handdator

Visa fullständig version : Lite frågor inför min första deff.

Jockefoten
2009-04-03, 15:57
Hej, om runt 4veckor inleds min första "deff".
Ska försöka gå ren runt 5-6kg på 9veckor.

Idag väger jag runt 73kg
175cm lång
19år
Tränat i två år.

Schemat ser ut såhär:

Frukost:
1dl havregryn med mjölk, samt en kopp kaffe

Middag:
250g kvarg blandat med funlight

Efter träning:
2dl whey-80

Kvällsmat:
1dl ris
två kycklingbitar (från kycklingfilé)
lite diverse grönsaker (broccoli, långa bönor, ärtor)

Nu till mina frågor.

Kommer det fungera att äta samma sak varje dag i nio veckor?
Sen undrar jag också ungefär hur mycket kcal detta blir.

Tacksam för svar!

Mvh.

14K
2009-04-03, 16:25
Hade jag gissat så tror jag inte alls det är mycket du äter. Kanske 1000kcal.

Finns ett bra sätta o räkna ut din energi med detta mall (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=27177).

Sen kan du läsa Deff guiden (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881) om du inte redan gjort det.

keth
2009-04-03, 21:25
haha ingen lunch och ett paket kvarg till middag!? snälla läs på lite innan du tar livet av dig

keth
2009-04-03, 21:29
edit: såg kvällsmaten nu :) men allvarligt det är VÄLDIGT lite du stoppar i dig, läs deffguiden som 14K länkade

capture
2009-04-04, 21:06
Nu har jag höftat ganska rejält men du får MAX i dig 1500kcal. Tycker det låter lite men visst det är upp till dig. Sen tycker jag att du ska dela upp kycklingen och ät 1 file vid lunch resp middag med något annat gott till. Kvargen är utmärkt mellanmål

Ishie
2009-04-05, 09:48
Lånar tråden lite.. Har själv ätit någon slags LCHF/VLCD variant i över en månad, men tycker inte att det händer någonting. Jo, jag vet. Ät mindre.. Men om jag äter mindre, så äter jag inte alls :s
Ligger det nån sanning i att man måste äta ett visst, för att inte nedreglera ämnesomsättningen? Kroppen måste ju få energi någonstans ifrån..

Jag vet hur det fungerar med kcal in kontra ut, så jag är lite lost hur det kan komma sig att jag Inte går ner..
Orken är den samma, och jag orkar fler armhävnignar nu än innan, så det känns ju inte som att musklerna har blivigt svagare/mindre heller.

Det här med VO2 max man läser.. Om kroppen inte Har nått annat än sitt eget kroppsfett, så borde det ju inte spela någon roll vart man ligger? Avskyr allt vad konditionsträning heter. Har ju inget jobb heller, så det finns liksom inte någon "anledning" att gå ut. Visst gör jag det ändå, men den tiden blir ju Mindre, än vad det skulle ha blivigt med ett aktivt jobb utan motion alls.[/frustration]