handdator

Visa fullständig version : Vikten

Seeb3
2009-03-24, 11:57
Jag har ett problem...
Jag tar studenten nu 2009... Jag älskar min data över ngt annat (A)
Jag är enligt mitt BMI på internet (vet ej om de stämmer) lider jag av fettma...
jag är 193 lång, väger 120 kg ganska exakt... Jag är allmänt stor om ni förstår:P
Det jag har börjat med nu är att byta ut Cola etc med vatten, försöka röra mig 1 time om dagen...
Körkortet håller jag även på med och efter det är klart tänkte jag börja träna igen.
Finns det några tips man kan få om att skynda på den här "proceduren" lite mer?
Tack på förhand!!

omnibus
2009-03-24, 11:59
Deffguiden, läs och förstå så ska det nog gå vägen: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Lycka till :)

Exhale_
2009-03-24, 12:10
Det är inte så svårt egentligen. Käka lite mindre och rör på dig mer. Undvik energität skit som t ex läsk, godis, chips osv. När du blir sugen på något att stoppa i maten så ät morötter.

Käka mat som ger dig mättnad en längre tid t ex kokt potatis och havregrynsgröt.

Jag älskar själv min dator men har inga problem med att hålla vikten. Man behöver inte göra det svårare än det är! LYCKA TILL :thumbup:

Onigiri
2009-03-24, 16:00
Finns det några tips man kan få om att skynda på den här "proceduren" lite mer?
Tack på förhand!!
1. Högintensiv-löpträna 3-4 dagar i veckan (30-60 minuters pass).
2. Läs deffguiden och ät därefter.
3. Motivera dig och ha kul.

Eddie Vedder
2009-03-24, 18:41
1. Högintensiv-löpträna 3-4 dagar i veckan (30-60 minuters pass).
2. Läs deffguiden och ät därefter.
3. Motivera dig och ha kul.

2 och 3 är bra.

Men råd nummer 1 till en otränad person med den kroppen är INTE att rekommendera.

Mourten
2009-03-24, 20:56
Haha jag lider oxå av fetma enligt BMI de säger inte jätte mkt direkt.
Använd måttbandet och spegeln och gör de i din egen takt.
Försök äta nyttigt, kör promenader och sån fysikaktivitet du orkar utan att slita på knän etc.

Exhale_
2009-03-24, 21:01
Haha jag lider oxå av fetma enligt BMI de säger inte jätte mkt direkt.
Använd måttbandet och spegeln och gör de i din egen takt.
Försök äta nyttigt, kör promenader och sån fysikaktivitet du orkar utan att slita på knän etc.

BMI ska inte förkastas bara för att det inte passar in på vältränade individer. Lider du utav fetma Seeb3 enligt BMI bör du nog, som du skriver, ta tag i det.

Scratch89
2009-03-24, 23:34
Man får vara rätt så grov för att kunna säga att BMI inte stämmer in på en. Att höra det från en tjej som precis börjat träna, eller en kille på sjutton år, är dumt.