Visa fullständig version : Osocial vid deff?
Är det bara jag som blir mer och mer osocial ju längre en deff fortskrider?
Är det lika för er?
Föreslår någon socialt ätande så blir ju första reaktionen ögonbrynsrynk istället för leende innan man skärper till sig och tar med en frukt el tar en slät kopp kaffe.
Men en kompis sa att det märks på mig, när jag sa att det inte gör det - att jag är som vanligt.
Fast själv tycker jag det är lite trist när man känner socialt tryck att äta sånt man inte vill. Och jag är tillkämpat glad när jag bakar o bjuder på kladdkaka, bullar å godis hemma hos mig för det ser så gott ut när andra äter fast jag vet att jag eg inte vill ha.
ThisIsTheOne
2009-03-22, 08:54
Det är klart att livet blir upp och ner ett tag med vägning av all kost, ständigt bortväljande av viss mat, stanna hemma när polarna dricker bira osv. Men några asociala månader får det vara värt. Det är bara att hålla tummarna för att man har en förstående flickvän/pojkvän.
Är det bara jag som blir mer och mer osocial ju längre en deff fortskrider?
Är det lika för er?
Näe, det är nog inte bara du :) Men tänker man på det så kan man arbeta mot det. Ska polarna ut på krogen kan man ju hänga med i alla fall, man kan ju göra annat än att supa, dansa tex :) Fika kan man ju göra, svart kaffe, kanske frukt, medtagna mackor osv.
Tentaplugget stryker på foten dock. Du läser väl lilla fysiologin nu va? Det är ju en hel del plugg på den kursen. Se till att inte komma efter på grund av segt huvud :)
Näe, det är nog inte bara du :) Men tänker man på det så kan man arbeta mot det. Ska polarna ut på krogen kan man ju hänga med i alla fall, man kan ju göra annat än att supa, dansa tex :) Fika kan man ju göra, svart kaffe, kanske frukt, medtagna mackor osv.
Tentaplugget stryker på foten dock. Du läser väl lilla fysiologin nu va? Det är ju en hel del plugg på den kursen. Se till att inte komma efter på grund av segt huvud :)
Bra tips där, man kan nog komma runt det med lite jävlar anamma!
Japp, det är en rätt mastig kurs med tanke på att förkunskaperna i ämnena inte är de bästa :) Men jag ska göra ett uppehåll en vecka innan tentan och över påsken. Allt för att maximera resultaten :D
Hur går det för dig då? Vad läser du?
Det går skitbra för mig om jag ska vara ärlig :D
Läser "Kommunikation i kliniskt arbete" En sjukt spännande kurs där man får jobba mycket med sig själv. Vi spenderar mycket tid i Filmstudios på plan 4 i Naturhuset, och videofilmar oss själva i rollspelade patientsituationer, som man sedan utverderar.
Otroligt vad lite man kunde om det här innan :) Man blir sjukt bra på att lyssna på patienten, och att visa att man hör vad som sägs, och att bekräfta patienten. Och kursen är ett skönt avbrott i all sjukdomslära, nog för att det är intressant att diskutera diaréer's konsistens och frekvens, men efter ett par veckor tröttnar man lite på det ;)
Sen angående lilla fysiologin, lär för livet där alltså, för allt det där förväntas du kunna när stora fysiologin drar igång (termin 3 tror jag det är va?) Ju mer man pluggade på lilla fysiologin destå lättare blir stora. Och spar alla böcker och anteckningar från lilla, så du kan ha det som stöd när du brottas med Tortora :D
Anton Fräs
2009-03-22, 23:35
Jäklar vad era inlägg får mig att längta till högskolan!!!!!
Jäklar vad era inlägg får mig att längta till högskolan!!!!!
Har du kommit på vad du vill bli när du blir stor då? ;)
Anton Fräs
2009-03-23, 00:18
Har du kommit på vad du vill bli när du blir stor då? ;)
Blir förmodligen sjukgymnast :) Även om jag väger mellan det och dietist
On topic: Desto mer underskott jag ligger på desto osocialare blir jag mer eller mindre.
Scratch89
2009-03-23, 07:47
Blir förmodligen sjukgymnast :) Även om jag väger mellan det och dietist
On topic: Desto mer underskott jag ligger på desto osocialare blir jag mer eller mindre.
OT: Jag skulle också valt sjukgymnast.
Cerberus
2009-03-23, 08:55
njae, jag e osocial annars också haha. Snarare tvärtom nu, men visst socialt ätande e ju typ omöjligt om man inte planerar in de. Skulle aldrig o få för mig o äta pizza med någon bara sådär om det föreslås.
har de me nåt hem till mig, lite nötter lr så brukar ja ta några dock för sakens skull.
Flexipop
2009-03-23, 10:00
Har tackat nej till åtskilliga ölkvällar den senaste månaden och det svider lite faktiskt. Men det är väl bara att hålla ut till sommaren.
Fast själv tycker jag det är lite trist när man känner socialt tryck att äta sånt man inte vill. Och jag är tillkämpat glad när jag bakar o bjuder på kladdkaka, bullar å godis hemma hos mig för det ser så gott ut när andra äter fast jag vet att jag eg inte vill ha.
Åh det är skitjobbigt. Särskilt tjejer kan ha sån taskig attityd när man säger nej till diverse kakor och annat. "Varför?" "ja jag går på diet" "Åmeh du behöver ju inte banta!!!" *rolleyes* Vill inte äta nån kaka!! :MrT:
Fearstrike
2009-03-23, 18:07
Ja.
johan karlberg
2009-03-23, 22:08
Åh det är skitjobbigt. Särskilt tjejer kan ha sån taskig attityd när man säger nej till diverse kakor och annat. "Varför?" "ja jag går på diet" "Åmeh du behöver ju inte banta!!!" *rolleyes* Vill inte äta nån kaka!! :MrT:
Det värsta jag vet är när folk säger du behöver inte banta..
mind your own fucking buisness..
Fick själv frågan om jag inte frös för jag va så mager,
-Nej, ska gå¨ner några kilo till tänkte jag,
-AMEN, det går ju inte då finns det ju inget kvar..
Bye Bye
mattilainen
2009-03-23, 22:49
jag blir mer social under deffen, jag blir nöjdare med mig själv och tycker jag är snyggare än innan. Detta gör väl så jag tar mer plats antagligen :) Roligt
De säger det antagligen i all välmening, eller för att döva sitt eget samvete när man inte är upplagd för att falla in i ngt gemensamt rättfärdigande av att äta onyttigheter. Jag kan lätt äta onyttigheter, men är man inte sugen så är det ju bara onödigt.
Väger 85 kg och har ändå fått höra att "du får inte försvinna", "det ser ut som att du har cancer/aids" men jag tolkar det som att jag är lite vinterblek och en reaktion på att jag gått ner snabbt, det kommer ju jämna ut sig.
Omtanke gone bad, folk vill väl inte att man ska vara elak mot sig själv, medans man själv kanske känner att man är snäll mot sig själv! Ibland kan de ju ha rätt också, om man snöar in och tex väljer att inte umgås med folk pga att man sitter och räknar kcal - om man inte ska tävla tycker även jag att en sån deff låter destruktiv.
Allt är ju inte vikt-viktigt, finns ju faktiskt livs-viktiga saker också, relationer, vänskap... Man får nog plats med allt viktigt i ett liv, med lite ("J. Oldenmark citat tajm") distans och balans. :)
Blir man rent av otrevlig och kräver att andra ska ta hänsyn till det pga deff kanske man själv och dem man håller nära och kära skulle må bättre av att lägga till lite sömn el mat, ta det lugnare.
Det blir jobbigt när man pratar med någon som är mulligare än en själv så säger man att man försöker gå ner i vikt, då dom säger att man inte behöver det för att vara snälla. Så säger dom själva att dom vill gå ner i vikt.. fan ska man säga då? :|
on topic: Ja, jag flyr från allt som kan innebära att jag blir utsatt för frestelser.
blev lite svårt att förstå exakt vad du menade noctrl ;)
vad jag tolkade så e mitt svar såhär; Säg bara varför du vill gå ned i vikt?
Jag antar att personen i fråga inte har något med träning och göra så då e det också bara o säga att det inte har med att du tycker att du är för fet.
Är dålig som fan på att förklara mig genom skrift, sorry ;(
Eftersom personen som tycker jag inte behöver gå ner i vikt är mulligare än mig så blir det ju uppenbart att jag tycker att personen i fråga också borde gå ner i vikt, då blir det svårt att kontra med någon snäll kommentar som "nejdå du är ju inte alls tjock" eller dylikt :)
Cerberus
2009-03-24, 00:09
jag upplever också att jag e mycket snyggare nu :D e gladare o e sjuuukt mkt nöjdare me kroppen nu. Fit kropp ftw!
userfriendly
2009-03-24, 17:38
Hehe, osocial.. jag blir en jävla bitch from hell efter 2 veckor..
Jag blir iallafall mer osocial, beroendes på att jag inte får den mat jag behöver :) då blir jag trött och tjurig,
har inte tänkt på det men nu när jag läser här så... har deffat 3 veckor.. legat på en ganska så kalorisnål deff.... mått hur bra som helst, var social som fan varje dag innan och en liten bit in på deffen... nu börjar jag nästan känna hat mot allt och alla, känns nästan som att jag inte kan vara social nå mer. Folk har frågat vafan det är med mig osv. har haft ont i huvudet nästan varje dag och har varit tvungen att ta huvudvärkstabletter nästan varje dag.. shiisus, måste nog ta en paus.
Anton Fräs
2009-03-24, 19:20
har inte tänkt på det men nu när jag läser här så... har deffat 3 veckor.. legat på en ganska så kalorisnål deff.... mått hur bra som helst, var social som fan varje dag innan och en liten bit in på deffen... nu börjar jag nästan känna hat mot allt och alla, känns nästan som att jag inte kan vara social nå mer. Folk har frågat vafan det är med mig osv. har haft ont i huvudet nästan varje dag och har varit tvungen att ta huvudvärkstabletter nästan varje dag.. shiisus, måste nog ta en paus.
Du äter nästan helt säkert alldeles för lite. "en ganska kalorisnål deff", det låter som att du ligger riktigt lågt, och därmed kommer det dåliga humöret. Hur ser ditt kostupplägg ut? Hur mycket rör du på dig? Låter inte så jäkla toppen för varken kropp eller knopp det du gör :)
Du äter nästan helt säkert alldeles för lite. "en ganska kalorisnål deff", det låter som att du ligger riktigt lågt, och därmed kommer det dåliga humöret. Hur ser ditt kostupplägg ut? Hur mycket rör du på dig? Låter inte så jäkla toppen för varken kropp eller knopp det du gör :)
äter k-special till frukost, lunch i skolan och middag hemma.. Det är nästan allt jag äter nuförtiden, med nått knäckebröd till mellanmål och nånting smått efter gymmpassen.. promenerar ganska mycket varje dag, (till skolan, hem, till gymmet, runt på stan osv). Använder endast mina egna ben till att ta mig fram. sen har jag kört kvällspass på gymmet. cyklat, joggat, roddat osv.
har nog skrivit lite slarvigt och kasst formulerat nu, har lite bråttom så svarar bättre sen senare idag!
har förövrigt gått ner till ~77kg från 81 på 3 veckor..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.