handdator

Visa fullständig version : Juridiskt råd!!!

jenJ
2009-04-01, 17:47
Hejsan!!

Det är så att mamma och hennes 2 barns pappa har skiljts sig.
Och i domstol blev det uppgjort att mamma får ha den yngre sonen varannan vecka o helg samt när han är sjuk,nu är det så att han är sjuk,hon har även vart med honom till läkaren där han sa att han ska vara hemma i 3-4 dagar eller tills febern är över(han har dubbelsidig öron inflamation).

Men fadern vägrar och hotar med att ta med socialen,advokaten och polisen och säger att han skiter i vad som blev sagt i domstolen.
Vi har pratat med mammas advokat som säger att det är bara till hennes fördel om han gör det.

Han säger att det är ren kidnappning och efter så kommer inte mamma att få träffa sonen något mer,han sa även att han skulle ta med några "personer" till mamma imorgon om hon inte kommer med sonen ikväll eller i morgon.
han sa även att han redan har anmält henne till polisen och att hans advokat har gjort iordning papper, och att mamma kommer bli tvungen att betala 2000 kr för varje dag han är sjuk.

Vem ska man tro på mammas advokat som säger att mamma har all rätt iom att det blev klart i domstolen,

Eller fadern som säger att han har pratat med socialen och hans advokat.

och 1 till fråga. det är så att vi syskon(som är mammas barn sedan tidigare förhållande) blev fysiskt och Psykiskt misshandlade av honom under alla åren de var gifta..

vi har ej anmält honom pga vi är rädda för honom..
Går det att göra en anmälan nu?? det finns vittnen som hört oss syskon gråta och skrika efter hjälp.

Tack på förhand..

14K
2009-04-01, 17:55
vi har ej anmält honom pga vi är rädda för honom..
Går det att göra en anmälan nu?? det finns vittnen som hört oss syskon gråta och skrika efter hjälp.

Tack på förhand..

Det är aldrig försent och göra en anmälan. Bättre än och låta det glida undan. Men det är min mening..

Pudzianovski
2009-04-01, 18:12
Domstolens dom gäller.

High1ander
2009-04-01, 18:23
Socialen vet knappast vad som galler da jag inte tror att farsan sager att han forlora i ratten. Sa aven om de kommer sa ar det bra med bevis for att man ska fa ha sonen som man da kan visa for polis/social.

Hades
2009-04-01, 18:52
Låter som om mannen inte alls har pratat med sin advokat, eller åtminstone struntat i advokatens råd. Domstolens dom gäller givetvis. Finns det läkarintyg på att pojken är sjuk är det ju inga tvivel om saken.

Självklart ska du anmäla misshandeln!

Utifrån det du skriver låter det som om han är högst olämplig att ha umgänge med barnen alls.

fabbo
2009-04-01, 19:10
Tror att han ljuger om advokaten eller så har han ljugit för en advokat. Som andra säger så är det domstolens beslut som gäller. Ring polisen genast för de kan vara trögstartade. Han kan annars dyka upp där o vara aggressiv.

Tål inte folk som ger sig på mindre. :insane:

Mantus
2009-04-02, 01:42
Han ljuger med största sannolikhet. Personer tenderar att överdriva när de försöker bluffa med rättsligt ingripande.
Håll huvudet kallt och lita på din mammas juridiska ombud istället för hennes motpart (fd sambon) som anser sig ha allt att vinna på att ljuga. Högst troligtvis har han inte pratat med vare sig advokat eller socialen och har han gjort det har han troligtvis ljugit om omständigheterna vilket lätt kommer att uppdagas vid vidare undersökning. Allt överilat han gör nu skadar enbart hans sak. Det bästa hade varit om ni även bandar eventuella telefonsamtal o dyl, bevis skadar aldrig i rätten och en bandinspelning är alltid bra när ord annars står mot ord.

tano
2009-04-02, 06:35
Jag läser in att den här mannen kan vara på gränsen till att ta till våld för att få sin vilja igenom. Om du är säker på att det inte skulle bli så allvarligt bör ni göra som alla sagt i tråden dvs ta det lungt. Om mannnen är farlig så kanske ni måste tänka över hur ni ska kunna skydda er.

Fatalist
2009-04-02, 08:22
I vilket fall så skall ni polisanmäla mannen, annars kommer det bara att fortsätta.

jenJ
2009-04-16, 10:58
ska nu i väg och anmäla honom, det jag undrar är, måste man ha exakta info ang misshandeln han hållt på med??

Jag minns ju självklart inte datum och tid då han hållt på med all slags misshandel han höll på med..
Utan det jag kan säga är att det har hänt mellan 1999 - 2008, duger det eller vad är viktigt att komma i håg och berätta för de??

Mongar
2009-04-16, 11:02
ska nu i väg och anmäla honom, det jag undrar är, måste man ha exakta info ang misshandeln han hållt på med??

Jag minns ju självklart inte datum och tid då han hållt på med all slags misshandel han höll på med..
Utan det jag kan säga är att det har hänt mellan 1999 - 2008, duger det eller vad är viktigt att komma i håg och berätta för de??

Tror det är viktigt att vara specifik. Känns som det borde va de iaf. Lycka till!

ewho
2009-04-16, 11:43
Har ni ett sjukintyg är det bara att hänvisa till domstolens tidigare dom. Lycka till!

jenJ
2009-04-16, 17:21
Var stängt när jag kom dit till polisen. men ska dit imorrn..

Fick veta nyss av min halv syrra att han ska opereras för att läkarna har hittat nått i magen på honom, cancer kan det va sa hon ...

så hm.. nu blev det ju lite dumt!!! ... om han nu skulle ha cancer och så går jag och anmäler honom för misshandel
nästan så man får dåligt samvete.. skulle jag va känslo kall om jag anmälde honom nu?
Vet inte om det är så allvarligt med honom eftersom hans nya tjej kommer inte vara hos honom,utan hon kommer åka bort då när han ska opereras.så.. hm..

Vad hade ni gjort on ni vore i mina skor?? (vet att det är jag som bestämmer i slutändan)

KlopFer
2009-04-16, 17:30
Skulle han slå dig mindre ifall du hade cancer? kanske .. kanske inte. Dubbel pain tillbaka är bara rätt.

Spiffy
2009-04-16, 18:09
klart du ska anmäla honom.

jenJ
2009-04-17, 09:39
Har nu vart till polisen!!
Var väl lite smått nervöst,samt att det var inte så jätte mycket att gå på det som jag berättade för polisen,så risken finns ju att det inte blir nått av det.. de skulle iaf prata med vittnena som jag har och höra lite..