Visa fullständig version : Kalla fötter
Jag har riktigt kalla fötter. Jag har provat med tjocka ullstrumpor, dubbla raggsockar, fårtofflor. Men inget hjälper. Ändå fryser jag hela tiden om fötterna när jag är inomhus! Har ni några tips för att få varma fötter?
Du kanske käkar för dåligt. Hur ser ration protein/fett/kolhydrater ut? Täcker du ditt energibehov?
Röra på fötter och tår mer..
Eftersom kost, blodtryck och motion(?) avhandlats lägger jag till hypotyreos.
plattenbullen
2009-03-29, 22:00
har samma problem. men jag snusar och jag har hört från folk att man får sämre blodcirkulation när manhar snusen under läppen så det är därför jag är kall om fötterna. ingen aning om de stämmer dock.
PixelMiner
2009-03-29, 22:04
Har för mig att nikotin (och alkohol) vidgar de små blodkärlen i huden. Vilket gör att man kyls ned snabbare eftersom mer blod befinner sig i ytan.
grimfish
2009-03-29, 22:05
Det gamla talesättet som säger att om man har kalla händer och fötter så har man ett varmt hjärta indikerar att det inte är något farligt. Dålig blodcirkulation är väldigt otroligt med tanke på din ålder. Däremot är det vanligt att ha kalla fötter. Lufttemperatur, klädsel och nervositet påverkar temperaturen på fötterna. Ärftliga faktorer är förmodligen av stor betydelse. Rökning medför också att blodkärl drar ihop sig och fötter blir kalla.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.