdena och jag kliar mig lite i huvudet nu och undrar om jag gör något fel.
Idagsläget väger jag 67 kg och är 181 cm lång samt 21 år. Börjar undra hur lågt man kommer behöva gå ner i vikt innan detta överflödiga fett försvinner(kan ju givetvis inte ni heller svara på)
Men efter mycket babbel nu så kommer den viktigaste frågan,ska jag bara köra på och gå ner i vikt och slakta vidare på gymmet och så småningom kommer fettet på dom ovannämnda ställena ge med sig?
Nej tack till alla som säger jag väger för lite bla bla, Börjar hellre om på ny kula när fettet är borta och bygger muskler under kontroll utan att bli för fet.
Tack för alla svar på förhand.
billanpillan
2009-04-05, 17:44
ÄR väl rätt lik dig, har lite fett som jag vill få bort, och väger typ som dig, 180cm 66kg, rutorna syns ju men dedär sista så att man ser extra rippad vill jag få bort :( men d e svårt
Kanske inte det du vill höra men jag tror det skulle se bättre ut med mer muskler, även om du kommer lägga på dig lite fett också. Jag har en gång i tiden vägt som du på ungefär samma längd. Hade verkligen inga muskler alls och knappast mycket fett heller men inga rutor i sikte.
userfriendly
2009-04-05, 18:37
Du väger ju inte mkt på alla de centimetrarna så jag har svårt att tro att vi snackar riktiga lovehandles. Mer muskler, sen deff! :)
milkmaster
2009-04-05, 19:00
Asså o lägga på sig är inget alternativ för mig nu, jag levde i 2 års tid på gymmet och åt den resterande tiden och gick från en ringa 65 upp till 90 kg. Eftersom jag inte kunde skvatt då så blev det ju en hel del extra kg fett. Så nu X antal år senare har jag börjat träna igen och den såkallade deffen har påbörjats. Och kommer givetvis äta upp mig när jag tycker jag blivit av med mitt överflödiga fett.
Men jag har ju egentligen svaret på min egna fråga och det är att göra av med mer än vad som behövs för då försvinner överflödigt fett och givetvis muskler. Får väl lägga till några trevliga promenader nu i vårvädret.
Är väl mest att jag är arg och undrar varför i helvete fettet runt magen o bröstet inte släpper samt att jag blir lite orolig över vikten och hur långt ner jag kan tänkas behöva gå kgmässigt innan det är "borta". Men vi äro alla olika tack vare våra underbara gener som våra föräldrar tvingar på oss haha, Så det kommer väl så småning om. Men det är alltid skönt o få ventilera lite och höra vad andra säger/upplever när det inte ger med sig.
67 kg på 181 cm och du säger att du har fett som skall bort... Jag skulle lägga energin på att bygga lite muskler istället.
ChrisDEFC
2009-04-05, 21:21
67 kg på 181 cm och du säger att du har fett som skall bort... Jag skulle lägga energin på att bygga lite muskler istället.
+1 det är ju sjukt lite vikt på den längden speciellt om du har nån andel muskler i det åxå. släng upp bilder om du vill motbevisa annars så skulle jag satsa på att verkligen ta i när jag är i gymmet och ligga på ett litet överskott så du ökar runt ½-1kg/månad inte mer än så.
milkmaster
2009-04-09, 02:51
shit verkligen inte bra på det här med o langa bilder o skit,men här kmr två länkar,censurerat lite skit för ingen lust o visa mina tatueringar då dom e för mig.
Iaf jag VET att muskler är icke existerande var över 6 år sen jag tränade senast plus att jag gick från 90kg till 67kg på i princip svält för en 4-5 år sen och tappade nog allting(gick sen upp till 76 o stannade). Jag tänker träna upp mig sen, Men varför bli fetare o må piss i 1 år med väldigt seriös träning o seriös bulk.
Som sagt blir hellre av med all skit o känna mig nöjd o gå upp väldigt långsamt med seriös träning o långsam viktuppgång sen. Och återigen 67 kg och fettet runt magen samt "love handels" och bak på ryggen inte släpper stör mig något enormt. Därför jag nu efter mycket om och men frågar på ett seriöst forum.
Förövrigt styrketränat 3-4 månader nu 4 dagar i veckan och verkligen kört hårt och strikt då. Sköter det där med mer protein etc,håller väldigt bra koll på vad jag äter numera. Grejen är bara den att jag tycker det verkar konstigt att jag inte är smalare. Kanske skaffat mig en förvrängd bild av mig själv. Men mår dåligt av att fettet inte försvinner. Cardio är nästintill ingen,försöker gå ut o gå 6-10 km/dagen också. För att understryka igen så är viktnedgång inge problem men fortfarande vafan.
ah juste bilderna här e dom,hoppas länkarna funkar.
http://fyad.org/yc2v
http://fyad.org/yc2u
och japp andra bilden ville jag spä på lite genom att visa hur jag utan problem kan greppa fettet runt magen när jag står,inte så att jag gräver fram det för att få det o se mer ut.
milkmaster
2009-04-09, 03:02
jahap redigera knappen försvann innan jag han fixat,men iaf lägg ingen vikt vid datumena då jag inte pallar ställa in datum för kameran.
späkalven
2009-04-09, 03:41
nej, strunta i deffen. tjock är du inte. bara att äta och träna.*flex*
men du kan ju skippa allt skräp, godis, snabbmat etc..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.