handdator

Visa fullständig version : Gå upp i vikt

HemleN
2009-03-25, 17:01
Hejsan. Jag har precis börjat träna och jag hade tänkt gå upp i vikt. Jag väger just nu 70kg på 187 och jag vill iallafall väga 90kg så jag inte ser så spinkig ut. Hur vet jag hur mycket jag ska äta varje dag för att gå upp i vikt?

mikaelj
2009-03-25, 17:07
Ät lagom för att bygga muskler, men ät inte mycket "bara för att". Mer mat än du behöver kommer bara bygga fett.

Har du kikat på http://traningslara.se/blogg/begreppet-bulk-och-sund-viktuppgang/ ?

DjiinZ
2009-03-25, 17:09
Hejsan. Jag har precis börjat träna och jag hade tänkt gå upp i vikt. Jag väger just nu 70kg på 187 och jag vill iallafall väga 90kg så jag inte ser så spinkig ut. Hur vet jag hur mycket jag ska äta varje dag för att gå upp i vikt?

Det är är väldigt individuellt för vi vet inget om din ålder, längd, gener eller så.

Du märker det me tiden för ifall du går upp för snabbt på kort tid så äter du för mycket. Men du är ju nybörjare som du skriver så satsa på öka några kg. Senare efter en längre tid då kommer de inte vara lika lätt som första gången :P

Står du stilla i vikt en lång tid så äter du för lite.
Du kommer märka de själv ;)

Ät lagom för att bygga muskler, men ät inte mycket "bara för att". Mer mat än du behöver kommer bara bygga fett.
?

Men ifall han är nybörjare så behöver väll han inte bry sig så mycket om fett? För det är ju än ganska liten del som lägger sig för newbis?

HemleN
2009-03-25, 17:13
Okej,, ja jag är väldigt smal så jag ska äta mycket och bra iallafall. Har hört att det är bra att äta iallafall 5-6ggr varje dag så jag får försöka göra min magsäck lite större hehe. Är väldigt smal också så det gör aboslut ingenting om jag lägger på mig lite fläsk också.

mikaelj
2009-03-25, 17:16
Men ifall han är nybörjare så behöver väll han inte bry sig så mycket om fett? För det är ju än ganska liten del som lägger sig för newbis?

Såklart det är. Det handlar till stor del om hur mycket du rör dig.

Är du nybörjare får du en schysst muskeltillväxt även på helt vanlig mat. Du blir troligtvis hungrigare och äter mer.