Visa fullständig version : Löpning - 1mil - Kroppsbyggning
Betsson1
2009-03-31, 17:36
Tjena.
Jag undrar om man kan få en kropp som Dwayne Johnson eller dom stora brottarna på wwe/wwf om man har en mål att kunna jogga 1mil och bygga lika mycket muskler samtidigt.
Just nu ligger jag på deff och är har lite kvar. Och jag undrar om man kan få sådan stor och vältränad kropp även om man joggar 1mil 3-4 gånger i veckan UNDER DEFF.
Sen när man har slutat deffa så kör man 1 gång i veckan.
Men det är inte frågan direkt.
Frågan är mer, vet ni vilka kroppsbyggare som löper under deff istället för promenader? Har jag den motivationen så kommer jag komma långt med deffen, just därför är det väldigt viktigt för mig.
(Det som skrämmer mig mest är dessa spinkiga löpare man ser på TV)
young_george
2009-03-31, 18:10
1) En seriös löpare vill vara spinkig, varför ska han bära runt en massa muskler på överkroppen som inte hjälper?
2) Wresling är inte befriat från steroider
3) 1 mil 3 gånger under veckan är verkligen inga extrema längder. Men varför göra det under deffen och inte tvärt om? Hellre spinga under uppbyggnaden.
Att man springer lite är knappast något hinder för att få en snygg kropp, kolla bara på alla kampsportare t.ex. inga små deffpromenader som konditionsträning där precis.
Skumtomten
2009-03-31, 18:24
Du glömmer ju som sagt att löpare inte styrketränar i samma utsträckning som kroppsbyggare. Och för det andra är det inte många kroppsbyggare som springer p.g.a att dom är ganska stora. Väger man bortåt 100 tar knäna väldigt mycket stryk av att springa. *flex* Detta leder till at de möjligtvis inte kan köra en del övningar på gymet ( främst ben). Därav promenerar de hellre. Huvudsaken är dock att du ligger på ett kaloriöverskott. Om du nu springer 3 ggr i veckan, se fortarande till att du får in mer energi än du gör av med. :)
Du glömmer ju som sagt att löpare inte styrketränar i samma utsträckning som kroppsbyggare. Och för det andra är det inte många kroppsbyggare som springer p.g.a att dom är ganska stora. Väger man bortåt 100 tar knäna väldigt mycket stryk av att springa. *flex* Detta leder till at de möjligtvis inte kan köra en del övningar på gymet ( främst ben). Därav promenerar de hellre. Huvudsaken är dock att du ligger på ett kaloriöverskott. Om du nu springer 3 ggr i veckan, se fortarande till att du får in mer energi än du gör av med. :)
Varför skulle man inte kunna köra ben på gymmet när man väger 100 kg? :Virro
Varför skulle man inte kunna köra ben på gymmet när man väger 100 kg? :Virro
Vet inte om du skojar men han menar att om man väger 100 kg och springer en mil, 3 ggr i veckan, blir det nog jävligt svårt att träna benen tungt på gymmet utan att skada sig allvarligt på sikt. Det räcker kanske iofs med att enbart utföra löpträning 1 mil 3 ggr i veckan på 100 kg för att utsätta sig för skaderisk.
Vet inte om du skojar men han menar att om man väger 100 kg och springer en mil, 3 ggr i veckan, blir det nog jävligt svårt att träna benen tungt på gymmet utan att skada sig allvarligt på sikt. Det räcker kanske iofs med att enbart utföra löpträning 1 mil 3 ggr i veckan på 100 kg för att utsätta sig för skaderisk.
Haha, Nu förstår jag!;)
Betsson1
2009-03-31, 22:16
1)
Men varför göra det under deffen och inte tvärt om? Hellre spinga under uppbyggnaden.
Där har vi det. Varför ska jag springa under uppbyggnaden när jag syftar på att bränna fett och gå ner i vikt? Har hört det här flera gånger nu.
En fråga till dig.
Om man nu ska springa under uppbyggnaden, vad ska man då göra under deffen?
young_george
2009-03-31, 22:23
Styrketräna hårt för behålla maximalt med muskler under viktnedgång.
Betsson1
2009-03-31, 22:28
Styrketräna hårt för behålla maximalt med muskler under viktnedgång.
Så det du försöker säga är att man bryter ner musklerna genom löpning?
Och jag tror inte att det går och behålla maximalt(Om jag förstår rätt, 100%) när man deffar.
Nej men jag har tänkt och skära ner 500kcal från maten och bli av med 500kcal genom träning. Lite tufft och äta 1000kcal mindre varje dag.
Dessutom är det svårt och behålla "maximalt" med muskler när man nu skär ner så pass mycket.
young_george
2009-03-31, 22:36
Så det du försöker säga är att man bryter ner musklerna genom löpning?
Och jag tror inte att det går och behålla maximalt(Om jag förstår rätt, 100%) när man
Nej, maximalt betyder maximalt, inte 100% utan max möjliga. Hur mycket det är beror på gener e.t.c.
Det kommer vara betydligt svårare att behålla musklerna om du löper mycket och samtidigt ligger på stort underskott än det hade varit om du legar på underskott och styrketränat.
Dessutom är det svårt och behålla "maximalt" med muskler när man nu skär ner så pass mycket.
Och det blir inte lättare med löpträning
Betsson1
2009-03-31, 22:38
Och det blir inte lättare med löpträning
Klart det inte blir. Men väljer man och löpa så ökar man ju kalori-intaget fattar du väl?
Just nu ligger jag på deff och är har lite kvar. Och jag undrar om man kan få sådan stor och vältränad kropp även om man joggar 1mil 3-4 gånger i veckan UNDER DEFF.
du kan inte fa stor och valtranad kropp pa underskott - lopning eller ej.
Det är en enorm skillnad på att "kunna springa 1 mil" och att springa 1 mil på 30 minuter.
du kan inte fa stor och valtranad kropp pa underskott - lopning eller ej.
Jag tolkade det som att, när han deffar kommer han att springa. Men när han inte deffar, kommer han heller ej att springa (eller iaf inte så mycket).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.