Visa fullständig version : SATS-tråden
Tänkte att eftersom SATS har så jäkla många center lite här och var skulle det vara kul att höra andras åsikter om olika ställen och vilka som man gillar bäst. Även tips om olika klasser som är bra och vilka instruktörer som gör klasserna lite roligare. Jag kan börja, har iof bara varit på 4 st och inte kört några klasser alls men ändå..
Sats Farsta
Mitt hemgym. Helt okej men ganska trång fria-vikter-del och så. Saknar hantlar då dom bara har vartannat kilo mellan 10-20kg. Blir grymt jobbigt när man ska byta upp sig i tex hantelcurl att gå 2 kg.
Cardiodelen fungerar men det är väldigt kvavt och efter ett tag känns det som att andas i en plastpåse (ganska överdrivet men men) Överlag helt okej.
Minus för att inget dagsljus finns i lokalen
Sats Regeringsgatan
Har varit här en gång. Väldigt rörigt med maskiner då dom har 2 olika varianter från techogym och även en hel drös från nautilus. Men annars är det som vanligt sats-standard och så. Bättre med hantlarna då dom har 1kg-steg mellan 1-20kg vilket är nice. Även klättervägg & ångbastu
Sats Haninge
Jäkligt fräscht (nyöppnat). Samma som i farsta här att dom bar 2kg-steg mellan hantlarna tyvärr. Men annars rätt bra. Gillar dock inte att vikterna till skivstängerna är helt utspridda på typ alla maskiner runt om och man får springa och leta vikter.
Sats Zenit
Min nya favorit! En egen våning för fria vikter och där finns allt man behöver + några maskiner som jag brukar använda (typ latsdrag, cablecross) så där trivs jag. Bra med dubbla bänkpressar, dubbla rakets. Hantlar med 1kg-steg upp till 20kg. Ångbastu här också :)
Ni som har tränat på SATS, hur tycker ni det är jämfört mot Nautilus?
Har bara tränat på SATS Ruoholahti i Helsingfors under öppet hus och de var jobbiga med att sälja årskort. Gick och träna där annars, fräscht och så.
Sats i malmö city har inget dagsljusinsläpp (nästan, det är typ undangömt) men annars är det jättebra där. Lågt i tak trots att det inte är en källare. Men jag trivs bra ändå :)
Sats på värnhem i malmö har inget squat-rack utan nån annan variant på rack (en bur typ) som är krångligt och skramlar mycket, de har även technogyms nya hantlar med helt värdelöst grepp (vassa kanter, för tjocka), 2 kg steg emellan dem, och en benspark som tar stopp innan man sträckt ut benen helt. Annars är det fräscht och så, det är ju helt nytt, men jag trivs inte där. Bra konditionsavdelning här förresten
SATS Vällingby (vid ÖB/rondellen)
Nu har jag inte tränat där på 2-3 år så det har säkert varit en del förändringar (som ni gärna får upplysa mig om). 1 bänkpress (ojusterbar bänk), 1 squat rack, 1 benpress, hantlar upp till 45 om jag minns rätt, 2 cable-crosses, flera bra handtag. Maskinerna är av märket Cybex för det mesta, gillade inte så många av dem, förutom för ljumskarna och dess antagonister. Bra stämming i gymmet, med roliga profiler såsom den tyste sydamerikanske lönnmördaren (stark som fan, iskall blick, egentligen från Georgien), Bill & Bull, Glenn, 60+ gubben på anabola som reppar på 180 i bänk utan pass m fl.
Har endast provtränat på SATS Kompassen i Göteborg. Fina och fräscha lokaler, dåliga plastiga technogymhantlar. Tjötig personal som ringer en 1 gång per dag i en månad(även om man inte är intresserad) och vill att man ska skriva på avtal och komma ner på ett möte och se vilken träning som passar mig bäst.
+ För grymt fräscha lokaler och mycket utrustning
- För personal, klena hantlar.
Dajollee
2009-03-22, 10:50
kör i alvik och om man jämför med andra sats så e det väldigt litet
kungconny
2009-03-22, 16:12
Sats sickla
Powerrack, hantlar till 40kg, 2 uppsättningar av alla maskiner, bra cardiodel, böj/mark ställning, snedbänk och bänk ställning, två crossdrag..
Fräscht och så..
+ powerrack, fräscha omklädningsrum, cardio, inte så mycket folk
- hantlar till 40kg(inget problem för mig dock)
Sats på värnhem i malmö har inget squat-rack utan nån annan variant på rack (en bur typ) som är krångligt och skramlar mycket, de har även technogyms nya hantlar med helt värdelöst grepp (vassa kanter, för tjocka), 2 kg steg emellan dem, och en benspark som tar stopp innan man sträckt ut benen helt. Annars är det fräscht och så, det är ju helt nytt, men jag trivs inte där. Bra konditionsavdelning här förresten
Gillar inte heller technogyms nya hantlar. Precis som du sa, vassa kantar som typ gör ont när man kör hantelpressar och kommer för långt ner
Någon som vet hur Liljeholmen och Stadshagen är?
Stadshagen är nytt och fräscht. Brukar inte vara så farligt med folk.
Det finns power rack och är inte alltför trångt bland de fria vikterna.
Liljeholmen har jag aldrig provat.
I liljeholmen finns det 2st. Det ena (liljeholmen centrum) är ganska litet och trångt, men har rätt bra maskiner, lite plate loaded - maskiner från nautilus som förutom de tjocka handtagen är rätt sköna. Finns hantlar upp till minst 40kg, om jag inte minns fel. Hela gymmet har en lounge-känsla, där utseende går före ergonomi.
BigSpawn
2009-03-22, 22:32
Jag tränar framförallt på sats Stadion och sats Täby, tycker båda ställena är riktigt fräscha och bra. Enda jag inte gillar med Sats är bänkarna som inte har nått mellanläge mellan plant läge och första lutande läge och att de har 40kg hantlar som tyngsta hantlar.
Finns det nått sats som har större hantlar?
The_RobRoy
2009-03-22, 22:56
Känns som alla på mitt jobb har SATS-kort. Har aldrig satt min fot på SATS, ska nog fortsätta så :)
I liljeholmen finns det 2st. Det ena (liljeholmen centrum) är ganska litet och trångt, men har rätt bra maskiner, lite plate loaded - maskiner från nautilus som förutom de tjocka handtagen är rätt sköna. Finns hantlar upp till minst 40kg, om jag inte minns fel. Hela gymmet har en lounge-känsla, där utseende går före ergonomi.
Hmm, det jag tänker på ligger nere vid vattnet, samma huskomplex som b.l.a Cisco och Bombardier
napoleonbakelse
2009-03-22, 23:06
SATS Fridhemsplan (inte brofästet) har 42, 45(tror jag) och 47 kg hantlar. Hur skulle man annars kunna köra hantelpress/hantelrodd? ;)
hahavaffan
2009-03-22, 23:08
Tränat på SATS Halmstad nu i ett par veckor.
Usla träningscyklar, och på tok för många värdelösa andra cardiomaskiner. Endast två crosstrainers, så dom är upptagna konstant.
Maskinerna för magträning är totalt värdelösa dom också. Technogym ftl.
Relativt dåliga hantlar. Technogym ftl som sagt, så handtagen är av plast - dock ovanligt greppvänlig sådan. Men lättrat stål ska det vara.
Annars är det gött. Jävligt trevlig personal, och lagom med folk så man slipper vänta på utrustningen. Dom har även en riktig chins-bar, vilket verkar ovanligt på gym? :confused: Allt som allt trivs jag bra, men Sports Club har bättre utrustning - Nordic Gym ftw :)
I liljeholmen finns det 2st. Det ena (liljeholmen centrum) är ganska litet och trångt...
Fast dom flyttade till nya lokaler nu i veckan (Liljeholmen C). Har bara kört ett cykelpass men vad jag såg i övrigt så var det större ytor än på gamla stället.
Om jag inte minns fel såg jag 50kgs på regeringsgatan ;) Dom hade 2 ställ med hantlar och det ena som var lite äldre tror jag hade större. Någon som kan bekräfta?
Tänkte prova statshagen i veckan, hoppas det är schysst. Ska nog kila förbi på vasagatan också
Brooklyn
2009-03-23, 00:13
har nog provat de flesta sats:
de som är top-notch:
fridhemsplan (inte vid bron)
odenplan
medborgarplatsen
tränar främst på fridhemsplan och odenplan, medis är lite långt att åka till :)
Medborgarplatsen är riktigt bra
hantlar upp till 50-55 nånting..
powerrack, podie, 2 pressar, 1 sned osv.. lite underground känsla..
Hmm, det jag tänker på ligger nere vid vattnet, samma huskomplex som b.l.a Cisco och Bombardier
Ok, det har jag tyvärr inte testat.
Enda jag inte gillar med Sats är bänkarna som inte har nått mellanläge mellan plant läge och första lutande läge och att de har 40kg hantlar som tyngsta hantlar.
Det finns SATS som har Nordicbänkar och dom har fler lägen och som börjar med väldigt liten lutning
Känns som alla på mitt jobb har SATS-kort. Har aldrig satt min fot på SATS, ska nog fortsätta så :)
Varför då? Vad får dig att bli avskräckt?
BigSpawn
2009-03-23, 09:23
Medborgarplatsen är riktigt bra
hantlar upp till 50-55 nånting..
powerrack, podie, 2 pressar, 1 sned osv.. lite underground känsla..
Om jag inte minns fel såg jag 50kgs på regeringsgatan ;) Dom hade 2 ställ med hantlar och det ena som var lite äldre tror jag hade större. Någon som kan bekräfta?
Det finns SATS som har Nordicbänkar och dom har fler lägen och som börjar med väldigt liten lutning
Har bara vart på Täby och Stadion så får väl ta och vidga mina vyer:) Får väl helt enkelt ta en lite längre promenad än vanlig till gymmet:)
Den här tråden saknar en extensiv beskrivning av SATS Odenplan, författare: Cilia.
Fattar inte hur folk kan tycka oden är bra.
Förmycket folk, och sjukt dåligt skött maskinpark, hälften av maskinerna är trasiga.
Smaken är som baken men Oden är imho ett av de sämsta.
Langster
2009-03-23, 09:56
Förmycket folk, och sjukt dåligt skött maskinpark, hälften av maskinerna är trasiga.
+ leriga skoavtryck i duschrummet, varje gång jag varit där... *grr*
Piranha, intressant om oden där. Har bara hört gott om det förut och det ligger också på listan att åka förbi där och prova på någon dag.
Cilia, du kör där va? Hur är det?
ThisIsTheOne
2009-03-23, 15:44
SATS Medborgarplatsen
Klart bäst av de tre jag testat och listar här. Som nån redan skrivit finns det hantlar upp till 50+, flera pressar, 2 x smith, rack och dessutom gott om utrymme. Omklädningsrum och lokalerna i stort kunde väl vara fräschare, men man är ju därför att träna. Inte för att relaxa.
SATS Södra Station
Jävligt fräscht, men det är också allt. Väldigt mycket maskiner och generöst utbud av band, cyklar etc., men dåligt utrymme för fria vikter/stänger. Marklyft och dylikt funkar inte att köra här om man inte känner att man är väldigt vass på att improvisera.
SATS Hornstull
Nyöppnat och bra ytor. Hantlarna stannar dock vid 38 kg (tror jag...) och inriktningen känns betydligt mer motionär än på Medborgarplatsen.
Generellt för alla tre är att personalen är mycket trevlig. SATS verkar vara duktiga på att rekrytera och/eller internutbilda.
Sats Sundbyberg
Bra överlag, lite små ytor för fria vikter. Bra cardio maskiner. Hantlar upp till 40kg. Tokmycket folk i rusningstid.
Sats Jakobsberg
Absolut sämsta Sats jag varit på. Slitet, nedgånget, maskiner som är sönder. Små skåp i omklädningsrummet, svinhalt i duscharna (vilket man försökt komma till rätta med genom att lägga ut 3 badkarsmattor). Skandal att det inte görs nånting åt det, faktiskt. Håll er borta...
Sats Sundbyberg
Bra överlag, lite små ytor för fria vikter. Bra cardio maskiner. Hantlar upp till 40kg. Tokmycket folk i rusningstid.
Håller med. Trivsamt bemötande också
Sats Jakobsberg
Absolut sämsta Sats jag varit på. Slitet, nedgånget, maskiner som är sönder. Små skåp i omklädningsrummet, svinhalt i duscharna (vilket man försökt komma till rätta med genom att lägga ut 3 badkarsmattor). Skandal att det inte görs nånting åt det, faktiskt. Håll er borta...
Håller inte alls med här, däremot. Ett klart funktionellt ställe. Jag har inte heller upplevt det som särskilt slitet eller illa underhållet.
Jag tränar i Sumpan, Jakobsberg, Hötorget och Vällingby -allihop är värda ett besök
The_RobRoy
2009-03-23, 20:47
Varför då? Vad får dig att bli avskräckt?
Priserna och fördomarna ;)
Skönare stämning på jobbet också, då vi är ett gäng som ses nere i jobbets lokaler
Den här tråden saknar en extensiv beskrivning av SATS Odenplan, författare: Cilia.
Pipphi har rätt, Odenplan är nog det sämsta av alla SATS-gym som jag har testat. Men det är lite kul att vara där med.
I stort sett alla är extremt utseendefixerade och uppmärksamhetskrävande. Det är nog det enda gymmet jag har varit på där deltagare går ut under klasserna för att bättra på make upen för att sedan komma tillbaka in och köra vidare. Det är trängsel framför speglarna innan passet för alla ska lägga sin make oavsett ålder.
I friviktsdelen så är det värsta köttmarknaden och alla går omkring och visar upp sig, spänner sig och speglar sig konstant. Alla kläder extremt väl utvalda och ingenting är lämnat åt slumpen. Det spelar ingen roll om det är opraktiskt bara man ser cool ut. Många hinner knappt träna för dom måste spegla sig så mycket. Kör på lätta vikter för att kunna se musklerna hela vägen och slippa ta i för mycket. Sen kastar man gärna ner vikterna oavsett tyngd så dom dunsar i golvet. Härav att det är så dålig kvalitet på utrustningen. Hantlarna är skeva och glappar.
Man ska dock inte glömma att dom flesta är vältränade och har bra muskelmassa. Så det sker någon seriös träning mellan allt spanande och speglande.
Det finns dock en hel del roliga individer som kör där. Min favorit är Steve Urkel (för er som kommer ihåg honom på TV). Han går omkring i för stora kläder och har mössa på sig, världens största hörlurar och ser bara hur rolig ut som helst. Det roligaste var när han körde på bandet och klev av för att fixa men lyckades spana in en tjej och blev förvirrad så han klev på bandet igen och glömde bort att det var på. Han grejade situationen men det var knappt.
Det finns mycket att säga om Odenplan men det är inte mitt favoritgym att träna på för det är mycket folk och kass utrustat och dåligt underhållet. Det är öppet nästan jämt så det finns ingen tid att serva det på samtidigt som de tränande misshandlar utrustning. Cardiomaskinerna är effektivt utnyttjade även tidigt på morgnarna. Personalen är trevlig. Ryktet säger också att ingen annan anläggning har så många medlemmar som blir avstängda på grund av att dom är otrevliga och bryter mot reglerna. Så det kan gå ganska hetskt till men det har jag aldrig upplevt. Tycker alla varit trevliga mot mig.
Cilia: Du glömde dock säga att steve urkel är rätt grov ändå :D
annars kan jag bara instämma
Jag har i princip enbart tränat på ett SATS gym och det är det rätt långt uppe på kungsgatan i Göteborg (ungefär vid domkyrkan).
För att vara av den här typen av gym tyckte jag att det var okej. Anledningen var att de hade ett rum med 2 såna "lutande" stälning för skivstänger som jag alltid har tyckt varit smidiga. Vad heter ett sånt föresten det är ju inte en böjställning och inte en powerrack utan en ställning med en massa nivåer för att lägga stången. Tycker det är en rätt schyst lösning för att kasta runt från böj till mark till stångrodd, etc...
Hursomhelst vid sidan av detta rum där det inte brukade vara några problem att få tag på en skivstång så har jag för mej att de hade hantlar som gick rätt högt.
Sen massa maskiner och klasser och sån skit men det tycker jag inte är så relevant.
Så för att vara ett sats så tummen upp. Gjorde några nedslag på några andra sats gym och de var bedrövliga.
Ironbabe
2009-03-23, 21:21
Det finns dock en hel del roliga individer som kör där. Min favorit är Steve Urkel (för er som kommer ihåg honom på TV). Han går omkring i för stora kläder och har mössa på sig, världens största hörlurar och ser bara hur rolig ut som helst.
Haha! Nu vet jag vem det är, han har ju rätt så grova armar men det är nog det enda. Vid närmare eftertanke så har jag nog aldrig sett honom träna nedre delen av kroppen *rolleyes*
Cilia: Du glömde dock säga att steve urkel är rätt grov ändå :D
annars kan jag bara instämma
Haha! Nu vet jag vem det är, han har ju rätt så grova armar men det är nog det enda. Vid närmare eftertanke så har jag nog aldrig sett honom träna nedre delen av kroppen *rolleyes*
Sant, han har bra armar. Jag har dock sett honom träna ben men det var som allt annat han gör väldigt disträ och virrigt. Svårt att träna när man ska vara så cool och samtidigt hålla koll på allt som händer omkring.
Men eftersom han alltid har så stora byxor är det svårt att se om det finns några ben där alls. Antagligen är det kamoflage, hade han bra ben hade han visat upp dom utan tvekan.
Priserna och fördomarna ;)
Skönare stämning på jobbet också, då vi är ett gäng som ses nere i jobbets lokaler
Jag hade också fördomar. Idag vet jag dock bättre än att tro saker.
Ah det låter ju inte så lockande att köra på odenplan men måste helt klart dit och kika ändå ;) Vasagatan imorn, rapport kommer på kvällen
hmm. Blir nog ett Satskort när jag flyttar till Stockholm.
Bara möjligheten att få se Cilla gör det värt pengarna.
BigSpawn
2009-03-24, 06:07
Kan säga att jag också hade fördommar mot sats förr, gillar mer källargym ala workout center i Gävle eller Delta Gym, men är positivt överaskad, och har man barn så är ju 550kr i månaden ett klipp med tanke på att man i princip har barnpassning till alla pass(om man tränar på de gym som har så klart) om man anpassar sin träning lite:)
pragmatist
2009-03-24, 09:02
Till Odenplans försvar så får man väl ändå säga att det finns rätt mycket vältränade personer där som tränar rätt seriöst, inklusive en del ur Sveriges bodybuilding- och fitnesselit (både nuvarande och tidigare generationer). Gymmet har inte den där rehab-känslan som en del andra SATS-gym brukar ha.
Man kan dock fråga sig varför, eftersom många andra SATS-gym är minst lika bra och har fräschare maskinpark. Antagligen beror det på att Odenplan (eller Sportsclub Vasa som det hette en gång i tiden) har så många år på nacken och etablerade sig som det SATS-gym där "fitnessfolket" tränade redan i början på 90-talet. Eventuellt kan det också bero på att Delta ligger bara några hundra meter därifrån, en hel del personer verkar träna på båda ställena.
Till Odenplans försvar så får man väl ändå säga att det finns rätt mycket vältränade personer där som tränar rätt seriöst, inklusive en del ur Sveriges bodybuilding- och fitnesselit (både nuvarande och tidigare generationer). Gymmet har inte den där rehab-känslan som en del andra SATS-gym brukar ha.
Man ska dock inte glömma att dom flesta är vältränade och har bra muskelmassa. Så det sker någon seriös träning mellan allt spanande och speglande.
Det fanns ju med i mitt inlägg till viss del.
SATS Vällingby (vid ÖB/rondellen)
Nu har jag inte tränat där på 2-3 år så det har säkert varit en del förändringar (som ni gärna får upplysa mig om). 1 bänkpress (ojusterbar bänk), 1 squat rack, 1 benpress, hantlar upp till 45 om jag minns rätt, 2 cable-crosses, flera bra handtag. Maskinerna är av märket Cybex för det mesta, gillade inte så många av dem, förutom för ljumskarna och dess antagonister. Bra stämming i gymmet, med roliga profiler såsom den tyste sydamerikanske lönnmördaren (stark som fan, iskall blick, egentligen från Georgien), Bill & Bull, Glenn, 60+ gubben på anabola som reppar på 180 i bänk utan pass m fl.
Det gymmet jag tränat på mest senaste året, kanon stämning på gymmet och bra utrustning för att vara SATS gym. Nackdel är att det kan vara mycket folk vissa tider och då känns det fullt. Men helt klart det trevligaste och bästa SATS gymmet jag tränat på.
Andreas Guiance
2009-03-24, 13:45
Håller med – det är inte mycket att hänga i julgranen.
De stora fördelarna med SATS är annars:
1. Det finns överallt.
2. Så många har kort där via jobbet osv, vilket gör att man kan träna med nästan alla polare som tränar.
Några tankar om några SATS där jag brukar träna till och från:
Globen: Här kör jag oftast. Det är litet och har relativt sliten utrustning. Man slipper dock undan ergonomiska bänkar osv, vilket gör att stället ändå fungerar.
Medborgarplatsen: Antagligen deras bästa anläggning. På styrketräningsavdelningen märker man inte ens att man är på SATS.
Sickla: Väldigt fin lokal, men väldigt dåligt gym. Ergonomiska bänkar, fokus på usla technogym-maskiner osv.
I övrigt så hmm...Hötorget är bra, Odenplan sämre, och Farsta är ok.
De satsgymmen jag plussar.
Medis (bästa stället för benträning, hack, powerrack och flak) hantlar till 50
Södra station (plateloaded maskiner + nordic + techno )
Gärdet (dubbla nordic smith, bla 2 x powerrack, techno + nordic )
Stureplan, en hel del bra maskiner, bra cardiopark , hantlar till 46
Hötorget.
Frihemsplan, har okej grejjer lite trångt, dåliga smithar dock, hantlar till 46.
Det gymmet jag tränat på mest senaste året, kanon stämning på gymmet och bra utrustning för att vara SATS gym. Nackdel är att det kan vara mycket folk vissa tider och då känns det fullt. Men helt klart det trevligaste och bästa SATS gymmet jag tränat på.
Sena vardagskvällar, precis innan stängningsdags, så brukade eliten vara i gymmet (på min tid). Då var det fan skoj.
SATS Vasagatan
Körde där för första gången idag... haha det var det minsta gym jag har varit på. Antar att de är kopplat till radisson hotellet och deras gäster. Maskinerna var från cybex eller något liknande. Helt ensam så det var nästan lite tråkigt att köra där. Hantlarna hade 2,5kg steg mellan varandra och tyngsta var 42,5kg. Ingen riktig benpress. Lite väl färgglatt för min smak. Vikterna i olika färger, alla bollar i olika färger och mattor i olika färger... lite för mkt dagis liksom.
SATS Älvsjö
Hantlar upp till 40 kg.
3 st Bänkpress rack från Nordic Gym
3 st Olympiska stänger från Eleiko
Viktskivor från Eleiko.
1 st Benpress från Nordic Gym
1 st Smith från Nordic Gym
Övriga maskiner från Techno Gym
Gott om löpband, roddmaskiner etc.
Det är mycket folk som tränar där nu. Fräscht, trevlig personal. Att det spelas House är inget minus direkt.
Jag kommer inte prata om dom gym jag gillar bäst för då dras det folk dit *L*.
Idag körde jag på Odenplan för första gången på länge och fick en chock över hur mycket folk det var. Det är inte mitt minne att det var så mycket folk men det var det nog. Det var som en myrstack.
Jag kommer inte prata om dom gym jag gillar bäst för då dras det folk dit *L*.
Idag körde jag på Odenplan för första gången på länge och fick en chock över hur mycket folk det var. Det är inte mitt minne att det var så mycket folk men det var det nog. Det var som en myrstack.
Dyra gymkort snålas det inte med trots finanskris.
Jag har besökt Lidingö, Täby, Regeringsgatan, Stureplan och Tule.
Stureplans källare är hyfsat trevlig. Man bör undvika att träna här vid lunchtid för då kan det vara väldigt mycket folk på plats. Finns till och med en "bur" för knäböj.
Regeringsgatans fria vikter-område är också fint. Gott om hantlar! Klätterväggen är ett stort plus. Mycket folk kring lunch.
De andra har funkat bra, inget utöver det vanliga dock. Både Lidingö och Täby är väldigt fräscha, helt nya prylar där. Täby har väldigt små viktskivor, inte normalstorlek iallafall. Kändes rätt trångt också. Hittade ingen chinsstång heller, men det bör väl finnas där någonstans.
Alla får godkänt!
Hur är det med olika pass och så? Tänker väl främst på spinningpass... vilka är det man ska gå på resp. akta sig för där instruktören är riktigt jobbig?
Hur är det med olika pass och så? Tänker väl främst på spinningpass... vilka är det man ska gå på resp. akta sig för där instruktören är riktigt jobbig?
Spinning? Det är inte bra för din image!
[
SATS Södra Station
Jävligt fräscht, men det är också allt. Väldigt mycket maskiner och generöst utbud av band, cyklar etc., men dåligt utrymme för fria vikter/stänger. Marklyft och dylikt funkar inte att köra här om man inte känner att man är väldigt vass på att improvisera.
Jag tränar ofta på Södra station, hänger inte alls med när du säger att man måste improvisera för att dra mark eller köra böj? Det finns ju förutom ett powerrack med stång, en fri stång med vanligt ställ, ett bänkställ och ett snebäkställ.
Så riktigt vart du har varit och kikat vet jag inte? Jag har aldrig haft problem med att varken marka, böja eller bänka. Inte heller millitärpress, skivstångsrodd eller andra fria övningar som kräver lite plats och svängrum.
Det jag dock är lite ledsen över är den totala avsaknaden av magmaskiner, då man som besökare av Södra station är förpassad till 2 "magbänkar" och fri övningar för magen.
Annars ett rent och snyggt gym.
Nej usch, att träna får verkligen inte vara jobbigt. :Virro
Nilsjohan
2009-03-25, 10:55
Odenplans fördel är öppettiderna och trevlig personal i receptionen. Annars så är det illa skött med trasiga maskiner och ständigt släpande städning. Så om allt annat är stängt då funkar Odenplan men annars så finns det andra anläggningar att gå till.
ThisIsTheOne
2009-03-25, 11:22
Jag tränar ofta på Södra station, hänger inte alls med när du säger att man måste improvisera för att dra mark eller köra böj? Det finns ju förutom ett powerrack med stång, en fri stång med vanligt ställ, ett bänkställ och ett snebäkställ.
Så riktigt vart du har varit och kikat vet jag inte? Jag har aldrig haft problem med att varken marka, böja eller bänka. Inte heller millitärpress, skivstångsrodd eller andra fria övningar som kräver lite plats och svängrum.
Det jag dock är lite ledsen över är den totala avsaknaden av magmaskiner, då man som besökare av Södra station är förpassad till 2 "magbänkar" och fri övningar för magen.
Annars ett rent och snyggt gym.
Jag har varit där vid två tillfällen och ja, jag tycker att det är trångt. Lååångt ifrån samma generösa space som på Medis (eller Hornstull för den delen).
Rent och snyggt är det dock. Och som på alla SATS jag besökt väldigt trevlig personal.
Ironbabe
2009-03-25, 11:38
Sats Östermalm: Det äckligaste och skitigaste gym jag varit på. I omklädningsrummet låg det papper och använda deo mm slängda lite här och där. Verkar jobbigt för de som tränar där att slänga skiten i papperskorgarna 1-2 m längre bort :smash:
Sats Östermalm: Det äckligaste och skitigaste gym jag varit på. I omklädningsrummet låg det papper och använda deo mm slängda lite här och där. Verkar jobbigt för de som tränar där att slänga skiten i papperskorgarna 1-2 m längre bort :smash:
Vilket är SATS Östermalm? Finns det ett som heter så?
Nilsjohan
2009-03-25, 12:00
Vilket är SATS Östermalm? Finns det ett som heter så?Stureplan hette tidigare Östermalm
Ironbabe
2009-03-25, 12:08
Vilket är SATS Östermalm? Finns det ett som heter så?
Stureplan hette tidigare Östermalm
Det ligger i en liten gränd (början av Birger Jarlsgatan) i närheten av Riche
Stureplan hette tidigare Östermalm
Då vet jag vilket ni menar
edit
personalen är skittrevlig där men kunderna är fördjävliga. Bortskämda och beter sig. Det är väl inte deras sak att kasta sitt kräp i papperskorgarna.
hot_tuna
2009-03-25, 12:59
Hm, 5 sidor och inte ett ord (nästan) om SATS Hötorget på gott eller ont?
Brukar träna där då det är nära från jobbet. Det är nog inte det fräschaste i stan, men det fungerar på det hela ganska bra.
plus:
fria-vikter rummet är ganska stort och fungerar bra. ganska välutrustat med två bänkpressbänkar, två cablecross och flera rack, mycket vikter.
Hantlar upp till 4 kg med 2 kg steg från 20 kg (hade varit trevligt med 1 kg steg upp till 30 iallafall).
Mycket gamla nordic gym-maskiner som är enkla och fungerar bra. När det gäller maskiner är tyvärr nyare sällan bättre. *screwy*
Även de gamla platta bänkarna är överlägsna nya "anatomiska" varianter man inte kan göra ett skit med.
Bästa gruppträningsklasserna i stan imo, särskilt spinning.
Inte alls lika ragg- och kroppsfixerat som Odenplan.
minus:
ganska ofräscha duschar, börjar definitivt bli renoveringsbehov nu.
Dåligt med vissa typer av maskiner, varför bara två magmaskiner men 6-7 bicepscurl som aldrig används av någon? *whatever*
Spinningcyklarna börjar också kännas lite risiga.
Ventilationen! *grr27* Är det inte kvalmigt så fryser man häcken av sig...
Löpbanden står intryckta för tätt, man kommer ju knappt in. Släng ut några värdelösa trampmaskiner istället.
Brukar också besöka fridhemsplan och regeringsgatan, samt Stadshagen emellanåt.
Jag tränar nästan uteslutande på sats vid medborgarplatsen, egentligen för att det är närmast mitt jobb men jag gillar det, även om det finns massa småsaker jag stör mig på.
Det som är mest irriterande är väl att powerracket är trasigt så otroligt ofta, nu är det äntligen helt igen efter att ha varit trasigt i 2 månader.
Då och då blir det fridhemsplan med, det gillar jag egentligen inte, det är så väldigt mörkt och trångt nere i källaren, tycker det känns ganska slitet, så jag tänkte testa det vid St eriks-bron nästa gång.
Jag håller med. Det är jävligt sunkigt, men det funkar. Mycket stressade affärsmän/kvinnor som visar noll hänsyn.
Hm, 5 sidor och inte ett ord (nästan) om SATS Hötorget på gott eller ont?
Brukar träna där då det är nära från jobbet. Det är nog inte det fräschaste i stan, men det fungerar på det hela ganska bra.
plus:
fria-vikter rummet är ganska stort och fungerar bra. ganska välutrustat med två bänkpressbänkar, två cablecross och flera rack, mycket vikter.
Hantlar upp till 4 kg med 2 kg steg från 20 kg (hade varit trevligt med 1 kg steg upp till 30 iallafall).
Mycket gamla nordic gym-maskiner som är enkla och fungerar bra. När det gäller maskiner är tyvärr nyare sällan bättre. *screwy*
Även de gamla platta bänkarna är överlägsna nya "anatomiska" varianter man inte kan göra ett skit med.
Bästa gruppträningsklasserna i stan imo, särskilt spinning.
Inte alls lika ragg- och kroppsfixerat som Odenplan.
minus:
ganska ofräscha duschar, börjar definitivt bli renoveringsbehov nu.
Dåligt med vissa typer av maskiner, varför bara två magmaskiner men 6-7 bicepscurl som aldrig används av någon? *whatever*
Spinningcyklarna börjar också kännas lite risiga.
Ventilationen! *grr27* Är det inte kvalmigt så fryser man häcken av sig...
Löpbanden står intryckta för tätt, man kommer ju knappt in. Släng ut några värdelösa trampmaskiner istället.
Brukar också besöka fridhemsplan och regeringsgatan, samt Stadshagen emellanåt.
Nej håll er borta ifrån hötorget *whatever*
Nej usch, att träna får verkligen inte vara jobbigt. :Virro
Haha det luktar ironi ;) Men såklart menade jag instruktörer som inte klarar av sin uppgift
Haha, SATS-personalen skyr inga medel för att ragga kunder!
Var en kvinnlig dam i receptionen som gjorde vad som helst för att få mig återvända/kunna stämma möte.
Provisionen var tydligen extra viktig för henne. Någon liknande entusiasm som hennes såg man ej från hennes medarbetare.
Sats Sickla
Riktigt fin lokal med stora fönster utåt så att uteljuset får komma in och lysa upp. Annars var det väl inte så märkvärdigt, det vanliga utbudet liksom med upp till 40kgs hantlar, varje kilo upp till 20. Där emot hade dom laddat cable crossen rejält med hela 130 kg (65 på varje sida) :O haha. Mitt gym hemma har 50 kg (25 på varje sida)
ThisIsTheOne
2009-06-14, 07:14
Ett av två SATS i Liljeholmen ska visst ha byggt om och fräschat till. Någon som varit där och kan avlägga en rapport om utrustning och övrigt av relevans?
Fick just höra att forummedlemmar bemötts svinaktigt på SATS i Sumpan. Tycker det gärna kan lyftas fram här, som konsumentupplysning.
Fick just höra att forummedlemmar bemötts svinaktigt på SATS i Sumpan. Tycker det gärna kan lyftas fram här, som konsumentupplysning.
Jag väljer att inte dra detaljerna för "Sumpan" incidenten, just för det skulle generellt vara missvisande emot SATS.
Jag har på så många andra av deras gym blivit så väl bemött av personal och andra tränande och det finns så många supergoa personer som jobbar där, så det vore synd och ge ris för en gång, när de resterande 1000 ggr faktiskt borde få ros.
:thumbup:
Kan någon ge ett omdöme på Bromma SATS?
Jag väljer att inte dra detaljerna för "Sumpan" incidenten, just för det skulle generellt vara missvisande emot SATS.
Jag har på så många andra av deras gym blivit så väl bemött av personal och andra tränande och det finns så många supergoa personer som jobbar där, så det vore synd och ge ris för en gång, när de resterande 1000 ggr faktiskt borde få ros.
:thumbup:
hahaha sluta cliffhangra nu måste kollo få veta. Jag har tränat där 2gånger, tyckt att alla verkat trevliga. Fick dock lite snea blickar när jag böjde.
ThisIsTheOne
2010-01-14, 18:13
Nån som vet om det finns powerrack och vettig dipsställning på SATS Telefonplan?
Ett av två SATS i Liljeholmen ska visst ha byggt om och fräschat till. Någon som varit där och kan avlägga en rapport om utrustning och övrigt av relevans?
Det var fint. Det mesta utom powerrack och lutande bänk fanns.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.