Visa fullständig version : Hjälp mig SNÄLLA!!
soulsplinter
2009-03-26, 00:09
Hej!!
Jag skulle verkligen behöva tips på proteinrika, lättsmälta och kalorisnåla saker man kan äta!!! På lördag måste kroppen se någorlunda fit ut, o ja vill slippa känna mig uppblåst o sådär. *gah!*
SNälla, några bra tips???
Ha det fint!!
:thumbup:
Havregrynsgröt blandat med kvarg/keso och lite fun light.
Hej!!
Jag skulle verkligen behöva tips på proteinrika, lättsmälta och kalorisnåla saker man kan äta!!! På lördag måste kroppen se någorlunda fit ut, o ja vill slippa känna mig uppblåst o sådär. *gah!*
Ha det fint!!
Hey Soulsplinter, det var inte igår direkt :) Är allt bra?
Proteinrikt och kalorisnålt - då tänker jag på fläskfilé, oxfilé, kycklingfilé, kotlett, rostbiff, keso, kesella, mager ost och proteinpulver.
Vad är det som händer på lördag då?
Ganymedes
2009-03-26, 08:27
Kalkon är grymt i samanhanget. Annars har nog de andra redan prickat in vad som gäller.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=118362&highlight=nutrilett
kolla om du hittar något där :D
god framförhållning, 3 dagar innan.
Flexipop
2009-03-26, 10:56
Keso som sagt!
god framförhållning, 3 dagar innan.
Precis, lär inte hända så mycket på 3 dagar. :)
Bäst är nog att satsa på att sola, sminka och välja rätt kläder istället.
Precis, lär inte hända så mycket på 3 dagar. :)
Bäst är nog att satsa på att sola, sminka och välja rätt kläder istället.
Man kan ju alltid gå hand i hand med någon som är helt otränad och skapa en optisk illusion :D
Hej!!
Ha det fint!!
Vill du slippa känna dig uppblåst och svullen bör du undvika gasbildande födoämnen. Även om man inte springer runt och mökar gör vissa föoämnen att mer gas bildas i tarmarna och magen sväller upp.
Att undvika:
*Godis, många färgämnen etc är gasbildande, och innehåller mycket kolhydrater.
*Fibertäta livsmedel som havregrynsgröt, fiberbröd, fiberpasta etc.
*Paprika, lök och andra grönsaker som är gasbildande.
*Överdrivet fet mat
*Stora mängder proteinpulver
Mattips: Kyckling, pasta, ris, kvarg, risifrutti, potatis, vitt bröd, etc.
Lycka till med vad det nu är som händer på lördag! :)
Christyle
2009-03-26, 18:05
Keso kesella Tonfisk mager ost
Brooklyn
2009-03-26, 18:27
viktväktarnas korv!
favorit är wienerkorven, 100kcal/100g
Man kan ju alltid gå hand i hand med någon som är helt otränad och skapa en optisk illusion :D
oh, vad jag älskar det :)
Snorkelfarsan
2009-03-26, 21:28
om du skippar alla kolhydrater så lär du tappa en-till två kilo på några dagar, vet dock inte om det märks till fullo redan på lördag. Du tappar alltså i vattenvikt till 95%, inte två kilo fett bara så där. Men det kan få dig att se lite slimmare ut
Ät någonting tort, typ väldigt avrunnen tonfisk och någon riskaka. Det du vill åt är att tappa mycket vatten till på lördag. Så du kan ju försöka basta en del också. Sök lite på google hur boxare lägger upp det inför en invägning. Du kanske inte kommer må 100 men du kommer inte vara uppblåst och du kommer få en "tightare" look.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.