handdator

Visa fullständig version : Barn med till gymmet

fabbo
2009-03-31, 09:18
Jag är knappast den enda som dragit ner på träningen till nästan obefintligt pga barn. Gymägarna säger att det är helt okej att ta med dottern bara jag har koll på henne... Så nu undrar jag om nån av er har tips på hur man ska hålla en liten huligan på 1½ år sysselsatt mellan lyften.

Vill inte skrämma er från att skaffa barn men jag har gått ner från 74kg till 71kg på ett år.*gah!*

Stoltz
2009-03-31, 09:26
Be henne passa.

MasterChief
2009-03-31, 09:31
Personligen tycker jag 1,5 är lite väl ungt. Går ju inte att få henne att hålla sig lugn mer än 10 sekunder. Hoppas gymet är tomt på folk, annars kommer du garanterat störa.

thunder
2009-03-31, 09:33
Finns det inget gym i nærheten som erbjuder barnpassning?

130kg finsk sisu
2009-03-31, 09:34
Jag grukar ha ut min 4 månaders baby i gymmet. Han sitter med öronskydd å tuttar på sin tutte och tittar på när grabbarna lyfter. Hur jag skall göra då han blir äldre vet jag inte...

BigSpawn
2009-03-31, 09:40
Finns ju gym som har barnpassning, Sats tex:) Det är ju absolut bäst, för att ha ett litet barn springa runt där massa tunga saker flyttas kan sluta riktigt illa snabbt om man tappar uppsikten ens i några sekunder.

Alone_in_the_dark
2009-03-31, 09:40
Jag tränar på SATS och de har barnpassning, vilket är lite förvånande att inte fler gym har.

fabbo
2009-03-31, 09:45
Be henne passa.

Går inte, vi får tillökning denna vecka och hon hinner inte passa båda.
Men det kommer att vara rätt så tomt på gymmet om jag far dit 10 på morgon.

Måste helt enkelt komma igång med träningen igen förrän jag blir till en tandpetare.

Gymmet har inte råd med barnpassning heltid. Jag föreslog att de skulle ha en kväll i veckan, en "pappakväll" då de har någon som passar.

BrorDuktig
2009-03-31, 10:17
Jag är knappast den enda som dragit ner på träningen till nästan obefintligt pga barn. Gymägarna säger att det är helt okej att ta med dottern bara jag har koll på henne... Så nu undrar jag om nån av er har tips på hur man ska hålla en liten huligan på 1½ år sysselsatt mellan lyften.

Vill inte skrämma er från att skaffa barn men jag har gått ner från 74kg till 71kg på ett år.*gah!*

Sätt ut en annons i lokaltidningen för "babysitter" borde inte bli speciellt dyrt att få någon tonåring sitta barnvakt under tiden du tränar.

Trassel
2009-03-31, 10:20
Själv tycker jag det verkar lite smått vansinnigt att ta med sig barn till gymmet, det är så stora risker att nåt händer.

Senaste incidenten var en liten parvel som lyckades fastna i chinsmaskinen, blev ambulans till sjukhus men som tur är inga bestående men.

Jag skulle kolla runt om det finns andra gym med barnpassning, eller om det finns någon som kan ställa upp ett par timmar i veckan.

Annars sen träning kanske, när barnen sover.

MasterChief
2009-03-31, 10:25
be henne passa.

går inte, vi får tillökning denna vecka och hon hinner inte passa båda.

Haha!

:D

Mourten
2009-03-31, 10:50
Jag grukar ha ut min 4 månaders baby i gymmet. Han sitter med öronskydd å tuttar på sin tutte och tittar på när grabbarna lyfter. Hur jag skall göra då han blir äldre vet jag inte...

haha äkta!! så ska jag fan också göra när de blir dags!

userfriendly
2009-03-31, 10:51
Äh, det är ju många med småbarn på gymmen! Ta med en sån där grej de kan sitta i, lite leksaker osv... kanske inte går att köra övningar som kräver mycket koncentration som böj, mark eller bänkpress om du inte har någon som har lite koll på ungen..

ARMSTARK
2009-03-31, 10:53
Jag vet inte hur din familjesituasion ser ut men kan inte den andra hälften vara hemma med barnet den lilla stunden ( 2 timmar? ) ett träningspass tar allt som allt?
Vissa har lite svårt att få medhåll för träning under småbarns tiden, men jag hävdar att för att det ska kunna fungera på längre sikt så måste man få den lilla energiinjektionen som träningen ger.
Min fru gifte sig med en träningsnarkoman och hon har accepterat det till slut, har till och med börjat träna själv.

Ironbabe
2009-03-31, 10:58

För det första så ska du förbereda dig på att träningspasset kan komma att bli väldigt hattigt och okoncentrerat! Sen beror det på hur livlig din dotter är, kan hon sitta och leka själv? Ta med dig några leksaker som hon kan leka med. Det går att träna hyffsat med barn på gymmet men du kan glömma några nya PB:n ;) Du behöver iaf inte köra cardio efteråt för det får du på köpet under passet!

Ta med henne och prova några ggr. Ha bara med ögonen i nacken och löpardojjorna :D

tntballe
2009-03-31, 11:00
Något ätbart, något drickbart och favoritleksakerna brukar kunna hålla barnen på plats den tid det tar att köra ett set.
Även minsta hantlarna eller vikterna har varit poppis att leka med.

palme
2009-03-31, 11:26
Tycker inte man ska låta barn springa runt inne på gymmet och leka, är man inne i sin egna bubbla är det lätt hänt att man trampar ihjäl de(går ner de iaf). Håll er till gym med barnpassning tack eller se till att de håller sig ur vägen.

JJ
2009-03-31, 11:27
Jag skulle inte ta med en 1,5 åring utan någon som kan hålla koll när man kör sina set.

Ganymedes
2009-03-31, 11:40
Finns det inte något knep som man kan använda för att låsa en toalett utifrån?

Piranha
2009-03-31, 11:49
Jag måste säga att jag inte tycker att barn hör hemma på gym, finns barnpassning så okej.

Ett gym är som gjort för att klämma sig tappa, slå i och göra sig illa på.

Dessutom kan knappast en förälder ha 100% uppsikt på sitt barn och samtidigt träna.

Jag har vart med om att stå och böja på 200 och ha någons ungar rännande runt benen, det är fasen ingen höjdare.

Ut med dem!

MasterChief
2009-03-31, 11:50
Jag tränar på SATS och de har barnpassning, vilket är lite förvånande att inte fler gym har.

Det är dyrt att driva.

Musselbank
2009-03-31, 12:04
http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article2482100.ab

Ironbabe
2009-03-31, 12:10
http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article2482100.ab

Sånt där hade min mamma till oss när vi var små..så speciellt nytt är det inte som de vill få det att framstå :)

BigSpawn
2009-03-31, 12:11
Jag måste säga att jag inte tycker att barn hör hemma på gym, finns barnpassning så okej.

Dessutom kan knappast en förälder ha 100% uppsikt på sitt barn och samtidigt träna.

Jag har vart med om att stå och böja på 200 och ha någons ungar rännande runt benen, det är fasen ingen höjdare.

Ut med dem!

Jag håller med, jag skulle definitivt inte ha mitt barn springandes runt på gymmet, helt omöjligt att hålla full koll hela tiden, går så fort med barn.

för en massa år sen så höll jag på att cykla på ett barn i huvudet eller vad man ska säga att jag gjorde, satt på en sån där sittcykel och ett litet barn sprang runt där i rummet. Som tur var såg jag i ögonvrån att han närmade sig pedalerna snabbt och hann stoppa, hade bra fart då och det hade definitivt kunnat gå illa.

Mongar
2009-03-31, 12:15
Be henne passa.
Går inte, vi får tillökning denna vecka och hon hinner inte passa båda.
Men det kommer att vara rätt så tomt på gymmet om jag far dit 10 på morgon.

Måste helt enkelt komma igång med träningen igen förrän jag blir till en tandpetare.

Gymmet har inte råd med barnpassning heltid. Jag föreslog att de skulle ha en kväll i veckan, en "pappakväll" då de har någon som passar.

Tror Stoltz menade att du skulle låta din dotter passa när du tränar. Du frågade nämligen hur du skulle hålla henne sysselsatt.
Låt henne passa helt enkelt :P

Alone_in_the_dark
2009-03-31, 12:16
Det är dyrt att driva.

Sant, men jag tänkte längre. Om ett gym erbjuder barnpassning, borde inte fler gymmare med barn börja träna då (= mera intäkter)? Det var min tanke.

fabbo
2009-03-31, 12:17
Jag håller med alla som säger att barnen inte ska med till gymmet, det är ingen lekplats. Men jag har inget val. De som har barn eller mindre syskon vet hur olika barn kan vara. Min dotter råkar vara den snälla men för energiska sortens som tröttar ut sin mor.
Min ekonomiska situation tillåter inte en barnvakt, finns inga gym med barnpassning i denna håla kallad Jakobstad och gymmet stänger redan 21:00 så jag hinner inte träna då dottern somnat.

BigSpawn
2009-03-31, 12:20
Jag håller med alla som säger att barnen inte ska med till gymmet, det är ingen lekplats. Men jag har inget val. De som har barn eller mindre syskon vet hur olika barn kan vara. Min dotter råkar vara den snälla men för energiska sortens som tröttar ut sin mor.
Min ekonomiska situation tillåter inte en barnvakt, finns inga gym med barnpassning i denna håla kallad Jakobstad och gymmet stänger redan 21:00 så jag hinner inte träna då dottern somnat.

jag förstår dig, jag är i samma sits ungefär, fick tillökning för ett tag sen och gjorde faktiskt min träningscomeback i samma veva, men tränar som sagt på Sats som erbjuder barnpassning. Nu gör jag dock så att jag tränar innan jobbet istället så jag är på gymmet runt 0630 och då kan man faktiskt vara hemma i bra tid ändå:) nu kanske det inte fungerar med alla jobb, men ska väl gå i de allra flesta fallen:)

Piranha
2009-03-31, 12:37
Babycage :thumbup:

http://www.babyfrankenstein.com/images/cagesubmit3-785154.jpg

JoeyP
2009-03-31, 12:39
Jag var nära på att bänka en unge i huvudet en gång! Och då hade jag precis kollat så ungen inte va där!

JoeyP
2009-03-31, 12:42
Du kan ju ha ungen i en sån där babyväska man har på ryggen :D

saab900
2009-03-31, 12:56

Big NO NO, så länge din unge inte är:

* Tyst
* Still

Jag skrev ett inlägg i personligheter som stör dig på gymmet om detta:

Folk som tvunget måste ha med sig ungarna till gymmet. Det är inget dagis. En kille tar alltid med sig sin dotter och son, ca 4 och 6 år gamla, direkt från dagiset och sen är det lekstuga i gymmet. Det gäller fan att se upp när man knäböjer eller kör stående militärpress när det springer runt ungar och leker kull och skriker och gapar runt benen på en när pappa är i ett annat rum. Man vågar ju inte riktigt säga till dom heller, det känns inte som om det är min sak, och jag vet ju inte hur pappan reagerar om jag börja banna ungarna hans.

Och så ska dom jämnt prata med en också, vad gör du, varför gör du så, vavava. Och den värsta: - Min pappa är starkare än dig. Fan, jag måste se för snäll ut. Jag gillar inte barn :D

Klarar du av att hålla koll på ungarna och träna samtidigt, och se till att de är tysta och inte springer runt eller stör andra är det OK. Men jag förstår att det inte är lätt för en liten knatte att sitta still och tyst en timme, men går det inte har de inget på gymmet att göra, och det skulle du få veta av mig omgående. Jag går inte dit för att få ont i huvudet, eller för att riskera att skada barn med tunga vikter.

Wao
2009-03-31, 12:59
Jag skulle aldrig ta med ett barn till gymmet. Risken att något händer är allt för stor plus att jag skulle ha svårt att koncentrera mig på både ungen och lyften. Jag blir rätt irriterad på folk som har med sig sina egna barn till gymmet också, skulle jag råka skada ungen på nåt sätt hade jag mått skit.

Lejon
2009-03-31, 13:00
Sover inte dottern på dagen? Jag har två grabbar i din dotters ålder, det brukar lösa sig med lite framförhållning och att komma iväg på rätt tid på dagen då de kan sova i vagnen under tiden. Ett annat alternativ kanske kan vara att träna på kvällen vid läggdags och ha barnet i vagnen ombytt för natten, då är det bara att flytta över till sängen när du kommer hem igen. Eller träna under lunchen på jobbet?

young_george
2009-03-31, 13:03
Om dom kan sitta i barnvagn eller hålla sig borta från vikterna är det okej.

Tricce
2009-03-31, 13:15
Köp hem bänk och hantlar. ;)

Lellan
2009-03-31, 13:52
Beror nog helt på ungen, ålder och temperament.

Min har alltid varit en "smitare", började gå vid 9 mån och sprang vid 10 klättrade och rymde. Barnpassningen på gymet testades - men nja, stora dramatiska utspel ledde till att man inte kunde träna, så jag har faktiskt inte vågat mig på att testa det en 4e gång.

Nu var det inte pga bara det jag tränade sällan, men kan du ha med dig vagn å ungen sover (m hörlurar tex) kan det ju fungera, eller om den kan hålla sig där du ser till att den är.

Idealungen för ändamålet är väl en mammig/pappig unge som sitter och tittar beundrande från en barnstol med kanske lite leksaker framför sig.. :D

Är din lika vild som min hade jag köpt hem lite vikter och tränat när h*n lagt sig för natten helt enkelt.

martin_vbg
2009-03-31, 13:55
Jag har inte läst igenom tråden men tänk över att ta med dig ungen till gymmet. För något år sedan var det en snorunge som sprang omkring som ingen hade koll på på mitt gamla gym och med mp3-spelaren på och helt slut efter marklyften var det otroligt nära att ungen klämde sina små fötter under vikterna på nedvägen. Vad ungen gjorde där och var den kom ifrån har jag ingen aning om. :S

Så om du tar med dig ungen till gymmet så håll koll.

coxie
2009-03-31, 14:22
Om ungen sitter still och är tyst så är det inga problem, om den springer runt och för liv så ska den stanna hemma.

Detta är inte pga. skaderisken för ungen utan för att du borde respektera oss som inte vill utsättas för störande ungar när vi tränar.

Ironbabe
2009-03-31, 14:37
Gymägarna säger att det är helt okej att ta med dottern bara jag har koll på henne... Så nu undrar jag om nån av er har tips på hur man ska hålla en liten huligan på 1½ år sysselsatt mellan lyften.

Tycker det är många som missat ämnesfrågan i den här tråden! Han frågar efter tips hur han ska sysselsätta dottern :)

Så kom igen och tipsa nu

spann
2009-03-31, 14:39
Finns det inte någon i receptionen som kan ta hand om ungen? Du kan ju alltid erbjuda personen lite extra betalt för besväret?

fabbo
2009-03-31, 15:28
Tycker det är många som missat ämnesfrågan i den här tråden! Han frågar efter tips hur han ska sysselsätta dottern :)

Så kom igen och tipsa nu

Tack för stödet.

Tyvärr finns det ingen extra personal som kan passa henne, alls.
Det gick att ha med henne så länge som hon bara satt i sin bilstol men
nu springer hon bara.

pragmatist
2009-03-31, 15:39
TV + Teletubbies eller Drömmarnas trädgård. Enda som funkar på min 16-månaders i alla fall. :D

Trance
2009-03-31, 15:45
Tack för stödet.

Tyvärr finns det ingen extra personal som kan passa henne, alls.
Det gick att ha med henne så länge som hon bara satt i sin bilstol men
nu springer hon bara.

Med andra ord kommer hon att störa andra människor.

Condemned
2009-03-31, 15:49
Lite saft, något att äta, en/två leksaker. Kanske har du en kompis som du tränar med, då kan han/hon hålla ett öga medans du kör dina set.

På mitt gym hemma i Sthlm har dom ett litet lekrum med tv + div leksaker, brukar funka bra för dom som har med sig sina barn.

BrorDuktig
2009-03-31, 15:49
Hmm, dra med en träningspolare då när du tränar. När du vilar så passar han ungen och när han kör passar du ungen. Kan inte bli mycket enklare än så.

Osten80
2009-03-31, 16:07
Ungar har inte på ett gym att göra.

Jockefoten
2009-03-31, 16:34
Det känns fel åt båda hållen.
Jobbigt när barn i 5års åldern sitter i tex benpressen och vägrar flytta sig hur snällt man än ber dem.

Sen känns det oansvarigt av föräldern att ta med barn till gymmet.
När man skaffar barn gör man ett val vilket leder till att man får prioritera bort vissa saker i livet, till exempel gymmet.

Berguven
2009-03-31, 19:44
Jag tycker att det är otroligt respektlöst att ta med en unge om det finns minsta lilla risk att den inte sitter stilla (bur är nog ett okej alternativ). Skoj att råka döda någon när man kör ryck eller stöt.

ceejay
2009-03-31, 19:51
Finns barnrum på gymmet jag tränar på ;)

tntballe
2009-03-31, 19:54

Gymägarna tycker att det är ok, fabbo undrar då hur man håller huliganen sysselsatt.

Några förslag?

Lellan
2009-03-31, 20:27
Gymägarna tycker att det är ok, fabbo undrar då hur man håller huliganen sysselsatt.

Några förslag?

Mitt förslag var väl inte så illa till en 1½ åring; har det växt ur bilstolen ta med en matstol m bord och spänn fast barnet och stolen inom synhåll (+ ngt med att roa om inte synen av pappa stark duger. bärbar dvd på ett bord intill, leksaker el vad det nu är som fångar just den ungens intresse..).

Billigare än barnvakt också; ikea stol med avtagbara ben och bord kostar väl typ 150 kr.

Men det beror ju på barnets temperament, finns det inget sätt att det kan roa sig själv o acceptera att hålla sig på en begränsad yta lär det faktiskt inte funka att den är på gymet hur välvilligt inställd än gymägaren är.

Trance
2009-03-31, 20:30

Några förslag?

Vad gymägarna anser spelar väl ingen roll på våran åsikt? Det räcker att ungen vandrar iväg en meter för att man skall råka slå ut framtänderna på den med en hantelpress eller klämma i någon maskin.

shadowfire
2009-03-31, 20:30
Ta med strypkoppel eller motsvarande bara (jag vet inte vad man använder, är dålig på barn).
Har sett alltför många barn som varit farligt nära att komma ikläm i cablecrossar mm då föräldern bommat att ungen stuckit iväg o för andra som tränar så räknar man inte med att det smyger upp en 2 äpplen hög sak bakom en....

Hemi
2009-03-31, 20:50

Ut med dem!

Håller med, barnpassning på gym fanns inte på min tid. Enda lösningen i så fall. Har också blivit stående med en skivstång i axelhöjd i väntan på att föräldrar skall rädda barnen.

tntballe
2009-03-31, 20:53
Vad gymägarna anser spelar väl ingen roll på våran åsikt? Det räcker att ungen vandrar iväg en meter för att man skall råka slå ut framtänderna på den med en hantelpress eller klämma i någon maskin.

Nej, men det var inte frågan heller. Hade hoppats på fler förslag då jag också vill veta.
Han har enligt första posten redan förstått att barnet inte ska kuta omkring utan tillsyn.

Solros
2009-03-31, 21:06
Försök att hitta ett gym som erbjuder barnpassning, eller försök att börja träna hemma :)

LoTiX
2009-03-31, 21:07
Nej, men det var inte frågan heller. Hade hoppats på fler förslag då jag också vill veta.
Han har enligt första posten redan förstått att barnet inte ska kuta omkring utan tillsyn.

Och det bryr jag mig personligen inte ett skvatt om, däremot kommer jag skriva ändå för jag vill vädra min åsikt i den här frågan.

Ser jag ett barn på gymmet går jag direkt till personal och så får de se till att det åtgärdas. Har man med sig ett barn kan man för det första inte förvänta sig att det kommer sköta sig. Man måste säkerställa det å det grövsta, något som är omöjligt. Därför är det helt enkelt respektlöst att ta med sig barnet, både mot barnet självt och ALLA ANDRA SOM BEFINNER SIG PÅ GYMMET.

Hemi
2009-03-31, 21:09
... eller försök att börja träna hemma :)

Samma sak där egentligen, i den mån man har passning, absolut. Annars skulle jag nästan utfärda en varning där då olyckor ofta sker i hemmet och med skivstänger dundrandes och farfar slaggar till...

palme
2009-03-31, 21:12
Ser jag ett barn på gymmet går jag direkt till personal och så får de se till att det åtgärdas.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Jävla dåre du behöver ju inte likvidera ungen :D

tntballe
2009-03-31, 21:14
Och det bryr jag mig personligen inte ett skvatt om, däremot kommer jag skriva ändå för jag vill vädra min åsikt i den här frågan.

Ser jag ett barn på gymmet går jag direkt till personal och så får de se till att det åtgärdas. Har man med sig ett barn kan man för det första inte förvänta sig att det kommer sköta sig. Man måste säkerställa det å det grövsta, något som är omöjligt. Därför är det helt enkelt respektlöst att ta med sig barnet, både mot barnet självt och ALLA ANDRA SOM BEFINNER SIG PÅ GYMMET.

Vad är det dom ska åtgärda? Dom tillåter att han tar med sig barn. Och omöjligt är det inte, sköter man det rätt så är det ingen annan som blir lidande. Visst kan den som tar med sig barnet få det lite jobbigare, men det drabbar som sagt ingen annan.
Respektlöst att ta med barnet när den själv vill?

mangemani
2009-03-31, 21:18
barn ska enligt min åsikt lämnas hemma eller hos någon som kan se effter medans.
dom har inget där att göra.
det blir bara en massa lek och strul och man måste hela tiden vara på sin vakt(ja,det finns föräldrar som drar med sej ungen/ungarna till vårat gym,så jag vet hur det är).
nu är det ju givetvis inte jag som tar på mej smällen om jag snubblar baklänges över ungen när jag kör knäböj eller liknande och gör seriöst illa ungen,men det vore ju tråkigt om det skulle gå så långt pga att föräldrarna tar med sej barnen dit.

Hemi
2009-03-31, 21:22
Normalt funtade barn blir som galna på varje ny plats och skall utforska allting. Det i kombination med de ickeförstående och förall del förstående hårt styrketränande i tråden ger svaret. Bättre att bomma för säkert eller anordna en gymbarnvakt. Mellanting innebär ganska stora risker, vill jag tro.

mangs
2009-03-31, 21:27
Jag håller med om att gymmet inte är en lekplats men skillnaden hur pass livliga barn kan vara är enorm. Många barn skulle säkert kunna följa med sin förälder och sitta tysta och roa sig med något i ett hörn men det känns inte rättvist varken mot ungen, de andra som tränar där eller sig själv.

Mitt förslag är att försöka hitta tider du kan träna så att du slipper ha med dig barnet doit. Är barnet på dagis så försök hinna med att träna på lunchen om det finns möjlighet till detta. Ett annat riktigt bra alternativ är att försöka träna i hemmet. Det finns mängder med styrkeövningar du kan göra oavsett tid på dygnet. Att ha småbarn (speciellt i pluralis) påverkar end tid för träning kraftigt oich man kna inte räkna med att man kan ha tid avsatt för träning varje dag utan man får försöka göra det bästa av situationen, det är ju trots allt bara en begränsad tid.

Jag har iofs ett helt gym hemma men jag tränar oftast på jobbet. Däremot kan jag då köra tex chins,dips,biceps,mage och andra enklare övningar i hemmets vrå samtidigt som jag underhåller två små barn.

Jag gillar däremot inte att köra marklyft,knäböj, bänkpress etc när jag vet att mina barn springer runt omkring. Utan dessa tyngre pass kör jag på jobbet eller när barnen inte är med mig

Trance
2009-03-31, 21:33

Skulle du vilja maxa en knäböj med en unge inom 5 meter, även om föräldren "passar" ungen medan han kör bänkpress.

Arne Persson
2009-03-31, 21:38
Min lilla underbara flicka (7 år) går in på tjejernas omklädningsrum och gör sin läxa.... sedan går hon ut och "tränar" på gymet under pauserna.....

Hemi
2009-03-31, 21:41
Min lilla underbara flicka (7 år) går in på tjejernas omklädningsrum och gör sin läxa.... sedan går hon ut och "tränar" på gymet under pauserna.....

Å andra sidan är det ungefär där gränsen går, vid 6, 7 år. Fast hon kanske alltid varit sådär lugn...

Krokodil
2009-03-31, 21:47
Barn är en del av livet och de skall också inkluderas i det mesta man gör. Självklart är det inte alltid rätt tid och plats att ta med barnen på föräldrarnas aktiviteter, men med lite planering och sunt förnuft kan man göra det mesta med sina småttingar.

saab900
2009-03-31, 21:52
Vad är det dom ska åtgärda? Dom tillåter att han tar med sig barn. Och omöjligt är det inte, sköter man det rätt så är det ingen annan som blir lidande. Visst kan den som tar med sig barnet få det lite jobbigare, men det drabbar som sagt ingen annan.
Respektlöst att ta med barnet när den själv vill?

Klart att det drabbar någon annan. Alla barn jag sett på gymmet för ett fruktansvärt liv, och så fort föräldern tittar bort försvinner de med raketfart och springer runt och är någonstans där de absolut inte ska vara.

Hemi
2009-03-31, 21:53
Barn är en del av livet
...

Så låt dem förbli en del av livet...vid ca 5 år minus då skulle jag nästan kalla "säkra" barn retards. Haha, nä nu har jag sagt mitt.

tntballe
2009-03-31, 21:56
Skulle du vilja maxa en knäböj med en unge inom 5 meter, även om föräldren "passar" ungen medan han kör bänkpress.

Skulle ungen vara upptagen med sitt så ja.

Då detta har nämnts så många gånger så antar jag att föräldrar inte har den kontrollen på sina barn, eller den extra kollen på sin omgivning man behöver ha.

tntballe
2009-03-31, 22:05
Klart att det drabbar någon annan. Alla barn jag sett på gymmet för ett fruktansvärt liv, och så fort föräldern tittar bort försvinner de med raketfart och springer runt och är någonstans där de absolut inte ska vara.

Det är för att föräldrarna är odugliga. Det går att ha koll och träna samtidigt, dom som inte kan det ska självklart inte ha barn med sig. Som i många andra situationer så får man som förälder anpassa sig.

Erik__
2009-03-31, 22:08
Finns ju inget mer irriterande. En unge fram in bakom mig när jag körde knäböj en gång, var mindre roligt. En annan gång gick jag och letade handtag till latsdraget och märkte att 2 barn byggt ett torn av dom i andra änden av gymmet. I onsdags stod en unge 2m framför mig och riktigt glodde när jag körde marlyft, var ju inte farligt på något vis men otroligt irriterande.

Ska tilläggas att gymmet är väldigt litet, väldigt trångt och personallöst.

Sebbe_H
2009-03-31, 22:09
Ränner det omkring en unge utan förälder runt mig när jag tränar så bryr jag mig fan inte nämnärt om ungen får en 25kgs kaka på foten. Håll koll på era ungar eller ta konsekvenserna. Nuff said!

mangs
2009-03-31, 22:12
Ränner det omkring en unge utan förälder runt mig när jag tränar så bryr jag mig fan inte nämnärt om ungen får en 25kgs kaka på foten. Håll koll på era ungar eller ta konsekvenserna. Nuff said!

Detta var nog dagens dummaste inlägg i frågan.

saab900
2009-03-31, 22:13

Jag tror att jag skulle må ganska dåligt om en unge sprang in i mig när jag körde stående militärpress och få 40 kilo i huvudet. Chanserna att ungen dör är rätt goda då. Det tror jag du också skulle göra faktiskt. Hoppas jag. För din skull.

Sebbe_H
2009-03-31, 22:13
Detta var nog dagens dummaste inlägg i frågan.

Skiter jag fullständigt i, ska folk envisas med att ta ungarna till gymmet och inte kunna hålla koll på dom så är det deras problem, inte mitt.

mangs
2009-03-31, 22:20
Skiter jag fullständigt i, ska folk envisas med att ta ungarna till gymmet och inte kunna hålla koll på dom så är det deras problem, inte mitt.

Jo, jag ser det men undrar om det heöa är så genomtänkt. Om du blivit störd av en unge och tillföljd vräkt en 25kgs kaka över denne, du ahde bara låtsats som ingenting och forstätta med din Hardkårr-träning med en mosad yngling brecvid dig.

Självklart skall föräldrar som tar med sig barn ta hand om dessa men om en olycka ändå skulle vara framme skulle nog du må ganska dåligt?

Jämför med att köra över ett barn med bil och sedan hävda att föräldrarna skulle haft bättre koll på ungen, visserligen sant men du hade nog inte bara kunnat skylla på detta och gå vidare med ditt liv som om ingenting hänt?

Pingu
2009-03-31, 22:20

En normalt funtat männsika skriver inte så

Pingu
2009-03-31, 22:22
Har med mig ungarna ganska ofta på gymmet och det är aldrig några problem, dom leker i ett hörn med medtagna leksaker eller så tränar dom lite lätt. Sen får dom inte vara ifred för nästan alla kommer och buser med dom:thumbup:

Lillgrabben
2009-03-31, 22:37

Wohoo, en riktig tuffing här!

Det skulle inte skada om du tänkte till litegrann innan du trycker in "skicka svar"-knappen. Maken till osmaklig kommentar får man leta efter.

Trance
2009-03-31, 22:42
Har med mig ungarna ganska ofta på gymmet och det är aldrig några problem, dom leker i ett hörn med medtagna leksaker eller så tränar dom lite lätt. Sen får dom inte vara ifred för nästan alla kommer och buser med dom:thumbup:

Föräldrar stör sig sällan på vad deras gullungar håller på med.

Pingu
2009-03-31, 22:44

Uppenbarligen inte andra heller

MojjMojj
2009-03-31, 22:50
Uppenbarligen inte andra heller

Ja ja, inte dina ungar då. Majoriteten av småungar är farliga för sig själva och andra, i gymlokalerna. Samt störande för många, om inte en majoritet här också (ingen källa på det, tyvärr)

Tycker lellan skriver det bra om Hur ens barn är, dvs dampigt, lugnt, lr mellan. Man får ta de råd som finns framlagda och anpassa dem efter ungens personlighet. Om ingen av dessa råd fungerar så borde man tänka på att hitta någon annan lösning än att ha ungen i lokalen.
Frågan är väl om det är värt risken i det läget då.

L-Sami
2009-03-31, 23:07
När jag var 7-8år följde med ofta morsan till gymmet, körde bicepscurl med 3-5kgs hantel + benspark 15kg och bencurl 5kg, benlyft, cyklade mest dock på motionscykeln samtidigt som jag kollade på tidningar och drack coca cola :D
Gymmet var Powerhouse i Haninge i mitten av 90-talet.

Fast om man är 1,5år så är det lite svårare, då man är inte kapabel till träning.

bear.flowertwig
2009-03-31, 23:19
När jag var 7-8år följde med ofta morsan till gymmet, körde bicepscurl med 3-5kgs hantel + benspark 15kg och bencurl 5kg, benlyft, cyklade mest dock på motionscykeln samtidigt som jag kollade på tidningar och drack coca cola :D
Gymmet var Powerhouse i Haninge i mitten av 90-talet.

Fast om man är 1,5år så är det lite svårare, då man är inte kapabel till träning.

Där tränade jag på den tiden. Med facit i hand hade en "tappad" 25 kilos kaka kanske inte varit så dumt.

MAXX
2009-03-31, 23:43
Kom och tänka på den här när jag såg tråden så jag måste bara posta den.

tz94H398QTM

så jäkla komiskt med ungen brevid lekandes med barbies till synes helt omedveten monstret brevid :laugh:

CiCoro
2009-04-01, 02:18

+1, de känner till riskerna. De har ett ansvar som föräldrar.

Nitrometan
2009-04-01, 08:11
Där tränade jag på den tiden. Med facit i hand hade en "tappad" 25 kilos kaka kanske inte varit så dumt.
Bra diss. :thumbup:

Anton Fräs
2009-04-01, 08:28
Sålänge ungen är still och inte rusar omrking så är det lugnt enligt mig. Detta håller jag dock inte för troligt och isåfall borde man nog hålla barnet borta från gymet. För barnets och ditt egets bästa. Kanske även individen som ofrivilligen skadar barnets bästa..

Arne Persson
2009-04-01, 08:43

Du lär också bli förälder en vacker dag unge vän...

130kg finsk sisu
2009-04-01, 09:08
Håller med Arne här och utvecklar meningen med detta: Att bli pappa är den största dagen i ditt liv. Man kan vara hur stor och stark eller elak eller hååårdkåår eller BRATZ man vill men den dagen du håller i det späda lilla knytet så är den lyckligaste som finns. Sen att pappan och barnet följs åt under hela uppväxttiden är naturligt och då kommer gymmet med in i det.
Men givetvis har pappan ansvar över ungen och bör klargöra vad man får och inte får göra. Men så länge barnet sköter sig skall det givetvis få ta del av gym-livet.

Arne Persson
2009-04-01, 09:15
Eftersom man är skiljd och har inte mycket att välja på så får min lilla docka hänga med när jag tränar. Hon är lugn och snäll där. Jag har visat henne vad som händer när man släpper en 25 kg vikt i golvet. Så hon har stor respekt för redskapen där.

Tryman
2009-04-01, 09:30
Jag har visat henne vad som händer när man släpper en 25 kg vikt i golvet.

Hoppas inte foten hamnade i vägen...

Arne Persson
2009-04-01, 09:36
Hoppas inte foten hamnade i vägen...

Ha ha! Nej knappast! Däremot gjorde vikten en hål rakt igenom regopolmattan.... vilket var meningen.

Cilia
2009-04-01, 09:38
när ska det vara mammakväll då? *s*

Piranha
2009-04-01, 10:04
Håller med Arne här och utvecklar meningen med detta: Att bli pappa är den största dagen i ditt liv. Man kan vara hur stor och stark eller elak eller hååårdkåår eller BRATZ man vill men den dagen du håller i det späda lilla knytet så är den lyckligaste som finns. Sen att pappan och barnet följs åt under hela uppväxttiden är naturligt och då kommer gymmet med in i det.
Men givetvis har pappan ansvar över ungen och bör klargöra vad man får och inte får göra. Men så länge barnet sköter sig skall det givetvis få ta del av gym-livet.

Jag håller däremot inte med.

Jag kan då inte slappna av och köra på som jag vill om jag vet det finns ett barn i lokalen, undermedvetet måste jag hålla koll på vart ungen är utifallatt.
Och det pajar hela mitt pass, oavsett hur väluppfostrad ungen är för man vet inte helt enkelt.

De flesta gym jag kört på har åldersgräns, det är också en försäkringsfråga för gymmet.

Arne Persson
2009-04-01, 10:20

Jag kan då inte slappna av och köra på som jag vill om jag vet det finns ett barn i lokalen, undermedvetet måste jag hålla koll på vart ungen är utifallatt.
Och det pajar hela mitt pass, oavsett hur väluppfostrad ungen är för man vet inte helt enkelt.

De flesta gym jag kört på har åldersgräns, det är också en försäkringsfråga för gymmet.

Ha ha! Då får man väl lägga ner sin träning då......:bpump:

Piranha
2009-04-01, 10:28
Ha ha! Då får man väl lägga ner sin träning då......:bpump:

Som tur är där jag tränar finns regler :D.

130kg finsk sisu
2009-04-01, 10:37

Sen så lever vi ju i olika verkligheter. Jag tränar i ett grishus och du på ett stort gym. Skulle jag vara i dina skor så kanske jag skulle reagera annorlunda.

Piranha
2009-04-01, 10:47
Sen så lever vi ju i olika verkligheter. Jag tränar i ett grishus och du på ett stort gym. Skulle jag vara i dina skor så kanske jag skulle reagera annorlunda.

Absolut kära Freddi, det är såklart enorm skillnad om man känner personen.

fabbo
2009-04-01, 11:28
Det blev tydligen till en "får barn vara på gym"-tråd istället för tips hur man kan sysselsätta dem...

Mina slutsatser är väl
1) Testa en lugn förmiddag hur hon beter sig
2) Om hon inte kan hålla sig lugn så blir det träning då hon sover middag (så länge jag är ledig
3) Försöka få barnvakt eller träningskamrat att turas om med.
4) Sluta lyfta skrot o bli äckligt spinkig

BigSpawn
2009-04-01, 11:31
Det blev tydligen till en "får barn vara på gym"-tråd istället för tips hur man kan sysselsätta dem...

Mina slutsatser är väl
2) Om hon inte kan hålla sig lugn så blir det träning då hon sover middag (så länge jag är ledig

Varför inte prova träna innan jobbet, inte så kul att gå upp toktidigt men skönt när man väl tar sig iväg:)

JJ
2009-04-01, 11:32

Jo, hela tiden.

Alone_in_the_dark
2009-04-01, 11:35

Mina slutsatser är väl

Fabbo såg att du hör hemma i grannlandet har du kikat på http://www.sats.com/fi/start/ ?

Sebbe_H
2009-04-01, 11:35

Mina slutsatser är väl

5) Köp hem bänk vikter och hantlar.

Ang mitt svar tidigare i tråden. Var lite förbannad på alla som skriver att deras barn kan minsann sköta sig osv, det är klart att ni tycker det, men som t.ex pirhana skriver så är det ju störande även om ett barn bara är inne på gymmet. Och jag överdrev givetvis lite, klart jag skulle må dåligt om jag mosade ett barn, men det är ju knappast mitt fel om ungen ränner omkring runt mig, föräldrarna har ju ett ansvar.

Och f.ö vet jag inte hur stort jakobstad är, men det måste finnas barnpassning på något gym i närheten. Tom mitt lilla sketna gym har ju det.

Pepz
2009-04-01, 11:36

håller med här.
Finns alltför stor skaderisk för alla parter men främst för barnet, på ett gym.

mangs
2009-04-01, 11:57
5) Köp hem bänk vikter och hantlar.

Ang mitt svar tidigare i tråden. Var lite förbannad på alla som skriver att deras barn kan minsann sköta sig osv, det är klart att ni tycker det, men som t.ex pirhana skriver så är det ju störande även om ett barn bara är inne på gymmet. Och jag överdrev givetvis lite, klart jag skulle må dåligt om jag mosade ett barn, men det är ju knappast mitt fel om ungen ränner omkring runt mig, föräldrarna har ju ett ansvar.

Och f.ö vet jag inte hur stort jakobstad är, men det måste finnas barnpassning på något gym i närheten. Tom mitt lilla sketna gym har ju det.

OK, bra det.

Min dotter på tre år är väldigt llugn och lydig men jag skulle ändå inte vilja ta med henne redan nu på ett stort gym då jag inte vill stå där i Knäböjen och rätt som det är knatar hon iväg efter någonting. Ännu mindre skulle jag uppskatta om andra barn springer runt benen på mig när jag tränar.

fabbo
2009-04-01, 12:00
Fabbo såg att du hör hemma i grannlandet har du kikat på http://www.sats.com/fi/start/ ?

Finns bara i södra Finland. I Jakobstad var jag bor finns bara två gym.
Några här föreslår att jag fixar gym hemma men jag har inte tillräckligt
med utrymme i källaren.

Att träna före jobbet är en plåga, gjort det förut. Skulle kanske göra det om det nu om det vore möjligt men gymmen här öppnar först 8:00.

mangs
2009-04-01, 12:30
Inte för att vara sådan men du verkar lite bekväm? Om nu träningen är så viktig för dig får faktiskt du se till att arrangera så att din träning kan bedrivas på något lämpligt sätt. Att du inte orkar träna varken före eller efter jobb och inte heller har utrymme till någon form av täning hemma trots du bor i hus med källare låter som om du letar efter ursäkter för att du skall slippa träna

Träningen är en sak som du vill prioritera då har du två val, antingen skjuter du i den eller får du se till att den blir av på något sätt men då kommer det få kompromissa med andra saker.

Ursäkta om jag låter för hård men jag kan inte riktigt köpa att hela världen skall passa sig in efter dina träningsbehov. Det är faktiskt du som får anpassa dig efter den nya situationen.

Jag är själv i samma sits och har nu med nr2 fått avvara många av mina pass men jag har nu genom små justeringar fått till så jag kan träna 3-4 pass i veckan och ändå ha tid över till annat. Lösningen för min del var att lägga in träning på udda tider,platser mm och inte vara så jävla bekväm. Hade jag haft som krav att jag först skulle komma hem från jobbet, äta, träna klockan 19.00 och komma hem 21.00 och återigen äta så hade det nog inte blivit ett enda pass av för min del nu. Jag får helt enkelt passa på när tillfälle ges. Därför är det perfekt att ha lite utrustning hemma så att du kan köra vissa pass där och kanske bara masa dig upp en timme tidigare en dag i veckan för träning på riktigt gym innan jobb.

Ironbabe
2009-04-01, 12:42
Synd att du inte bor i Stockholm och kan träna på STK i Sundbyberg. Där är barn välkomna och ni andra som skrivit i tråden om barns vara och icke vara på gymmet är oxå välkomna.

STK välkomnar alla oavsett ålder *cupid*

fabbo
2009-04-01, 14:26
Inte för att vara sådan men du verkar lite bekväm? Om nu träningen är så viktig för dig får faktiskt du se till att arrangera så att din träning kan bedrivas på något lämpligt sätt. Att du inte orkar träna varken före eller efter jobb och inte heller har utrymme till någon form av täning hemma trots du bor i hus med källare låter som om du letar efter ursäkter för att du skall slippa träna

Träningen är en sak som du vill prioritera då har du två val, antingen skjuter du i den eller får du se till att den blir av på något sätt men då kommer det få kompromissa med andra saker.

Ursäkta om jag låter för hård men jag kan inte riktigt köpa att hela världen skall passa sig in efter dina träningsbehov. Det är faktiskt du som får anpassa dig efter den nya situationen.

Jag är själv i samma sits och har nu med nr2 fått avvara många av mina pass men jag har nu genom små justeringar fått till så jag kan träna 3-4 pass i veckan och ändå ha tid över till annat. Lösningen för min del var att lägga in träning på udda tider,platser mm och inte vara så jävla bekväm. Hade jag haft som krav att jag först skulle komma hem från jobbet, äta, träna klockan 19.00 och komma hem 21.00 och återigen äta så hade det nog inte blivit ett enda pass av för min del nu. Jag får helt enkelt passa på när tillfälle ges. Därför är det perfekt att ha lite utrustning hemma så att du kan köra vissa pass där och kanske bara masa dig upp en timme tidigare en dag i veckan för träning på riktigt gym innan jobb.

Du har nog missförstått, jag är inte ett dugg bekväm. Jag slutar 16:00 och då ska dottern ha mat. Då skulle jag gärna fara o träna men hennes mor är slutkörd efter en lång dag med henne. 19:00 - 20:00 är det kvällsgröt och läggdags. 21:00 stänger gymmet. Kan tillägga att jag ansvarar för karate föreningen här i stan och drar träningar 2-3 gånger per vecka utöver vad jag tränar hemma. Jag har såklart prioriterat karaten eftersom utan mig skulle föreningen inte existera längre.

Kroppsbyggandet är det som lämnats bort för jag kan inte lämna allt barnpassande åt sambon. Det är dessutom tungt att stänga dörren och fara då dottern står och skriker för att jag ska stanna. Alltså vill jag helst ha med henne.

Wao
2009-04-01, 14:40
Hur ser du på att träna på morgonen innan jobbet? Eller på lunchen?

Arne Persson
2009-04-01, 14:55
Hoppsan....! Här tränar ju min lilla dotter på Smithmaskinen...:D

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=52cqhv&s=5

fabbo
2009-04-01, 16:42
Hur ser du på att träna på morgonen innan jobbet? Eller på lunchen?

Gymmet öppnar som sagt 8:00 och då ska jag vara vid jobbet.
Hinner inte på lunchen.

Nu är det drömmarnas trädgård som väntar..

mangs
2009-04-02, 08:58
Du har nog missförstått, jag är inte ett dugg bekväm. Jag slutar 16:00 och då ska dottern ha mat. Då skulle jag gärna fara o träna men hennes mor är slutkörd efter en lång dag med henne. 19:00 - 20:00 är det kvällsgröt och läggdags. 21:00 stänger gymmet. Kan tillägga att jag ansvarar för karate föreningen här i stan och drar träningar 2-3 gånger per vecka utöver vad jag tränar hemma. Jag har såklart prioriterat karaten eftersom utan mig skulle föreningen inte existera längre.

Kroppsbyggandet är det som lämnats bort för jag kan inte lämna allt barnpassande åt sambon. Det är dessutom tungt att stänga dörren och fara då dottern står och skriker för att jag ska stanna. Alltså vill jag helst ha med henne.

Som sagt, väntade ni inte ett andra barn redan? Det kommer bli typ hur mycket svårare som helst att då få egen tid, speciellt första året. Eftersom du även har andra viktigare åtaganden får du prioritera mellan dina barn, ditt jobb och din träning och då är väl valet enkelt? Även om du prioriterar ned din träning tidsmässigt så se till att träna smart och äta ok så kommer du inte tappa någonting. Det kan till och med vara en fördel att kroppen unde en längre period får vila upp sig från diverse skavanker.

Mitt tips kvarstår fortfarande, försök hitta någon bra utrustning som du kan köra med hemma, det behöver inte ta så mycket plats beroende på dina krav.

Clarkolofsson
2009-04-02, 10:34
Ingen med under 45 cm i biceps borde vara välkommen.

Wao
2009-04-02, 10:48
Gymmet öppnar som sagt 8:00 och då ska jag vara vid jobbet.
Hinner inte på lunchen.

Nu är det drömmarnas trädgård som väntar..

Finns det inget annat gym i närheten med bättre öppettider?

Mongar
2009-04-02, 10:52
Ingen med under 45 cm i biceps borde vara välkommen.
Finns ingen i världen me så stora biceps.

Mourten
2009-04-02, 11:01

Sant, Coleman har 60 cm + runt armarna, vilket ger oftast att biceps är 1/3 och triceps 2/3 dvs bara 20 cm biceps. Uselt.

OnT.
Hur kan ni störa er på att de är barn på gymmet ?
Jag låter garaterat mer än ett barn och kastar garanterat runt mer grejjer än dom också.

Osten80
2009-04-02, 11:06
Sant, Coleman har 60 cm + runt armarna, vilket ger oftast att biceps är 1/3 och triceps 2/3 dvs bara 20 cm biceps. Uselt.

OnT.
Jag låter garaterat mer än ett barn och kastar garanterat runt mer grejjer än dom också.

Åtta sidor tråd, och du förstår fortfarande inte varför många tycker att det är olämpligt med barn på gymmet?

Stoltz
2009-04-02, 11:08

http://www.variety.com/rbidata/photogallery/variety/4045.jpg

Clarkolofsson
2009-04-02, 11:09

*grr*
http://thesift.atlblogs.com/images/chuck-norris-002.jpg

Ironbabe
2009-04-02, 11:26
Åtta sidor tråd, och du förstår fortfarande inte varför många tycker att det är olämpligt med barn på gymmet?
Och du förstår inte heller efter åtta sidor trådskaparens ämnesfråga :/

Wao
2009-04-02, 12:05

OnT.

Det är ju inte det att småbarn slänger runt med 20kgs-kakor, utan det faktum att nån kan råka slänga en 20kgs-kaka på småbarnen. Flesta kan heller inte koppla av om det finns barn i närheten pga olycksrisken. Hänger du med?

Ironbabe
2009-04-02, 12:14
Det är ju inte det att småbarn slänger runt med 20kgs-kakor, utan det faktum att nån kan råka slänga en 20kgs-kaka på småbarnen. Flesta kan heller inte koppla av om det finns barn i närheten pga olycksrisken. Hänger du med?

Fortfarande offtopic! Starta en ny tråd istället där ni kan diskutera om barns vara eller icke vara på gymmet. I den här tråden efterfrågades tips hur man sysselsätter sitt barn på gymmet :)

Nitrometan
2009-04-02, 12:40
tips hur man sysselsätter sitt barn på gymmet :)
Låt dem sortera viktskivorna.

z_bumbi
2009-04-02, 13:02
Fortfarande offtopic! Starta en ny tråd istället där ni kan diskutera om barns vara eller icke vara på gymmet. I den här tråden efterfrågades tips hur man sysselsätter sitt barn på gymmet :)

Den frågan är väl redan löst, någon som passar, fastspänd eller i ett annat rum?

Ironbabe
2009-04-02, 13:17
Den frågan är väl redan löst, någon som passar, fastspänd eller i ett annat rum?
Om frågan redan är löst så kan ni väl lika gärna stänga tråden?! Så slipper trådskaparen få läsa alla andra offtopic inlägg han inte efterfrågat :)

Osten80
2009-04-02, 14:40
Och du förstår inte heller efter åtta sidor trådskaparens ämnesfråga :/

Skämtar du eller?

Wao
2009-04-02, 14:42

Jo visst var det ot, men det kändes mindre värt att starta en helt ny tråd för att upplysa mourten om varför småbarn inte borde vara på gym.

Piranha
2009-04-02, 15:11
sant, coleman har 60 cm + runt armarna, vilket ger oftast att biceps är 1/3 och triceps 2/3 dvs bara 20 cm biceps. Uselt.

Ont.

0 + 0 = 0

Ironbabe
2009-04-02, 15:21
Skämtar du eller?

Näe inte det minsta, gör du?

Osten80
2009-04-02, 15:31
Näe inte det minsta, gör du?

Så du svarar alltså alltid bara på poster som till hundra procent håller sig till topic?
Ingen moderator har plockat bort min eller Mourtens post, så jag antar att det inte var ett dötsstraffregelbrott.
Varför är du så angelägen om att just denna tråden strikt håller sig till ursprungsämnet?

Ironbabe
2009-04-02, 16:03
Så du svarar alltså alltid bara på poster som till hundra procent håller sig till topic?
Ingen moderator har plockat bort min eller Mourtens post, så jag antar att det inte var ett dötsstraffregelbrott.
Varför är du så angelägen om att just denna tråden strikt håller sig till ursprungsämnet?
Jag tog en post som ett av många exempel men nu råkade det bli just ditt efter att trådskaparen efter min tolkning klart deklarerat att han var less på offtopic (på sidan 7) men du bla fortsatte ändå..

Moderatorerna som skrivit i tråden har inte heller hållit sig till offtopic, kanske därför? ;)

Jag har själv barn och tar med honom till gymmet och just därför känner jag extra mycket för trådskaparen. Han bad om tips om hur han ska sysselsätta sitt barn och inte bli i det närmaste idiotförklarad för att han tänkte ta med sig barnet. Därför tycker jag att de som vill diskutera barn-på-gymmet startar en egen tråd och voila så blir alla glada och nöjda :)

Osten80
2009-04-02, 16:19
Det är knappast konstigt eller heller fel, att det i en tråd om barn på gymmet, påpekas om det oansvariga i att just ta med barn till gymmet.

Pingu
2009-04-02, 16:21
Det är knappast konstigt eller heller fel, att det i en tråd om barn på gymmet, påpekas om det oansvariga i att just ta med barn till gymmet.

Kan inte se att det är oansvarigt att ta med dom till gymmet

Trance
2009-04-02, 16:23

Förutom att det irriterar andra då.

Ironbabe
2009-04-02, 16:24

Fortfarande helt irrelevant i denna tråden då det inte efterfrågas. Och så tycks vi kunna hålla på till dödagar..

Osten80
2009-04-02, 16:24

Nej, tyvärr resonerar många så.

Osten80
2009-04-02, 16:26
Fortfarande helt irrelevant i denna tråden då det inte efterfrågas. Och så tycks vi kunna hålla på till dödagar..

Rapportera mina poster då?

Pingu
2009-04-02, 16:27
Nej, tyvärr resonerar många så.

Är det oansvarigt att ta med ungarna till hockeyrinken också då ??? Är det barn där så kan jag inte spela som jag brukar och skjuta som jag vill för att jag ska vara rädd för att skjuta eller köra på en unge....

Trance
2009-04-02, 16:31
Är det oansvarigt att ta med ungarna till hockeyrinken också då ??? Är det barn där så kan jag inte spela som jag brukar och skjuta som jag vill för att jag ska vara rädd för att skjuta eller köra på en unge....

Jag misstänker att det är få ungar på isen när Färjestad tränar.

Osten80
2009-04-02, 16:32

Ja, om du släpper du in dina ungar i rinken under en vuxenträning.

Pingu
2009-04-02, 16:32
Jag misstänker att det är få ungar på isen när Färjestad tränar.

Så alla på gymmet är fullblods proffs

Baan
2009-04-02, 16:34

Det beror hur man ser på det. Är risken övervägande att barnen skadar sig p något sätt (om inte annat mentalt när dom får se massa tjockisar ifall det är en styrkelyftarklubb) är det givetvis oansvarigt av dig och inte av andra tränande eller barnen.

z_bumbi
2009-04-02, 16:43

Jämförelsen var iofs med färjestad men ja i förhållande till unge som är 1,5 år så är de flesta på ett gym ganska mycket proffs och det är dessutom omöjligt i många övningar att hålla koll på omgivningen.

Pingu
2009-04-02, 16:49
Jämförelsen var iofs med färjestad men ja i förhållande till unge som är 1,5 år så är de flesta på ett gym ganska mycket proffs och det är dessutom omöjligt i många övningar att hålla koll på omgivningen.

Alla i färjestad är fullblodsproffs, pratar inte om barn i 1,5 års åldern heller

Petf
2009-04-02, 16:50
tycker inte ungarna har på gymmet att göra , dom bara bölar,skriker och är jävliga.

burre
2009-04-02, 16:50
Alla i färjestad är fullblodsproffs, pratar inte om barn i 1,5 års åldern heller

Varför ska du vägra förstå?
Tar du med en 5-åring till lokala korplagets träning är det oansvarigt. Det är också helt och hållet ditt fel om något händer ungen.

Wao
2009-04-02, 16:58

Nu handlar det ju inte om att personerna som utövar aktiviteten är proffs eller inte, utan att risken för att något snett ska hända och barnet ska komma till skada är hög.

tntballe
2009-04-02, 16:59
Förutom att det irriterar andra då.

Blir inte många på gymmet om allt och alla som irriterar någon på något sätt ska hålla sig borta.

tntballe
2009-04-02, 17:01
Tar du med en 5-åring till lokala korplagets träning är det oansvarigt. Det är också helt och hållet ditt fel om något händer ungen.

Är det oansvarigt även då det är öppet för alla att vara på isen?

Arne Persson
2009-04-02, 17:01
Undrar hur många av ynglingarna mm här som ändrar åsikt när dom själva sitter med ungar.... Det är inga problem att gnälla när man själv inte vet vad det handlar om.
JAg kommer i alla fall inte sluta att ta mi dotter till gymet, dessutom hoppas jag att hon själv får lust att börja träna om några år...

burre
2009-04-02, 17:02
Är det oansvarigt även då det är öppet för alla att vara på isen?

Nej för då får de anpassa sig efter barnen.

Pingu
2009-04-02, 17:03

Vem pratar om korpen.....Jag menade att ta med barnen på allmenhetens åkning där det är blandat med vuxna och småttingar

På mitt gym är ungar välkommna på samma sätt som på hockeyplanen

Nitrometan
2009-04-02, 17:05
Undrar hur många av ynglingarna mm här som ändrar åsikt när dom själva sitter med ungar.... Det är inga problem att gnälla när man själv inte vet vad det handlar om.
Det tror jag också.

JAg kommer i alla fall inte sluta att ta mi dotter till gymet, dessutom hoppas jag att hon själv får lust att börja träna om några år...
En klubbkompis hade med sin dotter första gången på gymmet då hon var fem veckor.

tntballe
2009-04-02, 17:13
Nej för då får de anpassa sig efter barnen.

Barnet var välkommet på gymmet. Där barn och förälder anpassar sig efter andra som tränar.

burre
2009-04-02, 17:16
Barnet var välkommet på gymmet. Där barn och förälder anpassar sig efter andra som tränar.

Ok, trevligt isf. Men om diskussionen utgår från ett fall där det är ok, vad är det vi diskuterar?

Rent allmänt tycker jag fortfarande inte att gymmet är en plats för barn. Om någon nu har barn trots att det stör (ja uppenbarligen, läs i tråden) är det föräldrarnas ansvar om en olycka sker.

CiCoro
2009-04-02, 17:18
Kör jag hantelpress där jag inte orkar lyfta mig med hantlarna efter ett tungt set och hellre vill släppa vikterna åt sidan, så vill jag helst inte behöva hålla på och titta runt omkring mig efter 2-åringar som kan ha gått ifrån sin pappa medan han körde sitt böj-set..Vuxna fattar att man inte står en halv meter ifrån någon som håller på och kör sitt set..Bara för det är ett allmänt gym så betyder inte det att alla har rätt att hålla på och springa runt överallt, ta med ungen på tider när ni vet att det är lite folk i gymmet iaf!

tntballe
2009-04-02, 17:22
Ok, trevligt isf. Men om diskussionen utgår från ett fall där det är ok, vad är det vi diskuterar?

Rent allmänt tycker jag fortfarande inte att gymmet är en plats för barn. Om någon nu har barn trots att det stör (ja uppenbarligen, läs i tråden) är det föräldrarnas ansvar om en olycka sker.

Det undrar jag också :) Alla behövde väl lätta på trycket.

Självklart är föräldern den som ska se till att inget händer eller att ingen störs. Att sedan vissa störs så fort barnet tas till gymmet är inte förälderns fel.

saab900
2009-04-02, 17:25
Kör jag hantelpress där jag inte orkar lyfta mig med hantlarna efter ett tungt set och hellre vill släppa vikterna åt sidan, så vill jag helst inte behöva hålla på och titta runt omkring mig efter 2-åringar som kan ha gått ifrån sin pappa medan han körde sitt böj-set..Vuxna fattar att man inte står en halv meter ifrån någon som håller på och kör sitt set..Bara för det är ett allmänt gym så betyder inte det att alla har rätt att hålla på och springa runt överallt, ta med ungen på tider när ni vet att det är lite folk i gymmet iaf!

Lägg hantlarna på bröstet och res dig upp, vi har redan diskuterat det här med att slänga hantlar i golvet.

I övrigt håller jag med dig till fullo. De flesta bran låter, och även om föräldrarna i denna tråd alla är exemplariska och kan hålla koll på barnet precis i vartenda ögonblick så har inte andra föräldrar den kollen. Jag är dels rädd att skada mig själv i t ex knäböj eller militärpress om ett barn inte helt otänkbart springer mpt mig och tittar åt ett annat håll. Men mest rädd är jag för att råka skada ett barn, det finns nog inget värre...

Wao
2009-04-02, 17:26

+1

Kan ungen sitta still i sin barnstol under hela vistelsen, bra. Hur bra som helst. Men om ungen börjar skrika och böla finns det risk att folk tappar koncentrationen (jag hade gjort det) och då blir det, enligt mig, ett egoistiskt beteende ifrån föräldern som tar med sig ungen i vetskap om att det kan störa andra.

CiCoro
2009-04-02, 17:30
Lägg hantlarna på bröstet och res dig upp, vi har redan diskuterat det här med att slänga hantlar i golvet.

I övrigt håller jag med dig till fullo. De flesta bran låter, och även om föräldrarna i denna tråd alla är exemplariska och kan hålla koll på barnet precis i vartenda ögonblick så har inte andra föräldrar den kollen. Jag är dels rädd att skada mig själv i t ex knäböj eller militärpress om ett barn inte helt otänkbart springer mpt mig och tittar åt ett annat håll. Men mest rädd är jag för att råka skada ett barn, det finns nog inget värre...

Ja, men om jag kör på en vikt som jag tycker är tung och jag klarar av mina 10 reps, men jag klarar inte att lyfta mig själv efter setet, händer väldigt ofta! Du t.ex. kommer troligtvis inte stå 30 cm ifrån mig medan jag kör mitt set, där jag tränar ger alla varandra lite uttrymme iaf, sen är det gott om mattor och något skyddande gummi, så vikterna klarar sig..

Där är skillnaden mellan oss, personligen bryr jag mig inte om att det just är ett barn som skadas, men en situation där någon skadas är givetvis något jag vill undvika (för varför skada någon när ingen behöver skadas), barn som vuxen och vuxna har förståndet att inte stå tätt intill på någon som pumpar på, medan barn i 2 års åldern är nyfikna och närmar sig..Sen förstår jag heller inte varför man vill ta ett barn till gymmet, va hände med tv-spel, lekplatser, leksaker osv?

tntballe
2009-04-02, 17:38
Sen förstår jag heller inte varför man vill ta ett barn till gymmet, va hände med tv-spel, lekplatser, leksaker osv?

Ja, lämna barnet själv hemma eller på lekplatsen när du är på gymmet.

CiCoro
2009-04-02, 17:42
Ja, lämna barnet själv hemma eller på lekplatsen när du är på gymmet.

Okej, så om man är en ensamstående förälder eller iaf ensam med barnet under några timmar och enda chansen till att träna ligger under just de 2 timmarna, så får man antingen skita i träningen iaf tills barnet har vuxit upp eller ens schema har förändrats eller så får man börja träna på gym med barnpassning och går inte det heller så är det till att binda fast barnet i något hörn, inte "passa" honom i gymmet..Många föräldrar och det gäller överallt verkar ju alltid köra sin "kom hit" taktik och inte en enda gång har jag sett att barnet har gått tillbaka.

Pez
2009-04-02, 17:44
Blir inte många på gymmet om allt och alla som irriterar någon på något sätt ska hålla sig borta.

Skönt. Det är så irriterande när det är mycket folk.

Kunde inte låta bli..

EkarN
2009-04-02, 17:54
Problemet är ju att ungen är så liten, äldre barn kan man ju med hot/mutor få att sitta stilla, men de små är oförbätterliga. Dock när jag i franmtiden förhoppningsvis får ungar kommer det vara en självklarhet att ha med dem när jag tränar. De ska skolas tidigt, trots den eventuella plågan att hålla rätt på dem.