Visa fullständig version : Pollen - pollen
Stiftade precis bekantskap med histaminer och blev nyfiken på era erfarhenheter..
Frågan lyder: "Har du pollenallergi el någon annan allergi?"
Är väl pollentider snart antar jag, har hört att det ska vara besvärligt.. :(
ManuelIT
2009-04-02, 00:27
Yep. Poppa faktiskt min första clarityn för nån timme sen:)
Yep. Poppa faktiskt min första clarityn för nån timme sen:)
Åh, bjuder du? *popcorn* Sitter här med allergisk reaktion...
Fultjack
2009-04-02, 06:21
Har någon allergi iaf. Snorat och nyst som f*n de senaste 4-5 dagarna *grr*
martikainen
2009-04-02, 06:44
jepp, det börjar kännas nu :(
Detta är första året jag har linser istället för glasögon, någon som använder linser och brukar lida av pollenallergi får ju gärna berätta hur det funkar, om man behöver ta ut linserna och köra glasögon, eller om det går som vanligt, bara låta bli att klia?
Scratch89
2009-04-02, 07:06
Jepp, jag har pollenallergi, och det verkar bli värre för varje år. Jag har inte känt av något i år dock, men jag blir alltid lika överrumplad varje gång det händer. Förutseende ftw.
Inte allergisk alls. Vad jag vet iaf.
Nitrometan
2009-04-02, 08:07
Japp. Pollenallergi.
Har haft det i 30 år. Kan ju säga att medicinerna har blivit mycket bättre.
Säsongerna varierar, vissa år är värre.
Alpollen börjar i januari, sen kommer hassel...
Jag är allergisk mot gräs- och gråbopollen. De har givetvis inte säsong samtidigt uta hjälps åt för att förlänga min upplevelse.
Nitrometan
2009-04-02, 08:42
Nåpe, perfekt specemin.
Om du vore perfekt borde du väl stava rätt?
Specimen.
Om du vore perfekt borde du väl stava rätt?
Specimen.
Vad har min upplärning med genetik och göra?:smash::)
Patrick Bateman
2009-04-02, 08:53
Kattallergiker. *grr*
champion
2009-04-02, 08:57
JA, våren och sommaren är ett helvete :(
Nitrometan
2009-04-02, 09:01
Vad har min upplärning med genetik och göra?:smash::)
Perfektion är inte perfektion om den inte är perfekt.
Pepparkakssmurfen
2009-04-02, 09:03
Jupp,polen och annan allergi.
Har redan känt av polleneländet iår.*grr27*
Tog årets första Aerius igår och har suttit och snorat och spottat slem under morgonen. Gött mos!
Jepp, jag har pollenallergi, och det verkar bli värre för varje år. Jag har inte känt av något i år dock, men jag blir alltid lika överrumplad varje gång det händer. Förutseende ftw.
Ja fy fan... Minns början på sommaren för två år sedan, helt oförberedd och pang, fick så hård reaktion att jag fick åka till akuten, har aldrig varit i närheten av det tidigare. Sen var det knark och stängda dörrar som gällde.
Har pollen allergi men brukar aldrig märka av det. Blir lite snorig om det är väldigt mycket i luften, en halv tablett brukar hjälpa mot det. Opti allergi.
Varierar från år till år. Vissa år är det för jävligt och vissa år så känner jag inte det minsta av det.
Japp, pollen av diverse olika träd och gräs, och diverse livsmedel. om jag inte sköter pollenmedicineringen så blir jag även extra känslig mot allt annat jag är allergisk mot.
Sen katter och gnagare är helt hemskt! Tål bara lol-cats :D
Jag tycker dock inte att mina allergier är något problem egentligen, och har tack o lov inte astma :)
King Grub
2009-04-02, 12:31
Jag hade känningar som barn och fram till för en 15 år sedan (en av sakerna som gjorde att jag slapp lumpen (enda gången jag haft nytta av mina allergier)), men dom verkar ha försvunnit.
Pollenallergi, fast bara björk tror jag. Det verkar dessutom bli lindrigare med tiden.
Dessutom är jag lite småallergisk mot annat, råa morötter och katt främst.
Nitrometan
2009-04-02, 12:39
Pollenallergi, fast bara björk tror jag. Det verkar dessutom bli lindrigare med tiden.
Snart börjar björkarna släppa sitt pollen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.