Logga in

Visa fullständig version : Internet modem

Klicken
2009-03-20, 16:42
Hej!

Jag har ett stort problem med mitt modem. Det är fyra streck som ska lysa, "Power", "Ethernet", "Dsl" och "Internet" ofc. Nåja mitt problem är att ungefär VARJE DAG FLERA GÅNGER OM DAGEN så slutar "Dsl" och "Internet" att lysa i kanske 10-15 sekunder och börjar blinka och ha sig, för att sedan starta upp igen. Vad är problemet?

Är inte så oerhört kul när man tex sitter och spelar så blir man dc kanske upp till 15 gånger om dagen osv osv...

Nordenator
2009-03-20, 16:51
It could be lupus..

Har du inbyggd router i modemet kan den vara flaskhalsen. Att överbelasta en budgetrouter kräver inte mycket ansträngning. Hur länge har det pågått? Att ISP:n ibland fuckar är väl inte så ovanligt, men pågår det i dagar eller veckor känns det udda.

King Grub
2009-03-20, 16:56
Ring din ISP till att börja med och hör efter om dom har några kända störningar eller vet var felet ligger.

Prova ett annat modem för att se om det är hårdvarufel.

Klicken
2009-03-20, 16:57
It could be lupus..

Har du inbyggd router i modemet kan den vara flaskhalsen. Att överbelasta en budgetrouter kräver inte mycket ansträngning. Hur länge har det pågått? Att ISP:n ibland fuckar är väl inte så ovanligt, men pågår det i dagar eller veckor känns det udda.

Vet ej om det är inbyggt faktiskt, hehe. Det har pågått i månader vad jag kan minnas, grymt jobbigt. Kan man köpa nytt modem eller behövs det att jag byter internetleverantör?