Visa fullständig version : Vad ger dig "flow"?
Filosoferade lite i min journal å blev nyfiken på er andra.. Vad för dig att känna flyt, nerven i livet? *popcorn*
// Flumbabblet som fick mig nyfiken på era "high":
Jag är en sucker för allt där man får en känsla av "flow" och är totalt inne i sig själv samtidigt som man är ett med allt. Typ längdskidåkning, spinning, yoga (?), nakensaker, föda barn. Den sista punkten har jag iofs bara testat en gång och kanske nöjd så.
Andra gillar att hoppa fallskärm, bungyjump, köra fort, tävla mot andra och sånt där som jag rakt inte förstår mig på och aldrig skulle utsätta mig för.
Eller att ha samma rutiner varje dag, läsa en bok, sitta under en korkek, bo ensam på ett berg (sånt jag själv bara gillar i väl avvägda doser.. ).
//
Alltså: inte dina hobbys, intressen, vardagslivet överlag - utan snarare de tillfällena där du känner att du lever - i dess mest positiva bemärkelse.
Livet börjar efter 200! Köra hoj!
För 10 år sedan nåt sånt läste jag "Flow: den optimala upplevelsens psykologi" av Mihály Csíkszentmihályi (vilket jäkla namn, ursäkta mig herr CSik.. öh.. ) och jag har för mig att han beskriver känslan bra. Om jag minns rätt. :)
Typ, snacka med främlingar, lite flow på ett konstigt vis. och som du sa, nakensaker.
För 10 år sedan nåt sånt läste jag "Finna flow: entusiasmens psykologi" av Mihály Csíkszentmihályi (vilket jäkla namn, ursäkta mig herr CSik.. öh.. ) och jag har för mig att han beskriver känslan bra. Om jag minns rätt. :)
Jag är rätt säker på att jag förstår begreppet flow och det är det närmaste ren lycka och "ensamhet" utan att känna sig ensam man kommer. Tycker jag.
Scratch89
2009-03-24, 00:00
Att träffa nya, intressanta människor.
När jag improviserar gitarrsolon och varje ton smälter in helt perfekt och förstärker backingmusiken och verkligen tillför någonting mer än snabba tonkaskader :hbang: (händer fortfarande inte riktigt så ofta som jag vill, men det är ju det som gör det så speciellt).
Jag brukar faktiskt få flow när jag skriver uppsatser och andra långa texter och sitter länge i sträck och skriver *screwy*
Jag är en sucker för "runners high", inträffar ofta när jag springer.
En skön kväll i goda vänners lag.
Terrängvandring i fina miljöer.
Extrem fysisk trötthet, helt plötsligt smäller det till, och så är man pigg. Ni andra som gjort lumpen känner säkert igen det.
Att dra på snabbt med bilen (utan att nödvändigtvis bryta mot hastighetsbeggränsningar eller köra vårdslöst)
tntballe
2009-03-24, 00:03
Sitta ensam i skogen, på något ställe där inget annat än naturen hörs. Och då spelar det ingen roll ifall det spöregnar eller är en varm sommardag, jag sitter där med ett leende.
När träningen går felfritt.
Köra fort.
Coolt, ni förstår precis vad jag menar.. Lägger till promenader och högskoleprovet (njöt av att sitta och koncentrera sig utan prestationsångest, iom att man inte hade kunnat läsa på var det bara att köra loss) på min lista.. :D
Homunculus
2009-03-24, 00:14
Åka skidor, löpa, åka hoj, segla, klättra... det mesta som tar en från en plats till en annan, blir liksom en metafor för förändring, att man kommer nån vart i livet.
Sen är det flow att bara sitta och se solen gå upp medans man funderar på ett och annat eller snackar lite skit med nån vän.
That's flow
Skidåkning. Utför. Snabbt helst. :D
gillar att träna...
ngt som jag tycker ger mig liknande är när jag sitter och lyssnar på något, det kan vara ett föredrag, eller någon som läser ur en bok, man flyter in i sin egen värld liksom....
Bränna riktigt fort med bilen/hojen på en öde väg. Åka cross på en perfekt bana dvs inte lerig men samtidigt inte torr så den dammar.
Sedan går det inte att komma ifrån att jag får fint flow när det går riktigt bra på jobbet.
Bränna riktigt fort med bilen/hojen på en öde väg. Åka cross på en perfekt bana dvs inte lerig men samtidigt inte torr så den dammar.
Sedan går det inte att komma ifrån att jag får fint flow när det går riktigt bra på jobbet.
Cashflow
Bland bästa.
ManuelIT
2009-03-24, 00:59
Musik, såklart.
Musik, såklart.
Utan tvekan. Inget annat kommer ens nära.
När jag vinner en bra dag i poker, när jag drar på med bilen, pengar överhuvudtaget, när man snackar med någon man verkligen gillar, vara utomlands, bada i riktigt blått varmt vatten, lyssna på riktigt bra musik!
Lellan-trådar ger mig flow!
rememberence
2009-03-24, 06:35
Samma här *cupid*
martikainen
2009-03-24, 07:17
Äta Thaimat! Låter kanske konstigt men när jag käkar thaimat får jag såna lyckliga minnen så hela livet känns perfekt.
Sen har vi också de dagarna då allting bara går helt underbart, jobbet flyter på, man får beröm från chefer och kollegor, man kommer till gymmet och sätter ett par personbästa, man glider hem och ser att det finns lagad mat klar att äta, nattens avsnitt av heroes ligger på hårddisken, sen bara lägga sig och njuta.
Muskelbyggaren
2009-03-24, 07:28
Sitta framför öppen eld ute i skogen och samtidigt få äta när man är riktigt trött och hungrig. Timmarna efter dötsjobbig ansträngning. Försjunka i ett matteproblem jag precis inte lyckas lösa. Åka fort på cykel, cross eller i bil.
Eddie Vedder
2009-03-24, 07:40
All typ av svåra situationer där jag upplever full kontroll och att jagbehärskar situationen fullt ut. Det behöver alltså inte handla om något "kul", det kan vara känslan av att titta igen om tentan man får i handen och se att "det här kan jag jag perfekt!" och bara sätta igång och skriva. Samma sak med t.ex. uppsatser. Inte världens roligaste saker i sig men känslan av att allt bara flyter på är skön.
Sedan är ju givetvis fantastiska morgonrundor i skogen på somrarna, cykelturer ut mit bonnvischan, löpning i vacker stadsmiljö (löppasset ihop med farsan genom Barcelona en tidig måndagmorgon är ett minne för livet*cupid*), vacker musik i ett nedsläckt rum m.m.
När jag lysstnar på riktigt bra musik, och när jag dominerar totalt i en basketmatch. Ibland även när jag skriver en uppsats och kommer på någon riktigt bra idé eller formulering, och skrivandet bara händer. Till sist på krogen, när man blir "unstoppable" hos motsatta könet.
Ganymedes
2009-03-24, 08:17
En riktigt god matbit kombinerat med ett klockrent glas rött i trevligt sällskap, allra helst framför en stor öppen eld med lite behaglig bakgrundsmusik... Ibland lyckas man då koppla bort precis allt annat och livet känns som en enda lång soluppgång. Det är fina grejer det!
Eller när man hamnar i en diskussion och man får in så klockrena (och helt oförberedda) argument "av sig självt" och man märker att motparten totalköper det man säger. Nästan så att man känner att man står bredvid och lyssnar på sig själv i avund.
grondahl
2009-03-24, 08:27
Utförsåkning, stigcykling, forspaddling, löpning, aikido, musik och riktigt bra böcker. Även tv-spel kan åstadkomma flow men inte alls lika kraftigt som fysiska aktiviteter för mig.
High1ander
2009-03-24, 08:47
http://img5.imageshack.us/img5/1848/flowchart.jpg
stolpskott
2009-03-24, 09:59
Skidåkning, jävligt bra musik, en bra bok och bergsklättring.
kalle_banan
2009-03-24, 10:17
Att träna med cykeln, improvisera med gitarren, köra bil oavsett hastighet, umgås med vänner...
Att ligga i sängen, eller på en brygga i solen, på gräset, eller vart som helst där man kan stänga ute allt annat runt sig och lyssna på musik. Hårdrock i första hand, det får mig verkligen att få en lyckokänsla, den där känslan i bröstet som man bara njuter av.
För mig är flow känslan som kommer då en serie händelser går som de ska på ett så lätt sätt som möjligt. Är jag ensam om den definitionen?
High1ander
2009-03-24, 10:56
För mig är flow känslan som kommer då en serie händelser går som de ska på ett så lätt sätt som möjligt. Är jag ensam om den definitionen?
Nja, det stammer ju sa lange det ar nagot skont/avslappnande som ar handelserna. Att ha "flow" pa vag till jobbet for saker gar latt hander inte, iaf for mig.
Jag har liknande definition.
När allt går lätt och bra och dyker det upp något problem så löser man det lätt, det är flow. Man känner sig duktig och tänker fan va bra jag är. ffs. hallåe..
Vad ni andra i tråden pratar om tycker jag bara är att göra något man tycker om?
-Niklas-
2009-03-24, 11:05
Då jag är riktigt lycklig är när jag med flera goda vänner tagit båten ut till någon Ö där vi är helt ensamma med vattenskidor, ett gäng engångsgrillar och en stekande sol!............Nu saknar jag sommaren.
machine gun
2009-03-24, 11:06
Jag har samma definition. Det kan t.ex. handla om att man får flow när man t.ex. sitter med en arbetsuppgift och allt bara går som på räls och plötsligt har det gått flera timmar och man är förbi alla de där svårigheterna man såg i början utan att ens ha tänkt på det.
Patrick Bateman
2009-03-24, 11:28
Nytt recept på Bensodiazepiner ger mig ett sjukt flow.
Annars minuterna efter träning.
I would have guessed "driving an axe through someone's skull". Tells you how little you know about people...
Patrick Bateman
2009-03-24, 11:50
I would have guessed "driving an axe through someone's skull". Tells you how little you know about people...
Kvalitativ diss.
Ja 2-3 mg Temesta är aldrig fel.
Anton Fräs
2009-03-24, 12:12
Jag har samma definition. Det kan t.ex. handla om att man får flow när man t.ex. sitter med en arbetsuppgift och allt bara går som på räls och plötsligt har det gått flera timmar och man är förbi alla de där svårigheterna man såg i början utan att ens ha tänkt på det.
+1 och jag har PRECIS gjort detta! *cupid*
backflash
2009-03-24, 12:42
havregryn
Coolt, ni förstår precis vad jag menar..
Jag förstår tyvärr inte alls. I, Robot?
spoonchest
2009-03-24, 13:12
När man känner att man är på väg nånstans. När man tar sig an något man inte tror sig klara av.
Eddie Vedder
2009-03-24, 13:15
Japp, precis så menade jag med min definition i alla fall. Det måste inte vara något kul eller "njutbart" i sig utan bara en situation där man känner att allt flyter och att man har total kontroll, känner sig i balans osv.
Mescreant
2009-03-24, 13:21
Att alltid ligga precis ett steg framför motståndet, dom inser vad som händer och tar två steg men då har jag precis tagit tre och alla rätta svar bara finns där, utan eftertanke. :Virro
Jobba.
Känns därför bra att vara arbetslös...
Stora rovfåglar.
Det är faktiskt sant.. Det är något nytt som jag fått för mig. Det kittlar och värmer i bröstkorgen de få gånger jag sett en live. En angenäm känsla uppstår. Vet i fan hur detta uppstod. Har bara varit medveten om det det senaste halvåret. Jag ber om att få återkomma i tråden.
grondahl
2009-03-24, 13:45
Den tjeckiske psykologen med det enormt långa namnet definierade väl "flow" som ett tillstånd av total koncentration där ex tidsuppfattningen kopplas ur och allt bara flyter. Enligt honom det närmsta man kan komma ren lycka.
MasterChief
2009-03-24, 13:45
Stora rovfåglar.
Det är faktiskt sant.. Det är något nytt som jag fått för mig. Det kittlar och värmer i bröstkorgen de få gånger jag sett en live. En angenäm känsla uppstår. Vet i fan hur detta uppstod. Har bara varit medveten om det det senaste halvåret. Jag ber om att få återkomma i tråden.
Kanske dags att att avbilda en rovis då? :)
Den tjeckiske psykologen med det enormt långa namnet definierade väl "flow" som ett tillstånd av total koncentration där ex tidsuppfattningen kopplas ur och allt bara flyter. Enligt honom det närmsta man kan komma ren lycka.
Isf - Stora rovfåglar.
Kanske dags att att avbilda en rovis då? :)
Tanken har slagit mig. Har stuckit in en och annan i mina multimålningar. Men jag är inne på något som hunden jag gjorde till Tuben just för tillfället. Måste tänka lite...
Three pigs
2009-03-24, 13:50
När man lyckas med ett föredrag är något som ger mig en otrolig "flow". Jag är alltid så jävla nervös före och tror det ska gå åt helvete. Men efter första meningen rullar det på och känslan när man står där, samt efteråt, är oslagbar.
machine gun
2009-03-24, 13:50
Japp, precis så menade jag med min definition i alla fall. Det måste inte vara något kul eller "njutbart" i sig utan bara en situation där man känner att allt flyter och att man har total kontroll, känner sig i balans osv.
Fast egentligen utan kontrollbegreppet eftersom man inte ens är medveten om vad man sysslat med förrän "flowet" är över.
Stora rovfåglar.
En havsörn är mäktig och det även om man bara ser den på avstånd, "vilken stor kråka öh vänta ett tag det är en enorm kråka". :D
Eddie Vedder
2009-03-24, 13:59
Stora rovfåglar.
Jag hade sett fram emot ett långt och utdraget filosoferande om Tool och deras musik. Så blev det rovfåglar...
Jag får trösta mig med att leta upp din Tooltråd helt enkelt.
Jag har mycket lättare att känna "flow" tillsammans med fysiska aktiviteter än i andra sammanhang. Det jag mest associerar till (för tillfället iaf) är nog utförsåkning - full fart nerför + carvingsvängar med tryck i, i en riktigt lång backe med någon dm snö, mmmm... Då kopplar man verkligen bort resten av världen och allt bara "flyter", tillsammans med fartkänsla + grym kontroll. Tror jag tänker lite för mycket i vanliga fall för att känna "flow", förutom i samband med fysiska aktiviteter då. Fast det är klart, känslan efter en slutförd uppgift på jobbet är ju rätt skön den med... Speciellt saker man tvekade att man kunde göra och märkte att uppgiften faktiskt gick att lösa.
130kg finsk sisu
2009-03-24, 14:52
Så tråkigt som ett pers i bänkpress.
wintersnowdrift
2009-03-24, 14:54
Jag håller också med om den.
Det mest konkreta exempel jag kan komma på nu är några (få) gånger då jag cyklat mountainbike i skogen utan att behöva sätta ner foten i marken en enda gång på tiotals minuter. Man bara flyter över stenar och rötter, hittar rätt träffpunkter hela tiden och vågar trycka till där det behövs utan att riktigt tänka på vad man gör. Jag upplever ingen ansträngning, varken mental eller fysisk, utan bara ett lugn. Det är flow för mig.
//Kristin
Semiramis
2009-03-24, 15:08
För mig är flow att vara helt närvarande, när görandet så att säga kommer direkt ur varandet.
http://img5.imageshack.us/img5/1848/flowchart.jpg
+1. Svårt att summera det bättre.
Att full cykla fort som fan iklädd kortärmat en mörk och varm sommarkväll.
birra_peroni
2009-03-24, 15:50
Att göra en helt okänd människas dag bättre. Notera att man faktiskt klarar av att ha roligt i helt obetydliga och dagliga situationer, och att få en respons av människor att dom är glada att veta att man finns där.
EDIT: Förstod ja benämningen flow eller är ja ute och cyklar? :)
Mescreant
2009-03-24, 16:53
Tycker det verkar som många missuppfattar "flow". Det händer mig väldigt sällan och det krävs, för mig, att jag koncentrerar sig på något som jag finner mycket intressant samtidigt som jag helt naturligt får 100% koncentration och släpper allt annat omkring. Alltså inte ligga på stranden och vara lycklig eller dylikt.
Csíkszentmihályi identifies the following nine factors as accompanying an experience of flow:[2][3]
1. Clear goals (expectations and rules are discernible and goals are attainable and align appropriately with one's skill set and abilities).
2. Concentrating and focusing, a high degree of concentration on a limited field of attention (a person engaged in the activity will have the opportunity to focus and to delve deeply into it).
3. A loss of the feeling of self-consciousness, the merging of action and awareness.
4. Distorted sense of time, one's subjective experience of time is altered.
5. Direct and immediate feedback (successes and failures in the course of the activity are apparent, so that behavior can be adjusted as needed).
6. Balance between ability level and challenge (the activity is neither too easy nor too difficult).
7. A sense of personal control over the situation or activity.
8. The activity is intrinsically rewarding, so there is an effortlessness of action.
9. People become absorbed in their activity, and focus of awareness is narrowed down to the activity itself, action awareness merging.
Not all are needed for flow to be experienced. från wiki->om flow (http://en.wikipedia.org/wiki/Flow_(psychology))
Anton Fräs
2009-03-24, 16:58
A sense of personal control over the situation or activity.
Det är den biten jag tycker känns få fantastisk!
Tycker det verkar som många missuppfattar "flow". Det händer mig väldigt sällan och det krävs, för mig, att jag koncentrerar sig på något som jag finner mycket intressant samtidigt som jag helt naturligt får 100% koncentration och släpper allt annat omkring. Alltså inte ligga på stranden och vara lycklig eller dylikt.
från wiki->om flow (http://en.wikipedia.org/wiki/Flow_(psychology))
Nu dog tråden.. :)
från wiki->om flow (http://en.wikipedia.org/wiki/Flow_(psychology))
Det är den definitionen jag tänker på.
Att full cykla fort som fan iklädd kortärmat en mörk och varm sommarkväll.
Oww! Jackpawt!
En havsörn är mäktig och det även om man bara ser den på avstånd, "vilken stor kråka öh vänta ett tag det är en enorm kråka". :D
Fick mig direkt att tänka på Plötsligt i Vinslöv:
GlVP6BIV1tE
"Krågejävel"
Det pratades i en annan tråd om Skånska dialekter. Det som de pratar i klippet är ett ypperligt exempel på Kristianstadsdialekt.
Jag hade sett fram emot ett långt och utdraget filosoferande om Tool och deras musik. Så blev det rovfåglar...
Jag får trösta mig med att leta upp din Tooltråd helt enkelt.
Det glädjer mig att någon läser den! :D
"Krågejävel"
Det pratades i en annan tråd om Skånska dialekter. Det som de pratar i klippet är ett ypperligt exempel på Kristianstadsdialekt.
...för äldre personer, eller om man är lite bonnig, får jag nog tillägga. Om ni hört Arne Persson prata så är det mer korrekt för området.
Att köra motorcykel på en kurvig väg med bra asfalt.
Att rita, ibland.
Att dyka.
Att bygga/tillverka/laga saker.
Tycker det verkar som många missuppfattar "flow".
Ja, det är och förblir ett mysterium hur någon kan missuppfatta det i dagligt tal så tydliga och väldefinierade begreppet flow.
Annars brukar jag tycka att definitionen är rätt viktig när man diskuterar, men jag tycker era inlägg är njutbara att läsa oavsett definition.. Ang boken har jag förresten beställt uppföljaren: hur man uppnår flow.
Har ska flowas! :hbang: :D
Mescreant
2009-03-24, 17:52
Ja, det är och förblir ett mysterium hur någon kan missuppfatta det i dagligt tal så tydliga och väldefinierade begreppet flow.
Nej, inget mysterium.
Samma här *cupid*
Naaaw.... *cupid**kissass*
Smör ger mig flow.. ;)
Condemned
2009-03-24, 19:53
När man på sommaren ligger på marken och tittar rakt upp luften på solen och molnen som åker förbi och bara försvinner in i sig själv och sina tankar.
När man ligger på skjutbanan, på långa avstånd och riktigt känner hur man klämmer iväg det perfekta skottet.
Eller när man t.ex är ute på en övning, gärna en storskalig övning, komp-anfall, tagande av en by eller liknande och man märker hur allt flyter på perfekt, som en väloljad maskin som bara maler fram, gärna under beskjutning så att man känner sig stressad men samidigt så känner man att allting går riktigt bra. Alla vet sin plats och alla är riktigt bra på det dom gör. Då är det kul, då är det "flow". :)
Flow (incidently, skryt :-))
* När min design är helt rätt från början och all kod jag skriver helt felfri.
* När jag sätter perfekta ippon-slag/kast/sparkar utan att tänka på det eller anstränga mig.
* När jag spelar gitarr och sjunger helt rätt efter tonerna.
* När jag åker inlines och hoppar över betonggrisar, upp för parkbänkar och ned för trappor helt stabilt i perfekt form.
Förlora-mig-helt-känslorna:
* När jag är på en riktigt bra koncert.
* Efter ett riktigt hårt träningspass
* Dans
Enligt den godkända definitionen¹ kan jag inte påstå att jag får någon fetflow över något. Vill väl tro att jag kan fördjupa mig i problemlösning så mycket att det känns så (programmering ffa) men det är sällan det lyckas. Styrketräningen kan kanske ge lite flow ibland men generellt inte så ofta.
¹ Jwzrd et al
Enligt den godkända definitionen¹ kan jag inte påstå att jag får någon fetflow över något. Vill väl tro att jag kan fördjupa mig i problemlösning så mycket att det känns så (programmering ffa) men det är sällan det lyckas. Styrketräningen kan kanske ge lite flow ibland men generellt inte så ofta.
¹ Jwzrd et al
Haha vad fan. Jag råkar bara ha hört talas om begreppet tidigare och det förklarar helt enkelt känslor och upplevelser jag får ibland som känns otroligt bra. Jag kan lugnt säga att de är bland dem bästa jag vet.
Katrinplommon brukar ge bra valuta för pengarna.
En varm sommarkväll, när solen är på väg ner. Att i den stunden promenera genom åkermark.
värstingen
2009-03-24, 21:12
Att känna solbrännan tycker jag ger mig bra flow
Käka djuphavsabborre med massor med chilisås ger en sjuhelsikes flow!
Flow är även något man kallar menstruation. Vilket jag känner tillför debatten mycket.
Jag uppnår som någon skrev flow ibland då jag spelar poker, spel eller ibland då jag skriver eller jobbar med grafiska produktioner, då koncentrationen är som högst och utmaningen är precis lagom, varken för svårt eller för lätt.
Jag får se mig begränsad till Trances definition och svara "hormoner". Samtliga grejor jag kommer på involverar något slags kollektiv, och verkar därför diskvalificera sig.
Jag får se mig begränsad till Trances definition och svara "hormoner". Samtliga grejor jag kommer på involverar något slags kollektiv, och verkar därför diskvalificera sig.
We will be assimilated?
Rockhard
2009-03-24, 22:21
När jag hör en bra låt å min partner är kåt...flow.
Samtliga grejor jag kommer på involverar något slags kollektiv, och verkar därför diskvalificera sig.
Det alla verkar missa är den här delen "Not all are needed for flow to be experienced." vilket gör att de flesta exemplen jag har sett i tråden stämmer ganska bra in på flow. En stor del av det hela är en känslan av lycka och hur man sen når den är en annan fråga. Första punkten dvs det målinriktade kom väl dessutom senare än själva begreppet (det är ett antal år sedan jag läste några böcker om flow)? Iofs är att vara lycklig eller att ha kul ganska konkreta mål.
Utöver det är flow fullt möjligt att uppleva i ett kollektiv, antingen gör man sin del och upplever sitt eget flow eller så har en del av eller hela kollektivet ett flow. Ett lag, en arbetsgrupp, ett danssällskap, en publik, medverkan i ett bröllop osv kan alla uppleva ett kollektivt flow.
Surfing.
Traning.
Spendera tid vid ett hav med riktiga vagor.
Bump!
Vill addera "när man klarar något man inte klarat förut", tex inom träning - när något som kändes omöjligt känns "I can do this" :cool:
Victorsnya
2013-05-20, 09:19
Bump!
Vill addera "när man klarar något man inte klarat förut", tex inom träning - när något som kändes omöjligt känns "I can do this" :cool:
skön bump!
Nakensaker primärt men även under aktiviter som medför fara av något slag. Adrenalinjunkie sen så länge jag kan minnas.
Minns första gången jag haterade en kobra till exempel, jag hade ett såddant adrenalinpåslag efteråt att jag skakade och vibrerade och har aldrig känt mig så levande som då.
shadowfire
2013-05-20, 09:46
Katrinplommon brukar ge bra valuta för pengarna.
:laugh::laugh:
Denna hade jag missat.
+1 på det dock, vet av erfarenhet :/
Nakensaker primärt men även under aktiviter som medför fara av något slag. Adrenalinjunkie sen så länge jag kan minnas.
Minns första gången jag haterade en kobra till exempel, jag hade ett såddant adrenalinpåslag efteråt att jag skakade och vibrerade och har aldrig känt mig så levande som då.
Ah.. om en kille undrar hur det är att föda barn ska jag be honom leka med en kobra. :D
:laugh::laugh:
Denna hade jag missat.
+1 på det dock, vet av erfarenhet :/
:D Överdosera sockerfritt godis kan också ge visst flow, även inkludera fart o fläkt.. :em:
När man övar ett språk och något som känns totalt jefvla omöjligt dagen innan bara släpper när man ger sig på det igen.
Det tog mig 3 dagar att lära mig beställa vatten åt min fru på japanska, men så en morgon bara slant det ur mig och sedan var man på gott humör resten av dagen.
Även gårdagens pass kabelrodd gjorde att inte ens de 2-3 synnerligen osympatiska människor jag stötte på på jobbet kunde sänka mitt humör helt.
Såatte... Japanska, kabelrodd och en liten vända på motorcykeln gör en glad Blötsnö.
Red Apple
2013-05-20, 10:23
Att essa en svår tenta.
Att dra igenom en bok på väldigt kort tid.
Romantiska situationer ger mig flow. Alltså, om en söt flicka interagerar med mig på ett romantiskt sätt så mår jag rätt bra under resten av dagen. :)
Att alltid ha ett nytt projekt att gå och fundera på. Har jag inte olika uppdrag i vardagen så försvinner min livsenergi.
Lipservice
2013-05-20, 13:14
Att öl alltid är bättre än vatten vid 20 grader celcuis och uppåt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.