Visa fullständig version : För lite förmycket?
Tjenare. Tänkte skriva lite om vad jag äter ett tag framöver.
Hoppas någon kan hjälpa mig med att se om detta är bra för att gå ner i fett.
Är 20år väger 93-94kg och är 190cm.
En dag brukar se ut som såhär:
Frukost: 2-3 Fullkornsmackor med ost/skinka, ett glas juice/mjölk samt protein (whey-100)
Mellanmål: Slow pro -80 1-2ggr/dagen
Middag: Vanlig husmanskost som tex. spaghetti och köttfärssås, fiskgratäng, pannbiff med potatis, lasagne, kyckling och ris osv.
Efter träning: Protein (whey-100)
1 portion whey är 0,75dl brukar ta dubbla dosen, och varje portion innehåller 98kcal och på slow pro: 1 portion är 1dl som innehåller 166kcal
Träning:
Uppvärmning Mån-tors löpning 2km i 12km/h
samt cykling 10min efter träning
styrka ca 1 - 1½ tim
Mån: Bröst, Mage
Tis: Biceps,triceps, underarmar
Ons: Ben, vader
Tors: Rygg, axlar
Fre: Endast kondition
//Marcus
enzodiac
2009-03-19, 19:34
Rent spontant så skippar jag juicen under deff iaf. Onödigt med kalorier från socker bara. Mellanmål hade jag valt någon måltid istället för proteindryck. Till exempel kesella, keso, kyckling etc.
Jag tycker man bör tänka på att äta dom flesta kolisarna runt frukost och efter träning.
Triceps dagen efter bröst är kanske ingen höjdare. Eftersom du tränar axlar separat så får du även tricepsträning där. 3 dagar av 4 tränar du alltså triceps då...
Några tips har jag tyvärr inte på 4split förrutom att inte försöka träna samma muskel för ofta.
Rent spontant så skippar jag juicen under deff iaf. Onödigt med kalorier från socker bara. Mellanmål hade jag valt någon måltid istället för proteindryck. Till exempel kesella, keso, kyckling etc.
Jag tycker man bör tänka på att äta dom flesta kolisarna runt frukost och efter träning.
Triceps dagen efter bröst är kanske ingen höjdare. Eftersom du tränar axlar separat så får du även tricepsträning där. 3 dagar av 4 tränar du alltså triceps då...
Några tips har jag tyvärr inte på 4split förrutom att inte försöka träna samma muskel för ofta.
När man tränar bröst/axlar så anstränger man väl inte triceps allt förmycke?
KaptenKnäsvag
2009-03-19, 20:13
När man tränar bröst/axlar så anstränger man väl inte triceps allt förmycke?
Om det är tungt för axlarna/pexen är det tungt för triceps.
(förutsatt att du utför en pressrörelse)
okok förslag till hur ja kan lägga upp de så att det inte blir att triceps får träna 3 dagar veckan
Gör lite små förändringar i det du tidigare skrev:
Frukost: 2-3 Fullkornsmackor med keso(istället för ost)/skinka, ett glas minimjölk. Skippa whey-100 här, du e ju på deff och äter du med keso iställe för vanlig ost får du i dig proteiner iaf.
Ett alternativ till frukost är gröt på rågflingor med frysta bär o kvarg o minimjölk såklart :D
Mellanmål: Slow pro -80 1-2ggr/dagen
Slow pro e rätt najs eftersom den ger en bra mättnads känsla, men när tränar du? Kan ju va bra att äta en lunch iaf typ 3-4 timmar innan träning, så du inte går helt utmattad till gymmet.
Middag: Vanlig husmanskost som tex. spaghetti och köttfärssås, fiskgratäng, pannbiff med potatis, lasagne, kyckling och ris osv.
Husmanskost är bra grejer! Tänk ba på o inte käka för mycket om du ska deffa kcal in vs. ut. O försök skippa såser o skit.
Efter träning: Protein (whey-100)
Borde ha något kolhydrat intag där med för bättre återhämtning om du ska träna så intensivt som du vill göra, 200g banan eller bara nå snabba kolhydrater typ nå riskaka eller nått.
1 portion whey är 0,75dl brukar ta dubbla dosen, och varje portion innehåller
98kcal och på
Varför dubbla dosen? Efter träningen ger det iaf ingen förbättning, det är isf bara om du skulle vilja gå upp i vikt eller inte får i dig tillräckligt med protein under dagen, får du inte det bör man välja en varierad kost iställe för o käka massa tillskott.
slow pro: 1 portion är 1dl som innehåller 166kcal
Bör inte intas dirket efter träning utan isf innan du ska sova eller som mellanmål då proteinet bryts ner långsammare än den i tex whey-100
Träning:
Uppvärmning Mån-tors löpning 2km i 12km/h
samt cykling 10min efter träning
styrka ca 1 - 1½ tim
Mån: Triceps, Bröst, Mage
Tis: Kondition
Ons: Ben, vader
Tors: Biceps, Rygg, Axlar
Fre: Kondition
Sådär, nu ere lite förändringar i schemat med. Tänk på att lägga övningarna så du börjar med de stora muslkerna och sedan jobbar dig mer centrerat.
Bröst o triceps går hand i hand,
samma med biceps o rygg,
o rygg o axlar
:D! Lycka till!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.