handdator

Visa fullständig version : Funderingar inför min första deff

Jacke89
2009-03-21, 23:06
Hejsan allihopa.

Jag ska snart inleda min livs första deff, jag har bantat ner mig förut men utan att det vart muskler med i bilden.

Då från 89 kg till 75, då drog jag typ 1 kg i veckan och det ska det ju inte vara nu utan 0.5 hade jag tänkt mig.

Det jag hade tänkt att göra är att springa 2 gånger i veckan, eller gå, och de dagarna kunna äta lite mer mat, och cykla fram och tillbaka till skolan.

1. vad tror ni man förbränner på att cykla 1 mil? påvägen dit är det mest nerför, och hem mest uppför.

2. Jag har periodiserat en del i min träning, ena veckan 4-6 reps nästa 10-12.
Bör jag köra 5-6 reps per pass nu för att behålla så mycket muskler som möjligt?

3. Jag har kört crunches 10-15 set i veckan i 1 månad och fått kontakt, innan det har jag mest kört situps med vikt och inte fått jättebra kontakt i magen förutom första setet i princip, i 5 månader typ och de jobbar väl i knäböj o marklyften med som jag kört 3 månader.
När jag ligger ner och spänner magen känner jag magrutorna väl, känner och ser de 1-2 översta när jag drar ner fettet på magen min bf vet jag inte men har mest fett på magen.
Svårt att sia om, men tror ni de kommer synas om jag deffar ner mig till en relativt låg bf så jag bara har lite fett på magen? Vad är era erfarenheter?
186 cm 88-89 kg morgonvikt. Gymmat i 8-9 månader. Minskar armmåttet mycket också om man knappt har nått fett på armen när man spänner bicep? vad tror ni? (39.1 cm nu)

4. Bör jag gå istället för att springa, har hört att man behåller mer muskler då?

5. om jag går ner 0.8 kg en vecka, har jag förlorat 0.3kg muskler med största sannolikhet?

6. om jag går ner säg 0.8kg en vecka, men inte minskar i antalet reps på vikten på gymmet, har jag inte förlorat muskler då?

7. Bör jag köra 5-6 reps isåfall hela tiden, då borde det bli nån sorts platå, men ska jag bara satsa på att på gymmet sätta 4x6 t.ex. i bänk på 70 kg i 2-3 månader (så lång beräknar jag deffen) och inte minska ner mig till 4x5 t.ex.?

Exhale_
2009-03-21, 23:22
1. Caloriesperhour.com
2. Kör tungt och få reps under deffen.
3. Var fettet försvinner ifrån är genetiskt. Det är rätt omöjligt att sia om hur du kommer se ut efter en deff.
4. Du kan alltid variera. Ligger du på ett underskott av 500 kcal / dag och samtidigt hålller uppe proteinintaget samt kör tung styrketräning har jag svårt att se hur en springtur ska bränna dina muskler.
5. Nej.
6. Går inte att svara på.
7. Kör få reps som jag skrev tidigare men försök givetvis att öka i alla övningar.