Visa fullständig version : Snart är den förbannade sommarn här..
Ja, istället för att deppa ner de gladas vårtråd kan vi som kommer sakna vintern sörja här... och försöka hålla modet uppe trots varmare dagar.. :thumbup:
Scratch89
2009-03-20, 10:40
Så länge man slipper jobba inomhus när det är tjugofem grader varmt ute så är jag nöjd. Det värsta med förra sommaren var just det, och när man väl kom hem var det lika varmt hemma.
Haha vilka får stå i vassen iår då ^^ :D
Haha vem är utseendefixerad i tråden då.. *peka på mourten* ;)
Misstag 1a; du tror dig veta bakomliggande orsaker utan belägg. Hur schnygg jag än skulle bli skulle min kärlek till vintern aldrig blekna... *cupid*
Å värme är inte "skönt". Basta kan vara skönt - pga efterföljande kylan, inte värmen som föregår den etc. Tycker jag. Du tycker kanske inte så.
Så håll dig i värmetråden... ;):whipped:
http://juliaolin.files.wordpress.com/2008/12/christmas-wallpaper-4.jpg
Lelle Pelle
2009-03-20, 10:52
Jag längtar redan till hösten och mörkret.
champion
2009-03-20, 10:54
Hatar sommaren!
http://www.utsidan.se/obj/docpart/6f/6fa6d90d6bd9e35c2a160a6d3fbce0b2.jpg
Men vintern *cupid**cupid*
http://www.parkyourpic.com/uploads/e9a58a2e82.jpg[/url]
Skotersäsongen har knappt börjat :thumbup:
Nordenator
2009-03-20, 10:59
Så länge man slipper jobba inomhus när det är tjugofem grader varmt ute så är jag nöjd. Det värsta med förra sommaren var just det, och när man väl kom hem var det lika varmt hemma.
Jag längtar :D Man kommer hem till ett kylskåp fyllt med öl och en solupplyst innergård. Bara slita av sig t-shirten och ta fram den akustiska guran och njuta av vädret. Som tur var har Allum bra ventilation så det är alltid skön jobbtemperatur :>
Vintern regerar.
Skotersäsongen har knappt börjat :thumbup:
Vi får skatta oss rejält lyckliga i år då snöläget är bättre än på många år. Blir det nu inte alltför många varma nätter kan föret hålla ett par veckor till. Uppöver kan man nog hoppas på körning hela april+lite till :)
Haha vem är utseendefixerad i tråden då.. *peka på mourten* ;)
Misstag 1a; du tror dig veta bakomliggande orsaker utan belägg. Hur schnygg jag än skulle bli skulle min kärlek till vintern aldrig blekna...
Å värme är inte "skönt". Basta kan vara skönt - pga efterföljande kylan, inte värmen som föregår den etc. Tycker jag. Du tycker kanske inte så.
Så håll dig i värmetråden... ;):whipped:
Hahaha hoppas de blir en LÅÅÅÅÅNG VAAAAAARM sommar så lellan smälter :laugh:
Sommarn handlar om att stå i vassen lr ej, såklart man är utseende fixerad :naughty:
C h r i s
2009-03-20, 11:10
Ja, istället för att deppa ner de gladas vårtråd kan vi som kommer sakna vintern sörja här... och försöka hålla modet uppe trots varmare dagar.. :thumbup:
Själv hoppas jag att det blir 30 grader varmt, maj till september. Älskar sommaren. *cupid*
För övrigt har mellan- och sydsverige knappt någon vinter längre, bara blask. Ingenting jag känner att jag saknar. :)
Vintern regerar.
Vi får skatta oss rejält lyckliga i år då snöläget är bättre än på många år. Blir det nu inte alltför många varma nätter kan föret hålla ett par veckor till. Uppöver kan man nog hoppas på körning hela april+lite till :)
Jag hoppas föret i fjällen håller i sig åtminstånde hela april. Varje dag i Maj är en bonus.
Sommar är verkligen inget för mig. Jag mår fysiskt dåligt av värme, och nästan allt jag företar mig på sommaren blir väldigt jobbigt just pga av den där förbannade värmen. Tjugoåtta grader i lägenheten är inte heller något positivt för mitt sömnproblem.
Däremot gör solljus underverk för mitt mående, så våren passar mig bra, innan det blir allt för varmt, men mitt absoluta favoritväder är rikligt med snö, tio minusgrader, och strålande solsken. Då trivs jag som satan.
Jag har börjat hata vintern sen jag spenderat en vinter I Kyoto och fått uppleva hur fantastiskt det är med hus som inte har några tätade fogar överhuvudtaget och det känns som vinden blåser rakt genom huset. Värme kan man inte heller köra dygnet runt, för då blir man utfattig. När man vaknade på morgonen kunde det vara nollgradigt i rummet (jävligt glad att det i regel inte blir kallare än så i kyoto).
En lektion försökte jag förklara för min klass vad centralvärme är, jag hade till och med letat upp det japanska ordet för det, men läraren hade aldrig hört talas om det förut.
sen jag kom till Japan har jag lärt mig uppskatta hur jävla bra vi bygger hus i Sverige.
Jag älskar sommaren. Mer vår! Mer grönt! Mer ljus! Mera värmeeeeeee!!
Svensk sommar *cupid*
http://files.reseguiden.se/files/63/rg_930163_m600.jpg
Hahaha hoppas de blir en LÅÅÅÅÅNG VAAAAAARM sommar så lellan smälter :laugh:
Sommarn handlar om att stå i vassen lr ej, såklart man är utseende fixerad :naughty:
Well, jag har barn och då är det lag på att befinna sig på badplatser och i vassen ligger det ölburkar fimpar och skit så där tänker jag inte befinna mig.
Tänker inte ens försöka va snygg.. :D
Själv hoppas jag att det blir 30 grader varmt, maj till september. Älskar sommaren. *cupid*
För övrigt har mellan- och sydsverige knappt någon vinter längre, bara blask. Ingenting jag känner att jag saknar.
Mm, jättefint hörru, "vårtråden" är din... ;)
Jag älskar sommaren. Mer vår! Mer grönt! Mer ljus! Mera värmeeeeeee!!
Svensk sommar *cupid*
Fel tråd.. ;)*slap*
Alltså, skapade tråden för att jag inte ville förstöra vårtråden med hyllningar till vintern och spy galla över sommaren...
Så, snälla, gör om gör rätt ni som envisas med sommarhyllningar och vinterdiss i denna.. :whipped:*kissass*
Patrick Bateman
2009-03-20, 11:42
Hata varma årstider.
Pallar inte all den uppmärksamheten min kropp får på stranden av alla fjortisar. För snygg för mitt eget bästa :em:
Skönt med sommar :)
:banned
Hata varma årstider.
Pallar inte all den uppmärksamheten min kropp får på stranden av alla fjortisar. För snygg för mitt eget bästa :em:
Mm, det är den stora anledningen för mig också.. givetvis... den anledningen vare hrrm.. :D
Äh, sommarn är pest. FI fan. Mygg, jävla kryp överallt, svett, bränt rosa skinn om man inte har kläder, klibbande ofräsha kläder om man klär på sig, man får huvudvärk av att kisa och ser ut som en tönt med solglasögon, allt sticks och man pallar inte träna för energin försvinner ut i tomma intet, man pallar bara äta vattniga sallder eller trist yoghurt (därför smakar iofs det grillade så gott på kvällen, hunger är den bästa kryddan och kvällssvalkan och skymningen det enda som är positivt under en förjävla årstid). Vattnet är fyllt med alger och djuräckel, alla människor har krampaktiga falska leenden för ingen vill erkänna det man känner - att man mår jävla illa pga värme och måste dricka en massa för att inte få huvudvärk.. å... näää...
Nu mår jag dåligt. :( Ska luncha lite och njuta av tankar på vinter istället. :thumbup:
kalle_banan
2009-03-20, 11:55
Hade jag fått välja hade det varit vår hela året.
För kallt på vintern och för varmt på sommaren :(
Sommar är okay när man kan ha 12-13 grader inne.
Det enda som suger är att det är varmt i ett skinnställ, men det är inget stort problem.
Sommaren är som bäst när den håller sig runt 25 grader, gärna lika varmt i vattnet! Samt om man kan hålla det hyfsat svalt inomhus
Haha, sorry =0) men lite negativt var mitt förra inlägg allt =)
Sommer e najs, man kan ju golfa o chillpilla!
Btw, Fan va du är negativ gentemot sommaren lellan ;)
Alla andra som lider av vinterdepression kanske inte är så ledsna över att det faktiskt börjar bli varmare och ljusare :) Det är redan kallt, mörkt och bedrövligt 6-7 månader om året och bara varmt i 3 månader så jag hoppas verkligen att det blir riktigt sjukt varmt i sommar.
Skönt med sommar :)
Sommar är okay när man kan ha 12-13 grader inne.
Det enda som suger är att det är varmt i ett skinnställ, men det är inget stort problem.
Sommaren är som bäst när den håller sig runt 25 grader, gärna lika varmt i vattnet! Samt om man kan hålla det hyfsat svalt inomhus
Sommer e najs, man kan ju golfa o chillpilla!
Btw, Fan va du är negativ gentemot sommaren lellan ;)
Alla andra som lider av vinterdepression kanske inte är så ledsna över att det faktiskt börjar bli varmare och ljusare :) Det är redan kallt, mörkt och bedrövligt 6-7 månader om året och bara varmt i 3 månader så jag hoppas verkligen att det blir riktigt sjukt varmt i sommar.
Gott folk.. detta är ingen sommar tråd, det är en anti-sommartråd och pro-vintertråd! :thumbup:
(Mike: Alla som lider av pollenallergier/insektstickallergier/småkrypsfobier/ljuskänslig hud/allmänt sommarhat kanske inte är så ledsna stora delar av året. Bra va? ;))
Gott folk.. detta är ingen sommar tråd, det är en anti-sommartråd och pro-vintertråd! :thumbup:
(Mike: Alla som lider av pollenallergier/insektstickallergier/småkrypsfobier/ljuskänslig hud/allmänt sommarhat kanske inte är så ledsna stora delar av året. Bra va? ;))
Nehe, det vet du själv att det inte är! Det är en tråd för att försöka smutskasta sommaren! Kolla bara topic!
Sommaren är toppen så länge jag slipper jobba!
Nehe, det vet du själv att det inte är! Det är en tråd för att försöka smutskasta sommaren! Kolla bara topic!
Ja, hursomhelst så är det :banned på dem som hyllar den i denna tråd.. :MrT:
Sommaren är toppen så länge jag slipper jobba!
:banned
Cerberus
2009-03-20, 13:06
sommarne kommer bli askul :D första gången i mitt liv slipper ja stå i vassen. Blir mkt bar överkropp kan ja säga :)
von huff
2009-03-20, 13:20
sol+öl+korv å lite mer pengar du man jobbar:)Somrarna är bra
sommarne kommer bli askul :D första gången i mitt liv slipper ja stå i vassen. Blir mkt bar överkropp kan ja säga :)
Jaja, jag fattar, kollektiv mobbning av min fina tråd... *kissass*
Skulle jag tänka som dig skulle jag ju vara skitglad eftersom jag i sommar kommer ha 50 (el 60 i slutet av sommarn?)kg mindre att flasha, tyvärr påverkar det inte mina känslor inför denna årstid*spy* el kärlek till den vi lämnar.. *cupid*
Bra Cerb! Äntligen är din träning fulländad så du kan njuta av sommaren! :)
Ska bli skönt att slippa nybildade isgator varje morgon som man måste trippa fram över.
Fast det går ju alltid att semestra i något vinterland till sommaren om man nu är en hater. :)
Ska bli skönt att slippa nybildade isgator varje morgon som man måste trippa fram över.
Fast det går ju alltid att semestra i något vinterland till sommaren om man nu är en hater. :)
Ge gärna tips! Bra initiativ.. :thumbup:
Kanske finns det rentav ngt köldhål i sverige?
Slartibartfast
2009-03-20, 14:19
Hösten är bäst. Ge mig 10 plusgrader och solsken. Visst är det kul när det är varmt också, men bara när man får vara ledig ute vid havet. Annars är det bara en plåga.
Ge gärna tips! Bra initiativ.. :thumbup:
Kanske finns det rentav ngt köldhål i sverige?
Flytta in i ett kylrum.
Minns mitt första sommarjobb i en icabutik när jag var 14 eller 15, min chef spenderade 90% av sina dagar inne i kylrummet och "inventerade" varor som inte fanns.
Hösten! Allting är vackert och generellt mysigt utan att man fryser röven av sig eller svettas och bränner isönder sig i solen.
grisbil3n
2009-03-20, 15:40
Allt är lite lr mycket bättre på sommarn, slår aldrig fel. Sen vad det är som gör det vet jag ej.
Flytta in i ett kylrum.
Minns mitt första sommarjobb i en icabutik när jag var 14 eller 15, min chef spenderade 90% av sina dagar inne i kylrummet och "inventerade" varor som inte fanns.
I can do that! Bossa dig och inventera varor som inte finns, i kyla... deal! :D
Det är fan gött det.
Enda negativa är just att vara inomhus utan AC. Kanske inte så jättefarligt i Sverige (men händer) men väl utomlands... :/
Ok, nu är solhelvetet på himlen.. alla är glada och jag känner mig som en orm som vill ut ur sitt skinn.
Har varit ute en sväng på morgonen men blir fan bara varmare å varmare, nu har jag lurat sonen att vi fick lov att gå in en timme, sen har jag lovat att vara ute hela dagen.. :(
Fullt medveten om att jag är riktigt GNÄLLKÄRRIG ang detta, men det kliar i hela mig, ska ta med solglasögon ut men tycker inte att jag ser något (iom att jag är sjukt slarvig + har 3åring så blir det budgetglajjor, ja) men tar jag av dem börjar det dunka i huvudet å...
ÅÅååå, va fan svårt det är att fejka glad å positiv. Det roliga är att jag stört mig emellanåt på folk som klagat över kylan, slasket (mer förståeligt men hallå det är vinter å därmed per automatik underbart), tänker inte spy galla över omgivningen, håller mig här.
Lovat mig själv att göra allt i min makt för att njuta av följade 4 månader... skulle behöva psykolog för det tror jag. Igår tog jag med termos och chokladbitar ut. Och ja, det var ju trevligt, om det inte vore för värmen.. :smash:
Men hur fa-a-a-aaaaaaan ska jag palla en hel jävla sommmar????!? Åååååååååå, jag hatar detta..... det underliga är att man själv undrar om man är felgjord - känns ungefär som om hela världen påstår att det är nice att äta bajs och man ska hålla god min och mumsa på men det känns fan som rena skämtet.
HUR njuter man av ba.. jag menar VÄRME?!?! *gah!* Lär mig..
Allt är lite lr mycket bättre på sommarn, slår aldrig fel. Sen vad det är som gör det vet jag ej.
Du får nog snällt tala om, för jag tänker försöka må bra i sommar och vill gärna veta vad "det" är. Tack på förhand. :)
"Sommmar, sommar och sol. Havet och vinden o doft av kaprifol!"
Finns ju inget goare än sommar! Även om den är alldelles för kort i vårt avlånga land.
Men tyvärr kan jag ju hålla med om att det beror på vart man bor. Hade jag vart tvungen att sitta i en lägenhet inne i gbg när det är 25 grader varmt ute och strålande sol då hade nog jag också vart lite sur på sommaren!
Nu slipper man det och därför älskar jag sommaren :D
Desutom jobbar jag som hamnkapten i en gästhamn så man får vara ute hela tiden! Wohooo :D
Jag tycker att både vinter och sommar har sina fördelar. Däremot är jag duktigt less på att ta promenader på is, slask och hårdpackad snö nu. Jag är less på kylan och mörkret. Nu vill jag ha värme och ljus.
Lellan! Våga älska värme!
Det värsta är ju att jag är seriös; hittade detta i oseriösa aftonhoran: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/psykestress/article81070.ab?service=print
Helt ärligt känner jag ju igen mig i panikkänslan, och ska man leka hobbypsykolog så är det väl en slags fobi. Jag vet ju att det är orimligt hur besvärad jag blir. Det finns liksom inga proportioner till hur man borde reagera på lite sol.
Sättet man botar fobier är ju genom att utsätta sig för det man är fobisk mot, så utmaningen blir att vara ute lika mkt i vår/sommar som i vinter då? Ja, det ska jag tamefan. Mår illa av tanken dock*spy*, men är ju mamma å får fan skärpa mig.. :smash:
Nitrometan
2009-04-03, 09:09
Åååååååååå, jag hatar detta..... det underliga är att man själv undrar om man är felgjord - känns ungefär som om hela världen påstår att det är nice att äta bajs och man ska hålla god min och mumsa på men det känns fan som rena skämtet.
HUR njuter man av ba.. jag menar VÄRME?!?! *gah!* Lär mig..
Det var ju nån reklakampanj för nåt år sen - "knark är bajs!"
Kanske är sommaren som är knark?
Jag tycker att både vinter och sommar har sina fördelar. Däremot är jag duktigt less på att ta promenader på is, slask och hårdpackad snö nu. Jag är less på kylan och mörkret. Nu vill jag ha värme och ljus.
Lellan! Våga älska värme!
Har precis lovat mig själv heligt att inte begränsa utetiden pga solen, men älska den? *screwy*
Min kropp lär ju vara konstruerad som folks kroppar är mest, alltså måste mina obehag bero på min knopp, så jag tänker tackla värmen som man tacklar en ormfobi.
Men nu får jag nog tagga ner lite, sitter här med världens puls helt sammanbiten.. :D
Det var ju nån reklakampanj för nåt år sen - "knark är bajs!"
Kanske är sommaren som är knark?
Du menar att den sabbar samhället, relationer, hjärnan och (kan) utveckla beroende? Där har vi svaret, det är alla andra som knarkar bara... JAG är bara drogfri. ;)
Arne Persson
2009-04-03, 09:14
Om 10 dagar sitter jag och min lilla dotter på planet till Seychellerna..... fy faaaaaan vad skönt det skall bli med en rejäl varm SOLsemester.
Har precis lovat mig själv heligt att inte begränsa utetiden pga solen, men älska den? *screwy*
Min kropp lär ju vara konstruerad som folks kroppar är mest, alltså måste mina obehag bero på min knopp, så jag tänker tackla värmen som man tacklar en ormfobi.
Men nu får jag nog tagga ner lite, sitter här med världens puls helt sammanbiten.. :D
Jag är soldyrkare så japp, jag älskar den. Den ger mig energi, värme och ljus. Den påverkar folk i min omgivning positivt (exklusive dig), och det anser jag vara skäl nog att älska den. Sol betyder värme, värme betyder bad, surf, och uteliv i största allmänhet.
Nitrometan
2009-04-03, 09:19
Du menar att den sabbar samhället, relationer, hjärnan och (kan) utveckla beroende? Där har vi svaret, det är alla andra som knarkar bara... JAG är bara drogfri. ;)
Det kan vara så.
Kolla bara hur Rahf försöker dra ner dig i träsket.
Cerberus
2009-04-03, 09:20
inte jag :D första gången i mitt liv.
längtar som fan till sommaren! Varmt väder, lättklädda tjejer, fest!
Om 10 dagar sitter jag och min lilla dotter på planet till Seychellerna..... fy faaaaaan vad skönt det skall bli med en rejäl varm SOLsemester.
Kul att du gillar det, även om det för mig är som om du skrev "Om 10 dagar sitter jag och min lilla dotter på planet till Bajsland..... fy faaaaaan vad skönt det skall bli med en rejält varmt kladdigt BAJSbad."
Ok. Nu har jag bestämt mig för att jag har en fobi. :D Å att den ska botas.
Jag har aldrig varit till en badstrand m min grabb och han är 3 år (lånat ut honom till andra som åkt dit dock), vi var mest i skogen förra sommaren för där står jag ut bäst. Trivs inte alls med att känna mig som dålig mamma som jag gör just nu..:( (han sitter iofs å fnissar samtidigt som han masserar mig samtidigt som vi kollar på barnkanalen). Men barn behöver frisk luft..
Går strax ut med honom och ska stanna ute längre än jag pallar. :thumbup:
Det kan vara så.
Ja vafan, allt oliktänkande måste omvändas eller bekämpas!
Det där lät ruggigt likt någon slags dystopi eller diktatur.
Det kan vara så.
Precis... :MrT:
inte jag :D första gången i mitt liv.
längtar som fan till sommaren! Varmt väder, lättklädda tjejer, fest!
Men man kan väl klä av folk å festa även på vintern? :confused: Jaja, nu ska jag ju börja värmeknarka..
Arne Persson
2009-04-03, 09:25
Kul att du gillar det, även om det för mig är som om du skrev "Om 10 dagar sitter jag och min lilla dotter på planet till Bajsland..... fy faaaaaan vad skönt det skall bli med en rejält varmt kladdigt BAJSbad."
Ok. Nu har jag bestämt mig för att jag har en fobi. :D Å att den ska botas.
Jag har aldrig varit till en badstrand m min grabb och han är 3 år (lånat ut honom till andra som åkt dit dock), vi var mest i skogen förra sommaren för där står jag ut bäst. Trivs inte alls med att känna mig som dålig mamma som jag gör just nu..:( (han sitter iofs å fnissar samtidigt som han masserar mig samtidigt som vi kollar på barnkanalen). Men barn behöver frisk luft..
Går strax ut med honom och ska stanna ute längre än jag pallar. :thumbup:
Det är lugnt.... du är snart botad...;)
Sommaren e kooooort, det mesta regnat boooooort....
och Lellan jublar?! *slap*
Kommer med stormsteg här nere i Lund. 13 grader nu och strålande solsken.
Men Lellan, du får ju nästan i sånt fall ändra din avatar om du är så rädd för sommaren. Sommrigare bild än den får man ju faktiskt leta efter. :D
Jag hade shorts i onsdags! Yipiie!
Missade sommaren förra året pga. lumpen, hade utbildning inomhus större delen av dagarna på sommaren. Så det är 2år sen jag hade sommar :D
Sommarkväll+grillplats+storjävlasommargrogg
Lellan: Sluta slå ner på dig själv för att du inte tycker om sommaren. Alla gillar inte samma saker. Det är inte fel att hata sommaren, bara för att de flesta gillar den.
Lellan: För att vara riktigt, riktigt jobbig: Har du hört uttrycket "oro är ränta (på bekymmer) som tas ut i förtid". Det känns som om du ägnar så mycket energi åt att mata din sommarångest redan innan det finns så mycket att ha ångest för (det är den tredje april i Sverige; det finns ingenstans i hela landet det kan råda högsommarvärme nu) att du inte kommer att ha råd att inte lida varje minut av sommaren när den väl kommer. Man måste inte älska sommaren (får jag välja tycker jag nog bäst om vår och höst, även om jag av det enkla skälet att det är så jävla jobbigt med isgata när man går med kryckor just nu gärna skulle vilja ha sommar pronto) men det verkar lite jobbigt att i princip gå in för att må så dåligt som möjligt.
Men Lellan, du får ju nästan i sånt fall ändra din avatar om du är så rädd för sommaren. Sommrigare bild än den får man ju faktiskt leta efter. :D
Jag hade shorts i onsdags! Yipiie!
Fel. Bilden är en morot; det är augusti, det värsta är över och jag ÄLSKAR bär.. Belöningen efter en sommar är att få fylla frysen med alla bär, äter bär varje dag och våren/sommaren har de hunnit ta slut och man får köpa dyra i affären... men till hösten, dåå.... *drool*
Lellan: För att vara riktigt, riktigt jobbig: Har du hört uttrycket "oro är ränta (på bekymmer) som tas ut i förtid". Det känns som om du ägnar så mycket energi åt att mata din sommarångest redan innan det finns så mycket att ha ångest för (det är den tredje april i Sverige; det finns ingenstans i hela landet det kan råda högsommarvärme nu) att du inte kommer att ha råd att inte lida varje minut av sommaren när den väl kommer. Man måste inte älska sommaren (får jag välja tycker jag nog bäst om vår och höst, även om jag av det enkla skälet att det är så jävla jobbigt med isgata när man går med kryckor just nu gärna skulle vilja ha sommar pronto) men det verkar lite jobbigt att i princip gå in för att må så dåligt som möjligt.
Ok, nu tycker jag att du är lite orättvis, för jag tänker ju inte gå och lida hela sommaren - det är ju mitt mål att INTE göra det? Men jag får ångest när jag påmins om att det är nu det gäller. Det är inte direkt ngn slump att jag gick 5 timmar häromveckan när det var snö och minus och inte gått en meter idag.
Vet inte hur jag ska förklara annat än att det är som om energin rinner ur mig, jag blir illamående i värmen och får en svag panikkänsla när jag sitter i solen. Att vilja "krypa ur sitt eget skinn" är den mest träffande beskrivningen, kliar i en. Även om det bara är vår än sålänge (jag VET att det ska bli varmare, ingen nyhet, jag måste bara få ur mig det ngnstans för alla jag känner älskar ju värmen och påtalar dess förträfflighet så det kliar i hela mig av oro).
Alltså, jag HÖR hur löjligt det låter, men sen jag var typ 11 och flyttade ner i svala gillestugan på somrarna (och helst höll mig där vilket var väldigt icke pk) har jag hittat sätt att hantera sommaren.
En sommar (när jag blev medlem här tror jag) så gick jag massor helst vid vattnet, el skogen fort fort för då fläktade det lite. Tränade varje dag på nJoy örebro för de hade grym AC.. Solade deras svinkalla snabbsolarie (man solade typ 5 min turbo, hade fläkt på intill) för att "se" ut och verka normal.
I sommar har jag ju min grabb, jag får och kan helt enkelt inte smita. Han har varit jätteglad hela dagen och älskat solen, jag får lära mig hantera den helt enkelt.
Spy galla här, hålla käften bland alla soldyrkare och blunda under mina solglajjor och keps. Hoppas på att gymet jag ska börja på har AC så jag får ett andhål. :)
Se det som ngn som får vinterdepressioner; när det blir kallare och de blir påminda om den annalkande kylan och mörkret kan jag tänka mig att de får en klump i halsen de med. Som jag fick idag.
Jag ska ju verkligen försöka hitta charmen, man kan ju inte göra mer än sitt bästa? Nu ska jag ut igen, gå jättefort och gömma mig i min keps. :)
Jag tycker att det här ter sig aningen begränsande.
MasterChief
2009-04-03, 16:59
Jag tycker att det här ter sig aningen begränsande.
Veckans understatement.
Veckans understatement.
Jag föredrar att uttrycka mig moderat när det kommer till känsliga situationer..
Cyklade omkring i t-shirt här i uppsala idag, det var jävligt skönt väder!
Jag föredrar att uttrycka mig moderat när det kommer till känsliga situationer..
På vilket sätt begränsar jag mig när jag säger att jag tänker fortsätta vara ute lika mycket som om det vore vinter och ta tag i det här i år?
Åtminstone har detta SÄRdrag hos mig aldrig drabbat el sårat någon annan. Inte alla kan säga så om sina hangups.
Nu inser jag ju att jag skulle begränsa min son, och därför gör jag något åt saken, men fortsätt raljera O du perfekte.. ;)
This is some strange shit!
Vad kostade det per person? Är sugen i sommar.
Nä, fan. Nu blir jag sur på riktigt. *grr*
Det är inte så att jag missat att hela jävla världen älskar sommaren och att det är en dödssynd att må dåligt av den. Men att förljuget spela med har inte botat saken, och för mig är det inget låtsasproblem att hantera värmen när den kommer. Den som aldrig har mått dåligt av någonting fattar väl inte vad jag babblar om, men man blir jävligt trött av att stångas mot dåliga känslor en hel dag så jag är väl överkänslig nu. Vissa stångas mot sånt dagligen så jag är ändå glad att det är bara varma dagar som är så för mig och har tron på att jag kan ändra mig.
De enda fördelarna med sommaren är möjligen grönskan och till viss del ljuset; värmen, insekterna, pollenallergin, turisterna med mycket mera är en plåga.
På vilket sätt begränsar jag mig när jag säger att jag tänker fortsätta vara ute lika mycket som om det vore vinter och ta tag i det här i år?
Åtminstone har detta SÄRdrag hos mig aldrig drabbat el sårat någon annan. Inte alla kan säga så om sina hangups.
Nu inser jag ju att jag skulle begränsa min son, och därför gör jag något åt saken, men fortsätt raljera O du perfekte.. ;)
Inget illa menat! Ber om ursäkt.
Three pigs
2009-04-03, 19:21
äääckligt skönt väder idag!
Äntligen får man visa upp pecsen o deltsen man tränat upp i vinter! (inte färdigdeffad dock)
Arne Persson
2009-04-03, 22:12
Vad kostade det per person? Är sugen i sommar.
Det blev ca 8-10000 billigare när jag fick erbjudande av den högst emminenta resebyrån (får man skriva namnet?) att hyra ett supermodernt hus på 100 kvm! För mig gick det nu på ca 18000 och för min dotter c a 12000 kr. Faktiskt billigt för att komma till en riktig paradisö utan en massa turister mm.
Det är inga som helst problem att hålla modet uppe trots varmare dagar Lellan, snarare är det allt lättare! ;)
Inget illa menat! Ber om ursäkt.
Lugnt, alla vet att du är nallebjörn även om du leker kaxig.. ;)
Det är inga som helst problem att hålla modet uppe trots varmare dagar Lellan, snarare är det allt lättare! ;)
Hade det bara blivit ljusare, ja. Men här har du undantaget som bekräftar regeln, men shit happens. Är väl som allt annat, handlar om inställning. Har ju tom börjat visa hud och det var väl över 20 år sedan sist.
Men att jag blev så besviken idag var att jag satt där i solen å firade viktnedgång och hade väl hyst för stora förväntningar på att den skulle göra värme uthärdligare. Nu blev det inte så men förra sommaren var bättre än någon tidigare så.. :)
Hade det bara blivit ljusare, ja. Men här har du undantaget som bekräftar regeln, men shit happens. Är väl som allt annat, handlar om inställning. Har ju tom börjat visa hud och det var väl över 20 år sedan sist.
Men att jag blev så besviken idag var att jag satt där i solen å firade viktnedgång och hade väl hyst för stora förväntningar på att den skulle göra värme uthärdligare. Nu blev det inte så men förra sommaren var bättre än någon tidigare så.. :)
Jamen dåså, då börjar det ju gå åt rätt håll, eller hur? :)
Jamen dåså, då börjar det ju gå åt rätt håll, eller hur? :)
Nej, att hitta sätt att uthärda något är inte att njuta? Det är det däremot när allt i hela dig talar för att nuuu är det gött att leva, vilket för mig sker när mörkret och kylan smyger sig på.
Orka tjafsa om det dock, sommaren kommer och vi överlever både den och vintrar. :)
Det är skönt med sommar. Oavsett temperatur. Speciellt om man bor som jag - på landet, där man kan dra till en närliggande skog och gå under träd med stora lövverk som fungerar som parasoll. Perfekt gångsträcka ner till havet där man kan avnjuta havsvindarna och vattnet.
Människorna som kommer ut är en annan sak dock. Jag gillar bara lättklädda tjejer. Resten är ett folk som hellre kunde varit någonannanstans. :D
Det är skönt med sommar. Oavsett temperatur. Speciellt om man bor som jag - på landet, där man kan dra till en närliggande skog och gå under träd med stora lövverk som fungerar som parasoll. Perfekt gångsträcka ner till havet där man kan avnjuta havsvindarna och vattnet.
Människorna som kommer ut är en annan sak dock. Jag gillar bara lättklädda tjejer. Resten är ett folk som hellre kunde varit någonannanstans. :D
Så vad du säger är att om jag kommer naken får jag gå i din skog och vid havet? :thumbup:
Är det barnvänligt? *popcorn*
Pffft.. Du vill att jag ska dra dig i håret som alla andra unga damer.
Kjam! :)
Pffft.. Du vill att jag ska dra dig i håret som alla andra unga damer.
Kjam! :)
Nej tack. Kram.
Nej, att hitta sätt att uthärda något är inte att njuta? Det är det däremot när allt i hela dig talar för att nuuu är det gött att leva, vilket för mig sker när mörkret och kylan smyger sig på.
Orka tjafsa om det dock, sommaren kommer och vi överlever både den och vintrar. :)
Dra norrut över sommaren?
Skyr du ljuset och den ökande dagslängden också? :)
Dra norrut över sommaren?
Skyr du ljuset och den ökande dagslängden också? :)
Ljuset är ok, man kan ha solglasögon och så. Dagslängden påverkar mig inte. Förutom att man kan uthärda på kvällarna (när myggen flytt). Värmen kan man inte frida sig från om man är ute.
Vet inte vart jag ska dra i sommar faktiskt. Sem v 29-33. Tipsa gärna om "köldhål"! :)
Ljuset är ok, man kan ha solglasögon och så. Dagslängden påverkar mig inte. Förutom att man kan uthärda på kvällarna (när myggen flytt). Värmen kan man inte frida sig från om man är ute.
Vet inte vart jag ska dra i sommar faktiskt. Sem v 29-33. Tipsa gärna om "köldhål"! :)
Dra till södra halvklotet om du har möjlighet! Där är svalt när vi har sommar (nähe). Sydafrika är vackert!
Inser nu att jag tipsat dig om att dra både norr-, och söderut! Aja, har tyvärr inget direkt tips i Sverige! Själv älskar jag lappland och där är svalare men också rejält ljusare och myggigare på sommaren.
Gjorde lumpen däruppe och man fick sitta med halsduken över käket för att det inte skulle smaka mygga om alltihop! :)
Jag har inte riktigt uppfattat det här med varför du inte gillar sommaren. Är det för du inte trivs visa upp dig med lite kläder eller vad? För folk gillar inte vintern för det är jobbigt att frysa, folk blir allmänt deppiga, surare, blekare, inte mycket händer runt omkring en osv. medan sommaren gör alla glada, temperaturen är inte ens hög i Sverige och det är bekvämare att röra på sig..Accepterar att du inte gillar sommaren men förstår bara inte vad det är som ger dig "klumpen i halsen", lite nyfiken.
Ex på köldhål under sommaren: Större delen av Sverige, 20 grader är inte direkt "ohhh så vaaarmt"..
Jag har inte riktigt uppfattat det här med varför du inte gillar sommaren. Är det för du inte trivs visa upp dig med lite kläder eller vad? För folk gillar inte vintern för det är jobbigt att frysa, folk blir allmänt deppiga, surare, blekare, inte mycket händer runt omkring en osv. medan sommaren gör alla glada, temperaturen är inte ens hög i Sverige och det är bekvämare att röra på sig..Accepterar att du inte gillar sommaren men förstår bara inte vad det är som ger dig "klumpen i halsen", lite nyfiken.
Ex på köldhål under sommaren: Större delen av Sverige, 20 grader är inte direkt "ohhh så vaaarmt"..
Jag tycker det är rejält obekvämt i kroppen av att bli varm utifrån får som en panikkänsla, nästan som att man kvävs. Tränar mig varm blir det inte så, det är skönt att bli varm av att man rör på sig och svettas.
För mig gällar "för det är jobbigt att bli varm, jag blir allmänt deppig och folk tjatar hål i huvudet om vädret, surare, tvingar mig själv att sola solarium/använda bus för att se "normal ut" el bränner mig lätt i solen el är blekt freak, kan inte leva så som jag gör på vintern (nu tänker jag dock gå emot det i sommar och försöka vara ute trots att det är varmt). Mår dåligt av att vara inomhus, så som annat folk tenderar att vara på vintern": ;)
I dag har jag gått i tunn båtringad trekvartsärmströja (+ väst) och setat i solen, krävdes dock en massa glass å är helt slut så blir ingen träning.
Har aldrig varit i något varmare länd än Sverige (av förklarliga skäl :D) och för mig är svensk värme "ohhh så vaaarmt", jag kanske har dålig värmereglering när det gäller annan värme än den när man tränar el nåt.
Tycker det är sjukt obekvämt med solglasögon men får huvudvärk annars, gillar inte kryp å flyfän heller men inte inget problem direkt. Klappar gärna humlor och bjuder getingar på buffé. Mygg slipper jag helst, men lider inte.
Har jobbat på att klä av mig bland folk och d går framåt, förhoppningsvis underlättar d när det blir riktigt varmt.
Behöver knark, något att slå på eller en ny personlighet.
Ge mig. Jävla larvpotta vampyrlella. :smash:
Anyways, får leka Moder Theresa/Gandhi-aktig och hälsa alla som njuter av vädret trevlig påsk. Vill va som ni.. :cool:
Finns ju dock saker som gör så du kan svalka dig tex åka till en sjö o bada osv? Om det är sån värme du pratar om.
Finns ju dock saker som gör så du kan svalka dig tex åka till en sjö o bada osv? Om det är sån värme du pratar om.
Nu? Är du galen.. :D
Ikvällska jag gå i skogen och uthärda utomhus även nu, musik i öron och linnebyxor på.
I sommar ska jag bada, men måste ju arbeta upp en viss värme+ljustolerans först.
Idag har jag setat ute å fikat. Mentalt slut, är väl typ som för folk som har problem att hålla föredrag, en mental påfrestning el nåt. Jag har inga problem att prata inför folk, men fika i sol - huvva..
Sådär ja. Tjugofem grader i lägenheten, svetten rinner över hela kroppen, och utomhus är det mygg överallt
Dagens negativism avklarad.
Raschmus
2009-05-31, 09:59
Ni är ju fan dumma i huvudet hela bunten. Finns ingenting bättre än sommar.
Caveman_91
2009-05-31, 10:09
dito fast tvärtom. Gillar sol men om man har ett fysiskt krävande jobb tröttnar man snart på värmen. Orka smälta.
von huff
2009-05-31, 10:13
Det sämsta med sommarn är alla fina bilar, blir alltid avundsjuk=/
Vad skönt att du redde upp det åt oss. Uppenbarligen är vi ju bara dumma i huvudet.
Jag tycker det är rejält obekvämt i kroppen av att bli varm utifrån får som en panikkänsla, nästan som att man kvävs. Tränar mig varm blir det inte så, det är skönt att bli varm av att man rör på sig och svettas.
För mig gällar "för det är jobbigt att bli varm, jag blir allmänt deppig och folk tjatar hål i huvudet om vädret, surare, tvingar mig själv att sola solarium/använda bus för att se "normal ut" el bränner mig lätt i solen el är blekt freak, kan inte leva så som jag gör på vintern (nu tänker jag dock gå emot det i sommar och försöka vara ute trots att det är varmt). Mår dåligt av att vara inomhus, så som annat folk tenderar att vara på vintern": ;)
I dag har jag gått i tunn båtringad trekvartsärmströja (+ väst) och setat i solen, krävdes dock en massa glass å är helt slut så blir ingen träning.
Har aldrig varit i något varmare länd än Sverige (av förklarliga skäl :D) och för mig är svensk värme "ohhh så vaaarmt", jag kanske har dålig värmereglering när det gäller annan värme än den när man tränar el nåt.
Tycker det är sjukt obekvämt med solglasögon men får huvudvärk annars, gillar inte kryp å flyfän heller men inte inget problem direkt. Klappar gärna humlor och bjuder getingar på buffé. Mygg slipper jag helst, men lider inte.
Har jobbat på att klä av mig bland folk och d går framåt, förhoppningsvis underlättar d när det blir riktigt varmt.
Jättestort +1. Från ungefär nu börjar det bli riktigt olidligt ute. Jag går inte gärna ute i mer än shorts och sandaler. T-shirt när jag går in en affär, sedan ut igen.
Har en glovfläkt/vindmaskin (120W, 50cm diam) hemma, fast vad hjälper det när den bara vispar runt varmluft?
http://www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Hi/362198_X_2006-05-05_133908_589.jpg
Nästan så jag skulle skaffa en AC...
Är på ett kontor dagtid som inte har en sådan, och min hjärna lägger av när det blir för varmt. Typiskt illdåligt när hjärnan är det absolut viktigaste verktyget för jobbet.
Förra sommaren löste jag det genom att duscha i iskallt vatten några gånger om da'n, får se hur det blir i år...
shut teh face
2009-05-31, 10:48
Bättre o duscha supervarmt och dricka te, då vänjer sig kroppen med värmen och det inte är lika varmt längre. Ett annat tips är att ligga på kalori underskott.
Själv tycker jag det är ganska lugnt med sommaren hittils, jag blir sällan varm eller kall. Men jag är ganska känslig för ljus. Det enda sommaren är bra till är om man vill vara ute på vattnet i båten.
Slartibartfast
2009-06-25, 17:02
Jag tänker inte gå utanför dörren igen innan det är vettigt temperatur utomhus. *grr*
sundvall
2009-06-25, 17:11
Legat ute i solen flera timmar idag, samt stått och målat 3 timmar i stekande hetta. Jefflar vad solbränd man börjar bli.
Sommarn <3333333
Beef-Cake
2009-06-25, 17:20
Det är lungt i skuggan, på kvällen eller vid stranden annars är det bara en plåga med sommaren, svettas fort strålarna träffar huden, gymmet är som en bastu.
Slagit gräs med lie i bar överkropp idag.
Redneck!
Granatgiraffen
2009-06-25, 18:16
Jättestort +1. Från ungefär nu börjar det bli riktigt olidligt ute. Jag går inte gärna ute i mer än shorts och sandaler. T-shirt när jag går in en affär, sedan ut igen.
Har en glovfläkt/vindmaskin (120W, 50cm diam) hemma, fast vad hjälper det när den bara vispar runt varmluft?
http://www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Hi/362198_X_2006-05-05_133908_589.jpg
Nästan så jag skulle skaffa en AC...
Är på ett kontor dagtid som inte har en sådan, och min hjärna lägger av när det blir för varmt. Typiskt illdåligt när hjärnan är det absolut viktigaste verktyget för jobbet.
Förra sommaren löste jag det genom att duscha i iskallt vatten några gånger om da'n, får se hur det blir i år...
Skaffa AC, åtminstone till sovrummet. Bästa investering jag har gjort. Jag gillar sommaren, gillar sol och hav. Men jag OGILLAR verkligen att när jag kommer hem från havet så är det ännu varmare inomhus. Jag vill ha det svalt och må bra när jag är hemma.
Så här borde det vara 365 dagar om året
Robert Svensson
2009-06-25, 18:22
Jag tänker inte gå utanför dörren igen innan det är vettigt temperatur utomhus. *grr*
Helt rätt! :D
Jag satt till och med ute i hela tjugo minuter i dag. Jag tröttnade med en gång och gick in igen. Jävla sommar.
Två st fläktar innomhus som kyler ned mig, underbart.
I morgon ska jag på kalas hos farmor också. Klockan 16.00 också. Det är ju som värst just då.
Jippi!
...eller inte. *gah!*
En sak till: sommarjäveln tvingar mig att gå i shorts, vilket jag hatar.
Varmt som i helvetet, solen skiner alldeles för mycket så man inte kan sova, måsarna skriker dygnet runt... fy fan säger jag. Och så går folk runt och myser och tycker att detta är den bästa årstiden, det enda som är bra är lättklädda damer på gator och torg.
Svett kladd svett och ännu mer kladdigt svett.
Fan nu steker det på bra, gött som fan om man kan gå in när det blir för mycket.
Just det ja, denna tråden. :D
Jag tycker det är skönt, längtar till helgen då det skall bli runt 30 grader i GBG sägs det. ;)
Psychological
2009-06-25, 20:03
Ja det här med värmen kan vara jobbigt.
Jag gillar värmen särskilt efter att ha frusit i månader. Bäst är det när det är så varmt så det är skönast att sitta i skuggan. Det är sommar *L*
Psychological
2009-06-25, 20:19
Jag gillar värmen särskilt efter att ha frusit i månader. Bäst är det när det är så varmt så det är skönast att sitta i skuggan. Det är sommar *L*
Ja som det är nu så funkar det, men inte när det blir fuktig luft . Då blir man bara äckligt klibbig. Sen så blir det jäääävligt varmt på mitt jobb under sommaren och det e inte skönt. Efter man jobbat en timme så känns det som man jobbat 20 timmar. Man blir helt slut
haha :D
+1!
Och alla vackra människor väljer att ha väldigt lite kläder på sig *cupid*
Seriöst, finns det NÅN som inte hatar det vi har nu? Inte ljuga klämkäckt nu..:nono: utan känn efter, fråga kropp och sinne om detta är humant?
Vavvaaaaa? *spy*
Jag ser ut som en hollywood kärring. Mitt ansikte har stelnat i ett falskt leende, för jag har inget inre längre att bjussa på. Men vill inte döda den lilla energi andra har. Så jag ler. Falskt så inåt he-ete. :(
Lellan: Du har mitt fulla stöd i kampen mot värmen. Det är fan olidligt. 28 graders natttemperatur i lägenheten kan inte göra någon glad.
Jag förstår dock inte varför du låtsas tycka om det. Skit i vad andra gör och säger, även om du tror att de också låtsas.
Det finns absolut ingen anledning att låtsas tycka om värmen. Gillar man den inte,så är det så.
Det är fan olidligt. 28 graders natttemperatur i lägenheten kan inte göra någon glad.
Fläkt i sovrummet = sömn :thumbup:
15 grader här just nu, det är rätt lugnt faktiskt.
Sjukt varmt AC hemma hade ju inte varit helt fel men sjukt skönt o dra till nån sjö o ligga där hela dagarna.
Hellre detta än snö och rusk, skulle kunna tänka mig detta NÄSTAN året om! Efter ett tag så klimatiserar man sig, jag vet jag är lite *screwy*
:D
sandstorm
2009-07-02, 17:57
Jag jobbar i en frys där det råder konstans -25 grader. Härlig skillnad att stövla ut i solskenet med miljarer lager kläder och en tjock tjock frysoverall!
i like, lite varmt på golfbanan bara
Stått och tvätta huset halva dagen, sjukt nice med lite värme och vattenstänk:thumbup:
Värmen är skön på natten när man ska sova, och på stranden. I övrigt är den en pina.
Underbart med värmen. Trots att jag gnäller hela dagarna på den just nu. Men det är enbart pga att jag jobbar 11 timmar/dag i 30-32 grader, lika varmt på gymmet (en jävla bunker med 99% luftfuktighet), och har 29 grader dygnet runt i princip i lägenheten. Så hade det inte vart för det...! haha
Men seriöst, hade jag haft semester nu så hade jag älskat det. Men om 2 veckor när jag går på, så är det garanterat skitväder lik förbannat.
Seriöst, finns det NÅN som inte hatar det vi har nu? Inte ljuga klämkäckt nu..:nono: utan känn efter, fråga kropp och sinne om detta är humant?
Vavvaaaaa? *spy*
Jag ser ut som en hollywood kärring. Mitt ansikte har stelnat i ett falskt leende, för jag har inget inre längre att bjussa på. Men vill inte döda den lilla energi andra har. Så jag ler. Falskt så inåt he-ete. :(
I do!
Det är fruktansvärt skönt! Så här borde det vara året runt :Virro
Smälter hellre bort i +30 grader än att stå ute o huttra i några minus grader. Fyf-n vad jag hatar kyla.
Finns bara två saker som är jobbiga med sommaren; att jag jobbar och att jag inte har någon AC vid sängen.
Jag brukade att gilla värmen, men det här är äckligt.
Det är varmt som fan och EXTREMT kvavt. Man kan ju fan inte ens andas?!
Man kan inte sätta sig på altanen och svalka av sig. Man kan inte sitta inne med kläder på kroppen utan att svettas halvt ihjäl. eller ute för den delen heller.
Att åka buss går inte. Där är det ännu mer kvavt och 50 grader varmt.
Kan knappt sova för att det är så jävla varmt. Måste sätta på fläkten och låta den gå hela natten.
Gah!
/whine
Robert Svensson
2009-07-02, 19:39
I dag har det varit helt sjukt varm.. Jag har legat utslagen hela dagen, nästan i alla fall.
Bara väntar på att klockan ska bli runt 23.00 så man kan öppna fönstret. Ungefär då har soljäveln gått ned.
I dag har det varit helt sjukt varm.. Jag har legat utslagen hela dagen, nästan i alla fall.
Bara väntar på att klockan ska bli runt 23.00 så man kan öppna fönstret. Ungefär då har soljäveln gått ned.
Tvärdrag är lösningen. Jag har öppet min ytterdörr (bor i lägenhet men det skiter jag faan i) och det drar en hel del, sänker temperaturen med 1-2 grader trots solen ligger på hela kvällen rätt in. Mörka persienner överallt bara oxå :thumbup:
Vilka länder är lämpliga som semesterrmål om man vill ha 17-18grader varm och lätt bris men ändå solsken?
Men åh.. blev lite lycklig ett tag där, trodde att det regnade när det drippendroppade på altanen.. Men då var det grannens AC.. *rolleyes*
Seriöst, imorrn får det banne mig vara humant annars spricker mitt fake smajl.
machine gun
2009-07-02, 19:55
Vaknade(!) med solsting i tisdags. Hade typ 35 grader i sovrummet och var totalt uttorkad. Kändes som årets baksmälla. Har fortfarande inte återhämtat mig fullt. Har varken kunnat äta eller träna och jag ska tävla på lördag. Kul...
Fan vad skönt detta vädret är, så jäkla varmt i vattnet och allt! Sommaaaarrrr!!!! :D
Robert Svensson
2009-07-02, 20:25
Fan vad skönt detta vädret är, så jäkla varmt i vattnet och allt! Sommaaaarrrr!!!! :D
Håll dig utanför tråden! :D
Jag läste att det till helgen skulle bli svalare, och på måndag blir runt 15-20 grader. Det ser jag fan fram emot! Underbart!
Håll dig utanför tråden! :D
Jag läste att det till helgen skulle bli svalare, och på måndag blir runt 15-20 grader. Det ser jag fan fram emot! Underbart!
Satan, då måste jag bada som fan nu då! *grr27*
Fast månaden är inte slut ännu, och Augusti kommer med, den steker rätt gott oftast.
Sommaren är härlig, men inte när man jobbar med solen i ryggen hela dagen och svettet bara rinner ner för ryggen och i ansiktet.
alltså vad är det med er seriöst, drick bara lite mer vatten så e problemet löst, inte för att verka dryg men ni överdriver något så sjukt mycket alltså. SÅ jävla varmt är det inte, njut av värmen istället, sov utan täcke whatever.. låter som om ni befinner er i helvettets mittpunkt
mvh
shut teh face
2009-07-02, 21:24
Det är helvetets mittpunkt om man har en lägenhet/hus som har sol hela dagen och kasst luftflöde och ingen AC. :(
alltså vad är det med er seriöst, drick bara lite mer vatten så e problemet löst, inte för att verka dryg men ni överdriver något så sjukt mycket alltså. SÅ jävla varmt är det inte, njut av värmen istället, sov utan täcke whatever.. låter som om ni befinner er i helvettets mittpunkt
mvh
Dricka lite mer vatten? :laugh:. Ja, jag befinner mig i helvetes mittpunkt; det är väl ändå upp till varje enskild individ att avgöra vad som är, och vad som inte är, hållbart?
Bara jag som gillar att ha det riktigt varmt när jag ska sova? Brukade ha över 40 grader varje natt på somrarna förr, men tyvärr inte nu längre, för nu har vi nytt hus och solen steker inte in så mycket i mitt rum:(
Bara jag som gillar att ha det riktigt varmt när jag ska sova? Brukade ha över 40 grader varje natt på somrarna förr, men tyvärr inte nu längre, för nu har vi nytt hus och solen steker inte in så mycket i mitt rum:(
:Virro
17-18 Grader är perfekt.
Doctor Snuggles
2009-07-02, 21:59
Vavvaaaaa?
Jag ser ut som en hollywood kärring. Mitt ansikte har stelnat i ett falskt leende, för jag har inget inre längre att bjussa på. Men vill inte döda den lilla energi andra har. Så jag ler. Falskt så inåt he-ete.
Jag älskar det. :D
Kan dock hålla med om att det tar en stund att vänja sovandet vid temperaturhöjningen, och det är smått jobbigt.
Tänk på den fina posten du skrev om bästa stunder man upplevt (blev själv lite gladhetssmittad av den faktiskt :)), så lättar nog humöret. ;)
Eller överkompensera genom att sitta med tjock tröja och jacka hemma - sen när du tar av dig den efter nån timme så kommer det vara svalt i jämförelse. :D
Bara jag som gillar att ha det riktigt varmt när jag ska sova?
DET bör du vara ensam om att gilla.:Virro
mvh
Men ursäkta vad är problemet med dig "mr perfekt inre värmereglering" vissa av oss är heta av naturen å när naturen hettar upp så lackar vi ur å då hjälper inte "vatten". Så JÄVLA varmt är det... :thefinger
Det här är en klagotråd men du klagar åt fel håll. :banned
Jag älskar det. :D
Kan dock hålla med om att det tar en stund att vänja sovandet vid temperaturhöjningen, och det är smått jobbigt.
Tänk på den fina posten du skrev om bästa stunder man upplevt (blev själv lite gladhetssmittad av den faktiskt :)), så lättar nog humöret. ;)
Eller överkompensera genom att sitta med tjock tröja och jacka hemma - sen när du tar av dig den efter nån timme så kommer det vara svalt i jämförelse. :D
Trevligt värre att jag gladhetssmittade dig, tyvärr tog jag nog i i överkant för du ljuger för dig själv - tillvaron är nu helvetet på jorden och du föreslår hur jag tar livet av mig lite snabbare än vad som sker i nuläget. Tack.
Har just tagit en sval dusch, men så började det banka i mitt tak aka grannens golv. Då blev jag sur å tänkte att "så sent är det väl ändå inte" men avslutade duschen god granne som jag är.
Dunkandet fortsatte och jag fattade inget tills jag fattade... taktfast dunkadunk.
FATTA vad svettiga de måste vara, men å andra sidan har de sjukt mkt trevligare än den här värmebitterf*ttan just nu så jag ska nog vara tyst. :(
Doctor Snuggles
2009-07-02, 23:18
Trevligt värre att jag gladhetssmittade dig, tyvärr tog jag nog i i överkant för du ljuger för dig själv - tillvaron är nu helvetet på jorden och du föreslår hur jag tar livet av mig lite snabbare än vad som sker i nuläget. Tack.
Har just tagit en sval dusch, men så började det banka i mitt tak aka grannens golv. Då blev jag sur å tänkte att "så sent är det väl ändå inte" men avslutade duschen god granne som jag är.
Dunkandet fortsatte och jag fattade inget tills jag fattade... taktfast dunkadunk.
FATTA vad svettiga de måste vara, men å andra sidan har de sjukt mkt trevligare än den här värmebitterf*ttan just nu så jag ska nog vara tyst. :(
Ser du, grannen vet hur man ska behandla svettighet. Med mer svett. ;)
Seriöst så finns det något att säga för acklimatisering. Det är som folk i varma länder som tar på sig vinterjackan vid frostiga 20 grader. Ett tips är iof att äta mindre. Man blir kanske en soffpotatis då pga bristande energi, men man håller sig lite kyligare. Något jag faktiskt inte gillar är eftersvettningarna av träning i kombination med mycket protein i sommarvärmen.
Carolinew
2009-07-02, 23:31
Har inte lyckats få ner temperaturen här i lägenheten under 30 grader senaste två veckorna ungefär, trots två stora fläktar som står i fönstren för att försöka få in lite "sval" luft under kväll och natt. Man vänjer sig till en viss punkt men sömnen är katastrofal. Sover bäst vid 17-18 grader som någon annan också sa, och då är 33-34 grader som jag oftast har här helt olidligt. Nu har jag dock bara 30, woho *rolleyes* Har fått åka hemifrån och sova borta några nätter för att inte bli en vandrande zombie pga sömnbrist.
Ser verkligen fram emot regnet och kylan som kommer om några dagar!!!
Värmen är en sak, men dessa mygghelveten i uppsala är helt otroliga. Kan inte ens vara still en sekund utomhus utan att de flyger på mig. Fick förkröka inomhus igår för de va så förbannat mycket mygg ute. Hur kul är det med detta fina väder?
Herr Oberst
2009-07-02, 23:44
Yes.
Tror jag fått ner tempen till ungefär 25-26 grader i arbetsrummet nu. Är fan nästan behagligt. Här ska jag nog sitta många timmar till.
En annan glad nyhet är att jag slängt 300:- på en skön fläkt. Den svalkar något men låter som fan
Vilket antiklimax det var att komma ner till sjön idag förresten. Det var supertrevligt på stranden och så, men det var för fan 28 grader i Mälaren. Hur jävla skönt är det då? Man var ju svettig när man steg ur vattnet.
Vavvaaaaa? *spy*
Jag ser ut som en hollywood kärring. Mitt ansikte har stelnat i ett falskt leende, för jag har inget inre längre att bjussa på.
Hahaha! :-D Jag älskar det. När jag får lust att klaga över att det är svettigt så tänker jag på vad jag hade tyckt om detta var min utlandssemester, och då blir jag glad igen. Det är sverige, men ändå inte! Jag skulle lätt vilja ha det så här varmt i resten av mitt liv. Man vänjer sig ju!
shut teh face
2009-07-03, 05:20
Jag gjorde ett misstag inatt, frös ned täcket och sen la jag mig med det och somnade, men då vakna jag upp senare när täcket blev varmt (och jag) och då kunde jag inte somna om. Om jag lagt mig och sovt utan täcke direkt hade jag inte vaknat. :furious:
Robert Svensson
2009-07-03, 10:40
mvh
Vilken bagatellisering du gjorde... "Drick lite vatten"? :D
Svårt att njuta av värme om man inte tycker om den. ;)
Robert Svensson
2009-07-03, 10:42
Jag skulle lätt vilja ha det så här varmt i resten av mitt liv. Man vänjer sig ju!
Ta och vänj dig vid kylan i stället. Kvoten värme/kyla i Sverige är inte allt för fin. :thumbup:
Robert Svensson
2009-07-03, 12:14
Det står på SMHI:s sida att det ska regna här nu.. Jag ser då inget gott regn inte!
machine gun
2009-07-03, 12:29
Här spöregnade det på förmiddagen. Kolla yr.no istället, smhi suger.
maaherra
2009-07-03, 13:36
Här spöregnade det på förmiddagen. Kolla yr.no istället, smhi suger.
Faktiskt. Efter att ha jämfört prognoserna levererade på senaste tiden måste jag säga att yr oftare levererar rätt prognos.
shut teh face
2009-07-03, 13:43
Jag har då inte sett något regn, varit sol hela dagen. Jag bor på söder. :devil:
:Virro
17-18 Grader är perfekt.
DET bör du vara ensam om att gilla.:Virro
Hehe
Jag hörde en bar sång idag på radion
Vals om sommaren
Nu är den förbannade sommaren här,
en obeskrivlig plåga.
Svettig och dammig och slö och tvär,
torteras jag av sol.
Hur sommarn kan vara så populär,
det är för mig en fråga.
Jag pustar och flåsar med stort besvär
bland sippor och viol.
Fan vad jag plågas och lider,
huden är rödbränd och svider.
Svedan är värst bak på ryggen.
När solen gått bort kommer myggen.
På dagarna får jag sviter
av småkryp som stinger och biter,
spyflugor, humlor och bromsar och myror och getingar.
Törsten är olidlig, ölet ljumt
och maten står och surnar.
Sommarn som skalderna jämt berömt
får gärna bli till höst.
Blekfeta kärringar på var strand
är gnälliga och sura
på ungar som bråkar och kastar sand
och spiller saft och glass.
Vi badar i avloppsbrunt vatten,
får maskrosor uti rabatten.
Luften den stinker utav tjära,
vad mer kan Carl-Anton begära.
Om jag ligger i solen och lurar
väcks jag av åska och skurar.
Drömmen vi drömde om sommarn i vintras
var alltför falsk.
shut teh face
2009-07-05, 16:20
Nu är det svalt och skönt. Jag förstår mig inte på människor som vill ha varmare än såhär. Som det är nu kan man sova i lugn och ro på natten men samtidigt gå ut och njuta av vädret. 18-20 grader är lagom.
MojjMojj
2009-07-05, 16:50
Nu är det svalt och skönt. Jag förstår mig inte på människor som vill ha varmare än såhär. Som det är nu kan man sova i lugn och ro på natten men samtidigt gå ut och njuta av vädret. 18-20 grader är lagom.
Det stämmer det du skrev om att man kan sova i lugn och ro, utan att svettas så mkt osv.
Sedan är det mkt skönare att jobba när det är svalt ute.
När man är ledig däremot så ska det vara run 30 grader och sol, på sommaren, så man kan njuta på en strand eller klippa. Sola, bada, spela beach volley ball, grilla och kunna sitta i enbart badshorts långt in på natten.
shut teh face
2009-07-05, 18:18
Ja det kanske man vill, tyvärr kan jag inte göra sådant själv eftersom jag är allergisk mot myggor, inte det vanliga "oj vilka myggbett du får" utan jag förlorar mina vita blodkroppar utav giftet myggorna sprutar in. =)
faan, nu har de börjat regna! skulle inte förvåna mig om de blev kasst väder nu i nån vecka :/
VAR ÄR REGNET? Här är det så torrt att t.o.m. mina högst latenta bondegener våndas.
MojjMojj
2009-07-05, 18:37
Ja det kanske man vill, tyvärr kan jag inte göra sådant själv eftersom jag är allergisk mot myggor, inte det vanliga "oj vilka myggbett du får" utan jag förlorar mina vita blodkroppar utav giftet myggorna sprutar in. =)
Finns nästan inga myggor ute i skärgården och speciellt inte vid stränderna. Tråkigt att höra ändå.
Sofia4_4
2009-07-05, 18:39
Det blev kallt idag, frös utan jacka. Varmt ska det vara på sommaren. Läntar igen till mer sommar.
Robert Svensson
2009-07-05, 18:51
Perfekt väder i dag! :D
Cirka 20°C hela dagen. Jäkla underbart! Nu kan man börja leva igen.
Slartibartfast
2009-08-04, 14:47
Nu är det såhär "skönt" väder igen. Sitter inomhus i bara underkläderna med en ett badlakan över huvudet, för att svetten rinner av mig. Ser lite ut som en pumpad Josef.
Snart kommer hösten med svalka! *cupid*
Ser lite ut som en pumpad Josef.
:laugh::laugh:
i övrigt: Bring the heat!
http://www.dump.com/wp-content/uploads/DO-NOT-PASTE-THIS-URL-ON-ANY-FORUM-BLOG-OR-WEBSITE--LINK-WILL-CEASE-TO-BE-FUNCTIONAL-SHORTLY--PLEASE-LINK-ONLY-TO-URLS-CONTAINED-IN-THE-ADDRESS-BAR--CODE-48918279417/brr-500x375.jpg
Snart så...
VAR ÄR REGNET? Här är det så torrt att t.o.m. mina högst latenta bondegener våndas.
Detta sagt när det är den regnigaste sommaren på 50 år. :D
Skulle iof inte skada med en rejäl urladdning och sen lite riktigt sommarväder, istället för detta jäkla lågtryck och tropiska luftfuktighet.
Halfhigh1
2009-08-06, 19:04
Sommaren är super duper härlig, brun och fin blir man och alla finnar försvinner, man har fan inte en jävel i ansiktet^^
kalle_banan
2009-08-11, 08:44
Jag skrev i den här tråden i våras, jag tyckte sommaren skulle bli för varm, men nu kommer jag sakna värmen, och solen... Jag har inget emot ett par sommarmånader till *cry*
Slartibartfast
2010-04-15, 07:29
Nu är det svettiga halvåret här. *gah!*
Sommaren är underbar, när man får gå i shorts nere vid vattnet. Hemsk när man sitter på jobbet i skjorta, eller ska träffa en tjej och svetten rinner över fejset.
von huff
2010-04-15, 07:38
Hoppas det blir en lika fin sommar som i fjol.Lite svalare kanske, runt 18-19 grader.Vet ej om man vågar köpa nya shorts pga av spetvader=/
eller ska träffa en tjej och svetten rinner över fejset.Du får tydligt redogöra att det hör till din manlighet att svettas mycket i fejset, särskilt runt tjejer,, så tänder hon säkert till :cool:
von huff: Kolozzeum är fan inte nyttigt för någon längre. Vanliga "Svenssons" tror jag är mindre intresserade av storleken på dina vader :D
svennebanan
2010-04-15, 07:56
Så skönt! Jag blir en helt annan människa på sommarhalvåret. Ni kanske slipper bittert spam :D.
Det jag hatar med sommaren är att jag inte kan ha på mig min vinterjacka. Det är så otroligt skönt att ha rymliga fickor som man kan stoppa ner allting i men nu blir det att böka ner allt i de mindre rymliga jeansfickorna :(
Rätt jobbigt att det är så ljust på kvällarna också. Efter 19-20 till 6 på morgonen vill jag ha det mörkt :furious:
shut teh face
2010-04-15, 08:49
Denna sommar spenderas på Gotland så det kanske blir bättre än förra året. Här är det frisk luft, havet, och blåser skönt. Till skillnad från södermalm där LUFTEN ÄR AVGASER+RÖK och inte den minsta pust av frisk luft når in.
För övrigt så gillar jag ändå vintern bäst, jag saknar redan snön, mysiga braseldar, sitta och dricka te framför en bra bok under ett duntäcke
Det enda som e bra med sommaren är att sitta ute på kvällen och dricka öl och röka, men då jag slutat röka så e mitt liv förstört
von huff: Kolozzeum är fan inte nyttigt för någon längre. Vanliga "Svenssons" tror jag är mindre intresserade av storleken på dina vader :D
+1, kolo är fan inte bra i längden. Men bra mkt roligare än alkohol:D
von huff
2010-04-15, 08:56
hahaha sant:D
Scratch89
2010-04-15, 09:00
Det enda som e bra med sommaren är att sitta ute på kvällen och dricka öl och röka, men då jag slutat röka så e mitt liv förstört
Äsch då! Gamla vanor försvinner aldrig. ;)
Jag själv hoppas på en bra sommar i år. Nu slipper jag antagligen slava på något mardrömsjobb, vilket kommer göra under med mitt humör.
Som det är nu är det helt underbart. Vakna på morgonen av att solen lyser in i rummet.
Kommer bli värre när det blir varmare ute, desvärre. Funderar på att skaffa en portabel AC i år.
Scratch89
2010-04-15, 09:04
Som det är nu är det helt underbart. Vakna på morgonen av att solen lyser in i rummet.
Kommer bli värre när det blir varmare ute, desvärre. Funderar på att skaffa en portabel AC i år.
Tror du att man kan fjärrkoppla den hit? :D
Förra sommaren var iofs värre, när vi hade kvällssol från tidig eftermiddag tills solen gick ner runt 22. Nu har vi fönster mot innergården och förhoppningsvis blir det inte ens i närheten av lika varmt.
Har flyttat till en annan lägenhet sedan förra sommaren, så det ska bli intressant att se hur varmt det blir i denna. Förra lägenheten var olidlig, men jag tror att denna blir bättre, och här har jag i alla fall uteplats att sitta på om jag vill ha lite luft.
The Draf
2010-04-15, 13:00
Har rustat inför den kommande sommaren genom att köpa rullgardiner och monterat en gardinstång vid dörröppningen till mitt sovrum(dörren är bortmonterad). Hade persienner innan me dom läkte in för mky ljus. Än så länge är jag nöjd, mkt mörkar så jag sover mkt bättre, temperaturen har inte ökat märkbart.
shut teh face
2010-04-15, 13:43
Har flyttat till en annan lägenhet sedan förra sommaren, så det ska bli intressant att se hur varmt det blir i denna. Förra lägenheten var olidlig, men jag tror att denna blir bättre, och här har jag i alla fall uteplats att sitta på om jag vill ha lite luft.
Hoppas din nya lägenhet är så varm att dina hemoroider sprängs och blir infekterade av all hetta
Alltid jävligt glad varje sommar att man bor i hus och kan sitta och jäsa ute i trädgården istället för att mögla bort inne i en stekhet lägenhet och tvingas åka långt som fan till stranden om man vill komma ut
Alltid jävligt glad varje sommar att man bor i hus och kan sitta och jäsa ute i trädgården istället för att mögla bort inne i en stekhet lägenhet och tvingas åka långt som fan till stranden om man vill komma ut
När jag bodde i lägenhet förut hade jag 2min till närmaste vatten. Annars finns det ju hustak att sola på:cool:
Jag själv hoppas på en bra sommar i år. Nu slipper jag antagligen slava på något mardrömsjobb, vilket kommer göra under med mitt humör.
Samma här. Istället för industrijobb i 10 veckor blir det praktik på räddningstjänsten och hopp och lek med SMOare. Wihoo!
Hoppas din nya lägenhet är så varm att dina hemoroider sprängs och blir infekterade av all hetta
Gå och pilla dig lite i anus.
Jävla solhelvete.. seriöst alltså, måste skaffa solglasögon, är sjukt ful i dem, de blir smutsiga och repiga, går sönder och man ser ju inget i dem och fan ha nåt i ansiktet, känns störande. Allt med värmen, solen känns just störande. *gah!*
Åhhh va gött att få va negativ.. :D Biter ihop och biter ihop och ljuger hej friskt i vardagen: "Mmmm, härligt... " för folk är ju så lobotomerat glada när den där jävla grejen är för intensiv på himlen och det blir varmt ute. Folk är fan störda, men jag flinar med. Vore dock skönt med någon jämlike, att hyra en ac:källare ihop med, tänk: ett kylskåp med öl, lite gym kanske, storbildstv och så lever man upp vid 20 tiden på kvällen då "ute" börjar bete sig lite normalt..
Tur att fördelarna med att vara morsa överglänser hatet mot sommaren, men fy f*n vilket helvete det är när man förljuget lever sitt liv ute i värmen. Jaja. September är inte långt borta??
Sol är det bästa som finns
Three pigs
2010-04-18, 14:09
äntligen kan man börja nya odlingsprojekt utomhus igen.
Sol är det bästa som finns
Som du ser i trådstarten får du inte vara här, det finns en vårtråd för er som gillar värme, med andra ord - INGA positiva ord om sol och värme i tråden, tack! *kissass*
Sol är det värsta som finns. Urk. *spy*
Ja då var vi klara med vinterns skidåkning..
Skall bli rätt gött. Enda problemet kommer när man skall sova och det är för varmt i rummet. ;s :)
Sommaren är bäst på; jag fyller år och midsommar. Annars kan den fara, svettigt, kletigt & jobbigt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.