Logga in

Visa fullständig version : Dopingkontroller under bodybuildingtävlingar?

Sommartjockis
2009-03-30, 11:58
Vet att det låter en aning kontraproduktivt med sådant, men har det förekommit under en tävling? En annan fråga är hur kommer det sig att de stora bodybuildingstjärnorna inte åker dit? Skyddas de av sina sponsorer eller hur går det till.
Vad händer om en person blir "upptäckt", blir han avstängd då eller? Låter ganska löjligt enligt mig då alla tokpreppar ändå.

Undrar vad som skulle hända under en dopingrazzia mitt under mr Olympia. ;)

Har säkert ännu fler frågor och funderingar, men dessa frågor får väl räcka till en början, vore roligt om någon insatt ville kommentera.

Frillan
2009-03-30, 12:01
Vet inte varför de inte åker dit. Alla på pallen i olympia trycker. Men det är ju ganska tråkigt om man skulle sätta dit alla, då hade ju inte sporten existerat, åtminstone inte i den grad den gör idag.

Sommartjockis
2009-03-30, 12:04
Vet inte varför de inte åker dit. Alla på pallen i olympia trycker. Men det är ju ganska tråkigt om man skulle sätta dit alla, då hade ju inte sporten existerat, åtminstone inte i den grad den gör idag.

Det är inte bara under mr.olympia det trycks, även sveriges elit tokpreppar.
I princip alla över 100kg med 10% BF preppar, så enkelt är det. Dock känns det lite tråkigt när "sporten" utgörs av kriminella och att "sportens" vinnare är den som preppat mest och haft bäst gener/receptorer/rikast sponsor etc.

coxie
2009-03-30, 12:06
Det är väl så att i USA så sätter de olika tävlingarna/ligorna sina egna regler och struntar i WADA?

Om jag inte minns fel så är det väl bara diuretika som är förbjudet inom BB i usa?

Frillan
2009-03-30, 12:08
Det är inte bara under mr.olympia det trycks, även sveriges elit tokpreppar.
I princip alla över 100kg med 10% BF preppar, så enkelt är det. Dock känns det lite tråkigt när "sporten" utgörs av kriminella och att "sportens" vinnare är den som preppat mest och haft bäst gener/receptorer/rikast sponsor etc.

Jo, det är lite dubbelmoral över det hela.

Min far känner två poliser inom specialstyrkan som har vart här på öl, och det är uppenbart att de har tryckt.

Sommartjockis
2009-03-30, 12:11
Det är väl så att i USA så sätter de olika tävlingarna/ligorna sina egna regler och struntar i WADA?

Om jag inte minns fel så är det väl bara diuretika som är förbjudet inom BB i usa?

Ja, men varken ligor eller tävlingar står väl över lagen? Sedan att Ronnie Coleman jobbade som polis gör det ju så skrattretande. Vad händer om han ska med på ett tillslag mot en kran? Ganska lustigt med tanke på att killen i fråga bär på mer testo än hela poliskåren.

tp_88
2009-03-30, 12:16
Det finns inget generellt svar för vad som gäller "i USA", det är olika i olika förbund. Men generellt sett så är det förbjudet överallt, på pappret, men det testas i princip aldrig.

Förövrigt är ju knappast bodybuilding unikt på det sättet att lämpliga gener är ett måste och att en god ekonomi ger klart bättre möjligheter till framgång...

tp_88
2009-03-30, 12:19
Ja, men varken ligor eller tävlingar står väl över lagen? Sedan att Ronnie Coleman jobbade som polis gör det ju så skrattretande. Vad händer om han ska med på ett tillslag mot en kran? Ganska lustigt med tanke på att killen i fråga bär på mer testo än hela poliskåren.
Självklart inte, men vad menar du med det? Polisen kan inte tvinga något förbund att testa sina medlemmar antar jag, däremot får dom (polisen) själva testa om dom vill. Skilj på polisen och förbunden.

JAA!!11 Eller när trafikpoliserna själva kör för fort på fritiden, så jävla skrattretande!!

EDIT: Eeh, edit-funktionen vore bra till det förra inlägget... :laugh:

King Grub
2009-03-30, 12:25
Vet att det låter en aning kontraproduktivt med sådant, men har det förekommit under en tävling? En annan fråga är hur kommer det sig att de stora bodybuildingstjärnorna inte åker dit? Skyddas de av sina sponsorer eller hur går det till.
Vad händer om en person blir "upptäckt", blir han avstängd då eller? Låter ganska löjligt enligt mig då alla tokpreppar ändå

Proffsen kan inte bli "upptäckta", eftersom dom inte testas.

Dessutom är det inte samma lagar som gäller överallt. I t ex Storbritannien är det fullt lagligt att använda anabola steroider.

Sommartjockis
2009-03-30, 12:26
Självklart inte, men vad menar du med det? Polisen kan inte tvinga något förbund att testa sina medlemmar antar jag, däremot får dom (polisen) själva testa om dom vill. Skilj på polisen och förbunden.

JAA!!11 Eller när trafikpoliserna själva kör för fort på fritiden, så jävla skrattretande!!

EDIT: Eeh, edit-funktionen vore bra till det förra inlägget... :laugh:

Jag skiljer på polisen och förbunden, jag syftade på att polisen skulle ta in personerna i fråga för att testa dem. Vore jäkligt roligt ifall polisen kom in till Mr.O, antar att det inte skull krönas någon Mr.Olympia det året. :D

Sommartjockis
2009-03-30, 12:28
Proffsen kan inte bli "upptäckta", eftersom dom inte testas.

Dessutom är det inte samma lagar som gäller överallt. I t ex Storbritannien är det fullt lagligt att använda anabola steroider.

Så Dorian Yates blev enorm på laglig väg? Vet du hur det är med lagföringen i USA, är det lagligt där också?

saab900
2009-03-30, 13:04
Gamla trådar med samma fråga:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=125185&highlight=doping

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=79911&highlight=anabola

John M
2009-03-30, 13:41
Så Dorian Yates blev enorm på laglig väg? Vet du hur det är med lagföringen i USA, är det lagligt där också?

Nej inte i USA. Då drar man över till Mexiko där det är tillåtet, köper sina grejer och injicerar. Var nån snubbe i "The truth about steroids" som sa det.

PixelMiner
2009-03-30, 15:07
Nej inte i USA. Då drar man över till Mexiko där det är tillåtet, köper sina grejer och injicerar. Var nån snubbe i "The truth about steroids" som sa det.

Om man ser dokumentären "Bigger, stronger, faster" så får man ju se hur lätt det är (i USA) att hos läkare få anabola utskrivet som medicin mot "låga testosteronnivåer". Och får man det utskrivet hos läkaren så är det ju lagligt att använda. Dock sa dem att det var ganska dyrt.

Var tydligen mycket billigare att åka till Mexico och köpa det hos valfri veterinär. Fast det var tydligen ett "federal offence" att försöka smuggla in det i landet.

porja
2009-03-30, 20:53
var i Mexico i somras, stoppades ta goda billiga Nektariner över gränsen till USA :(

Scratch89
2009-03-30, 21:42
var i Mexico i somras, stoppades ta goda billiga Nektariner över gränsen till USA :(

... jaha?

Baan
2009-03-30, 21:45
... jaha?

Försök inte smuggla frukt till USA!

Scratch89
2009-03-30, 21:48
Försök inte smuggla frukt till USA!

*rolleyes*

bear.flowertwig
2009-03-30, 22:07
*rolleyes*