Visa fullständig version : Hampfrön
Hampfrön har fullvärdigt protein, mycket omättat fett och bra fettbalans.
Någon som vet var man kan få tag på hampfrön i Stockholmsområdet? Helst i storpack!
Tack på förhand
(Fågelfröna är tydligen värmebehandlade, vilket gör att porer öppnas i skalet och fettet riskerar att härskna eller värre.)
barbafant
2009-03-24, 13:23
testa gryningen hälsokost på folkungagatan. Kan säkert finnas på annan hälsokost oxå. Har för mej att det var av märket BioFood jag såg där
Fel område för mig men spottar endå ut att jag såg hampapasta på mataffären i fältöversten:)
Alone_in_the_dark
2009-03-24, 16:13
I o f s har Gryningen oxå postorder ;)
Kom på att det kanske, som i USA, är olagligt med oprocesserade hampfrön i Sverige.
testa gryningen hälsokost på folkungagatan. Kan säkert finnas på annan hälsokost oxå. Har för mej att det var av märket BioFood jag såg där
Tackar, ska kolla upp det!
Snygg_Gluteus
2009-03-24, 18:45
Finns stora säckar hampafrön på lantmännen om ni har sånt. Typ 25kr kilo.
Samtidigt kan ni ju passa på att kasta lite frön i stadens rabatter :)
Hötorgshallen! Storpack finns, bra pris :)
Samtidigt kan ni ju passa på att kasta lite frön i stadens rabatter :)
:laugh:
Kan människokroppen bryta ner hampafrön med skal på?
Prata inte om hampa dom tar bort trådarna, alla är knarkare om man nämner sådant.
Kan människokroppen bryta ner hampafrön med skal på?
Jag har testat att äta hampafrön med skal och det är INTE gott!!! JAg malde dom och det smakade bara skit!
Jag köper skalade hampafrön har beställt från renee voltaire, men det finns större förpackningar på reidarsson eller nåt sånt. Googla får du fram det.
// Fischer
WHITEFOLKS
2009-04-02, 11:04
Hötorgshallen! Storpack finns, bra pris :)
Bra pris = ? :)
Renée Voltaire har det i sitt sortiment: http://www.reneevoltaire.se/produkter/?product=170
champion
2011-10-28, 21:31
finns nån butik i sthlms området som säljer detta? kanske nån bra och billig sida?
kettlebellGuden
2011-10-29, 06:11
Kom på att det kanske, som i USA, är olagligt med oprocesserade hampfrön i Sverige.
Nej, det är det inte. Inte i USA heller.
Hittar du ingen välsorterad butik som har i sitt sortiment så går det att beställa från webshoppar utan större problem. De flesta "hälsokost"-butiker säljer kilovis till bra pris. Rene Voltaire vill du aspolut undvika.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.