handdator

Visa fullständig version : Uttorkning?

Honken
2009-03-26, 23:03
Har på senaste tiden haft väldigt torr hy och varit väldigt törstig. Dricker alltid 1-2L vatten utöver mjölk, juice osv. Tränar som vanligt, dieten är densamma. Det extra drickandet har bara lett till ett överflöd av toabesök.

Någon som har någon aning? Har läst att det kan vara kylan men jag brukar inte påverkas av kallt väder annars.

Clarkolofsson
2009-03-26, 23:10
Diabetes.

Honken
2009-03-27, 00:45
Har inte diabetes.

Scratch89
2009-03-27, 00:50
Har inte diabetes.

Det kan man väl iofs aldrig veta; finns det i släkten är det en riskfaktor. Man kan få både typ 1 och 2 utan att egentligen ha "förtjänat" det, och även fast man tränar och äter bra.

Nu tror jag iofs inte att det är diabetes, för du skulle nog ha märkt av det på andra sätt, t.ex att kisset luktar väldigt sött, och att man blir ordentligt hungrig.

Det kanske har med vädret att göra? Här i Göteborg är det iallafall väderomslag varje dag; det var varmt vårväder tidigare idag, men nu snöar det. Temperaturskillnader tycker inte min kropp om.

daro
2009-03-27, 07:28
Har på senaste tiden haft väldigt torr hy och varit väldigt törstig. Dricker alltid 1-2L vatten utöver mjölk, juice osv. Tränar som vanligt, dieten är densamma. Det extra drickandet har bara lett till ett överflöd av toabesök.

Någon som har någon aning? Har läst att det kan vara kylan men jag brukar inte påverkas av kallt väder annars.

Har du provat med återfuktande lotion/kräm och se om det hjälper mot den torra hy? Många drabbas av det på vinter när de inte så i sig lika mycket sol på sig.

Vinter
2009-03-27, 08:35
Jag har faktiskt samma problem just nu, dricker ovanligt mycket vätska och huden i pannan ner till näsan flagnar, kan troligtvis ha något med det sopiga vädret att göra.

Temperaturskillnader på uppåt 20 grader mellan natt och dag kan ju kanske göra sitt.

lectris
2009-03-27, 08:37
Vädret. Får alltid exem och skjuukt torr hud på vintern.. i hate it *grr27* :( När sommaren kommer så säger det POFF! borta.

Tryman
2009-03-27, 08:46
Jag känner att min hud är torr som fnöske emellanåt, jag utsätter den nog för rätt mycket, 35 pass (14 simpass) med tillhörande dusch har nog gett den vad den tål. Har hört någonstans att man kan dämpa torrheten om man duschar i lite kallare vatten.