Logga in

Visa fullständig version : För stor frukost?

ludwig-92
2009-03-19, 10:59
Hej i dag vart det lite mycket frukost ... exakt
3 mackor med skinka o paprika och 4 st med lite bob apelsinmarmelad och ost.
låg vell på närmare 650 kcal...... nu är det så att ja håller på att försöka gå ner i vikt och undrar om detta kommer att påverka den? jag skall även träna idag gym ca 60 min plus 40 min fett förbränning i form av crosstrainer.
så undrar om detta kommer hemma min viktnedgång.

mikaelj
2009-03-19, 11:01
Kroppen kan inte klockan.

Det handlar om ditt totala energiintag och -utgifter över tid, betydligt längre än ens ett dygn.

Så var inte orolig för det. Däremot funderar jag på lite över "fettförbränning i form av crosstrainer". Menar du att du inte förbränner fett när du tränar på gymmet?

Eldhroka
2009-03-19, 11:02
Det beror på hur mycket du äter under resten av dagen....

Mourten
2009-03-19, 11:06
Som alla sagt, omöjligt fråga.
Vad väger du samt vad äter du i övrig under dyngets 24/7 timmar ?
För mig är den där frukosten jätteliten men för dig kanske den är jättestor, allt är relativt.

Cerberus
2009-03-19, 11:18
läs deffguiden i deff-forumet

Scratch89
2009-03-19, 12:27
650 kcal för en frukost är väl inte mycket, om man väljer att äta en stor frukost. Äter man mycket på morgonen är det inte ovanligt att stå sig bättre under dagen.

b_andersson
2009-03-19, 12:41
Hej i dag vart det lite mycket frukost ... exakt
3 mackor med skinka o paprika och 4 st med lite bob apelsinmarmelad och ost.
låg vell på närmare 650 kcal...... nu är det så att ja håller på att försöka gå ner i vikt och undrar om detta kommer att påverka den? jag skall även träna idag gym ca 60 min plus 40 min fett förbränning i form av crosstrainer.
så undrar om detta kommer hemma min viktnedgång.

Vad är det för mackor? Vitt eller fullkorn? Jag skulle bytt ut mackorna med havregryn och ägg. Personligen håller jag mig mycket längre, och en vild gissning så innehåller den marmeladen mycket socker. Själv blir jag hungrig efter 1 timma när jag äter mackor.

Du skall förbränna mer Kcal än vad du äter.