handdator

Visa fullständig version : kcal

Diana
2003-07-31, 20:26
ang de här me hur att lågt kaloriintag sänker förbränningen osv kom ja o undra över en grej,för när man cyklar ner kaloriintaget vecka för vecka, som väldig många gör vid deff eftersom deras förbränning sänks allteftersom,borde de inte va effektivare att börja me sitt +-0 veckans första dag och sen sänka successivt dag för dag me,säg tex 100 kcal om dan för att sen på 8e dagenbörja om igen på +-0 och på så sätt lurar man ju kroppen hela tiden så den inte vänjer sej,men samtidig sänker man inte totalförbränningen,,ligger de nåt i detta eller ere bara ja som svammlar?:)

LunaSpice
2003-07-31, 23:03
OffTopic: Ett hett tips...skriv ordentliga inlägg med hyfsat korrekt svenska, punkter och kommatecken på de rätta ställena etc. Detta underlättar extremt mycket för oss som läser dina inlägg.

:thumbup:

Prankie
2003-08-01, 01:40
Originally posted by LunaSpice
OffTopic: Ett hett tips...skriv ordentliga inlägg med hyfsat korrekt svenska, punkter och kommatecken på de rätta ställena etc. Detta underlättar extremt mycket för oss som läser dina inlägg.

:thumbup:

Du var den enda som vågade säga nåt. :D

Annars anpassa väl kroppen till medelvärdet av kcal intag och det blir mer ller mindre en ABCDE diet. :)

Sverker
2003-08-01, 06:13
Flertalet jag känner som deffar för att tävla varierar sitt kaloriintag. Korta cykler på 3 eller 5 dagar där kalorinivån höjs eller sänks 300 - 500 kcal.
Ex 2200 kcal, 2000 kcal, 1800 kcal en låg dag på 1500 kcal och därefter en högra 2200 kcal dag igen, osv.

Rejäla ätardagar 1 eller 2 dagar i veckan verkar fungera för en del.

Själv varierar jag kalorierna kanske 300 - 400 kcal per dag och äter lite mer de dagar som jag tränar mer/tyngre.

Huvudsaken är nog att variera något.

Herkulez
2003-08-01, 08:21
i slutet av min deff så gjorde jag ungefär så med mina kolisar

dag1:175 dag2:120 dag3: 70gram och sen började jag om igen

Diana
2003-08-01, 09:20
ahaa ja har bara hört att folk sänker mer och merför varje vecka(inte varje dag), de gjorde jag oxå när jag deffade förrut men dehär sättet verkar ju både effektivare fysiskt och psykisk..
tack så mkt för svaren!

Lunaspice och Prankie: javeet ja e usel på att stava och bygga korrekta svenska meningar tyvärr, men ja ska försööka bättra mej ok:D ;)