Visa fullständig version : Bluff, eller säljer SATS Odenplan all sin utrustning?
Någon som känner igen om det här är bilder från SATS Odenplan?
Har bara varit där någon enstaka gång, men det känns väldigt bekant.
Om det är det, knappast är det väl så att de ska göra sig av med alla grejjer, eller?
Här är bilderna: http://www.blocket.se/vi/20664637.htm?ca=14_s
Brooklyn
2009-03-25, 08:16
Jo det är odenplan,
de kanske ska uppdatera sin maskinpark, som inte är i toppskick direkt...
Driver man ett gym under ett välkänt företagsnamn måste man väl kunna fixa en annons som inte ser ut att vara skriven av en 14-åring?
hahavaffan
2009-03-25, 08:37
Driver man ett gym under ett välkänt företagsnamn måste man väl kunna fixa en annons som inte ser ut att vara skriven av en 14-åring?Stod precis i duschen och tänkte exakt samma, och hade tänkt skriva det nu. Ärligt talat är det pinsamt.
MasterChief
2009-03-25, 08:45
Det är ju inte SATS som säljer dem, utan Gymtorget (som förmodligen i sin tur köpt dem av SATS).
hahavaffan
2009-03-25, 08:51
Det är ju inte SATS som säljer dem, utan Gymtorget (som förmodligen i sin tur köpt dem av SATS).Mm, antagligen. Men även dom måste ju vilja framstå som seriösa, och vuxna ;)
Nitrometan
2009-03-25, 08:52
Det är ju inte SATS som säljer dem, utan Gymtorget (som förmodligen i sin tur köpt dem av SATS).
Precis. Fast man tycker ändå att de skulle kunna producera en bättre annons än random blocket-snubbe.
Här är en till: http://www.blocket.se/vi/16594778.htm?ca=11_s
Nitrometan
2009-03-25, 08:53
Hmmm, de ansvariga på SATS Odenplan kanske läste SATS-tråden här på kolo och bestämde sig för att göra en insats? ;)
MasterChief
2009-03-25, 08:53
Mm, antagligen. Men även dom måste ju vilja framstå som seriösa, och vuxna ;)
Ja, det är sant. Men det är trots allt en Blocketannons och de måste vara oläsliga.
Maskinerna är många gånger totalt utslitna. Men jag gillar cybex, tycker dom har många bra maskiner. Nu blir det technogym istället med all sannolikhet. Har vi tur köper dom Nordic istället.
Självklart, därför jag formulerade mig som jag gjorde.
"Bra skick" eller vad det nu stod verkar inte riktigt passa ihop med vad jag läst på Kolo förresten. :)
Dom kanske servar maskinerna innan?
Säkert möjligt. Blir bara så tveksam till allt efter att ha sett annonsen. Hur som helst, skoj för er som tränar där att ni får nya fräscha saker.
Roligt att ni tror på ett nytt odenplan. Gillas!
Kombinationen av den risiga annonsen och att jag inte kände till Gymtorget som företag gjorde mig lite skeptisk. Särskillt med tanke på att jag inte sett något på gymmet om detta. Borde ju vara utannonserat som stor nyhet. Jaja, de kanske vill bli av med de gamla prylarna först...
Kul att ha hamnat på det här forumet förresten, hur bra som helst. Blev superinspirerad att gå och träna nu!
Funderar på journal också, den som lever får se. :)
Nitrometan
2009-03-25, 09:39
Det enda tråkiga är väl att det blir Technogym-maskiner.
Är gymtorget förresten ett bra företag att handla ifrån?
Nån som har erfarenhet?
Roligt att ni tror på ett nytt odenplan. Gillas!
Kombinationen av den risiga annonsen och att jag inte kände till Gymtorget som företag gjorde mig lite skeptisk. Särskillt med tanke på att jag inte sett något på gymmet om detta. Borde ju vara utannonserat som stor nyhet. Jaja, de kanske vill bli av med de gamla prylarna först...
Jag har sett annonser från dom tidigare. Du menar att det är på skoj allting?
Det enda tråkiga är väl att det blir Technogym-maskiner.
Hur vet du det? Jag befarar det med men det finns dom SATS som har köpt in Nordic så det är väl inte helt klart? Men jag tror det lutar åt techno
Nitrometan
2009-03-25, 10:31
Hur vet du det? Jag befarar det med men det finns dom SATS som har köpt in Nordic så det är väl inte helt klart? Men jag tror det lutar åt techno
Nej, det vet jag inte. Jag bara tror det. Baserat på andra SATS-ställen.
Men man kan ju hoppas.
Jag har sett annonser från dom tidigare. Du menar att det är på skoj allting?
Här är det ett negativt omdöme: http://www.reco.se/gymtorget-kb
Deras hemsida är nere: http://www.gymtorget.se/
Som någon sa: otroligt kass annons.
Men det såg jag först nu. Kändes bara märkligt att de säljer massa gymprylar som nu står i ett välbesökt gym. Lär ju inte vara supersnabb leverans direkt. Jag tycker nog att några varningsklockor bör ringa. Fast risken att någon som köper gymutrustning för 100000-tals kronor blir blåst är nog inte så stor. Men lägger man ett skambud som blir accepterat finns det väl en risk att någon betalar in pengar till ett okänt konto i förväg.
Men Gymtorget kanske har massor av nöjda kunder också?
Förövrigt vore det väl lämpligt om någon på SATS kunde kommentera detta? Annars kanske blocket borde kontaktas.
Jag håller dock tummarna för att någon får köpa ett billigt gym och att SATS moderniserar. Borde vara så.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.